Nuffnang Ads

Thursday, 25 October 2012

(9)    Focusing- Part (1)                                         ဓါတ္ပံု ပညာရပ္ဆိုင္ရာ မွတ္စုမ်ား (၉)


(ေနရာ အသီးသီးမွ စုေဆာင္း ထားသည္မ်ားအနက္ ေကာင္းနိဳးရာရာဟုယူဆသည္ မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ ကာ ျမန္မာဘာသာ ျဖင့္ ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ ျပန္ဆို မွတ္စုထုတ္ထား ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)

Auto Focus ထက္ Manual Focus ကို သံုး သင့္သည့္
အေျခ အေန မ်ား

DSLR ကင္မရာ မ်ား တြင္ Auto Focus ႏွင့္ Manual Focus ဟူ၍ ပါရွိရာ။  Auto Focus  သည္ မ်ားစြာ အသံုး၀င္ေသာ္လည္း ေအာက္ ပါ အေျခအေနမ်ား တြင္မူ Manual Focus ကို သံုးသင့္သည္။
1. Macro Work
အခ်ိဳ႕ေသာ ဓါတ္ပံု ပညာ ရွင္ မ်ားသည္ Macro ရိုက္သည္ ႏွင့္ ကင္မရာFocusing Mode ကို Manual သို႕ ေျပာင္းထားလိုက္ သည္ဟု သိရသည္။ Depth of Field အပါး  ( Narrow depth of field ) ကိုရိုက္ ရာတြင္ Focusing အလြန္ တိက်ရန္ လို အပ္သည္။ Focusing သည္ မိမိ လို သည့္ ေနရာ ႏွင့္ အနည္းငယ္ လဲြ သြားသည္ႏွင့္ ပံု သည္ လံုး၀ ပ်က္ စီးသြား နိုင္ေသာေ ၾကာင့္  ျဖစ္သည္။
                                     Macro


ဤကဲ့သို႕ ရိုက္ရာတြင္ Auto focus ျဖင့္ ရိုက္သည္ ျဖစ္ေစ Manual Focus ျဖင့္ ရိုက္ သည္ျဖစ္ေစ Shallow Depth of Field ျဖင့္ ရိုက္ရသည့္ အတြက္ ကင္မရာ လွဳပ္ရွားမွဳ မရွိေစ ရန္အတြက္ Tripod သံုးရန္ လိုသည္။
Manual focusing သည္ ကိုယ္က လိုသလို ထိန္းခ်ဳပ္၍ ရသျဖင့္ လိုအပ္သည့္ ေနရာကို တိက်ေသာ  စြာ Focus လုပ္နိုင္သည့္ အားသာ ခ်က္ ရွိသည္။



2. Low Light




အလင္းေရာင္ နည္း သည့္ Low Light အေျခ အေန တြင္ အခ်ိဳ႕ေသာ ကင္မရာ ႏွင့္ Lens မ်ားအတြက္ Focus လုပ္ ရန္ အတြက္ အခက္ အခဲ ရွိသည္။  Focusing ကို Auto Mode တြင္ ထားပါက Lens အေနနွင့္ မည္သည့္ အရာကို focus လုပ္ရမည္ကို ဆံုးျဖတ္ရခက္သျဖင့္ ေရွ႕တိုး ေနာက္ဆုတ္ အၾကိမ္ၾကိမ္ လုပ္ေနသည္ကို ၾကံဳ ဘူးၾကပါ လိမ့္ မည္။

ယင္းကဲ့ သို႕ အေျခအေနတြင္Focusing အတြက္ အခ်ိန္ ၾကာနိုင္သကဲ့ သို႕ လိုအပ္သည့္ ေနရာ မဟုတ္ဘဲ ေနရာမွား  focus လုပ္နိုင္ပါသည္။ ထိုသို႕ ေသာ အေျခ အေနတြင္ Manual Focus Mode ကို သံုးပါ။

Low Light
3. Portraits
အလားတူပင္ Portrait ရိုက္ရာတြင္လည္း focusing အမွား မခံ ၊ တိက် ရန္လိုသည္။။ ေအာက္ပါပံု တြင္ Focus ကို နွဳတ္ခမ္း ၌ ျဖတ္ထားေသာ္လည္း အမ်ားစု မွာ မ်က္လံုး တြင္သာ Focus ျဖတ္ ၾကသည္။ Focus ကို Manual Mode ထားျခင္းျဖင့္ လိုအပ္သည့္ေနရာကို လို သလို Focus အတိအက် ျဖတ္ နိုင္သည္။ ဤ ကဲ့သို႕ Manual Focus ျဖင့္ Subject မ်က္ႏွာကို တိက်စြာ Focus ျဖတ္ နိုင္ျခင္းျဖင့္ ၾကည့္ သူ၏ အာရံုသည္ Subject ၏ မ်က္ ႏွာ သို႕ တိုက္ရိုက္ေရာက္ ေလသည္။

Portrait


4. Shooting Through Glass/Wire Fences
မွန္ ၊ သံဇကာ ၊ ျခံစည္းရိုး စသည္ ကဲ့သို႕ အရာမ်ားမွ ျဖတ္၍ ရိုက္ရ လွ်င္ မိမိ က အဆိုပါ ေနရာ မ်ား၏ ေနာက္မွ subject ကို focus လုပ္လို ေသာ္ လည္း ကင္မရာ သည္သူ႕ ႏွင့္အနီးဆံုး မွန္ ၊ သံဇကာ ၊ ျခံစည္းရိုး စသည္ တို႕ ႏွင့္ subject တို႕ ကို ေရာေထြးကာ  confuse ျဖစ္ျပီး ဘာကို focus လုပ္ရမွန္းမသိ ဘဲ ျဖစ္ေနတတ္သည္။ ဆိုအေျခအေနတြင္ Manual Focus ကို သံုးပါ။ မွန္ ၊ သံဇကာ ၊ ျခံစည္းရိုး တို႕ အနား သို႕ အေျခအေနေပး သေလာက္ ကပ္ ၍ ရိုက္ပါ။ Depth of Field ေလွ်ာ့ သြား ေစရန္ Aperture ကို အက်ယ္ ဆံုး ဖြင့္ထားပါ။ ေရွ႕ တြင္ရွိ မွန္ ၊ သံဇကာ ၊ ျခံစည္းရိုး တို႕ မေပၚေတာ့ ဘဲ ေနာက္ က Subject သာ ေပၚ လာပါလိမ့္မည္။
Glass
5. Action Photography
အရွိန္ ႏွင့္ ေမာင္း ေနသာ ကား ၊ စက္ဘီး ၊ ေျပးေနသည့္ တိရိစၦာန္ စသည့္ Moving Subjects မ်ားကို အလယ္အလတ္အဆင့္ရေသာ ကင္မရာမ်ား ၊ Focus အရွိန္ မျမန္ေသာLens  မ်ားျဖင့္  Auto Focus Mode ထား၍ ရိုက္ပါက  မ်ားစြာ အခက္ အခဲ ရွိနိုင္သည္။ Continuous focusing mode ႏွင့္ပင္ လွ်င္ Subject ကို Panning ေသေသခ်ာခ်ာ ဖမ္း မထားနိုင္လွ်င္ Focus ေနာက္က်  က်န္ေနတတ္သည္။ ထို အေျခ အေန မ်ိဳးတြင္ Manual Focusing  ျဖင့္ Subject ျဖတ္သြား မည့္ လမ္းေၾကာင္း တြင္ ၾကိဳတင္ Focus ( Pre Focus ) လုပ္ ကာ ထိုခြင္ ထဲသို႕ Subject ၀င္လာပါက ရိုက္ပါ။ သူ အေရာက္ ကိုယ္ အရိုက္ Timing ကိုက္ ရန္ေတာ့ လိုသည္။ မည္သို႕ ပင္ ဆိုေစကာ မူ ဤ နည္း သည္ Auto focus နည္းထက္ ပုိေသျခာ သည္ကို ေတြ႕ ရသည္။

Action
Homework

Manual Focusing ျဖင့္ရိုက္ရန္အတြက္ ကၽြန္းက်င္မွဳ ရွိလာရန္ လိုအပ္သည္။ ကၽြမ္းက်င္မွဳ ရွိလာေရး တြက္ ေလ့လာပါ ေလ့က်င့္ပါ။ အထူးသျဖင့္ Moving subject မ်ားကို ရိုက္ရန္ အတြက္ အေလ့အက်င့္ မ်ားစြာ လိုသည္။
------------------------------------------



No comments:

Post a Comment