Nuffnang Ads

Friday, 7 June 2013


(43)   HDR Part (II)                                                  ဓါတ္ပံုပညာရပ္ဆိုင္ရာ မွတ္စု (၄၃)

 

HDR ပံု  ရိုက္ကူး ပံု ေဖၚ ျခင္း နည္း လမ္း မ်ား

 (  Shooting and Processing of HDR Pictures )

HDR Part (II)

 

 

စကားဦး

 

HDR အေၾကာင္း မွတ္စု ေရးရာ တြင္ HDR အေၾကာင္း Theory ကို သာ ေရးသား ရံု မွ် ႏွင့္ မျဖစ္ဘဲ မည္ကဲ့ သို႕ အသံုးျပဳ ရမည့္ကိုပါေရးမွသာ လွ်င္ စ-လယ္-ဆံုး  ျပည့္စံု မည္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ႏွင့္ အလင္းေရာင္ အေျခအေန မမွ်မတ ျဖစ္ေနသည့္ အေျခအေနတြင္ ရိုက္ကူးရသည့္ ပံု မ်ားအတြက္  HDR နည္းစနစ္ ျဖင့္ ျပဳျပင္ ဖန္တည္း ျခင္း ဆိုင္ရာ အတြက္ ရွာေဖြ ေလ့လာ ရာတြင္ ကံ အားေလွ်ာ္စြာ ပင္  Peter Tellone    “ How to shoot and Post-Process Professional HDR Photo “ ေဆာင္းပါးကို ေတြ႕ ရွိရပါသည္။ Peter Tellone သည္ HDR Landscape ကို Specialize ရိုက္ကူးသည့္ Professional Photographer တစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ ေဆာင္းပါးသည္ အေတာ္ ပင္ ျပည့္စံု ကာ လက္ေတြ႕ က် သည့္ ေဆာင္းပါး ျဖစ္ပါသည္။ Peter Tellone  သည္ အေတာ္ ေစတနာ ထားကာ ေရးသားခဲ့ သည္ကို သူ၏ ေဆာင္းပါးက သက္ေသ ျပေနပါသည္။ သို႕ ႏွင့္ ယင္း ေဆာင္း ပါး ကိုပင္ တိုက္ရိုက္ ဘာသာျပန္ လိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

 

ေအာက္ တြင္ သံုး ႏွဳန္း ထားသည့္  “ ကၽြန္ေတာ္ “ ဟူ ေသာ အသံုး အႏွဳံး သည္ မူ ရင္း ေဆာင္းပါးရွင္ Peter Tellone   ကို ရည္ညႊန္းပါသည္။

 

HDR ပံု တစ္ပံု ဖန္ တည္းျခင္း။

 

HDR ပံု ရိပ္ ဖန္တည္း ရန္ အသံုးျပဳသည့္ Software မ်ားမွာ Photomatix Pro ႏွင့္ Photoshop တို႕ ျဖစ္ပါသည္။ နမူနာ ပံုမ်ားမွာ လည္း ေဆာင္းပါးရွင္ Peter Tellone ရိုက္ကူး ထားသည့္ ပံု မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။

 

 

 

HDR အတြက္ ရိုက္ကူးျခင္း ဖန္တည္းျခင္း ( Shooting and Processing)  မ်ား ေဆာင္ရြက္ ရာတြင္ လက္ေတြ႕ ေဆာင္ရြက္ ျခင္း ကိုသာ ေဇာက္ခ် ေဆာင္ရြက္ ရံု မွ် သာ မက HDR ဆိုင္ ရာ Theory ကို နားလည္ သိရွိထားရန္ လိုပါသည္။ သို႕ မွသာ လွ်င္ လုပ္ငန္းေဆာင္ ရြက္ ရာတြင္ မ်က္ကမ္း လမ္းေလွ်ာက္ သေဘာ မ်ိဳး အျဖစ္မွ ေရွာင္ကြင္း နိုင္ပါ လိမ့္မည္။

 

 

ေဆာင္ရြက္ နည္း အဆင့္ဆင့္

 

High Dynamic Range သည္ Scene တစ္ခုထည္း တြင္အလင္း အျပင္း အေပ်ာ့ မတူ သည့္ Different Exposure ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ ပံု ေပါင္း (၃)  ပံု မွ (၇) အထိ ေပါင္းစပ္သည့္ နည္း ျဖစ္ပါသည္။ ပံု တိုင္း သည္ လိုအပ္ေသာ ေနရာ မ်ားတြင္ တိက်ေသာ Exposure ရွိရပါမည္။

 

အဆိုပါ ပံု (Scene) တစ္ခု ထည္းကိုပင္ Exposure အေလွ်ာ့ အတင္း အမ်ိဳး မ်ိုး ေျပာင္းကာ ပံု မ်ားစြာ ရိုက္ရာတြင္ Exposure ကိုမည္ကဲ့ သို႕ ေျပာင္းမည္ နည္း ဆုိသည့္ အေမးရွိလာပါမည္-

 

-      Shutter Speed အား ပံုေသထားကာ Aperture ကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းကာ Exposure ကို ေျပာင္းနိုင္ပါသည္။ သို႕ ရာ တြင္ ပံု၏  Depth of Field မ်ား ေျပာင္း ကုန္ပါမည္။ ပံု မ်ား ျပန္ေပါင္း ရာတြင္ မလိုလားအပ္သည့္ အေနအထားမ်ား ေပၚလာပါမည္။

-      ISO အေျပာင္း အလဲ ျဖင့္ လည္း Exposure ကို ေျပာင္း နိုင္ပါသည္။ သို႕ ရာ တြင္ High ISO ပံု မ်ားတြင္မလိုလားအပ္ သည့္ Noise မ်ားပါလာ ပါမယ္။ HDR ဖန္တည္းရာ တြင္ Noise မ်ားပို ထ လာ ပါမည္။

-       

-      အမွန္သံုး ရမည့္ နည္း မွာ ေနာက္ ဆံုးက်န္ေနသည့္ နည္း ျဖစ္ေသာ  Shutter Speed ကိုသာ ေျပာင္း ရန္ ျဖစ္ပါသည္။

 

ပံု အေန အထားမေျပာင္းေစရန္ Tripod သံုးရန္လိုပါသည္။ ISO ကို အနိမ့္ ဆံုး ထားျပီး၊ Aperture ကို f-16 တြင္ Set လုပ္ထားရပါ မည္။  Aperture ကို က်ယ္က်ယ္ ဖြင့္ ထားပါက ပံု၏ Detail မ်ားေပ်ာက္ သြားပါမည္။ HDR လုပ္ရျခင္း ရည္ ရြယ္ ခ်က္ မွာ Detail မ်ားေဖၚ ေပးရန္ ျဖစ္ပါသည္။ မူလ ပံု အစ ထည္းက ပံု ကို တတ္ နိုင္သမွ် ျပတ္သား ေစရန္ စီစဥ္ ရပါမည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ Aperture -16 ထားရန္ အၾကံျပဳ ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဓါတ္ပံု အနုပညာ ရွင္ မ်ားစြာအသံုးျပဳသည့္ Aperture လည္း ျဖစ္ပါသည္။

 

Exposure အမ်ိဴး မ်ိဴး ေျပာင္းလဲ ရိုက္ကူးျခင္း

 

Shutter Speed အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းကာ ရိုက္ရာ တြင္ ကင္မရာ AV Mode သို႕မဟုတ္ Auto Bracketing Mode မ်ား ျဖင့္ ရိုက္ နိုင္ပါသည္။ Canon ကင္မရာ တြင္ ( + and  - 2EV Max) ကို (၃)  ပံု ရိုက္ နိုင္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာ Nikon ကင္မရာ မ်ားတြင္မူ Exposure Value (EV) အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖင့္ ပံု ပို၍ ရိုက္ နိုင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ အၾကံျပဳ လိုသည္မွာ Exposure  အမ်ိဳးမ်ိဳး ေသာ ပံု မ်ား ၏ Exposure အေျပာင္း အလဲ အတြက္ ကင္မရာကို ခိုင္းသည္ထက္ မိမိကို္ယ္တုိုင္ Interval မ်ားကို Manual Set လုပ္ သင့္သည္ဟု အၾကံျပဳ လိုပါသည္။ သို႕ေသာ္ အတင္း တိုက္တြန္း ျခင္း မဟုတ္ပါ။ မိမိစိတ္ၾကိဳက္ အဆင္ေျပ သကဲ့ သို႕ လုပ္ နိုင္ပါသည္။

 

HDR အတြက္ မည္ကဲ့ သို႕ ပံု အမ်ိဳး အစား လိုအပ္ သနည္း။

HDR ပံု သည္ 32 Bit Image ျဖစ္သည္။  ဆိုလိုသည္မွာ ထိုမွသာ လွ်င္ အဆိုပါ ပံုသည္ ေျမာက္မ်ား စြာေသာ Different Tone ႏွင့္ Brightness Level တို႕ ကို ထိမ္း နိုင္ေပမည္။ ကင္မရာက 32 Bit ကို မရိုက္နိုင္။ RAW ႏွင့္ Tiff တို႕ သည္ 16-Bit သာ ရွိသည္။ အဆိုပါ အေနအထားသည္ 64,000 မွ်ေသာ  Information Level ကိုသာေပး နိုင္သည္။ JPEG မွာ မူ 8-Bit သာ ရွိသည့္ အတြက္ ေပး နိုင္သည္ Information Level သည္ 255 Different Information Level ကိုသာ ျဖစ္သည္။  အဆိုပါ အေျခအေနမ်ားသည္ လိုအပ္ သည့္ အျမင့္ ဆံုး အဆင့္ မဟုတ္ေစကာ မူ လိုအပ္ သည့္ အခ်ိန္တြင္မူ မရွိသံုး အျဖစ္ေတာ့ သံုး နိုင္ပါသည္။

 

ပံု မည္မွ် လိုမည္ သနည္း ၊ Exposure Value ကိုမည္မွ် ျခား ထားသင့္ သနည္း။

အမ်ား အားျဖင့္ ပံု (၃) ပံု ကို EV 2 Stop ျခား၍ ရိုက္ လွ်င္ လံုေလာက္ပါသည္။ ပံု တြင္ ေန ( Sun) ပံု ပါေနျပီး Bright  Sun Light  ကိုရိုက္ပါမူ ပံု ပို၍ လိုပါမည္။ ကၽြန္ေတာ္ အေန ႏွင့္မူ EV 1-Stop ျခားကာ အနည္းဆံု (၅) ပုံ ရိုက္ပါမည္။ အျခားသူ ၾကိဳက္ မၾကိဴက္ ေတာ့ မေျပာ နိုင္ပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ သေဘာက်သည့္ အေနအထားမ်ားကို သတ္မွတ္ ကာ ရိုက္ျခင္းသာ ျဖစ္ပါမည္။ တစ္ဦး ႏွင့္ တစ္ဦး နည္းစနစ္ ၊ အၾကိဳက္ျခင္း မတူ နိုင္ပါ။

ကင္မရာ ဆိုင္ရာ ပစၥည္းမ်ား ျပင္ဆင္ျပီး၍ စရိုက္သည္ ႏွင့္ ကင္မရာ မီတာ က Exposure အမွန္ျပသည့္ ပံု ကို စတင္ရိုက္ပါ။ ဒုတ္ယ ပံု ကို EV –2  ျဖင့္ ရိုက္ပါ။ တတိယ ပံု ကိုမူ EV +2 ရိုက္ပါ။ ကင္မရာ ရွိ Ato Brackting Mode ကို သံုးပါမူ ကင္မရာ က အလိုလို ေျပာင္းလဲ ရိုက္ ေပး ပါလိမ့္ မည္။ 

ကၽြန္ေတာ္ရိုက္ရာ တြင္မူ ပထမ ပံု ကို EV 0 ထားပါသည္။ ဒုတိယ ပံု ကို (-1) ေနာက္ပံု ကို (-2) ျဖင့္ ရိုက္သည္။  ေနေရာင္ ေတာက္ေနသည့္ အေျခ အေန ဆိုလွ်င္ (-4) ထား၍ ရိုက္သည့္ အခါ လည္းရွိပါသည္။ ပံု၏ အလင္း ဆံုးေနရာ တြင္ ျဖဴသြားျခင္း ( Blown-Out ) မျဖစ္ေစရန္ သတိျပဳ ရပါမည္။ (-4 ) သံုးရန္ အတြက္ ကင္မရာတြင္ Meter Reading မရွိပါ။ ထို႕ ေၾကာင့္ ေဆာင္ရြက္ ရန္မွာ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ သည္ Shutter Priority ျဖင့္ ရိုက္ေနသည္အတြက္ အကယ္၍ (-2) တြင္ Shutter Speed 1/50 ျဖစ္သည္ ဆိုပါက ကၽြန္ေတာ္သည္ x2 ( 1 Stop) ထို႕ေနာက္ x2 ( 1 more Stop) စသည့္ နည္း ျဖင့္ ေျပာင္းျခင္း ျဖင့္ 1/200th Second ရလာသည္။ ယင္း Exposure ကို ကၽြန္ေတာ္ Set လုပ္ လိုက္ပါသည္။ ထို႕ ေနာက္ တစ္ပံု ကို (+1) ေနာက္ တစ္ပံုကို (+2) စသည္ျဖင့္ ရိုက္ပါသည္။ ( + ) ဘက္တြင္ ထို ထက္ ပို၍ ရိုက္သည္မွာ အလြန္ ရွားပါသည္။ (+2) ၏ Normal Shadow Expose သည္ပင္အတာ္ ေကာင္းေနျပီ ျဖစ္သည္။ ေအာက္တြက္ HDR အတြက္ ရိုက္ကူးထားသည့္ နမူ နာ ပံု မ်ား ျပထားပါသည္-
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 
ကြန္ျပဴတာေပၚ တင္ျခင္း။

 


Exposure အေျပာင္းအလဲ ကို သေဘာ ေပါက္ လာသည့္ အခ်ိန္ တြင္ Exposrure  အေျပာင္း အလဲ မ်ားစြာ မလို ေတာ့ပါ။  HDR ဖန္တည္း ရန္ အတြက္ 0, -2, +2 သံုးပံု ေလာက္ သုံး မည္ ဆို လွ်င္ လည္း လံုေလာက္ပါသည္။ ေနာက္ တဆင့္မွာ ပံု မ်ားကို ကြန္ုျပဴ တာေပၚတြင္ လုပ္ေဆာင္ ရမည့္ အဆင့္ ေရာက္လာျပီျဖစ္သည္။
 
ဤ အဆင့္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္ အေနႏွင့္ HDR Software ျဖစ္သည့္ Photomatix အသံးျပဳ ပံု ကို ရွင္းျပ ပါမည္။ မ်ားစြာ တန္ ဘိုး မၾကီး လွ ဘဲ လူသံုးမ်ားသည့္ Software လည္း ျဖစ္ပါသည္။ ၄င္း အျပင္ ဓါတ္ပံု သမားတိုင္း အကၽၽြမ္း တ၀င္ ရွိသည့္ Photoshop အသံုးျပဳ ပံု ကိုပါရွင္းျပ ပါမည္။ Photoshop မွာ မူ CS-2 အထက္ အဆင့္ ရွိရပါမည္။
Processing your HDR image in Photomatix Pro.
Photomatix ကို ဖြင့္လိုက္ပါ။  Shortcut Box ကို ေတြ႕ ရပါလိမ့္ မည္။ Generate HDR Image ကို Click လုပ္လိုက္ပါ။ ယင္းက Window ရွိ Select Images  ကိုဖြင့္ေပး ပါလိမ့္ မည္။ ထိုေနရာ မွ ေန၍ သင္၏ ပံု ရ်ိသည့္ Folder သို႕ သြားပါ။ ထို႕ ေနာက္ ပံုမ်ားကို ေရြး ျပီး OK ကို ႏွိပ္ပါ။ ထိုအခ်ိန္ တြင္ New Dislog Box ေပၚလာ လိမ့္မည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ Photonatix သို႕   သင္ Process လုပ္မည့္ ပံု မ်ား ထည့္ လိုက္ပါ။
 
 


 
အဆင့္(၁)
 ပထမ အဆင့္တြင္ ပံု မ်ားကို ပံုစံ တစ္ညီထည္း ျဖစ္ေစ ရန္ ညွိ ( Aligning ) ရပါမည္။ ရန္ဖါ ရန္ ခါ “ Match Feature ” ျဖင့္ လည္း လုပ္ေလ့ ရွိပါသည္။ ထိုအခ်ိန္ တြင္ ပံု မ်ား အားလံုးသည္ ညီသြားကာ တစ္ထပ္တည္း ကြက္တိ က်သြားပါမည္။ အျခားနည္း တစ္ခု မွာ Vertical and Horizontal Shift ကိုသံုးသည့္ နည္း ျဖစ္ပါသည္။ ပံု မ်ား ညွိ ျခင္းကို Match Features မရွိပါ မွ Vertical and Horizontal Shift အား သံုး သင့္ပါသည္။
 
 

အျခားTool Box တစ္ခု မွာ  Correct Chromatic Aberrations’ and ‘Reduce Noise ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ က ေတာ့ မသံုးပါ။ အဆိုပါ ကိစၥမ်ားအတြက္ သံုး ဘို႕ လိုအပ္လာလွ်င္ RAW Image ကို 16-Bit Tiff ေျပာင္း လုိက္ျပီး မွ Correction လုပ္ပါသည္။ ဤ နည္းသည္ HDR ႏွင့္ ပို အဆင္ေျပပါသည္။
 
ေနာက္ တစ္ဆင့္မွာ Attempt to Reduce Ghosting Artifacts ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ Tool သည္ ေလ တိုက္ေသာေၾကာင့္ ေ၀ွ႕ ရမ္းေနသည့္ သစ္ပင္မ်ား ၊ လွဳပ္ရွားသြားလာေနသည့္ လူမ်ား။ ပုတ္ခတ္ေနသည့္ သမုဒၵရာ ေရလွိဳင္း မ်ား စသည့္ လွဳပ္ရွားေနေသာ  Moving Subject မ်ားစြာ အသံုး၀င္ သည့္ Tool ျဖစ္ပါသည္။ ျငိမ္ သက္ေနသည့္ ပံု အတြက္ ကိုမူ ပံု မွာ ျပတ္သား ျပီး ျဖစ္သျဖင့္ သံုးရန္ မလိုပါ။
 
ယင္းေနာက္မူ မိမိ စိတ္ ၾကိဳက္ ဖန္ တည္း နိုင္ပါျပီ။ ကၽြန္ေတာ္ ကမူ Wider Gamut ျဖစ္သည့္ Adobe RGB Colour Space ကိုသံုးပါသည္။ စာဖတ္သူမ်ား အေနႏွင့္ အေရာင္တြင္ ထိပ္တန္း ျဖစ္သည့္ sRGB သံုးလိုက လည္း သံုး နိုင္ပါသည္။ ယင္းေနာက္  OK ကို Click ႏွိပ္ လိုက္ပါ။
 
အဆင့္(၂)
 
ယခု အခ်ိန္တြင္  Photomatix သည္ သင္၏ RAW  File ကို 32-Bit HDR  ျဖင့္ စ၍ Process လုပ္ ပါလိမ့္ မည္။ Process လုပ္သည့္ အခ်ိန္ သည္ သင္၏ ကြန္ျပဴတာ ၏ အျမန္ ႏွဳန္း ( Speed) ေပၚတည္ ၍ အေနွး အျမန္ ရွိနိုင္ပါလိမ့္ မည္။
 

အကယ္ ၍ သင္၏ ကြန္ျပဴတာ Monitor ၏ အရည္ အေသြး ညံ့ ပါမူ ကြန္ျပဴတာ သည္ 32-Bit HDR Image ကို ျပည့္ စံုစြာ မေဖၚ နိုင္သည့္ အတြက္ အရည္ အေသြး ကို ဆိုး၀ါးစြာ  ျမင္ ရ ပါလိမ့္ မည္။ ေနာက္ တစ္ဆင့္တြင္ “ Tone Map” ျဖင့္ Low Dynamic Range  ထဲ ထည့္ ကာ ပံု ကို Screen ေပၚ တြင္ ေဖၚ နိုင္ျပီး Print လုပ္ နိုင္သည့္ အတင့္ ကို ေဆာင္ရြက္ရပါမည္။
 
 
 
အဆင့္(၃)
 ဤ အဆင့္ တြင္ HDR Image ကို Radiance HDR Image သို႕ မဟုတ္ Open EXR HDR ျဖင့္ Save လုပ္ရပါမည္။ အဆိုပါ ႏွစ္ခု သည္ အနည္း ငယ္ မွ် ကြာ ျခား မွဳ ရွိေသာ္လည္း အသံုးျပဳ ရာ တြင္ မ်ားစြာ ထူးျခားမွဳ မရွိပါ။
 
 

ေနာက္ တစ္ ဆင့္တြင္ Tone Mapping ကို Click လုပ္ပါ။ ဆိုပါ ေနရာ တြင္ ပံု ကို မိမိ လို အပ္ သည့္ လိုအပ္သည့္ အေနအထားရသည္ အထိ ညွိပါ။
Photomatic ‘ Tone Mapping ‘ သည္ Lightroom ၏ Set Up ကဲ့ သို႕ ပင္ ျဖစ္သည္။ ဤ အဆင့္ တြင္ စတင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့သည့္ အဆင့္ မွ စ၍  Top Down  ကို ျပေပ လိမ့္ မည္။  Process ကို Clean Slate မွ တစ္ဆင့္ စ ပါ။ ထို႕ ေနာက္ Down to the Bottom of the Panel  အထိ ဆင္းပါ။ အျခား Setting မ်ားကို ေမ့ ထားကာ Default ကို ေရြး၍ Click လုပ္ပါ။ ယခု ဆို လွ်င္ Starting Point သို႕ ေရာက္ျပီ ျဖစ္ပါသည္။
.
အဆင့္(၄)
Panel ၏ ထိပ္တြင္ Tab ႏွစ္ခု ေတြ႕ ပါ လိမ့္ မည္။ တစ္ခု မွာ Detail Enhancer ျဖစ္ျပီး က်န္တစ္ခု မွာ Tone Compressor ျဖစ္ပါသည္။ Detail Enhancer သည္ HDR ပံု ကို အၾကမ္း မွ အနု ( Wild to Mild ) ရေအာင္ ေဆာင္ က်ဥ္း ေပးပါ လိမ့္ မည္။ Tone Compressor မွာ မူ သဘာ၀ ႏွင့္ အနီးစပ္ ဆံုး Realistic Photography အျဖစ္ ေဖၚ ေပးပါ လိမ့္ မည္။
ထိပ္ပိုင္း တြင္ Strength, Colour Saturation, Luminosity, Light Smoothing and Micro Contrast စသည္တို႕ ကို ေတြ႔ ပါ  လိမ့္ မည္။ အဆိုပါ Tool မ်ားကို မိမိ ႏွစ္သက္ သကဲ့ သို႕ သံုးပါ။ ကၽြန္ေတာ့္ အေနႏွင့္မူ Strength ကို ၁၀၀ အထိ တင္ပါသည္။ Light Smoothing ကို မူ ေရွ႕ တိုး ေနာက္ ဆုတ္ လုပ္ကာ ကၽြန္ေတာ္ လိုသည့္ အဆင့္ အထိ ခ်ိန္ ပါသည္။ လွဳပ္ ရွား မွဳ ေၾကာင့္ ပံု မ်ားထပ္ရာ တြင္ လဲြ ေနသည့္  Ghosting မ်ားကို ေျဖာက္ ရပါမည္။ ပံု မ်ား ေပါင္း သည့္ အဆင့္ မရွိေသး ဟု ထင္ပါက Strength ကို ျပန္သြားပါ။  Strength ကုိ္ မိမိ လိုသည့္ အဆင့္ရ ေအာင္ ျပန္ ညွိပါ။
High Light Smoothing သည္ သဘာ၀ ႏွင့္ နီး စပ္သည့္ Realistic ပံု ကိုေဖၚ ေပး၍ Low Light Smoothing သည္ Computer Generated Image ကို ေဖၚ ေပးသည္။ မည္သည္ အရာ က မွန္သည္ ၊ မည္သည့္ ဟာ မွား သည္ ဟု ဆို၍ မရပါ။  မိမိ စိတ္ၾကိဳက္ သာ ေဆာင္ရြက္ နိုင္ပါသည္။ ပံု တြင္ ေရာင္ျပန္ Haloing  မ်ားေနပါက Strength မ်ားေန၍ ျဖစ္သည္။  အကယ္ ၍ ေကာင္းကင္ ရွိ တိမ္ မ်ား ၏  အျဖဴ ႏွင့္ အျပာ ေရာင္တို႕ သည္ သည္ မီးခိုး (Gray)  ေရာင္ လႊမ္းေနပါမူ ပံု တြင္ Light Smoothing မ်ားေန၍ ျဖစ္ပါသည္။ အေရာင္ ကို မိမိ လိုသည့္ အဆင့္ ေရာက္ သည္ အထိ  ျပန္ ညွိ ရပါမည္။
 
 
 
 
ယင္းေနာက္ Colour Saturation ကုိ ျပန္ ၾကည့္ပါ။  ဒါကလည္း မိမိ အၾကိဳက္ ႏွင့္သာ ဆိုင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ အေနႏွင့္ မူ 70 ခန္႕ ထားပါသည္။ ပံု၏ အားလံုးေသာ အေရာင္ မ်ား၏ ေတာက္ပ မွဳ ကို Luminoisty ျဖင့္ ျပန္ ခ်ိန္ပါ။ ပံု ရွိ အေရာင္ ျပန္ ေနသည့္ Haloing မ်ားကို Micro Contrast ျဖင့္ ခ်ိန္ ေပးပါ။
hdr photography tutorial
 
  
အဆင့္(၅)
ယခု အဆင့္ တြင္ မူ ေယဘူယ် အားျဖင့္ မိမိ လို သည့္ အေနအထားတစ္ရပ္ သို႕ ေရာက္ျပီျဖစ္ပါသည္။ လိုအပ္လွ်င္ ပံု ၾကြတက္ လာေစရန္ Punch လုပ္ရမည့္ အေန အထားေရာက္ လာျပီ ျဖစ္သည္။ HDR သည္ ေတာက္ပ သည့္ အေရာင္မ်ား ျဖင့္ တစ္ျပင္ တည္း ခ်ယ္ မွဳန္း ထားသည့္ ပံုျဖစ္သည့္ အတြက္ Contrast မေပၚဘဲ ျဖစ္ေနသည္။  ထို႕ ေၾကာင့္ Contrast ေဖၚ ေပးရန္ လိုလာသည္။ ထို အတြက္ အဆင့္ သံုးဆင့္ ျဖင့္ ျပင္ ရပါမည္။
 
ပထမ အဆင့္အျဖစ္ White Point, Black Point and Gamma တို႕ ကို သံုးရပါမည္။ White Point သည္  Highlights ကို ထိန္းခ်ဳပ္ကာ Black Point သည္ Shadow ကို ထိန္း ခ်ဳပ္ပါသည္။ Gamma မွာမူ Mid-tone Contrast ကို ထိန္း ခ်ဳပ္ပါသည္။

 

 
 
ကၽြန္ေတာ့္ အေနႏွင့္မူ Gamma ႏွင့္ စျပင္ပါသည္။ ျပီး မွ White Point ႏွင့္ Black Point တို႕ ကို ဆက္ သံုးပါသည္။ ယခု အဆင့္ သည္ ပံု ကို Tone Mapped Low Dynamic Range Image အဆင့္ ဖန္တည္း ၍ ျပီး လု သည့္ အဆင့္ သို႕ ေရာက္ျပီ ျဖစ္ပါသည္။ က်န္ ေသာ လိုအပ္ ခ်က္ ကေလး မ်ား ကို ျပန္ စစ္ၾကည့္ပါ။ ေတြ႕ ပါက ျပင္ပါ။
ပံု တစ္ခု လံုး၏ Colour Temperature မမွန္ဟု ထင္လွ်င္ White Balance ကိုျပင္ပါ။ သီးသန္႕  တစ္ခုျခင္း ျပင္ လိုလွ်င္မူ Highlight or Shadow မွ Saturation ကို အတိုး အေလွ်ာ့ လုပ္ကာ ျပင္ပါ။
 
အဆင့္(၆)
ယခု ဆိုလွ်င္ ပံု ကို Process လုပ္၍ ျပီး စီးျပီ ျဖစ္သည္။ Process Image ကို Click  လုပ္ပါ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ အားလံုးေသာ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားသည္ HDR သို႕ ေျပာင္း သြား မည္ ျဖစ္သည္။ ထိုပံု ကို Save လုပ္ လိုက္ ေသာ အခါ HDR Image ရျပီ ျဖစ္ေပ သည္။
အာလံုးျပီစီး သြားပါက ကၽြန္ေတာ္သည္ ေဆာင္ရြက္ခ်က္ အားလံုးကို မွတ္သား သိမ္္း ဆည္း ထား ရန္  16-Bit Tiff ျဖင့္ Save လုပ္ပါသည္။ JEPEG ျဖင့္ လည္း Save လုပ္လိုက လုပ္ နိုင္ပါသည္။ ပံု ကို Photomatix Save Panel တြင္ Save လုပ္ ျခင္း၏ အားသာ ခ်က္မွာ အဆိုပါ ပံု ကို Photoshop သို႕ တိုက္ရိုက္ ပို႕ ၍ ရသည့္ အားသာ ခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။ ပံု ၏ ေနာက္ဆံုး အဆင့္ ျပင္ဆင္ျခင္းကို Photoshop တြင္ လုိအပ္မ်ားကို ျပင္ရပါမည္။ Overall Levels, Sharpness, Noise Reduction စသည္ မ်ားကို လိုအပ္ သကဲ့ သို႕ Photoshop တြင္ ျပင္ရပါမည္။
 
Final Image of Photomatix  HDR
 
Processing your HDR Image in Photoshop CS2, CS3 or CS4
 
HDR အတြက္ Photoshop ကို သံုးလွ်င္ ပံု ကို Photoshop  တြင္ ဖြင့္ ျပီး HDR ႏွင့္ Marge လုပ္ရပါမည္။ ထိုသို႕ ျဖစ္ေစရန္  File>Automate> Marge to HDR အဆင့္ လိုက္ လုပ္ပါ။
 

RAW or 16-Bit Tiff Image ကို HDR ႏွင့္Marge လုပ္ပါ။ Attempt to Automatically Align Source Image Box ကို Click လုပ္ပါ။ မိမိ တင္ လိုက္သည့္ ပံု ၏ High Megapixels Load ကို ကြန္ျပဴတာ က မနိုင္လွ်င္ Warning ေပး ygလိမ့္ မည္။ ထို႕ေနာက္ OK ကို Click လုပ္ပါ။ ထိုအခ်ိန္ တြင္ HDR Processing အတြက္ Photshop ကို စတင္ သံုး၍ ရျပီ ျဖစ္သည္။
 
အဆင့္(၁)
ဤ အဆင့္တြင္ New  Screen Pop Up ျဖစ္လာပါလိမ့္မည္။ ထို အခ်ိန္ တြင္ 32-Bit HDR Image ကို Radiance HDR File အျဖစ္ Save လုပ္ လိုက္ပါ။ ယခု အခါ တြင္ Tone Mapping သို႕ တိုက္ရိုက္ ေရာက္သြားမည္ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ Bit Depth ကို  မယူဘဲ 16-Bit/ Channel ကို OK လုပ္ပါမည္။ ထို အခ်ိန္ တြင္ Photoshop သည္ Merging Process ကို စတင္ ေနျပီ ျဖစ္ပါသည္။ ျပီးပါက HDR Conversion New Dialog Box ေပၚ လာပါမည္။ ထုိ အခါ Drop Down Menu မွ Local Adaptation ကို ေရြးပါ။ Dialog Box ကို Tone Curve ႏွင့္ Histogram ေပၚလာသည္ အထိ ခ်ဲ႕ ပါ။
 
 



Photoshop ႏွင့္ Photomatix တို႕ ကြာ ျခား ခ်က္ မွာ Photomatix သည္ အားလံုး Process မ်ားကို Tone Mapping မွ ေဆာင္ရြက္ျပီး Photoshop မွာ မူ Tone Mapping သည္ အကန္႕ အသတ္ ရွိေနသည္။ ျပင္ဆင္ ခ်က္ မ်ားကို အျခားေသာ Tool မ်ားျဖစ္ေသာ Level, Curve, Hue and Saturation စသည္တို႕ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ ရပါသည္။ Radius,  Threshold and Curve တို႕ ကို လည္းသံုးရန္လိုပါမည္။ Radius ကို 10 ႏွင့္ Threshhold ကို 1.50 တို႕ တြင္ ထားပါ။ ထို အေနအထားမွ ပံုကို မိမိလိုသည့္ အေနအထားေရာက္ ေအာင္ Adjustment ကိုအတိုး အဆုတ္ လုပ္ပါ။ ပံု သည္ မ်ားစြာ Flat ျဖစ္ေနလွ်င္ စိတ္မပ်က္ ပါႏွင့္ ေနာက္ တစ္ဆင့္ တြင္ ျပန္ ျပင္ နိုင္ပါသည္။
 



လိုအပ္သည့္ ေနရာမ်ားကို Tone Curve ျဖင့္ Artistic Version ရေအာင္ ျပင္ေပးပါ။ Curve ကို သံုးရာတြင္ လိုအပ္သည့္ ေနရာ မ်ား အတြက္ Eye Dropper Toll ကို လည္း သံုးပါ။
 
hdr photography tutorial
အဆင့္(၂)
ပံု၏ Tone သည္ မွ်တလာျပီ ဆိုလွ်င္ OK လုပ္လိုက္ပါ။ ထို႕ ေနာက္ ပံု ၏ Contrast ကိုတင္ ေပးပါ။
ကၽြန္ေတာ့္ အေန ႏွင့္မူ Level  ျဖင့္ စတင္ပါသည္။ စာဖတ္သူမ်ား အေနႏွင့္ Curve ျဖင့္ စလိုက လည္း စလို႕ ရပါသည္။ကၽြန္ေတာ့္ အေန ႏွင့္မူ Highlight and shadow Sliders ကို အလယ္ သို႕ ဦးစြာ  ပို႕ ထားပါသည္။ ယင္းေနာက္မွသာ Black and White အၾကား အလင္းကို ခ်ိန္ ညွိပါသည္။ ထိုသို႕ ညွိျခင္း ျဖင့္  ပံု သည္ ျပန္ ၾကြလာပါလိမ့္မည္။
 
 

အဆင့္(၃)
ထို အဆင့္တြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ Saturation ကို စိတ္ၾကိဳက္ ညွိ ပါသည္။ Noise Reduction, Sharpening,  တို႕ကိုလည္း သံုးပါသည္။ ျပင္ရန္ လိုအပ္ သည့္ေနရာ ေသးေသး ေလး မ်ား တြင္ Dodge , Burn Tool မ်ားကိုလည္း သံုးပါသည္။
စိတ္ၾကိဳက္ ရျပီဆိုလွ်င္ Save လုပ္ပါ။ Save လုပ္ရာ တြင္ JPG ျဖင့္ Save လုပ္ပါက 16-Bit to 8-Bit သို႕ ( Image> Mode> 8-Bit ) ေျပာင္းရပါမည္။
 
Photoshop HDR Final Image.
 
 
ေအာက္ တြင္ Photoshop ျဖင့္ HDR ဖန္တည္း ထားသည့္ ပံု မ်ား အနက္ သဘာ၀ ဆန္ဆန္ Mild ျဖစ္သည့္ ပံု ႏွင့္ စုတ္ခ်က္ ၾကမ္းၾကမ္း Wild ျဖစ္သည့္ ပံု မ်ားကို ျပထားပါသည္။
 

HDR Styles
 
Mild
 
 
Wild
 
hdr photography tutorialPhotomatic Programme အရ ဖန္တည္းသည့္ HDR  ပံုသည္ HD ပိုျဖစ္ျပီး Final Image Effect ကို ပို က်ယ္ျပန္႕စြာ ေဖၚေဆာင္ေပးသည္။ Photoshop ျဖင့္ HDR ဖန္တည္းရာတြင္ မူ အကန္႕ အသတ္ မ်ားရွိေနသည္။ Photomatic Programme သည္ ေပါ႕ သည့္ Preogramme ျဖစ္သျဖင့္ ကြန္ျပဴတာ Memory သက္သာသည့္ အတြက္ ပံု မ်ား ကို process လုပ္ရာတြင္ Photoshop ထက္ ပို ျမန္ သည္။ မည္သည့္ Programme သံုးရမည္ ဆိုသည္ မွာ မူ အသံုးျပဳသူ၏ စိတ္ၾကိဳက္ ဆံုးျဖတ္ ရမည့္ အခ်က္ ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
 
 
 
_______________________________________________________




 


 
 

3 comments:

  1. ေလ႕လာခ်င္လုိ အန္ကယ္. software ေလးတင္ေပးလုိ႔ရင္တင္ေပးပါလား ေက်းဇူးတင္ပါတယ္..

    ReplyDelete
  2. I do not have software Ko Aungaung.

    ReplyDelete
  3. http://www.hdrsoft.com/download/pmp.html

    ReplyDelete