Thursday 21 February 2013

Steel Wool Photography


( 37)    Steel Wool Photography                                     ဓါတ္ပံုပညာရပ္ဆိုင္ရာ မွတ္စု (၃ရ)

 

 

Steel Wool Photography

 

By Soe Hlaing

စကားဦး

ယခင္ ေရးခဲ့သည့္ Light Painting Photography ဓါတ္ပံု ပညာ ရပ္ဆိုင္ရာ မွတ္စုတြင္ ပန္းခ်ိီေရး သကဲ့သို႕ လက္ျဖင့္ ေရးဆဲြသည့္ Light Painting ၏ မူကဲြတစ္မ်ိဳး ျဖစ္သည့္ Steel Wool  အေၾကာင္း ေရး ရန္ က်န္ေနခဲ့ပါသည္။ Steel Wool   Photography မွာ  မီးဖိုေခ်ာင္မ်ားတြင္ အိုးမဲ မ်ားကို တိုက္ခၽြတ္သည့္ အခါ သံုးသည့္ Steel Wool  Sponge ဟုေခၚေသာ သတၱဳ အမွ်င္ မ်ားကဲ့ သို႕ ေသာ သတၱဳ အမွ်င္မ်ားကို မီး ရွိဳ႕ ကာ ေ၀ွ႕ ရမ္း ျခင္း ျဖင့္ ဆန္းျပား သည့္ ပံု အမ်ိဳးမ်ိဳး ဖန္ တည္း သည့္ နည္း တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ ေသာ္ မီးဖို ေခ်ာင္သံုး Steel Sponge ကိုမူ သံုး ၍ မရပါ။

 

ယခု ေရးသားမည့္  Steel Wool မွာမူ  မီး ဖို ေခ်ာင္သံုး Steel Wool   ကဲ့သို႕ မၾကမ္း လွပါ။ အနုစား ျဖစ္ပါသည္ အတန္းစား အဆင့္ဆင့္ ရွိပါသည္။ စင္စစ္ အားျဖင့္ အဆိုပါ Steel Wool သည္လည္း ေဆး မ်ား ေခ်း မ်ား တိုက္ ခၽြတ္သည့္ ေနရာ အမ်ိဳးမ်ိဳး တြင္ သံုးသည့္ အရာ သာ ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ရာတြင္ ယင္းကို မီး ရွိဳ႕ လွ်င္ မီး ေလာင္ပါ သည္။ မီးေလာင္သည္ ဆိုရာတြင္ သတၱဳ အမွ်င္မ်ား မီး ရဲ လာျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္ မီးေတာက္ ( Falme ) မဟုတ္ပါ။ ၄င္းကို မီး ရွိဳ႕ ကာ အဆိုပါ Light Source ကို ပံု အမ်ိဳးမ်ိဳး ေ၀ွ႕ ရမ္း လွဳပ္ ရွား ျခင္း ကို ဓါတ္ပံု ရိုက္ျခင္း  ျဖင့္ ဆန္း က်ယ္သည့္ ပံု မ်ား ရ ရွိလာ သျဖင့္ Steel Wool Phptography ဟု သီးးျခား ေခၚ လာ ၾကျခင္း ျဖစ္ပါသည္။  Light Painting မွာ Light Soure အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖင့္ ပန္းခ်ီးေရးသကဲ့ သို႕ လိုရာ ပံု ကိုေရး ဆဲြျခင္း ၊ ပံု သ႑ာန္ မ်ားေဖၚျခင္း ျဖစ္ျပီး Steel Wool Painting မွာ မူ ရုပ္ ပံု အတိအက် ေရးဆဲြ ျခင္းမဟုတ္ဘဲ Pattern မ်ားကို ဖန္တည္း ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။



 
Steel Wool အတန္း အစား အမ်ိဳးမ်ိဴး ႏွင့္ အသံုး ျပဳ မွဳ။
 
Steel Wool အလိပ္ တစ္လိပ္၏ ပံု။
 
 
Steel Wool သည္ ေသးငယ္ လွသည့္ Steel သတၱဳ အမွ်င္ကေလးမ်ားသာ ျဖစ္ပါ သည္။ အဓိက အသံုးျပဳ သည္မွာ ေခ်း ခၽြတ္ သည့္ ေနရာတြင္ သံုး ျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။
 
Grade
 Number
Common Uses
Coarse
 3
Paint and varnish removal; removing paint spots from resilient floors.
Medium coarse
 2
Removing scratches from brass; removing paint spots from ceramic tile; rubbing floors between finish coats.
Medium
 1
Rust removal; cleaning glazed tiles; removing marks from wood
floors;
with paint and varnish remover, removing finishes.
Medium fine
 0
Brass finishing; cleaning tile; with paint and varnish remover, removing stubborn finishes.
Fine
 00
With linseed oil, satinizing high-gloss finishes.
Extra fine
 000
Removing paint spots or stains from wood; cleaning polished metals; rubbing between finish coats.
Super fine
 0000
Final rubbing of finish; stain removal. Clean window and Glass without liquid.
 
 
Steel Wool fibre width, mm
Type
Lower specification limit
Upper specification limit
000#
0.00635
0.00889
00#
0.00889
0.0127
0#
0.0127
0.0381
1#
0.0381
0.0635
2#
0.0635
0.0889
3#
0.0889
0.1143
4#
0.1143
0.1778
 
အထက္ပါ Steel Wool အမ်ိဳး အစား မ်ား အနက္ ေယဘူ ယ် အားျဖင့္ နူးညံ့ သည့္ အဆင့္ မ်ားျဖစ္ေသာ Medium Fine -00 မွ Super Fine – 0000 အဆင့္ မ်ားကို Steel Wool Photography အတြက္ သံုး ေလ့ ရွိၾကသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ Medium Fine -00 အဆင့္သည္ Super Fine – 0000 ႏွင့္ ႏွိဳင္းယ်ဥ္ လွ်င္ အတန္ အသငိ့ အမွ်င္ ပိုထူ ကာ မီးေလာင္ႏွဳန္း ေနွး ပါသည္။ Super Fine – 0000 မွာ မူ မီးေလာင္ႏွဳန္း ပို၍ ျမန္ပါသည္။
 
Steel Wool Photography အတြက္ လိုအပ္သည့္ ပစၥည္း မ်ား။
 
 
 
အထက္ပါ ပံုတြင္ Steel Wool အလိပ္၊ Steel Wool ထည့္ ကာ မီးရွိဳ႕ ရန္ ေမႊတန္ ( Whisk) ၊ Steel Wool ကို ျဖတ္ရန္ Cutter ၊ မီးရွိဳ႕ ထားသည့္ Steel Wool ထည့္ ထားေသာ ေမႊတန္ ( Whisk ) ကို ခ်ည္ ကာ ေ၀ွ႕ ရမ္းရန္ သံ ၾကိဳး ၊ Steel Wool ကို မီးရွိဳ႕ ရန္ မီးခ်စ္ ၊ မီးေလာင္ေနသည့္ Steel Wool ကို ေ၀ွ႕ ရမ္း ရာတြင္ မီးဖြားမ်ား ကို ကာကြယ္ရန္ ထီး စသည္ တို႕ ျဖစ္ပါသည္။ Steel Wool ကို မီးရွိဳ႕ ရာတြင္ 9V ဘက္ထရီ နွင့္ လည္း ရွိဳ႕ ၍ ရပါသည္။ 9V ဘက္ထရီ ၏ Positive- Negative ငုတ္ ႏွစ္ခု မွာ တစ္ဘက္ထည္း တြင္ ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ ဘက္ထရီ ႏွင့္ Steel Wool ကို တို႕ လိုက္လွ်င္ Electric Short Circuit ျဖစ္ကာ Steel Wool ကိုမီးေလာင္ ေစျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
 
Steel Wool ထည့္ရန္ အိမ္ (Housing) ျပဳ လုပ္နည္း။
Stell Wool ထည့္ရန္ ေမႊတန္ ( Whisk ) မရွိပါက Stell Wool  ထည့္ သည့္ Housing ကို ေအာက္ပါအတိုင္း ျပဳ လုပ္ နိုင္ပါသည္။
၁။     Stell Wool အပူ ရွိန္ ကိုခံ နိုင္သည့္ သံဇကာ အက်ဲ ကို ေအာက္ ပါအတိုင္း ေဒါင့္မ်ား ျဖတ္ပါရန္။
 
၂။     ေဒါင့္မ်ားကိုေခါက္ကာ ေလးေဒါင့္ ျခင္းကေလး ျဖစ္လာရန္ ခ်ိဳးပါ။
၃။     ေအာက္ပါ ပံု အတိုင္း ေလးေဒါင့္ အဖံုး တစ္ခု ခ်ိဳးပါ။
 


၄။     ပံု ပါအတိုင္း ေလးေဒါင့္ အဖံုး ကို ေအာက္ခံ အိမ္ တြင္ တပ္ ပါ။ ဆက္သည့္ ေနရာ မ်ားကိုေၾကးနန္း ျဖင့္ ခ်ီပါ။
 
၅။     ေအာက္တြင္  ျပထားသည့္ Stell Wool သည္ 0000 အဆင့္ ရွိ အနဴးညံ့ ဆံုး အမ်ိဳး အစား ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းကို Housing ထဲ ထည့္ ကာ ေ၀ွ႕ ရမ္း မည့္ ၾကိဳး ျဖင့္ ခ်ီပါ။
 
 
၆။     ေ၀ွ႕ ရမ္း ရာ တြင္ အေလးခ်ိန္ စီး ေနေစရန္ Housing အနီးတြင္ အေလး ( Weight )တစ္ခု ထည့္ ေပးပါ။
 
 
 
ထိုအခ်ိန္ တြင္ အသံုးျပဳရန္ အသင့္ ျဖစ္ေနသည့္ Stell Wool Housing တစ္ခု ျဖစ္လာျပီ ျဖစ္ပါသည္။
 
အႏၱရာယ္ ကင္းေရး အတြက္ ျပင္ဆင္ျခင္း။
၁။     Steel Wool ကို မီးတို႕ လိုက္ျပီး မီးေလာင္ အားေကာင္း လာလွ်င္ မီးဖြား မ်ား ေပါက္ထြက္ လာပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ Steel Wool  ဓါတ္ပံံုရိုက္ မည့္ ေနရာ သည္ မီးေလာင္စာ မရွိသည့္ လူသူ ကင္းေ၀းသည့္ ေနရာ ျဖစ္သင့္ပါသည္။ မိုးရြာ ျပီးစ စိုစြတ္ ေသာ ေနရာ ဆိုက ပို ေကာင္းပါသည္။
၂။     မီးေလာင္ျခင္းကို ျငိမ္းသတ္ရန္ မီးသတ္ေဆးဘူးငယ္၊ ေရ စို အ၀တ္ စသည္တို႕ ကို ေဆာင္ ထားသင့္ပါသည္။
၃။     မီးေလာင္ ေနသည့္ Steel Wool ကို ေ၀ွ႕ ရမ္း မည့္ သူ အေနႏွင့္ မီးဖြားမ်ား က် လာျခင္းကို ကာကြယ္ရန္ ေရစို မိုးကာ ၊ ေရ စို ဦး ထုတ္ တို႕ စသည္ တို႕ ကို ၀တ္ ထားသင့္ ပါသည္။
 
ဓါတ္ပံု ရိုက္ရန္ ျပင္ဆင္ျခင္း။
 
ေအာက္ပါပံု မွာ Johnny Cash ၏ တစ္ခ်ိန္ က ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကားခဲ့ေသာ  “Love is a burning thing.” ကို တင္စား ရိုက္ကူး ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
 
အထက္ ပါ ပံု ကို ရိုက္ရန္ ျပင္ ဆင္ သည့္ အဆင့္ မ်ား ကို အဆင့္ လိုက္ ေဖၚျပပါမည္။
၁။     Steel Wool -00 မွ 0000 အဆင့္ ရွိေသာ Steel Wool တစ္ထုတ္ ကို ယူပါသည္။ အမွ်င္ေသးသည့္ အတြက္ မီးေလာင္ ရာ တြင္ ပို၍ လြယ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
 
၂။     Steel Wool အလိပ္ကို ျဖန္႕ ကာ ေလး လက္မ၊ ရွစ္လက္မ အရြယ္မ်ားျဖတ္ ကာ ေအာက္ပံု တြင္ ျပထားသကဲ့ သို႕ ေမႊတန္ ( Whisk ) အတြင္းသို႕ တည့္ပါသည္။ ေမႊတန္ မဟုတ္ပါကလည္း Steel wool ထည့္ကာ ၾကိဳးခ်ိတ္၍ ေ၀ွ႕ ရမ္း နိုင္သည့္ အရာ မည္သည့္ အရာမဆို ျဖစ္နိုင္ပါသည္။ အ ေပါက္ က်ယ္က်ယ္ ျဖစ္ ရပါမည္။ က်ဥ္းေနလွ်င္ မီးဖြား အထြက္ နည္း မည္ ကို သတိျပဳ ရပါမည္။

 
၃။     လွည့္ မည့္ သံၾကိဳး ကို ေျခာက္ေပ ခန္႕ ျဖတ္ျပီး ေအာက္တြင္ ျပထားသည့္ အတိုင္း ေမႊတန္ တြင္ ခ်ည္ ပါသည္။ မီးေလာင္သည့္ ေနရာ တြင္ သံၾကိဳး ႏွင့္ ခ်ည္ျပီး အလွမ္း ေ၀း သည့္ေနရာ တြင္ နိုင္လြန္ ၾကိဳး ႏွင့္ ဆက္ကာ ခ်ည္ လိုက လည္း ခ်ည္ နိုင္ပါသည္။
 
 
 
၄။     လူသူ ေ၀းသည့္ ျမစ္ကမ္း ပင္လယ္ ကမ္းေျခ စသည့္ ေနရာ မ်ိဳးကို ေရြးခ်ယ္ပါသည္။ စြတ္စိုေနေသာေနရာ ျဖစ္ပါက ပို၍ေကာင္းပါသည္။  ျပင္ပမွ အလင္း ေရာင္ မ၀င္နိုင္သည့္ ေနရာ ျဖစ္လွ်င္ ပို ေကာင္းပါသည္။ ေဆာင္း မည့္ ထီး ကို ေရ ဆြတ္ရပါမည္။
 
 
 
 
ဤ ပံုတြင္ Steel Wool ကို မိုး ရြာ သကဲ့ သို႕ ျဖစ္ေနေစရန္ ေက်ာက္ ေဆာင္ ေနာက္မွ ေန၍ ေ၀ွ႕ ရမ္း ျခင္း  ျဖစ္ပါသည္။ ေက်ာက္ ေဆာင္ ေပၚ သို႕ က်သည့္ မီး ဖြာ းမ်ားက ခုန္ ထြက္ ေနသည္ မွာ ပံု အတြက္ အားသာ ခ်က္ တစ္ရပ္ ျဖစ္ပါသည္။
 
၅။     Steel Wool မီးေလာင္ခ်ိန္မွာ စကၠန္႕ႏွစ္ဆယ္ခန္႕ ရွိပါသည္ ။ အဆိုပါအခ်ိန္ အတြင္း ရိုက္ရပါမည္။ ပထမ ဦးစြာ အဓိက ရိုက္မည့္ ေနရာ တြင္ LED Light ငယ္ ကို ခ်ကာ Manual Focus ခ်ိန္ထားပါသည္။
ေအာက္ပါ ပံု ကို Camera Setting- Shutter Speed 20s, f-8, ISO 1600 ႏွင့္ ရိုက္ရာ Over Expose ျဖစ္သြားပါသည္။

 
 
 
ေအာက္ပံု ကိုမူ  Shutter Speed ကို 20  Sec မွ 13 Sec သို႕ ေလွ်ာ့ ၍ ရိုက္ရာ တြင္ Exposure အမွန္ရ လာပါသည္။ ေရွ႕ တြင္ “Love is a burning thing.” ဟုဆိုသည့္ စာ ဆို ႏွင့္ အညီ စံု တဲြ တစ္ တဲြ ကို ေရ စို ထီး မိုးကာ ထည့္ ထားေပးပါသည္။
 
 
Frame တစ္ခု လံုး၏ လိုသည့္ အေရာင္ ရေစရန္ Filter, သို႕ မဟုတ္ White Balance ကို ခ်ိန္ကာ သုံး နိုင္ပါသည္။  Steel Wool ကို ေ၀ွ႕ ရမ္း ရာ တြင္ အေရာင္ အမ်ိိဳးမ်ိဳး ရွိသည့္ အျခားေသာ Light Sources မ်ားကို လည္း ထည့္ သံုးနိုင္ပါသည္။ Steel Wool မွ ထြက္သည့္ အေရာင္သည္ လိေမၼာ္ေရာင္ ျဖစ္ပါသည္။ Magnesium မီးရွိဳ႕ ပါက ထြက္ေသာ အေရာင္သည္ အျဖဴ ေရာင္ ျဖစ္ပါသည္။ Light Source မ်ားကို စိတ္ကူး ရွိသေရႊ႕ ေရြးခ်ယ္ နိုင္ပါသည္။ ေဗ်ာက္ အိုး ( Fire Cracker ) အေရာင္မ်ိဳးစံု ကိုလည္း စိတ္ကူး ကြန္႕ျမဴး နိုင္သမွ် သံုးနိုင္ပါသည္။ အနု ပညာ ဖန္ တည္း မွဳ ျဖစ္ပါသည္။ အကန္႕ အသတ္မရွိပါ။
 
Camera Setting မ်ား။
 
(၁)
 
 
 
 
အထက္ပါ ပံု ၏ Camera Setting မ်ာ မူ Shuttre speed-30 Sec, f-8, ISO-200, White Balance- Tungsten/Incandescent ျဖစ္ပါသည္။ Stee Wool ကို မီး မရွိဳ႕မွီ အဆိုပါေနရာ တြင္ LED Light ကေလး တစ္ခု ကို ခ်ထားကာ Manual Focus ျဖင့္ ၾကိဳ တင္ Focus လုပ္ထားပါသည္။
 
စက္၀ိုင္း လွည့္သည့္ Steel Wool ပံု အမ်ားစု ၏ Camera Setting မ်ားမွာ  Shutter Speed 15 to 20 Sec, f-8, ISO 100 or 200 ျဖစ္ၾကပါသည္။ အလြန္ေမွာင္သည့္ ေနရာ ျဖစ္ပါက Shutter Speed ကို ပို၍ အခ်ိန္ၾကာၾကာ ဖြင့္ ထားနိုင္ ပါသည္။

 
 
 
 
(၂)
 
 
 
 
 
အထက္ပါ ပံု ကို 2D Circle လွည့္ ထားျခင္း ျဖစ္ ပါသည္။ Camera Setting မ်ားမွာ  Shutter Speed 30 Sec, f-3.5, ISO 200, White Balance- Auto  ျဖစ္ပါသည္။ Tripod ျဖင့္ Manual Focus ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
Steel Wool လွည့္ ပံု မွာ ပထမ Steel Wool ကို စက္၀ိုင္းပံု လက္ျဖင့္ ေ၀ွ႕ ရမ္းကာ  ယင္းကဲ့ သို႕ လွည့္ ေနစဥ္ မွာ ပင္ လူကို ပတ္ျခာ လွည့္ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။  ထို အခါ မီးသည္ ေဘာ္လံုး ပံု ေပၚ လာပါသည္။ ထို႕ေနာက္ 2D ပံု ရေစရန္ ေျခ ေထာက္ကို အျငိမ္ထားကာ အေပၚပိုင္း ကိုသာလွည့္ သည္ဟု ရိုက္ကူးသူ က ရွင္းျပထားပါ သည္။
 
Steel Wool Photography နမူနာပံုမ်ား။
 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
အထက္ပါ ပံု မ်ားမွာ ဖန္တည္း မွဳ စိတ္ကူး ပြားမ်ားနိုင္ရန္ နမူနာမ်ား သာ ျဖစ္ပါ သည္။ အၾကိမ္ၾကိမ္ တင္ျပ ခဲ့ ျပီးျဖစ္သကဲ့ သို႕ အနုပညာ ဖန္တည္း မွဳ သာ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ စိတ္ အလွ်င္ လြင့္ ကာ အကန္႕ အသတ္မရွိ ဖန္ တည္း နိုင္ပါေၾကာင္း ေဖၚျပ အပ္ပါသည္။
 
-----------------------------------

 
 
 
 
 



 
 
 
 
 
 
 
 

Friday 8 February 2013

Light Painting Photography


(36)   Light Painting Photography                     ဓါတ္ပံုပညာရပ္ဆိုင္ရာ မွတ္စု (၃၆)

 

အလင္းျဖင့္ ေရးဆဲြ သည့္ ဓါတ္ပံု ပန္းခ်ီ

Light Painting Photography

 

By Soe Hlaing

စကားဦး

ယခင္ ေရးခဲ့သည့္ ဓါတ္ပံု ပညာ ရပ္ဆိုင္ရာ မွတ္စုမ်ားမွာ ဓါတ္ပံု တစ္ပံု ၏ အနုပညာရပ္ ဆိုင္ရာ  ဖန္တည္းမွဳ မ်ားတြင္ နည္းပညာ ( Technical ) ကို အေျချပဳ ကာ  လူ၏ အနုပညာ ( Artistic Impression ) ကို ပံုေဖၚသည့္ အေၾကာင္း အရာ မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ Macro, Sport  ႏွင့္ Wild Life Photography ကဲ့ သို႕ ဘာသာရပ္မ်ားတြင္မူ သာမန္ ရိုက္ရိုး ရိုက္စဥ္ မဟုတ္ေတာ့ဘဲ ပစၥည္းပစၥယပိုင္း ဆိုင္ရာ၏ အေထာက္အကူမ်ား က ေရွ႕တန္း သို႕ေရာက္ လာပါသည္။ သက္ဆိုင္ရာ က႑အလိုက္ သံုးရမည့္ Lens မ်ားအပါအ၀င္ အျခားသက္ဆိုင္ရာ အေထာက္အကူ ပစၥည္းမ်ား လိုလာပါသည္။ ဤ ရိုက္ကူးနည္း မ်ား သည္ ျမင္ကြင္း ( Scence ) တစ္ခု ၏ အရွိကို အရွိ အတိုင္း ပံုေဖၚ သည့္ ရိုက္ကူး နည္းမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။

 

ယခု ေရးသားမည့္ Light Painting မွာမူ  ဓါတ္ပံုေပၚတြင္ အလင္း ( Light) ျဖင့္ ပန္းခ်ီ ေရးဆဲြ ျခင္း ျဖစ္သျဖင့္ လူ၏ အနုပညာ ကြန္႕ျမဴးမွဳ က ေရွ႕ တန္း သို႕ ေရာက္ ရွိလာ ပါသည္။

 

A Colourful Light Painting Photograph.

ရွဳခင္း ပံု တစ္ပံုကို တစ္ေနရာ ထည္းတြင္ Lens မ်ား အတူတူ တပ္ဆင္ထားသည့္ ကင္မရာ မ်ားစြာ ကို ေထာင္ကာ အားလံုးေသာ Setting အတူတူ ႏွင့္ ရိုက္ပါက ထြက္လာသည့္ ပံု မ်ားအားလံုးသည္ မတိမ္း မယိမ္း အားလံုး အတူတူ လိုပင္ ထြက္လာမည္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ Equipment က ေပးေသာ ပံု ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။



An Experssion Light Painting Photograph.


သို႕ရာ တြင္ အဆိုပါ ပံုစံ မ်ိဳး ႏွင့္ပင္ ကင္မရာ (၁၀) လံုးသည္ Light Painting ကိုရိုက္ပါက တစ္ပံု ႏွင့္ တစ္ပူ လံုး၀ တူ လိမ့္ မည္ မဟုတ္ပါ။  ရိုက္ကူးသူ ၏ ဓါတ္ပံုဆရာ၏ အနုပညာ ကြန္႕ျမဴး မွဳ ၊ ကၽြမ္းက်င္ မွဳ ႏွင့္ အေတြ႕ အၾကံဳ မ်ားအေပၚ မူတည္ ကာ ကင္မရာ (၁၀) လံုး မွ ထြက္လာသည့္ ပံု မ်ားသည္ တစ္ခု ႏွင့္တစ္ခု လံုး၀ တူ ၾကမည္ မဟုတ္ဘဲ ပံု စံ (၁၀) မ်ိဳး ထြက္ လာမည္ မွာ ၾကိမ္းေသပါသည္။ အေၾကာင္း မွာ Light Painting သည္ မည္သို႕ ေသာ အကန္႕ အသတ္မွ် မရွိေသာ လူ၏ အနုပညာ ဖန္တည္း မွဳ ေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
 
 
A Beautiful Light Painting Photograph.
 
Light Painting Photography   
Light Painting Photography    ဆိုသည္မွာ ေရးဆြဲ သည့္ Light Source ကိုေသာ္လည္း ေကာင္း ရိုက္ကူးသည့္ ကင္မရာကိုေသာာ္လည္းေကာင္း Exposure Speed အခ်ိန္ၾကာၾကာ ဖြင့္ကာ ေရႊ႕ လွ်ားသည့္ နည္း ျဖင့္ ေရးဆဲြေသာ နည္း ျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ ေဘးပတ္ ၀န္းက်င္ အလင္းေရာင္ နည္းသည့္ ည ပိုင္း တြင္ Exposure ကုိ အခ်ိန္ၾကာၾကာ ဖြင့္ကာ ရိုက္ ကူးသည့္ Night Photography တစ္မ်ိဳး ဟုလည္း ဆိုနုိင္ပါသည္။ အလင္း ေရာင္ အလြန္နည္းသည့္ အခန္း အတြင္း ၌ လည္း ရိုက္ကူး နိုင္ပါသည္။
 
ဤ Exposure ကို အခ်ိန္ၾကာၾကာ ဖြင့္ကာ ရိုက္ရသည့္ Night Photography Light Painting နည္းကို ၾကိဳး ပမ္း ရိုက္ ကူးသူ မ်ားလွ ေသာ္လည္း ထိပ္တန္း အဆင့္ ေရာက္သူ နည္း ပါးလွ ပါသည္။ အေၾကာင္းမွာ Canvas ေပၚ တြင္  ေရးရသည့္ ပန္းခ်ီ ကဲ့သို႕ မဟုတ္ဘဲ ေလ ထဲ တြင္ စိတ္မွန္း ျဖင့္ ေရးဆဲြ ကာ အေရာင္ ခ်ယ္သရသည့္ ပန္းခ်ီ  ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
 
အနီေရာင္ Light Source ကို ေရႊ႕ ကာ ရိုက္ကူး ထားသည့္ ရိုးရွင္း ေသာ  Light Painting တစ္ခု။
 
အေရာင္ သံုးေရာင္ ျဖင့္ ေရးဆဲြ ထားသည့္   Light Painting တစ္ခု။
 
ဓါတ္ပံု ေပၚ တြင္ စိတ္ကူးျဖင့္ ျဖည့္ စြက္ ေရးဆဲြ ထားသည့္  Light Painting တစ္ခု။
 
Light Painting ေရးဆဲြ ျခင္း။    
ဓါတ္ပံု ဆိုသည္မွာ ဆိုခဲ့သည့္ အတိုင္း Scence တစ္ခု၏ ရွိေနသည့္  လက္ရွိ အရွိအေန အထား တစ္ရပ္ကို  အရွိအတိုင္း ရိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။ Light Painting Photography    မွာ မူ အဆိုပါ ရိုက္ကြင္းထဲ တြင္ လူ က Light ျဖင့္ ပန္းခ်ီ ေရးဆဲြ ခ်ယ္ မွဳန္း ျခင္းျဖစ္ ပါသည္။ ပန္းခ်ီ ဆဲြ သည့္ ပုဂၢိဳလ္ ကၽြမ္းက်င္လွ်င္ ကၽြမ္းက်င္  သေလာက္ ေျပာင္ ေျမာက္ သည့္ ပံု မ်ား ရနိုင္ပါသည္။
 






အထက္ပါ ဦးေခါင္း ပံု ကိုၾကည့္ပါက ေမွာင္ေနသည့္ ေနာက္ခံ ရွဳခင္းတစ္ခု၏ ေရွ႕ တြင္ လူ တစ္ဦး ရပ္ကာ Beam ခတ္ေသးေသး Torch Light အျဖဴ ေရာင္ နွင့္ မ်က္ႏွာ အ၀ိုင္း ပံု  ပါးစပ္ပံု မ်က္လံုး ပံုမ်ား ကို ေလ ထဲတြင္ မွန္း၍ ဆဲြထားသည့္ ပံု ျဖစ္ပါသည္။ အရိုးရွင္းဆံုးပံု ျဖစ္ပါသည္။ ကင္မရာ Shutter ဖြင့္ ထားသည့္ အခ်ိန္ အတြင္း LED အျဖဴေရာင္ မီးျဖင့္ စက္၀ိုင္း တစ္ခု ကို မ်က္ နွာ အျဖစ္ ဆဲြသည္။ ယင္းေနာက္ ပါးစပ္ပံု မ်ဥ္း ႏွစ္ေၾကာင္း ကို ေဘး တစ္ဘက္ တစ္ခ်က္စီ တြင္ ေဒါင့္ ျဖတ္ ေရးသည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ မ်က္လံုး ႏွစ္ခု ေနရာတြင္ Torch Light ကို အစက္၀ိုင္းပံု လွည့္ လိုက္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
 
ေရးဆဲြ သည့္သူ ျမန္ နိုင္ေလ ပံု ပို၍ ျပတ္သား ေလ သပ္ရပ္ေလ ျဖစ္ပါသည္။ အထက္ပါ နမူ နာပံု တြင္ Exposure ဖြင့္ ထားသည့္ အခ်ိန္ ႏွင့္ ေရးဆဲြ သည့္ လူ ၏ လွဳပ္ ရွားမွဳ တို႕  Timing  အနည္း ငယ္ မကိုက္ သျဖင့္  ေရးဆဲြသည့္ လူ ပံု အနည္း ငယ္ ေပၚ ေနသည္ ကို ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။
 
အဆိုပါ ပံု တြင္ လူလွဳပ္ ရွားမွဳ ေနွး သည္ထက္ ကင္မရာ Exposure Timing ျမန္ ေနသည့္ အတြက္ ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ပံု ၏ Background Exposure ကို ၾကည့္ လွ်င္ သိသာ နိုင္ပါသည္။ Exposure Timing ယခု ထက္ ပို၍ ၾကာ ေပးလိုက္မည္ လိုက္ပါက လူ ပံု  ေပ်ာက္ သြား ပါလိမ့္ မည္။
 
ဥပမာ ေမွာင္ေနသည့္ ေနာက္ခံ သို႕မဟုတ္ အလင္းေရာင္ ေတာက္ပမွဳမရွိ ဘဲ အေမွာင္ ဘက္ သို႕လု ေနသည့္ ေနာက္ခံ (Background )ေပၚ တြင္ Long Exposure စကၠန္႕ (၂၀) ခန္႕ ဖြင့္ ထားသည့္ Exposure အခ်ိန္ အတြင္း နက္မွိဳင္း ေသာ အ၀တ္အစား ၀တ္ထားသူ တစ္ဦး က LED Light ျဖင့္ ပံု တစ္ပံု ကို ျမန္ျမန္ ေရးဆဲြ ပါက ပံု တြင္ LED Light ျဖင့္ ေရးဆဲြ ထားသည့္ အလင္းေရာင္ သာလွ်င္ ေရး ဆဲြ သည့္ စုတ္ ခ်က္ အတိုင္း ေပၚေနမည္ျဖစ္ျပီး ေရးဆဲြ သည့္ သူ ပံု တြင္ ေပၚ မည္ မဟုတ္ ဘဲ ေပ်ာက္ေနပါ လိမ့္ မည္။
 

ေအာက္ပံုမွာ မူာမူ အနည္းငယ္ ခက္လာသည့္ ပံု ျဖစ္ပါသည္။ ေရးဆဲြရာ တြင္ ပို၍ တိက်ရန္ လိုလာပါသည္။ ခံုရွည္ ေပၚ တြင္ ထိုင္ေနသည့္ လူသည္ ထိုင္ခံု ႏွင့္ ကြက္တိက် ေနေစရန္ ခ်ိန္ဆ ေရးဆဲြ ရသည့္ ပံု ျဖစ္ပါသည္။
 
 
 
 
 
ေအာက္ပါပံု မွာ အေရာင္ တစ္ေရာင္ ထည္း မဟုတ္ဘဲ ႏွစ္ေရာင္ျဖင့္ ေရးဆဲြ ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အေရာင္စံု မီးမ်ားျဖင့္ ေရး ဆဲြ နိုင္ေလ ပံု သည္ ပို၍ လွပေလ ျဖစ္ပါသည္။ ေနာက္ခံ အနက္ေရာင္တြင္ ေရးဆဲြရသည္မွာ ေနာက္ခံ ရွဳခင္း ေပၚလြင္ ေနသည့္ပံု ထက္ ပို၍ လြယ္ကူပါသည္။ ေအာက္ပါ Love ေရးဆဲြ ထားသည့္ ပံု ၏ ေနာက္ခံ ရွဳခင္းသည္ ေသျခာစြာၾကည့္နိုင္မွ ျမင္သာ ေလာက္ေအာင္ ေမွာင္ေန သည့္ ပံု ျဖစ္ပါသည္။




ေရးဆဲြ သူ ေနွး ေနလွ်င္ လည္း ေကာင္း Shutter Speed အနည္း ငယ္ ျမန္ ေနလွ်င္ လည္း ေကာင္း ပံု ေပၚ တြင္ ေရးဆဲြ ေနသည့္ လူ ပံု အနည္း ငယ္ ေပၚ ေနတတ္ပါ သည္။
 
 
 

အထက္ပါ ပံုကိုၾကည့္လွ်င္ ေနာက္ခံ Background သည္ Exposure မွ်တစြာ ရွိေန ေနပါသည့္ ရွဳခင္းပံု တစ္ပံု ျဖစ္ပါသည္။ ထိုထက္ ပို၍ Exposure ကို တင္လိုက္ ရန္ မသင့္ေတာ့ ပါ။ တစ္နည္း အားျဖင့္ အေမွာင္ထု ကို ေနာက္ခံ ကာ ေရး သည့္ ပံု မ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ ရွဳခင္း ကို ေနာက္ခံ ေရးဆဲြ သည့္ ပံု ျဖစ္ပါသည္။  မီးအျပာ ေရာင္ဟပ္ ကာ ေပၚ ေနသည့္ လူ ပံု တစ္ပိုင္း တစ္စ မွာ Exposure Timing ေနွးေန၍ မဟုတ္ဘဲ အဆိုပါ ေရးဆဲြ သည့္သူ၏ ေရးဆဲြ သည့္ နွဳန္း ေနွး ေနသည့္ အတြက္ ျဖစ္ပါသည္။

 

ဤကဲ့ သို႕ ေနာက္ခံ ရွဳခင္း သဲကဲြ ထင္ရွာစြာ ေပၚ ေနသည့္ ပံု တြင္ Light Painting ေရး ဆဲြ ရသည္မွာ ေနာက္ခံ အနက္ ထက္ ပို၍ ခက္ခဲပါ သည္။ ေရးဆဲြ သည့္ သူ အေတာ္ ျမန္ ျမန္ ႏွင့္ တိက် စြာ လွဳပ္ရွားေရးဆဲြ နိုင္မွသာ လွပ သပ္ယပ္ သည့္ ပံု ရနိုင္ပါမည္။

 

ေနာက္ ခံ အေနအထား အမ်ိဳးမ်ိဳးေပၚတြင္ ေရးဆဲြ ထားသည့္ ပံုမ်ား။
 
 
ေနာက္ ခံ အနက္ေပၚတြင္ ေရးဆဲြ ထားသည့္ ေရာင္စံု ပံု။
 
 
ေပၚလြင္ ေနသည့္ ရွဳ ခင္းေနာက္ခံ ေပၚတြင္ ေရးဆဲြ ထားသည့္ ပံု။
 
Light Painting ေရးဆဲြ ရန္ အတြက္ အၾကံျပဳခ်က္ မ်ား။
 
(၁)    ေရးဆဲြ ရာ တြင္ မီး ေရာင္ တစ္ေရာင္ ထည္း ျဖင့္ ေရးဆဲြ ျခင္း မျပဳ ဘဲ မီး ေရာင္စံု ျဖင့္ ေရးဆဲြ သင့္ပါသည္။ တစ္ေရာင္ျဖင့္ ေရးဆဲြ ပါက ပံု သည္ ၾကြ တက္ မလာ သည့္ Flat ပံု ျဖစ္ေနပါလိမ့္ မည္။
(၂)    အသံုးျပဳသည့္ Light Source သည္ Beam အၾကီးအေသး အျပင္း အေပ်ာ့ ခ်ိန္၍ ရသည့္ မီး ျဖစ္လွ်င္ ပိုေကာင္းပါသည္။ Light Source တစ္ခု ထည္းမွ မီးေရာင္စံု ထြက္ သည့္ LED မီး မ်ိဳးဆိုပါကပို ေကာင္းပါသည္။ အေရာင္ တစ္မ်ိဳး စီအတြက္ Light Source တစ္ခု ထည္း ကို သံုး နိုင္သျဖင့္ အခ်ိန္ကုန္သက္သာပါသည္။
(၃)    ထိပ္ျဖားတြင္သာ လင္းသည့္ Fiber Optic ႏွင့္ Laser Pointer မ်ားကိုလည္း သံုး နိုင္ပါသည္။ မီးေရာင္ တစ္ေရာင္ထည္း ရွိပါက မီးေရာင္ထြက္သည့္ ထိပ္တြင္ Colour Gel အေရာင္ အမ်ိဳမ်ိဳး ကိုကပ္ ၍ သံုးနိုင္ ပါသည္။
(၄)    ကင္မရာ ဘက္ သို႕  မီးေရာင္ျပင္းျပင္း ကို လွည့္ ၍ မထိုးသင့္ပါ။
(၅)    ျဖစ္နိုင္ပါ က Exposure Timing တိုတို အတြင္း ျမန္ျမန္ ျပီး ေအာင္ ေရး ဆဲြ နိုင္ေလ ေကာင္းေလ ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ မွသာ Noise နည္း ပါ လိမ့္ မည္။
(၆)    ပံု ကို တစ္ပံု ထည္း မရိုက္ ပါႏွင့္ မ်ားမ်ား ရိုက္ပါ။
(၇)    လက္ႏွိပ္ မီးကဲ့ သို႕ ေရွ႕ မီးခြက္ထဲတြင္ Bulb ကဲ့ သို႕ Hot Spot မီးသီး ရွိ ေနပါက အဆိုပါ Hot Spot သည္ Light Painting အတြက္ မေကာင္းပါ။ Hot Spot ေျပာက္ ေစရန္ မွန္ေပၚ တြင္ ေရာင္စံု စကၠဴ ကပ္ ပါ။ Flash Light သည္ Hot Spot မရွိေသာ Light Source ျဖစ္ သျဖင့္အသံုး တည့္ ေသာ အရာ ျဖစ္ပါသည္။
 (၈)   ေနာက္ခံ အေမွာင္ခ်ဥ္း ထားသည္ထက္ ပတ္၀န္းက်င္ရွိ လမ္းမီး၊ ေကာင္း ကင္ရွိ လ၊ စသည္တို႕ ကိုပါ ထည့္ ရိုက္နိုင္ပါက ပံု ၏ ဖဲြ႕ စည္း မွဳ ပိုေကာင္း ပါသည္။
(၉)    Light Painting ေရးဆဲြ မည့္ သူသည္ အမဲ ေရာင္ ၀တ္ဆင္ ထားကာ ကိုယ္ ေပၚ တြင္ မည္သည့္ ေတာက္ပေသာ အလင္းေရာင္မွ မရွိရန္ လိုပါသည္။  ေရးဆဲြ သူအေပၚ ရွိ ေတာက္ပ ေနသည့္ အရာ မ်ား သည္  ပံု ေပၚ တြင္ ထင္ လာ နိုင္ပါသည္။
(၁၀)  ေနာက္ခံ ရွုဳ ခင္း ၏ Exposure ကို Aperture က်ဥ္းက်ဥ္း ၊ Shutter Speed ေႏွးေႏွး ဥပမာ ( Shutter Speed 25 Sec., Aperture f-22 စသည့္ Setting ကဲ ့သို႕ ) ျဖင့္ ခ်ိန္ ညွိ ပါ။ Shutter Speed 25 Sec., Set လုပ္ထားပါက အဆိုပါ ၂၅ စကၠန္႕ အတြင္း ျမန္ နို္င္ သမွ် ျမန္ုျမန္ ေရးဆဲြပါ။ အခ်ိန္ တိုေလ ေကာင္းေလ ျဖစ္ပါသည္။
(၁၁)  White Balance ကိုမူ မိမိ အသံုးျပဳ မည့္ Light Source ၏ အေရာင္ ႏွင့္ လိုက္ ဘက္မည့္ White Balance ကို ေရြး ခ်ယ္ သင့္ပါသည္။ ဥပမာ မီး အျဖဴ ေရာင္ သံုးပါက ပတ္၀န္းက်င္ အေရာင္ကို ျပာေစ လိုလွ်င္ ကင္မရာ White Balance Preset ၏ Fluorescent ကဲ့သို႕ Setting မ်ိဳး ကို သံုးနုိင္ပါသည္။ အေရာင္ အနည္း အမ်ား ကို မူ ပံု စတင္ ေရး ဆဲြ ျခင္း မျပဳ မီ စမ္း ရိုက္ၾကည့္ သင့္ပါသည္။
(၁၂)  ပံု ၏ လွပ မွဳ ၊ ေသသပ္ မွဳ တို႕ မွာ မူ ေရးဆဲြ သူ၏ အေလ့ အက်င့္ ႏွင့္ စိတ္ကူး ဥာဏ္ ကြန္းျမဴး ျဖင့္ အေပၚ တြင္ မူတည္ ပါသည္။
(၁၃) Light Painting သည္ Long Exposure ရိုက္နည္း ျဖစ္ပါသည္။ Fast Shutter Speed ျဖင့္ မည္သို႕ မွ် ပံု ေကာင္း ရနုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။ “ The slower the shutter speed, the more effective your images will be. “ Suhtter Speed ေႏွး ေလ ပံု အတြက္ အက်ိဳး ရွိေလ ဆိုသည့္ ဆိုရိုး စကား ရွိပါသည္။
(၁၄)  Exposure ကို အခ်ိန္ ၾကာၾကာ ဖြင့္ လွ်င္ Noise ထမည္ကို စိုးရိမ္ ၾကသည္ မွာ မွန္ေသာ္လည္း ယခု ေနာက္ပိုင္း ေပၚသည့္ ကင္မရာ မ်ားသည္ Noise ကို အေတာ္ ထိန္း နိုင္ပါသည္။ ၄င္း အျပင္ Noise ကို ေလွ်ာ့ခ်သည့္ Software မ်ားသည္လည္း ေတာ္ရံု တန္ရံု Noise ကို ထိေရာက္စြာ ေလွ်ာ့ ခ် နိုင္ပါသည္။
(၁၅)  ထို႕ ေၾကာင့္ Exposure ကို မိမိ လိုသည့္ ပံု ရရွိေရး အတြက္ လိုအပ္ သည့္ အခ်ိန္ အတိုင္းအတာ တစ္ရပ္ အထိ ဖြင့္ ရန္ ၀န္မေလး သင့္ ဟု ယူဆပါသည္။
 

ဆဲြ ရန္ အခက္ မ်ားစြာမရွိ လွသည့္ Exposur အခ်ိန္ တိုတို အတြင္း ေရးဆဲြ နိုင္ ေသာ ေနာက္ခံ အနက္ေပၚရွိ စက္ဘီး။

 
 
 
ေနာက္ခံ ရွဳ ခင္း ထင္လင္းစြာ ေပၚ ေနသည့္ အေပၚ တြင္ Long Exposure ျဖင့္ လူ မေပၚေစရန္ သတိထားဆဲြရသည့္ ပံု။

 





လိုအပ္သည့္ ပစၥည္း မ်ား။
(၁)    ကင္မရာ DSLR သို႕ မဟုတ္ Compact ၊
(၂)    Tripod၊ ကင္မရာ အခိုင္အခန္႕ တင္နိုင္သည့္ ေနရာ ရွိပါက Tripod မလိုပါ။
(၃)    Shutter Release  ကို ႏွိပ္ပါက ကင္မရာ မလွဳပ္ ေစရန္ Remote Control ၊
(၄)    အလြယ္ ဆံုး Light Source မွာ လက္ႏွိပ္ ဓါတ္မီး ျဖစ္ပါသည္။ လက္ ႏွိပ္ မီး ကို Hot Spot ျဖစ္သည့္ မီးသီး ( Bulb)  မေပၚ ေစရန္ ႏွင့္ မီး အေရာင္ စံု ရ ရန္ ေရာင္စံု စကၠဴ (Colored Cellophane ) ကပ္ ကာ သံုးနိုင္ပါသည္။ သာမန္ အိမ္သံုး လက္ ႏွိပ္ မီးသည္ မီး အျပား ၾကီး သည့္ အတြက္ သစ္ရြက္ ၾကီး မ်ား အျဖစ္ ေရးဆဲြ လိုလွ်င္ အစိမ္း ေရာင္ စကၠဴ ကပ္ ကာ သံုး နိုင္ပါသည္။
(၅)    Neon Pointer ကဲ့ သို႕ မီးကို လိုင္း အေသး မ်ားဆဲြ သည့္ ေနရ တြင္ သံုး နိုင္ပါသည္။
 
 

သာမန္ Light Painting ေရးဆဲြသည့္ Light Source မ်ား။

(၆)    ေရာင္စံု စကၠဴ မ်ားကပ္ ရန္ ကပ္ေၾကး ႏွင့္ Duct Tape စသည္ မ်ား လိုပါမည္။

 

Basic Camera Setting for Light Painting.
(၁)    Light Painting သည္ သာမန္ ရိုက္ နည္း မဟုတ္သည့္ အတြက္ တစ္ခါ တစ္ရန္ Automatic Setting သည္ အသံုး မတည့္ သည့္ အခ်ိန္ ရွိတတ္ပါသည္။ Shutter Priority သို႕ မဟုတ္ Aperture Priority သံုးသင့္ပါသည္။ သို႕ မဟုတ္ Manual သံုးပါရန္။  ရိုက္ၾကည့္ ၊ ျပန္စစ္ၾကည့္ ၊ လို အပ္သ ကဲ့ သို႕  ျပန္ ျပင္၊  စသည္ Trial and Error နည္း ကိုသံုး သင့္ပါသည္။
 (၂)    ဆိုခဲ့သည္ အတိုင္း Auto Focus, Auto White Balance, Auto Exposure တို႕ အဆင္မေျပ ျဖစ္တတ္ပါသည္။ ထိုအခါ တြင္ Manual ကို သံုးရပါမည္။   Auto Focus မရ ပါက ေပ ၅၀ အေက်ာ္ တြင္ ရွိ မီးတိုင္ ကဲ့ သို႕ Focus လုပ္ နိုင္ သည့္ အရာကို Manual Focus ျဖင့္ ခ်ိန္ ထား သည့္ နည္းကို သံုးသင့္ပါသည္။ အစပိုင္း တြင္ ISO-100, Shutter Speed 4 Sec., f-8 ေလာက္ ႏွင့္ စ ရိုက္ၾကည့္ပါ။
(၃)    Shutter Priority ကိုသံုးပါ က (၈) စကၠန္႕ ေလာက္မွ စရိုက္ ၾကည့္ သင့္ပါသည္။ အဆိုပါ အခ်ိန္အတြင္း ေရးဆဲြ ၍ အဆင္ မေျပ ပါက အခ်ိ္န္ ကို တစ္ျဖည္းျဖည္း တိုး၍ ယူ ပါရန္။ မိမိ ေရး ဆဲြ မည့္ ပံု အတြက္ Shutter speed တစ္ကို ခု စိတ္ ၾကိဳက္ ရျပီဆိုလွ်င္၊ ယင္းႏွင့္ Agreement ရွိမည့္ Aperture သို႕ မဟုတ္ ISO ကိုသာ ေျပာင္းေပးပါရန္။ Shutter speed  သည္ မိမိ မည္ ကဲ့ သို႕ ပံု မ်ိဳး ေရးဆဲြမည္ ဆိုသည့္အေပၚတည္ ပါသည္။ မီး ကို တစ္ခ်က္သာ ေ၀ွ႕ လိုက္သည့္ ပံု မွာ တစ္ စကၠန္႕ သာ ၾကာပါမည္။ သို႕ ရာတြင္ ရုပ္ပံု တစ္ခု အေသးစိတ္ ေပၚ လာေအာင္ ခ်ယ္ မွဳန္း ရမည့္ ပံု အတြက္မွာ မူ  ပံု ၏ အေသးစိတ္ ခ်ယ္မွဳန္း မွဳ အေပၚ မူတည္၍ စကၠန္႕ေပါင္း မ်ားစြာ ၾကာနုိင္ပါမည္။ ေဆာင္းပါး အမ်ားစုမွာမူ တ စကၠန္႕ မွ ဆယ္ စကၠန္႕ အတြင္း ရိုက္ ၾကည့္ရန္ အၾကံ ျပဳ ထားသည္ ကိုေတြ႕ ရပါသည္။
(၄)    Focusing သည္ မူ ညပိုင္း တြင္ အနည္း ငယ္ ရွဳတ္ေထြးနိုင္ပါသည္။ Focus Lock နိုင္လွ်င္ လုပ္ထားပါရန္။ သို႕ မဟုတ္ ေရးဆဲြ မည့္ မီး ေရာင္ အကြာ အေ၀းကို သာ Focus ယူ ပါရန္။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ ပန္းခ်ီ ေရး ဆဲြ မည့္ မီးေရာင္ သည္ ေရွ႕ ေနာက္ ေျပးေန ေသာ Focusing Distance ေျပာင္းေနသည့္ အေျခ အေနမ်ိဳး ျဖစ္ေနပါက အလယ္ရွိ မီးကို သာ Focus ယူထားပါရန္။
(၅)    ISO ကို အတတ္နိုင္ဆံုး အနိမ့္ ဆံုး တြင္ထားပါရန္။  
(၆)    Aperture Setting ကို ကင္မရာက ေပး နိုင္ သေလာက္ အက်ဥ္း ဆံုး ျဖစ္သည့္ ( f-22, f-25, f-29 ) စသည့္ Setting မ်ားတြင္ထား သင့္ ပါသည္။ ဤသို႕ ျဖင့္ Shutter Speed ေနွးေနွး ယူ နိုင္ပါမည္။
(၇)    Light ကိုေရႊ႕ ကာ ေရးဆဲြ မည္ ဆိုပါက Tripod လိုပါမည္။ Remote shutter Release လိုပါမည္။ ကင္မရာ ကို လက္ ႏွင့္ ကိုင္ လွည့္ ပတ္ ရိုက္ မည္ ဆိုပါက မလိုပါ။ ကင္မရာ ကို ေရြ႕ မည္ ဆိုပါက နည္း စနစ္ ဟူ ၍ အတိ အက် မရွိပါ။ စိတ္ ကူး ကြန္႕ျမဴး သကဲ့ သို႕ ေရႊ႕ နိုင္ပါသည္။
 (၈)   Local Length ရွည္ သည့္ Tele Phpto Lens မ်ား ျဖင့္ ရိုက္ ပါက ေရးဆဲြ သည့္ မီးေရာင္ ကို ပို၍ Detail ျမင္ရမည္ ျဖစ္သည္။ အေရာင္ ျပင္းသည့္ မီး ဆိုလွ်င္ ျမန္ နိုင္အမွ် ျမန္ ျမန္ ဆဲြပါ။ ေႏွး ေနပါက Over Expose ျဖစ္သြား နိုင္ပါသည္။ အလင္း ေရာင္ ေျပာ့ သည့္ Light Source ကိုမူ ေႏွး ေပးရပါမည္။ ျမန္သြားပါက Undr Expose ျဖစ္သြားနိုင္ပါသည္။ သို႕ ေသာ္ ေရးဆဲြ သည့္ လူ ရိပ္ မက်န္ခဲ့ေစရန္ အတြက္ ကို မူ ခ်ိန္ဆ ရပါမည္။
 (၉)   အလင္းေရာင္ နည္းသည့္ Night မွာ သာ ရိုက္ပါ။ ေန႕ ခင္း ရိုက္မည္ ဆိုပါက Natural Density Filter အလင္းပိတ္ Filter ကို ခံ ရိုက္ပါ။ သို႕ ေသာ္ အေမွာင္ထု ေပၚတြင္ ရိုက္ ရမည့္ နည္းျဖစ္ သျဖင့္ ည ပိုင္း တြင္သာ ပို သင့္ ေတာ္ပါသည္။
(၁၀)  ညအေမွာင္ တြင္ ေရာင္ျပန္ Reflection ရွိေနသည့္ Glass, Metal, Water ဥပမာ မိုးရြာ ျပီးကာစ ေျမျပင္တြင္ ျဖစ္ေပၚ ေနသည့္ ေရာင္ျပန္မ်ားကို Composition တြင္ ထည့္ ရိုက္ ပါက ပံု ပို၍ လွပ လာပါ လိမ့္ မည္။
(၁၁)  ပံု မ်ားမ်ား ရိုက္ပါ။ အေတြ႕ အၾကံဳ က ပံု ေကာင္း မ်ား ထုတ္ ေပးပါ လိမ့္ မည္။
 
Lighting Painting ေရးဆဲြ နည္း ႏွစ္မ်ိဳး။
Lighting Painting တြင္ Light Source ကို ေရႊ႕ ကာ ေရး ဆဲြသည့္ နည္း ႏွင့္ Light Source ကို အေသ အျငိမ္ထား၍ ကင္မရာ ကို ေရႊ႕ကာ ရိုက္ကူးသည့္  Camera Painting ဟူ ၍ ႏွစ္မ်ိဳး ရွိပါသည္။
 
 Camera  ကို ေရႊ႕ ကာ ေရး ဆဲြ နည္း။
ေအာက္ပံု မွာ Light Source ကို လွဳပ္ရွားကာ ေရး ဆဲြ သည့္ Painting မဟုတ္ဘဲ ကင္မရာ ကို ေရႊ႕ လွ်ားကာ ရိုက္ကူးထားသည့္ Camera Painting ပံု ျဖစ္ပါသည္။ Light Painting ႏွင့္ Camera Painting တို႕ သည္ ေျပာင္းျပန္ ျဖစ္ပါသည္။ Light Painting က Light Source ကို ေရႊ႕ ကာ ေရး ဆဲြ ျပီး ကင္မရာကို အေသ အျငိမ္  ထားပါသည္။ Camera Painting က မူ Light Source ကို အေသ အျငိမ္ ထားကာ Camera ကို ေရႊ႕ ကာ ေရးဆဲြ သည့္ နည္း ျဖစ္ပါသည္။
အထက္ပါ ပံုမွာ ဓါတ္ဆီ ဆိုင္ တစ္ဆိုင္ ၏ ကုန္စံု ဆိုင္ ေရွ႕ တြင္ ေကာင္း ကင္ ေနာက္ခံ အနက္ ကို ေနာက္ခံ ထားကာ မီးေရာင္ သံုးမ်ိဳး ျဖင့္ ခ်ယ္ သ ထားသည့္ ပံု Camera Painting  ျဖစ္ပါသည္။ ပံု၏ ေနာက္ခံတြင္ ဓါတ္ဆီ ဆိုင္ကို ျမင္ နိုင္ပါသည္။
အာက္ ပါပံု မ်ား မွာ ျငိမ္ သက္ေနသည့္ Light Source ကို Camera ေရႊ႕ ျခင္း ျဖင့္ ေရးဆဲြ ထားသည့္ Camera Painting နမူနာ ပံုမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
ကင္မရာကို ေရႊ႕လွ်ားရာတြင္ လူ ကိုင္ကာ ေရႊ႕လွ်ားသည့္နည္း အျပင္ ေရႊ႕လွ်ား ေနသည့္ မီးရထား၊ ေမာ္ေတာ္ ကား ၊ ခ်ား ရဟတ္ စသည္မ်ား အေပၚ မွလည္း  စိတ္၀င္စားဘြယ္ရာ ပံု မ်ားရေအာင္ ရိုက္ ကူး နိုင္ပါသည္။  ဤ ေနရာ တြင္ Panning ႏွင့္ ေရာ သြား နိုင္ပါသည္။
Panning မွာ မူ ေရႊ႕ လွ်ားေနသည့္ ခ်ား ရဟတ္ ေပၚမွ ရိုက္ ျခင္းသည္ ခ်ားရဟတ္၏ အျခားေသာ ခံု တစ္ ခုေပၚ မွ ေရႊ႕ လွ်ားေနသည့္ Subject ကို အဆိုပါ ႏွဳန္း အတိုင္း ေရႊ႕ လွ်ားေန ေသာ အလားတူ ခံု ေပၚ ရွိ ကင္မရာ ႏွင့္ ရိုက္ ျခင္း ျဖစ္သည္။ ရလာဒ္မွာ Subject က ထင္ရွားေနျပီး ေနာက္ခံ ၀ါး ေနသည့္ နည္း ျဖစ္ သည္။
ယခု နည္း မွာ ေရႊ႕ လွ်ားေနသည့္ ျခား ရဟတ္ ၏ ခံု ေပၚ မွ ျပင္ပရွိ Light Source ကို ရိုက္ သည့္ နည္း ျဖစ္သည္။ ရလာဒ္မွာ ေနာက္ခံ  မီးေရာင္မ်ား ကို လွပ ဆန္း က်ယ္ စြာ ျဖန္႕က်က္ ေရာ ယွက္ ေပၚလြင္ ေနသည့္ နည္း ျဖစ္ သည္။
 
မီးေရာင္ စံု ကို အေျချပဳ ေရးဆဲြ ထားသည့္ Camera Painting  နမူနာပံု။
 
 
 
မီးေရာင္ စံု ကို အေျချပဳ ေရးဆဲြ ထားသည့္ Camera Painting နမူနာပံု။
 
 
ေနာက္ခံ ရွဳခင္၏ မီး ေရာင္စံု ကို အေျချပဳ ေရးဆဲြ ထားသည့္ Camera Painting  နမူနာပံု။
 
မီးေရာင္ စံု ကို အေျချပဳ ေရးဆဲြ ထားသည့္ Camera Painting  နမူနာပံု။
 
 
 
မီးေရာင္ တစ္ေရာင္ ထည္း ကို အေျချပဳ ေရးဆဲြ ထားသည့္ Camera Painting နမူနာပံု။
 
စမ္းသပ္ သည့္ အဆင့္တြင္ မီးလံုး ေရာင္စံု အခ်ိဳ႕ ကို တန္းစီ ထြန္းကာ Long Exposure ျဖင့္ ကင္မရာ ကို ေရႊ႕ ကာ ရိုက္ ၾကည့္ နိုင္ပါသည္။ ထို မွ တစ္ဆင့္ စိတ္ ကူး ဥာဏ္ ကြန္႕ ျမဴးကာ အဆင့္ဆင့္ တက္ လွမ္း ၾကည့္ နိုင္ပါသည္။
 
 
Light Source  ကို ေရႊ႕ ကာ ေရး ဆဲြ နည္း။
 
Light Source  ကို ေရႊ႕ ကာ ေရး ဆဲြ နည္း တစ္ခု ကို ဥပမာ ေရးျပပါမည္။ အထက္ပါ ပံု ကို ရိုက္ မည္ ဆိုပါက မရိုက္မွီ က ပင္ မည္သည့္ ေနရာ တြင္ မည္သည့္ အရာ ကို ေရးဆဲြ မည္ ၊ မည္သို႕ ေရးဆဲြ မည့္ ကို တစ္ခါထည္း စဥ္းစား ဆံုးျဖတ္ ျပီး ျဖစ္ရပါမည္။ ေရး ဆဲြ သည့္ အခ်ိန္တြင္မွ စဥ္း စားေနဘို႕ အခ်ိန္မရပါ။ ေရးဆဲြသူ လူရိပ္ ေပၚမလာေစရန္ အတိုဆံုး အခ်ိန္အတြင္း တိက်စြာ အခ်ိန္ကိုက္ ေရး ဆဲြ ရမည္ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
 
အထက္ပါ ပံုကို အစိမ္းေရာင္ LED မီး Beam အျပားၾကီး ျဖင့္ ေျမျပင္ရွိ အျမစ္ဆံု ထားမည့္ ေနရာမွ စတင္ကာ စုတ္ျဖင့္ အရြက္ ေရးဆဲြသည့္အတုိင္း ေလ ထဲ တြင္ စိတ္ကူးျဖင့္ အရြက္ပံု ဆဲြပါသည္။ အရြက္ ဆံုးသည့္ ေနရာ တြင္ မီးကို ပိတ္ပါရန္။  မပိတ္ပါက ေနာက္ တစ္ရြက္ ထပ္မံ ေရး ဆဲြ မည့္ ေနရာ သို႕ အကူးအေျပာင္း တြင္ အစိမ္းေရာင္ အတန္း ၾကီး ေပၚ ေနပါလိမ့္ မည္။
ယင္းေနာက္ ၀တ္ဆံတိုင္ အနီေရာင္ ကိုလည္း သတ္မွတ္ထားသည့္ ေနရာမ်ား တြင္ စိတ္ကူး ႏွင့္ပင္ ေလထဲ တြင္မွန္းကာ ေရး ဆဲြပါသည္။ ပန္းအ၀ါ ႏွင့္ လိပ္ျပာ အျဖဴ တို႕ ကိုလည္း အဆိုပါနည္းမ်ား အတိုင္းဆဲြထားပါသည္။  လက္ ဆ ကၽြမ္း က်င္ ေကာင္းမြန္လွ်င္ ပံု သည္ အခ်ိဳးက် လွပ ပါ မည္။ သို႕ မဟုတ္ပါက အရြက္ မ်ား ႏွင့္ ၀တ္မွဳန္တန္မ်ား ဆံုသည့္ ေနရာ တြင္ အျခင္းျခင္း ထိစပ္မွဳမရွိဘဲ ေနရာလြတ္ အျဖစ္ ရွိ ေနတတ္္ပါသည္။
အေရးၾကီးသည့္ အခ်က္ မွာ ပံု ေပၚတြင္ ေရးဆဲြသည့္ လူရိပ္ ေပၚမေန ေစရန္ အတိုဆံုး အခ်ိန္အတြင္း တိက်စြာ အခ်ိန္ကိုက္ ေရး ဆဲြ ရန္ ျဖစ္ပါသည္။ ျမန္ျမန္ ေရး ဆဲြ ျခင္း ျဖင့္ ေရးဆဲြ သည့္ အလင္း တန္း မ်ား လည္း ပို၍ ျပတ္သား မွဳ ရွိပါသည္။ ေနွး ေနလွ်င္ လူ ရိပ္ ေပၚ လာနိုင္သကဲ့ သို႕ မီးေရာင္သည္ က်စ္က်စ္ လစ္လစ္ ( Sharp) ေပၚမလာဘဲ ျဖာ ထြက္ ေနနိုင္ပါသည္။
ကင္မရာ Shutter Speed ျမန္ေလ ဆဲြ ရမည္ မွာ ျမန္ေလ ျဖစ္ျပီး Shutter Speed ေႏွးပါက အခ်ိန္ေပး ေရး ဆဲြ ရ မည့္ အနဳစိတ္ပံု မ်ားကို ေရး ဆဲြ ရန္ အခ်ိန္ ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
 
Fire Wall Light Painting ေရးဆဲြျခင္း ။
 

အဆိုပါပံုကို  ၈ ေပခန္႕ရွိ သံေခ်ာင္း တစ္ေခ်ာင္း ၏ ထိပ္တြင္ (၆) ေပခန္႕ ရွိ အလံုးၾကီး ၾကိဳး တစ္ေခ်ာင္း ကို ဓါတ္ဆီ ဆြတ္ ျပီး မီး ရွိဳ႕ ကာ ကင္မရာ Shutter ဖြင့္ ထားသည့္ အခ်ိန္ အတြင္း ကားေဘး ၌ ပတ္၍ ေျပး ျခင္းျဖင့္ ရိုက္ ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ မီး ၾကိဳး ဒုတ္တန္ ကိုင္ထားသူမွာ မီးၾကိဳး ၏ေနာက္တြင္ ရွိေနပါသည္။ ထိုအခါ တဲြလဲ က်ေနသည့္ မီးေလာင္ ေနသည့္ ၾကိဳး သည္ Long Shutter Speed ျဖင့္ ေမာ္ေတာ္ ကား မီးလံုးကို ရိုက္သကဲ့သို႕ တစ္ဆက္ထည္း ျဖစ္သြားကာ Fire Wall ျဖစ္သြားပါသည္။
 
 Moment and Light Painting Effects.
ေအာက္ပါပံု မ်ားမွာ ကင္မရာ ေရႊ႕ သည့္ နည္း ႏွင့္ Light Source ေရႊ႕သည့္ နည္း  ႏွစ္မ်ိဳး စလံုးျဖင့္ ေပါင္းစပ္ ေရးဆဲြ ထားသည့္ အထူးျပဳ လုပ္ခ်က္ (Effect ) မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

Line Drawing Effect.
 
 
အနက္ေရာင္ ေနာက္ခံ ေပၚ ရွိ လူ ေပၚ တြင္ Flashlight  ကဲ့ သို႕ အျဖဴ ေရာင္ Light Source ျဖင့္ ေရးဆဲြ ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေရးဆဲြ ျခင္း ျမန္ ေလ အလင္းတန္း ပို၍ ျပတ္သား ေလ ျဖစ္သည္။ Line တစ္ခု ထည္း ကို အထူးျပဳ ေရးဆဲြ ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
 
Area Lighting Effect:
 
 

Flashlight ကို Subject ၏ သတ္မွတ္ထားသည့္ ေနရာေပၚ သို႕ တိုက္ရိုက္ ထိုး ကာ အၾကိမ္ၾကိမ္ ျဖတ္သန္း ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ ေနရာတြင္ ထပ္ကာ ထပ္ကာ အလင္း ျဖတ္ သြားသျဖင့္ Line Drawing Effect ရလာပါသည္။
 
Paint Smearing Effect:
 
 
 
အထက္ပါ ပံု ကဲ့ သို႕ အလင္းမ်ား ျပန္႕ႏွံ႔ ေရာေထြး ေနသည့္ Effect ကို ကင္မရာ ကို ေရႊ႕ လွ်ားေစျခင္း ျဖင့္ လည္း တစ္ခါ တစ္ရံ ေရးဆဲြေလ့ ရွိပါသည္။ အထက္ပါ ပံု တြင္ ကင္မရာ သည္ Light Sources မ်ားကို ေရျပင္ညီ  ျငင္ျငင္ သာသာ (Smooth Sweeping)  ေရႊ႕ ေပး ျခင္း ႏွင့္ ညင္ညင္ သာသာ ၀က္အူ ရစ္ ပံု ( Spiral ) လွည့္ ေပး ျခင္း တို႕ ေပါင္းစပ္ ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ လွည့္ ရာ တြင္ အခ်ိဳ႕ ေနရာ မ်ားတြင္ လက္ ကို တုန္ ခါ ေပးျခင္း ျဖင့္ အလင္း တြန္႕ မ်ား ေပၚလာပါသည္။
 

Combination Effects:
 
 
အထက္ပါ ပံု ၏ Combination Effect ကိုမူ ကင္မရာ လွဳပ္ ရွား မွဳ ႏွင့္ Subject လွဳပ္ ရွားမွဳ တို႕ တဲြ ဖက္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ Moving Camera ႏွင့္ Moving Light  တို႕ တဲြ ၍ ရိုက္ ရ သည္မွာ ပံု မည့္ကဲ့ ထြက္လာမည္ ဆိုသည္ကို မည္သို႕ မွ် ခန္႕ မွန္း မရ ေသာ ရိုက္နည္း ျဖစ္ပါသည္။ အၾကိမ္ၾကိမ္ စမ္း သပ္ ရိုက္ၾကည့္ ရမည့္ နည္း ျဖစ္ပါသည္။
 

Types Of Movement:
 
 
 
Light Source ႏွင့္ ကင္မရာ တို႕ ကို  မည္ကဲ့ သို႕ အျမန္နွဳန္း ျဖင့္ မည္ကဲ့ သို႕ ပံုစံ မ်ိဳး ေရႊ႕ လွ်ားေပးရ မည္ ဆိုသည္မွာ ပံုေသ မရွိပါ။  အျမင္ သစ္ဆန္းသည့္ Abscract ဆန္ဆန္ အနုပညာ ဖန္တည္း မွဳ တစ္ရပ္သာ ျဖစ္ပါသည္။  မိမိ စိတ္ ၾကိဳက္ ဖန္တည္း နိုင္ပါသည္။ ပထမ မိမိ ၏ စိတ္ၾကိဳက္ ျဖစ္လာ ေစရန္ ဖန္တည္းပါ။ အေတြ႕ အၾကံဳ မ်ားလာသည့္ အခ်ိန္တြင္ အမ်ား ၾကိဳက္ ႏွစ္သက္ သည့္ ပံု မ်ား ထြက္လာ ပါလိမ့္ မည္။
 
ခက္ခဲ စြာ ေရးဆဲြ ရသည့္ နမူနာပံု မ်ား။
 
 
 
 
Light Painting  ေရးဆဲြ ျခင္း ႏွင့္ပတ္သက္၍ အထက္ တြင္ ေဖၚျပခဲ့သည္မွာ ေရးဆဲြရာတြင္ အတန္ အသင့္လြယ္သည့္  ေျခနိုင္လက္နိုင္ အေျခခံအဆင့္ ေရးဆဲြနည္း မ်ားသာ ျဖစ္ပါ သည္။ အထက္ပါ ပံု ကဲ့ သို႕ ခက္ရာ ခက္ဆစ္ ေရးဆဲြ ရသည့္ ပံုမ်ားလည္း ေျမာက္ မ်ားစြာ ရွိပါသည္။
 
အထက္ပါပံုကို ေရးဆဲြ တြင္ Hand Cut Stencil မ်ားကိို ပံု ထြင္းကာ ပံု တစ္ခု ျခင္း စီ အတြက္ Shutter ကို ဖြင့္ေပး၍ အေပါက္ေဖါက္ထားသည့္ အရုပ္ပံု (Stencil ) မ်ားအၾကား မွ Flash ကို တစ္ခု ျခင္းစီ အလိုက္ ဖြင့္ေပး ခဲ့သည္ ဟု သိရပါသည္။ ပံုတြင္ပါရိွ မည့္  အေၾကာင္း အရာ အားလံုးျပီးရန္ ရိုက္ကူးရာ တြင္  အခ်ိန္ ေလး နာရီခန္႕ ၾကာ ပါသည္။
 
 
 
 
အထက္ ပါ ႏွစ္ပံု မွာ ကေနဒါ ရုပ္ရွင္ မင္းသမီး Mélanie Elliott ၏ ပံု မ်ားျဖစ္ ပါသည္။ ရိုက္ကူးသူက အဆိုပါပံုမ်ားကို Studio အတြင္း Flash ျဖင့္ ရိုက္ကူး ေၾကာင္း ႏွင့္ Long Exposure  Shutter ဖြင့္ ထား စဥ္ အတြင္း Light Painting လုပ္သည္ ဟူ၍ မွ်သာ ေဖၚျပထားပါသည္။ Professional အၾကီးတန္း ပညာရွင္ အဆင့္ပံုမ်ား ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ Trade Secret သေဘာအရ မည္သူမွ် ၄င္း တို႕ ၏ နည္း စနစ္ကို အကုန္ ေျပာမည္ မဟုတ္သည္ကို သတိျပဳ မိပါသည္။ ၄င္းတို႕ ၏အျမင့္တန္း  လက္ရာ နမူနာ မ်ားကို ေလ့လာ နိုင္ရန္ ေဖၚ ျပထားျခင္း သာ ျဖစ္ပါသည္။
 
Light Painting နမူနာ ပံုမ်ား။
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
--------------------------------------------