Tuesday 1 March 2016

Nikon D 500




( 87 ) Nikon D 500                                     ဓါတ္ပုံု ပညာရပ္ဆိုင္ရာ မွတ္စု ( ၈၇ )



ကၽြန္ေတာ္မ်က္ေစ႕ က်သည့္ ကင္မရာ ေနာက္ တစ္လံုး
( Nikon D 500 )



စကားဦး

Bird in Flight ကဲ့ သို႕ အျမန္ ပ်ံေနသည့္ ငွက္ လႊား လွဳပ္ရွား ေ နသည့္ အား ကစား ကဲ့ သို႕ အရာ မ်ားကို ရိုက္သူမ်ား အေနႏွင့္ မ်က္ေစ့က် ဘြယ္ရာ  ကင္မရာတစ္လံုးျ ဖစ္ ေသာ Canon 7D Mk II အေၾကာင္း ကို “ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္၀င္စား သည့္  ကင္မရာတစ္လံုး “ ေခါင္းစဥ္ျဖင့္  Blogတြင္ေရးခဲ့ပါသည္။  ( http://shlaing.blogspot.sg/2014/10/79-canon-7d-mark-ii-canon-7d-mark-ii.html )

ယင္း ကင္မရာကို ကၽြန္ေတာ္ တို႕ ကဲ့ သို႕ ငွက္ရိုက္သူ မ်ား  ၾကိဳက္ရျခင္း မွာ အဆိုပါကင္မရာသည္ APS-C ကင္မရာ ျဖစ္ျပီး 22.2 Megapixel  ျဖစ္ကာ Frame Advance Rate – 10 Frame/Sec ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ သည္။

အလွမ္း ေ၀း ေနသည့္ Subject မ်ားကို ရိုက္ရာ တြင္ Wildlife ရိုက္သူမ်ား သာမန္  သံုးေနသည့္ Focal Length 600 mm ရွိေသာ Lens ႏွင့္မ မွီ မကမ္း ျဖစ္သည့္ အေျခ အေနမ်ိဳး တြင္ အခ်ိဳ႕က တစ္ဆခဲြ ၊ ႏွစ္ဆ ပို နီး လာေစရန္Lens ကို Teleconverter  ခံကာ သံုးၾကပါသည္။  

ထို သို႕ မဟုတ္မူ ဘဲ အဆိုပါ FX 600 mm Lens ကို APS-C ကင္မရာ တြင္ တပ္ သံုးလိုက္ပါက Nikon ကင္မရာ တြင္ Crop Factor ( X 1.5) ေၾကာင့္ 900 mm ျဖစ္လာျပီး Canon တြင္ မူ Crop Factor ( X 1.6 ) ေၾကာင့္ 960 mm ျဖစ္လာပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္သည္လည္း ငွက္ ႏွင့္ အလွမ္း ေ၀းသည့္ ေနရာ မ်ား ရွိ Subject မ်ားကို ရိုက္ရာ တြင္       600 mm ႏွင့္ မမွီ ပါက Full Frame အစား APS-C ျဖစ္သည့္ Nikon D 7100 တြင္ Tamron 150-600mm ကို တပ္ ရိုက္ရပါသည္။ ထိုအခ်ိန္ တြင္ 600mm သည္ 35mm ( Full Frame ) equivalent ( 600mm X 1.5 = 900mm ) ျဖစ္လာသည္။ ယင္း မွာ APS-C ကင္မရာ ၏ အားသာခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။

 သို႕ ရာ တြင္ ျပသနာ မွာ Frame Advance Rate ျဖစ္ပါသည္။ Nikon DX (APS-C)  D 7100 ၏ Frame Advance Rate  သည္  6-Frame / Sec ျဖစ္ျပီး Crop X 1.3 Mode ႏွင့္ ရိုက္သည့္ အခ်ိန္ မွသာ 7-Frame / Sec ရိုက္နိုင္ ပါသည္။

Cannon 7D Mk II မထြက္မွီ အထိ APS-C Crop-Frame ကင္မရာမ်ား၏  အျမန္ ဆံုး ရိုက္နိုင္သည့္ Frame Advance Rate သည္ အထက္ တြင္ေဖၚျပ ပါ အတိုင္ း အမ်ား ဆံုး  တစ္စကၠန္႕ လွ်င္ (၇) ပံု  ( 7-Frame / Sec ) သာ ရိုက္နိုင္ပါသည္။ အလြန္ လွ်င္ျမန္စြာ ပ်ံေနသည့္ ငွက္ ကို ရိုက္ရာ တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အေနႏွင့္  နီးနီး လည္း လို ျခင္ 10-Frame / Sec ေလာက္ ႏွင့္ ျမန္ျမန္ လည္း ရိုက္လိုပါသည္။

 Wildlife မ်ား ရိုက္ရာ တြင္ သာမန္ အေပ်ာ္ ထမ္း ရိုက္ သူမ်ား အေနႏွင့္ ေဒၚလာ ေသာင္း ဂဏန္း ေက်ာ္ ေစ်းၾကီးလွ သည့္ Nikon, Canon စသည့္ နံ မည္ၾကီး Original Lens မ်ားကို မသံုးနိုင္ ၾကဘဲ Sigma, Tamron စသည့္ Third Party Long Tele Lens မ်ားကို သံုး ၾကရပါသည္။ Tamron 150-600mm မေပၚ မွီ က အဖိုးနည္း ၀န္ပါ အမ်ားဆံုး သံုးၾက သည္မွာ Sigma 150-500mm ျဖစ္သည္။ ယခု မူ Sigma 150-600mm ( Sport) ေပၚ ေနျပီ ျဖစ္ပါသည္။

သို႕ေသာ္ ငွက္ လွဳပ္ရွားသည့္ ေနရာသည္ ကင္မရာ ႏွင့္ အလွမ္း အေျခအေန မ်ိဳး တြင္ မူ  Focal Length 600 mm သည္ သိတ္ အဆင္မေျပလွပါ။ Subject သည္ ပံုထြက္ ေသးေသး သာ ထြက္ေနသည္။  

အျမင့္တန္ း ကင္မရာ မ်ား ျဖစ္သ ည့္ Full Frame ျဖင့္ ရိုက္သူမ်ား မွာ တ စ္ခါ တစ္ရံ တြင္ ၄င္း တို႕၏ Prime Focal Length 600mm Lens သည္ပင္ မမွီ သျဖင့္ Teleconverter 1.4X မွ 2X အထိ တပ္ ရိုက္ ရသည္ အခါမ်ား လည္း ရွိပါသည္။

အဆိုပါ အေျခ အေန မ်ိဳး တြင္ Full Frame ကင္မရာ အစား APS-C ကင္မရာ ကို သံုးပါက Crop Factor ေၾကာင့္ Focal Length ပို ရွည္ရွည္ ရလာသည္။ Full Frame ႏွင့္ APS-C တို႕၏ ပံု ထြက္ ကြာ ျခားခ်က္ မ်ား မွာ မူ ရွိသင့္ သေလာက္ ေတာ့ ရွိပါသည္။ သို႕ ေသာ္ ပံု ၾကီးၾကီး ရ သျဖင့္ Crop လုပ္ရန္ သိပ္ မလိုလွ။

 ၂၀၀၄ ေအာက္တိုဘာလ ေလာက္က 20 MP ျဖင့္ 10-Frame / Sec ျဖင့္ ရိုက္ နို င္ ေသာ Canon 7D MK II ထြက္ ခဲ့ရာ ကၽြန္ေတာ္ အပါအ၀င္ Nikon သံုးသူမ်ား အေနႏွင့္ Nikon သည္လည္း အဆိုပါ APS-C ( DX) ကင္မရာ မ်ိဳး မည္သည့္ အခ်ိန္ တြင္ ထုတ္ မည္ဆိုသည္ကို ေစာင့္ေမွ်ာ္ ခဲ့ၾကပါသည္။
ယခု Nikon သည္ အလား တူ ကင္မရာ မ်ိဳး ျဖစ္သည့္ D 500 ကို D 5 ႏွင့္ တစ္ျပိဳင္ ထည္း ထုတ္ လုပ္ လိုက္ျပီ ျဖစ္ပါသည္။

Nikon မွ အသစ္ ထုတ္လုပ္ လိုက္သည့္ D 500 ကို ယင္း ႏွင့္ အလားတူ Canon 7D MK II ႏွင့္ယွဥ္ကာ ေရးသား ထားေသာ  ေဆာင္းပါးရွင္ Simon Crisp ၏ “ Nikon D 500 vs Canon 7D MK II “ ေဆာင္းပါး ပါ အခ်က္မ်ား မွ လိုရင္းမ်ား ကို ထုတ္ႏွဳပ္  ဘာသာျပန္  ကာ မွ်ေ၀ အပ္ ပါသည္။

Nikon D 500 vs Canon 7D MK II




အထက္ပါ Nikon D 500 နွင့္ Canon 7D MK II တို႕ ကို ေအာပါအတိုင္း အခ်က္၏အလိုက္ ႏွိဳင္းယွဥ္ ေဖၚျပ သြားပါမည္။



အရြယ္ အစား



ကင္မရာ ႏွစ္ လံုး စလံုး ၏ အရြယ္ အစား မွာ အတန္ ငယ္ ၾကီး ၾကပါ သည္။ APS-C Sensor ကင္မရာ မ်ား ျဖစ္ေစကာမူ APS-C တန္း တြင္ Pro-Level ကင္မရာ မ်ား ျဖစ္၍လည္း အခ်ိဳ႕ ေသာ Full Frame ကင္မရာ မ်ားထက္ အတန္ ငယ္ ၾကီး ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။



အေလးခ်ိန္ 




ဘက္ထရီ ႏွင့္ Memory Card အပါအ၀င္ Canon 7D MK II က 50 gm ပုိုေလးပါသည္။


တည္ေဆာက္ ထားပံု



ကင္မရာ ႏွစ္လံုး စလံုး သည္ High end DSLR မ်ားျဖစ္ၾက သည္ ႏွင့္ အညီ ခိုင္ခန္႕ သည့္ Magnesium alloy ျဖင့္ တည္ေဆာက္ ထားသည္။ ရာသီ ဥတု ဒါဏ္ ကို ကာကြယ္ သည့္ Weather Seal မ်ား ျဖင့္ တည္ေဆာက္ ထားသည္။



Sensor size



ကင္မရာ ႏွစ္လံုး စလံုးသည္ APS-C size CMOS Sensor မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ Nikon Sensor size သည္ 23.5 x 15.7 mm ျဖစ္ျပီး  Canon ၏ Sensoe size သည္ 22.4 x 15.0 mm, ျဖစ္သည္။


Megapixel Count





Nikon D 500 က 7 MP ပိုမ်ားသည္။ ကင္မရာ ႏွစ္လံုး ၏ Megapixel မ်ား သည္ သမန္ သံုး ျပတ္သားေသာ Megapixel အေရ အတြက္ အတြင္း ရွိသည္။ ၄င္း တို႕ စြမ္းေဆာင္ နိုင္သည့္ Frame advance rate အတြင္း မက်ပ္ လြန္းသည့္ Pixel အေရ အတြက္ လည္း ျဖစ္သည္။



Processor




ကင္မရာ တစ္လံုး တြင္ ပံုရိပ္ ေဖၚရာ ၌ အေရးၾကီးသည့္ Image Processing Engine မ်ားမွာ ေနာက္ ဆံုး ေပၚ    Image Processing Engine မ်ား ျဖစ္ၾက ေသာ Nikon တြင္ EXPEED 5 ျဖစ္ျပီး Canon တြင္ Dual Digic 6 ျဖစ္သည္။


Lens Mount




ကင္မရာ ႏွစ္လံုး စလံုး ၏ Lens Mount မ်ားသည္ DSLR Standard Lens Mount မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ Full Frame Lens မ်ားတပ္ လွ်င္မူ Crop-factor အရ Lens ၏ အလယ္ တြင္ ပံု ရိပ္ ထင္မည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္  ပံု ပိုၾကီး လာမည္။


Autofocus




Nikon က Canon ထက္ အနည္းငယ္ ပိုသာ သည္။ D 500 ၏ 153 AF Points တြင္ 99 AF သည္ Cross-type ျဖစ္သည္။ Canon ၏ AF 65 အနက္ Cross- type သည္ 65 ရွိသည္။ ဆိုလို သည္မွာ AF Point မ်ားေလ လွ်င္ျမန္သည့္ Subject မ်ားကို Focus ဖမ္း ရာ တြင္ Sensor ၏ ေနရာအမ်ားစု ကို Focus ဖမ္း နိုင္ေလ ဟု ဆိုလို ျခင္း ျဖစ္သည္။  Canon ၏ Dual Pixel CMOS AF သည္ Video ရိုက္ရာ တြင္ မူ တစ္ပမ္းသာသည္။



Burst Rate




ကင္မရာ ႏွစ္လံုး စလံုးသည္ တစကၠန္႕ လွ်င္ 10 fps ရိုက္နိုင္သည္။ သို႕ ရာ တြင္ RAW File ကို ရိုက္ရာ တြင္ Canon သည္ 10 fps ျဖင့္ (၃၁) ပံု ရိုက္ျပီးလွ်င္ ေနွး လာသည္။ Nikon သည္  14-bit ျဖင့္ ပံု (၂၀၀ ) အထိ ရိုက္နိုင္သည္။



ISO Range





ေခတ္ေပၚ ကင္မရာ မ်ား ျဖစ္ၾကသည္ႏွင့္ အညီ ယခင္ က မေမွ်ာ္ မွန္း နိုင္ ခဲ့ သည့္ ISO ျမင့္ျမင့္ တြင္ အရည္ အေသြး ေကာင္းမြန္ သည့္ ပံု မ်ား ထုတ္ ေပး နိုင္ၾကသည္။ ကင္မရာ  ႏွစ္လံုး အနက္  Nikon က ISO Handling အနည္းငယ္ ပို သာ သည္။



4K Video




Nikon D500  သည္  4K 3840 x 2160 UHD footage at 30/25/24 fps ျဖစ္ သည္ဟု သိရသည္။



Full HD Video




ကင္မရာ ႏွစ္လံုးစလံုးသည္ Full HD 1080 မဟုတ္ၾက ဘဲ 60/50 fps မ်ား သာ ျဖစ္သည္။


Viewfinder




ကင္မရာ ႏွစ္လံုစလံုး သည္ ရိုက္ ကြက္ ကို အမွန္ အတိုင္း ျမင္နုိင္ေသာ Viewfinder မ်ား ရွိၾကသည္။ သို႕ေသာ္ Mirrorless ကဲ့သို႕ life impale of changing settings ကိုမူ မျမင္ နိုင္။



Monitor




D 500 ၏ Monitor သည္ Touch Screen ျဖစ္ျပီး လွန္ ထုတ္ကာ ၾကည့္ နိုင္သည္။


Flash




Canon တြင္ Built in Flash ပါ ေသာ္လည္း Nikon တြင္မူ မပါ ။ Flash တပ္ ရမည့္ ေနရာ Hot shoe သာ ပါသည္။



File Type




ကင္မရာ ႏွစ္လံုး စလံုး JPEG ေရာ ( Large, Mediun , Small ) RAW ပါ ရိုက္ နိုင္သည္။


Storage Media




ကင္မရာ ႏွစ္လံုး စလံုး တြင္ Memory Card ႏွစ္ခု ထည့္ နိုင္ သည္ Slot မ်ား ပါသည္။ Canon 7D MK II တြင္ CompactFlash ထည့္သည့္ Slot ႏွစ္ခုပါ ျပီး  Nikon D 500 တြင္ XQD Card ႏွင့္ SD Card ထည့္ နိုင္သည့္ ေနရာ ႏွစ္ခု ပါသည္။




Wireless



Nikon ၏ SnapBridge တြင္ အေ၀း သို႕ လွမ္းကာ ဆက္ သြယ္ နိုင္သည့္ Wi-Fi, NFC, Bluetooth တို႕ ပါသည္။ Canon တြင္မူ Optional Wireless Transmitter WFT-E7 သို႕ မဟုတ္ EyeFi Card တို႕ ျဖင့္ သာ သံုး နိုင္သည္။ သို႕ ရာ တြင္ GPS ထည့္ ထားေပးသည္။



Battery Life




D 500 ဘက္ထရီသည္ တစ္ၾကိမ္ အားျဖင့္ ထားပါ က ပံုေပါင္း ( ၁၂၄၀ )ပံု ရိုက္နိုင္၍ 7D MK II သည္ ပံုေပါင္း  (၆၇၀) ပံု ရိုက္နိုင္သည္။



Release Date



Canon 7D MK II ကို ၂၀၁၄ နို၀င္ဘာလ အတြင္း က စတင္ ေစ်းကြက္ သြင္းခဲ့ျပီး Nikon D 500  မွာမူ လာမည့္ မတ္လ ( March 2016) တြင္မွ ေစ်းကြက္ သို႕ ၀င္မည္ဟု သိရသည္။



ေစ်းနွဳန္း




သက္ဆိုင္ရာ ကင္မရာ ကုမၸဏီ မ်ား ေၾကာ္ျငာ သည့္ Body ေစ်း ႏွဳန္း မွာ D 500 က အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၂၀၀၀-၀၀ ျဖစ္ျပီး 7D MK II က အေမရိကန္ ေဒၚလာ ၁၈၀၀-၀၀ ျဖစ္သည္။
နိဂံုး
ကင္မရာ ႏွစ္လံုး စလံုးသည္ သက္ဆိုင္ရာ အတန္း အစား တြင္ ေကာင္း မြန္လွျပီး ထိပ္တန္း မ်ားလည္း ျဖစ္ၾကသည္။ အျမင့္တန္း Professional Photographer မ်ား၏ ဒုတိယ ကင္မရာ အျဖစ္ ထားရ မည့္ ကင္မရာ မ်ား ျဖစ္သည္။ Nikon သည္ Canon ေနာက္မွ လိုက္ကာ ပို သာေအာင္ ထုပ္လုပ္ လိုက္ပံုရသည္။  
ကင္မရာ ႏွစ္လံုး စလံုးသည္ ကင္မရာ ေကာင္း ခ်ဥ္း မ်ားသာ ျဖစ္သည္။  အထက္တြင္ ေဖၚျပထားသည္ မ်ားကို ၾကည့္ကာ သူ သာသည္ ကိုယ္သာ သည္ကို ၾကည့္ မေနဘဲ မိမိ စုေဆာင္းထားသည့္ Lens မ်ားပစၥည္း မ်ား ႏွင့္ သံု၍ ရ မည့္ ကင္မရာ ကိုသာ ေရြးၾက ရန္ လိုပါသည္။


--------------------------------------------------