Friday 29 September 2017

Art of Composition in Photography




97 –  Art of Composition in Photography                          ဓါတ္ပံု ပညာ ရပ္ ဆိုင္ရာ မွတ္စု ( ၉၇)



“ ဓါတ္ပံု တစ္ပံု ဖဲြ႕စည္း ျခင္း ဆိုင္ရာ အနုပညာ “
(Art of Composition in Photography)



စကားဦး

Composition ႏွင့္ပတ္သက္ လို႕ ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ အသင့္ ေရးခဲ့ ျပီးျဖစ္ပါတယ္။ အမွန္ေတာ့ Composition အေၾကာင္း ေရး ထပ္ ေရး ဘို႕ ရန္ စိတ္ကူး မရွိပါ။ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခု ကို သိလို၍ ရွာ ေဖြ ရင္း Siddharthan Raman ရဲ႕ Art of the Composition in Photography ေဆာင္းပါး ကို အမွတ္မထင္ ေတြ႕ လိုက္ မိ လို႕ ေရးဘို႕ စိတ္ကူး ရလာတာပါ။


Siddharthan Raman က ဓါတ္ပံု တစ္ပံု ဖဲြ႕ စည္း ျခင္း ျဖစ္တဲ့ Composition ဆိုင္ရာ အနု ပညာ ကို စာ နဲ႕ ေရွေရွ ေ၀းေ၀း ဖဲြ႕ႏဲြ႕ ကာ ေရးထားျခင္း မဟုတ္ဘဲ လိုရင္းကိုသာ ေရး ကာ -
“ ကဲ…ဆိုလိုတာ ကို ဒီ ပံု ေတြမွာၾကည့္ “ လို႕ ဆိုတဲ့ သေဘာ အတိုင္း ပံု ေတြနဲ႕ လက္ေတြ႕ ျပ ကာ ရွင္းလင္း တဲ့ ေဆာင္းပါးျဖစ္ပါတယ္။

ပံုတစ္ပံု နဲ႕ နမူ နာျပ ျခင္း  ဟာ စာအလံုးေပါင္ း  ေထာင္ခ်ီ ေရးျပတာထက္ ပို ၍  ထိေရာက္ ပါတယ္။ ဒီ မွတ္စုမွာ ျပထားတဲ့ နမူနာ ပံုေတြ အား လံုးအနက္ Negative/Positive Space ကိုရွင္းျပ တဲ့ ပံု မွ အပ အားလံုးေသာ ပံုေတြ ဟာ Siddharthan Raman ရဲ႕ Art of the Composition in Photography ေဆာင္းပါး  ထဲ က ပံုေတြပါ။ 

ထို႕ ေၾကာင့္ Siddharthan Raman ရဲ႕ Art of the Composition in Photography ေဆာင္းပါး ကို  ကိုယ္လည္း ေလ့ လာရင္း ကေန ကိုယ္ တိုင္ နားလည္ ေအာင္ လုပ္ျပီး ထိုကဲ့ သို႕ နားလည္ တာ ကို ခ်ေရး တာပါ။ ဘာသာျပန္ ျခင္း သက္သက္ မဟုတ္ လို႕ ဆိုရပါမယ္။


Art of Composition.


11-  Point of View

ဓါတ္ပံု တစ္ပံု ကို မရိုက္ခင္ ရိုက္ကြင္းရိုက္ ကြက္ ကို ဓါတ္ပံု လို သေဘာထား ၾကည့္သင့္ပါတယ္။ ဒီလို ၾကည့္ ျခင္း ျဖင့္ ဘာ ကို Frame ထဲ ထည့္ ရမယ္၊ ဘာကို  ခ်န္ရမယ္ ဆိုတာ ျမင္လာပါမယ္။

Subject တစ္ခု ကိုရိုက္ရာ မွာ Angle တစ္ခု ကေန ေဘး ဘယ္-ညာ နည္းနည္းစီေလာ က္ ဘဲ ေနရာ ေျပာင္း ရိုက္ေနတာထက္ Subject ရဲ႕ အေန အထား အလိုက္ အေျခအေနေပၚ မူတည္ျပီး Angle ကို ေျပာင္း ရိုက္ျခင္း က ပို ထိေရာက္ တဲ့ အာရံု စူး စိုက္ မွဳ ရေစပါတယ္။
ဆိုလို တာက သမားရိုးက် Eyes-level အေနအထားမ်ိဳး ကေန အျမင္ ပို ဆန္း ေစ မဲ့  အျမင့္ ပိုင္း ( Altitude) သို႕ မဟုတ္ ေအာက္ပိုင္း ( Deep below ) လို Angle မ်ိဳး မ်ားကေန ရိုက္ၾကည့္ သင့္ပါတယ္။

ေအာက္ပါ နမူ နာ ပံု မ်ားကို ၾကည့္ပါ ရန္-
















2 – Simplicity

Frame တစ္ခုအတြင္း မွာ ရွိတဲ့ပံုကို  ဖဲြ႕ စည္းရာ မွာ ရိုးရိုး ေလးဖဲြ႕ စည္း ပါ။ Simple is Beaut လို႕ အဆိုရွိပါတယ္ ။ ဒီလို ရိုးရိုးေလး ဖဲြ႕ စည္း ျခင္းက ၾကည့္ သူအာရံု ေထြျပား မွဳ မျဖစ္ေစဘဲ လိုရာ ကို တန္း ေရာက္ နိုင္ေစပါတယ္။ ရိုး နိုင္သမွ် ရိုးရိုး ဖဲြ႕ စည္း ျခင္း ကို Minimalist approach လို႕ ဆိုရပါမယ္။


ဒါ မ်ိဳး အတြက္ Subject ကို နွိဳင္းႏွိူင္ ခ်ိန္ ခ်ိန္ ေရြးခ်ယ္ ျပီး  Simple Background နဲ႕ Subject ၾကြ လာ ေအာင္ ဖဲြ႕စည္းကာ ၾကည့္သူရဲ႕ အာရံု ကို ဆဲြ ယူ တဲ့ နည္း ျဖစ္ ပါတယ္။ 














3      3 - Geometrical Shapes

ၾကည့္သူ ရဲ႕ မ်က္လံုး ကို ဖမ္း စား နိုင္တဲ့ Patterns, Symmetries, Geometries, Lines & Curves စသည္ မ်ားကို ၾကည့္ပါ။ အဆိုပါ အရာ မ်ား ရဲ႕ အေန အထား အလိုက္ ပံု ကို ဖဲြ႕ စည္းပါ။

အဆိုပါ ထူးျခားတဲ့အရာ မ်ားကၾကည့္သူ ကို လြယ္ ကူ စြာ အာရံု စိုက္လာေစနိုင္ကာ  နား လည္ခံစား  ေစပါ လိမ္ ့ မယ္။















4-  Balancing the Picture


Frame အတြင္း ရွိေသာ ပံု မ်ား ကို အေန အတား မွ်ေန ေအာင္ ခ်ိန္ ေပးရပါမယ္။ သို႕ မွသာ ဟာလာ ဟင္းလင္း ေနရာ နည္း ေနပါ လိမ့္မယ္။

Frame အတြင္း အေရး မၾကီးေသာ Less important Subject နဲ႕ Main subject တို႕ ရဲ႕ အေရးပါမွဳ ( Weight ) ကို ေသျခာစြာ ခ်ိန္ ညွိ ေပးရပါမယ္။ ဒီလို ခ်ိန္ ညွိရာ မွာ mixing lights, shadows, physical elements, characters, contrasting colors စသည္ တို႕ ဟာ အလြန္ အေရးၾကီးပါတယ္။  Frame အတြင္း အာရံု စူးစိုက္ေစမည့္ Focal Point ကို ေျပာင္း ေပး ျခင္း ျဖင့္ ေအာင္ျမင္ ေသာ Balancing result ရလာေစနိုင္ ပါမယ္။

ေအာက္ပါ Balancing မ်ားကို ၾကည့္ ပါရန္ -













5-  Abstract Objects Inside

Monuments ကဲ့ သို႕ အေဆာက္ အဦ ၾကီးမ်ား ၊ သမိုင္း၀င္ ေနရာ မ်ား တြင္ ရိုက္  သည့္ အခါ Main Subject ကို ပံ့ပိုး ေပးမည့္ Natural object သို႕မဟုတ္ စိတ္ကူး ျဖင့္ ေတြးယူ ရမည့္ Abstract objects မ်ားကို ထည့္ ရိုက္ ျခင္း ျဖင့္ ပံု သည္ ပို ထင္ရွား  လာကာ ပံု ကို Drama effect ေပးလာ နိုင္ပါလိမ့္ မယ္။















6-  Cropping

မရိုက္ ခင္က မည္ သို႕ ရိုက္မည္ ကို ျပင္ဆင္ကာ ရိုက္ ၊ ျပီးလွ်င္ပါ လာတဲ့ မလိုတာ ေတြ ကို ျဖတ္ေတာက္ ရပါမယ္။ မည္ သည့္ ပံု မွ် အားလံုး ျပည့္စံု စြာ ထြက္လာတယ္ မရွိလွပါ။ မလိုတာ ကို ျဖတ္ေတာက္ ကာ လိုတဲ့ အရာ ကို ပို ေပၚလြင္ လာေအာင္ လုပ္ျခင္း ျဖင့္ ပံု ပို အားေကာင္း လာေစပါတယ္ ။














7-  Depth

Foreground ကို Strong Subject မ်ား ျဖင့္ ျဖည့္  ကာ ၾကည့္သူ ၏ စိတ္ က ပံု ကို   အလႊာ လိုက္ ( Layer by layer ) ခဲြ ၾကည့္ ေစျခင္း ျဖင့္  Background ဆီ သို႕ ေရာက္ေအာင္ ဆဲြ ေဆာ င္ သြားပါ။  Natural Light သည္ ဤ ကဲ့ သို႕ လုပ္ရာ တြင္ အေရး အပါ ဆံုး ျဖစ္ပါတယ္။ 















8 - Rules

ပံု ကို ဖဲြ႕စည့္ ရာ တြင္  Rule of thirds, Golden section, Golden triangles, Spiral, Golden mean စသည့္ ဥပေဒသ မ်ား အရ ေနရာ ခ်ျခင္းဟာ Center of Interest ရေစေရးအတြက္ အေတာ္ ထိေရာက္ တဲ့ နည္းပါ။ ရိုက္ေနစဥ္ သတိ မထားမိေ စကာ မူ ပံု ထြက္ လာတဲ့အခါ Cropping ျဖင့္ ေနျပန္ရာ ခ် နိုင္ပါတယ္။ အေတြ႕ အၾကံဳ မ်ားလာရင္ ရိုက္ရာ တြင္ အလိုလို ပံု ၀င္ လာပါ လိမ့္ မယ္။











9 - Negative Space

ဤ ေနရာ တြင္ Negative Spae နဲ႕ Positive Space ကို အနည္းငယ္  ရွင္းလိုပါတယ္။ ေယဘူယ် အားျဖင့္ အဓိက Main Subject ရဲ႕ ပတ္၀န္းက်င္ အား ရံ ထားတဲ့ ဧရိယာ ကို Negative Space လို႕ ေခၚ ၾကပါတယ္။

ဥပမာ အား ျဖင့္ ေအာက္ပါပံု ကိုၾကည့္ ပါ -





အထက္ပါ ပံု ကို ပန္းအိုး ( Vase ) လို႕ ၾကည့္ ရင္ အျဖဴ ေရာင္ ဧရိယာ ဟာ Positive Space ျဖစ္ျပီး အနက္ေရာင္က Negative Space ျဖစ္ပါမယ္ ။ 

အကယ္ လို႕ လူမ်က္ ႏွာ လို႕ ၾကည့္ရင္ ေတာ့ အနက္ေရာင္ ဟာ Positive Space ျဖစ္ျပီး အျဖဴေရာင္ ဟာ Negative Space ျဖစ္သြားပါမယ္။  

အဓိက Main Subject ကို ရံ ထားတဲ့ ေနရာ လြတ္ Negative Space ကို ထိေရာက္စြာ အသံုး ခ်ရပါမယ္။ ဒီနည္းဟာ Art Photography မွာ က်ယ္ျပန္႕ စြာ သံုးတဲ့ နည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ၾကည့္ သူရဲ႕  အာရံု ကို ရံ ထားတဲ့ အျပင္ဧရိယာ ကေန Main Subject ဆီ သို႕ ဆဲြ ေခၚ  သြားေစတဲ့ နည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ေအာက္ ပါပံု မ်ား ရဲ႕ Negative Space ေတြ ရဲ႕ အားျပဳ မွဳ ကို ၾကည့္ပါ ရန္ -















10- Breaking the rules

ပထမ Composition Rules ( ဥပေဒသ) မ်ားကို ေလ့ လာပါ၊ ေနာက္တစ္ဆင့္ ဒီ ဥပေဒသေတြ ကို ဘယ္လို  ခ်ိဳးေဖါက္ ရမယ္ ဆိုတာ ကို  ေလ့လာပါ။ လို အပ္ ရင္ လိုအပ္ သလို ဒီ ဥပေဒသ ေတြ ကို ခ်ိဳးေဖါက္ ျခင္း ေအာက္တြင္ျပ ထားသကဲ့ သို႕   ျဖင့္ ထူးျခား တဲ့  ပံုေတြ ျဖစ္ေပၚ လာပါလိမ့္မယ္။














ကဲ မိဆ္ေဆြ တို႕...  ၾကိဳးစား ၾကည့္ ၾကပါ။


----------------------------------

No comments:

Post a Comment