Nuffnang Ads

Wednesday, 2 July 2014



(70) – Some Nikon Camera Test               ဓါတ္ပံု ပညာရပ္ ဆိုင္ရာ မွတ္စု (၇၀)

 

Nikon အျမင့္တန္း ကင္မရာ အခ်ိဳ႕  ၏ ပံု ထြက္ အရည္ အေသြး ကို

စမ္းသပ္ၾကည့္ ျခင္း။

( Some Nikon Camera’s  Pixels, Sensors  and Picture Quality )

 

By  Soe Hlaing

စကား ဦး

ဓါတ္ပံု တစ္ပံု ၏ ၾကည္လင္ျပတ္သား မွဳ သည္ Pixel မ်ား ျခင္း ၊ Sensor Size ၾကီး ျခင္း  တို႕ ႏွင့္ မည့္ကဲ့ သို႕  ဆက္ ႏြယ္ မွဳ ရွိ နိုင္သည္ကို သိ လိုသျဖင့္ ရွာေဖြ ဖတ္ရွဳ ၾကည့္ရာ ယင္း အခ်က္ မ်ား ႏွင့္ အတန္ အသင့္ ခ်ိတ္ ဆက္ေနသည့္ ေဆာင္းပါး ရွင္ Lee Moris ၏ The Nikon D4 vs D3S, D3, and D7000… D3S Wins?    ေဆာင္းပါး ႏွင့္ What's the relation between sensor size and image quality  ဆိုင္ရာ အေမး အေျဖ ကဏၭ တစ္ခု ကို ဖတ္ရွဳ မိပါသည္။

 

ထို႕ ေၾကာင့္ အထက္ ပါ Lee Moris ၏ ေဆာင္းပါး ႏွင့္ what's the relation between sensor size and image quality  ဆိုင္ရာ အေမး အေျဖ ကဏၭ တြင္ ပါသည့္ အေမး အေျဖ မ်ား ကို အေျခ ျပဳကာ ကင္မရာ တစ္လံုး၏  ပံု ၾကည္လင္ ျပတ္သား မွဳ ကို စြမ္းေဆာင္ ေပးေနသည့္ အခ်က္ အခ်ိဳ႕  ကို လက္လွမ္း မွီ သမွ် ျပဳစု တင္ျပ လိုက္ပါသည္။

 

တစ္ဆက္ထည္း မွာ ပင္ ကင္မရာ တြင္ ပံု ကို အေျခအေန အမ်ိဳးမ်ိဳး ေဖၚ ေဆာင္ ေပး သည့္ Sensor မ်ား ၏ အေၾကာင္း အနည္းငယ္ ကိုပါ ခ်ိတ္ ဆက္ ေရးသားေဖၚ ျပ ထားပါသည္။

ေအာက္ပါမွတ္စုမ်ား တြင္ “ ကၽြန္ေတာ္ “  ဟူေသာ အသံုး အႏွံဳး သည္ ေဆာင္း ပါးရွင္ Lee Moris  ကို ကိုယ္စားျပဳ ေၾကာင္း ေဖၚ ျပအပ္ပါသည္။

ယခု  ေရးသားသည့္ မွတ္စုသည္ ေဆာင္းပါး ရွင္ ၏ ကင္မရာ မ်ားကို စမ္း သပ္ ေတြ႕ ရွိခ်က္ မ်ားျဖစ္ပါသည္။  ဥႆံု မွန္သည္ အခ်က္ မ်ားဟု  ပံုေသ ယူ၍ မရ နိုင္ ဟူ ယူဆပါသည္။ ေဆာင္းပါး ရွင္ က  ၄င္း၏ စမ္းသပ္ ေတြ႕ ရွိခ်က္ကို ျပန္လည္ ေဖါက္သည္ ခ်ထားသည့္ အခ်က္ မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ၄င္း လက္လွမ္း မမွီ ေသးသည့္ စမ္းသပ္ရာ တြင္ က်န္ ေနေသး ေသာ  ခ်က္ မ်ားလည္း ရွိနိုင္ပါသည္။ သို႕ ရာ တြင္ ၄င္း၏ စမ္း သပ္ခ်က္ သည္ စိတ္၀င္စားဘြယ္ ရာေကာင္းသျဖင့္ ဘာသာျပန္ကာ  ျပန္လည္ ေရး သား ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

 

Nikon D4 vs D3S, D3, and D7000 တို႕၏ပံု ထြက္မ်ား ကို စမ္းသပ္ျခင္း။

ကၽြန္ေတာ္ သည္ Nikon ၏ Flagship ျဖစ္ေသာ D 4 ( FX) ေပၚကာ စ က D 4 ၏ ပံု ထြက္ သည္ သူ႕ အရင္ ေပၚသည့္ ကင္မရာ မ်ား ျဖစ္ၾကေသာ Full frame (FX) format မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ D3,  D3S, APS-C (DX format ) ျဖစ္သည့္  D 7000 တို႕ ႏွင့္ ပံု ထြက္ မည္သို႕ ကြာ ျခားသည္ကို သိလိုေသာေၾကာင့္ စမ္းသပ္ၾကည့္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

အဆိုပါ ကင္မရာ မ်ား ၏ Megapixels မ်ားမွာ  D 4 သည္ 16.2 MP, D3 ႏွင့္ D3S သည္ 12.1 MP ျဖစ္ျပီး D 7000 သည္ 16.2 MP အသီးသီး ရွိၾကေသာ ကင္မရာ မ်ား ျဖစ္ၾက ပါသည္။

အၾကမ္း အားျဖင့္ ေျပာ ရလွ်င္ ISO အနိမ့္ ပိုင္း တြင္ မူ D4 ပံု ထြက္ သည္ အလြန္ေကာင္းပါသည္။ သို႕ ရာ တြင္ ISO 6400 ကေက်ာ္ သြားသည္ႏွင့္ D4 ၏ပံု မ်ားတြင္ Colour Noise မ်ား ေပၚလာသည္ ကို ေတြ႕ ရပါသည္။  D4 သည္ Megapixels အမ်ားဆံုးျဖစ္ ေစကာမူ Detail မ်ားကုိ ေကာင္းစြာ ( Capture) မေဖၚ နိုင္သည္ကို ေတြ႕ ရပါသည္။

စမ္း သပ္ ရာ တြင္ ကၽြန္ေတာ္သည္ ကင္မရာ ေလး လံု းစလံုးကို တူေသာ Lens မ်ား ျဖင့္ Studio ထဲ တြင္ ေနရာ တူ၊ Focal Lemgth တူ၊ Setting အတူတူ ျဖင့္ စမ္း ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဤကဲ့သို႕  စမ္းသပ္ရာ တြင္ အမ်ားစုေသာ ဓါတ္ပံု သမား မ်ားသည္ Paperclips, Crayons, Bottles စသည့္ Still Life မ်ားျဖင့္ စမ္းၾကေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္ ကမူ လူ မ်က္ႏွာ ကို ရိုက္ကာ စမ္း သပ္ မည္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုေၾကာင့္ မိတ္ေဆြမ်ား ျဖစ္ၾက သည့္  Reese Allen ႏွင့္ Steven Hyatt တို႕  ကို စမ္းသပ္ရာ တြင္ ကူညီရန္ အတြက္ အကူ အညီ အေတာင္း ခဲ့ပါသည္။

သို႕ ရာ တြင္ အဆိုပါ မိတ္ေဆြ တစ္ဦး ကမွ် Model မလုပ္ လိုဟု ဆိုေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္ တိုင္ Model လုပ္ ကာ ဓါတ္ပံု အရိုက္ခံ ရပါေတာ့သည္။ စမ္းသပ္ ရိုက္ကူးျခင္းသည္ အလွ အတြက္ မဟုတ္ ၊ ပံု ထြက္ မည္ကဲ့ သို႕ ရွိမည္ ကို သိလိုေသာေၾကာင့္ စမ္း သပ္ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ၏ မ်က္ႏွာ ကို ကင္မရာ ၏ ဘယ္ ဘက္ ၇-ေပ ခန္႔ အကြာမွ အလင္းေရာင္ ထိုးေပး ထား သည္။ မ်က္နွာ ေပၚ သို႕  အလင္းေရာင္ သည္ Gradiation ျဖတ္က် ေနေစရန္ ျဖစ္သည္။ မ်က္ႏွာ ၏ေနာက္မွ လည္း Strip Box အၾကီး တစ္ခု ျဖင့္ အလင္းေရာင္ ေပးထားသည္။ ေနာက္ခံ ကို သာမန္ Dark Gray Paper ကိုသံုး ထားသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အက်ၤီ မွာ မူ အေရာင္ အနည္းငယ္ ပါသည္ အစင္း မ်ား ျဖစ္သည္။

ေအာက္ပါပံု မွာ ပထမ ဦးဆံုး အစမ္း ပံု (Test Picture ) ျဖစ္သည္။
 
 
 


စမ္းသပ္ရိုက္ကူးရာ တြင္ Full Frame မ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ D4, D3s, D3 (same sensor as the D700), ႏွင့္ DX Format  D7000 တိ္ု႕ ကို  Aperture f-8, Focal Length 70mm ျဖင့္ ရိုက္သည္။ D 7000 မွာမူ  DX ( APS-C ) ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ Full Frame မ်ား ႏွင့္ Focal Length 70mm တူေစရန္ Crop Factor အရ Focal Length ကို 46mm  ( 46mm X 1.5= 69mm)  တြင္ ထားေပးရသည္။ ပံု မ်ား အားလံုးကို RAW ေရာ JPEG ပါ ရိုက္သည္။

 

Result

ဓါတ္ပံု ရိုက္ သူ Steven က ကင္မရာ ေနာက္ ဘက္ရွိ Screen ေပၚ တြင္ ေပၚ လာသည့္ ပံု အရ D4 ၏ ပံု သည္ အေျခားေသာ ပံု မ်ားထက္ အလြန္သာ သည္ ဟု ဆိုသည္။ D4 ၏ Screen သည္ အသစ္ တည္ထြင္ ထားသည့္ Screen ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ပံု ထြက္ လွ ေနျခင္း ျဖစ္သည္။

ကြန္ျပဴတာေပၚ သို႕  တင္ လိုက္သည့္ အခ်ိန္ တြင္ မူ ထင္သလို မဟုတ္သည္ကို ေတြ႕ရသည္။ ISO 400 အထိတြင္ ပံု အားလံုးသည္ အတူတူ လိုလို ျဖစ္ေနသည္။ ယင္း Full Frame ကင္မရာ မ်ား အနက္ D4 ပံုသည္ ျပတ္ မေနဘဲ ေျပာ့ (Softer ) ေနျပီး D 7000 ၏ပံု မွာ မူ D4 ထက္ ပို၍ Soft ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ ရသည္။

 

 
 
 

 
ISO အနိမ့္ ပိုင္း တြင္ D3 ႏွင့္ D3S တို႕၏ ပံု မ်ားသည္ ကြာ ျခား မွဳ မရွိပါ။ သို႕ရာ တြင္ D4 သည္ အဆိုပါ ကင္မရာ မ်ား ထက္ 4 Megapixels ပိုသည့္ အတြက္ Size ၾကီးေသာ္လည္း ပံု သည္ အထက္ တြင္ ေဖၚျပခဲ့ သည့္ အတိုင္း Soft ျဖစ္ေနကာ Contrast နည္းေနသည္ ကို ေတြ႕ ရသည္။
 
 
 
 
ISO 1,600 ေက်ာ္ လာသည္ႏွင့္ D4 ႏွင့္ D3S တို႕ ၏ ပံု မ်ား သည္ မူလ အရည္ အေသြး မွ ေသြဖယ္ကာ က်ဆင္းစ ျပဳ လာသည္။ D3 သည္Noise မ်ား စ ထ  လာျပီး D 7000 မွာ မူ Noise မ်ား ပို ထ လာသည္ ကို ေတြ႕ ရသည္။
ISO 6,400 ေရာက္သည့္ အခ်ိန္ တြင္မူ D3S သည္ Colour Noise အနည္း ငယ္ စ တင္ ေပၚလာေစကာ မူ ပံု သည္ အေတာ္ ျပတ္ သား ဆဲ ျဖစ္သည္။ ISO 12,800 ျဖင့္ ရိုက္ရာတြင္  အရိပ္ ထဲ ၌ ရိုက္ေစကာမူ D4 သည္ Colour Noise ကို ထိန္း ထားနိုင္ဆဲ ျဖစ္ျပီး ISO Stop တစ္ခု ျခင္း တင္လိုက္သည္တြင္ မူ D4 ၏ ပံု မ်ားသည္ တစ္ စ တစ္ စ ပို၍ ျပတ္သားမွဳ ေလွ်ာ့ ( Soft) လာသည္ကို ေတြ႕  ရသည္။ D3S မွာ မူ Colour Noise အနည္း ငယ္ စ ေပၚလာေစကာမူ ပံုသည္ ျပတ္သား ဆဲ ျဖစ္သည္။
 
 

 
Could this be a lens issue?
ဤ ကဲ့ သို႕ ျဖစ္ရ ျခင္းသည္ Lens ေၾကာင့္ ျဖစ္ေလ သလား ဆိုသည့္ အေတြး ကၽြန္ေတာ္ တို႕  ၀င္ လာသည္။ အေၾကာင္း မွာ ကင္မရာ (၄) လံုးကို ( 24-70mm, 4 different Lens ) ျဖင့္ ရိုက္ ထား ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
 
ထို႕ ေၾကာင့္ Studio ထဲ ျပန္သြားကာ D4 တြင္ အျခားေသာ 24-70mm ေလးလံုးကို တစ္လံုး စီ ေျပာင္း တပ္ကာ (၄) ပံု ထက္ရိုက္ ျပန္သည္။ ပံု မ်ားအားလံုး ၏ အရည္ အေသြး သည္ အတူတူ ပင္ ျဖစ္ေနသည့္ အတြက္ Lens ေၾကာင့္ မဟုတ္ ဟူေသာ အျဖ ရလာသည္။
 
တစ္ခု သတိ ျပဳ မိ သည္မွာ D4 ၏ Focus Falling Off ( Focus ျပတ္သားမွဳ ေနရာ သည္) သည္ D3s, D3 တို႕  ထက္ ျမန္ေနသည္ ဆိုသည္ ပင္ျဖစ္သည္။  ဆို လိုသည္မွာ Subject သည္ Focal Plain ၏ ေရွ႕ - ေနာက္ အနည္း ငယ္ လဲြ သါားသည္ ႏွင့္ ျပတ္သား မွဳ ေလွ်ာ့ သြား ျခင္း ကို ဆိုလိုပါသည္။ မီလီ မီတာ အနည္း ငယ္မွ် ေရွ႕ တိုး ကာ  front focusing  လုပ္ နိုင္ေျခရွိသည္ ဟု ထင္သည္။ သို႕ ေသာ္ အခ်ိန္ မရွိသျဖင့္  ဤ အခ်က္ ကို မစမ္း သပ္ ျဖစ္ ခဲ့ပါ။
 

 
RAW vs JPEG
ဤ အဆင့္တြင္ နွိဳင္းယွဥ္ သည့္ ပံု မ်ား မွာ JPEG ပံု မ်ားသာ ျဖစ္သည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ Nikon software ျဖစ္သည့္ View NX2 တြင္ RAW File မ်ား ထည့္ ကာ ျပန္ စစ္ သည္။ Nikon software သည္ တာ၀န္ေက် စြာ RAW ပံု မ်ားကို ထုတ္ျပ ေပသည္။ အားလံုးေသာ ပံု မ်ား သည္ JPEG ႏွင့္ စစ္ ေဆး ထားသည့္ အတိုင္း ပင္ ျဖစ္သည္ ကိုေတြ႕ ရသည္။ ယင္းပံု မ်ားကို Light Room-4 ျဖင့္ စစ္ၾကည့္ျပန္သည္။ ထို အခ်ိန္တြင္ D4 ပံု မ်ား ပို ျပတ္သား လာသည္ ကို ေတြ႕ ရျပန္သည္။ ထို႕ ေနာက္ ပံု မ်ား ကို TIFFs  ျဖင့္ ေျပာင္းကာ စစ္ၾကည့္ျပန္သည္။ RAW File မ်ားကို စစ္ရာ တြင္ မွ်မွ် တတ ျဖစ္ေစရန္ D4 File မ်ားကို  Downsampled 12MP သို႕ ခ် ကာ စစ္ျခင္း ျဖစ္သည္။
 
 
 
ျခံဳ ငံု သံုးသပ္ျခင္း
16.2 MP ရွိေသာ D4 ေပၚကာစ တြင္ အမ်ားသူငါ တို႕ က D4 သည္ Pixel အားျဖင့္  12.1 MP သာ ရွိေသာ D3S ထက္ Pixels မ်ား ရံု မွ် သာမက အဆင့္ တစ္ဆင့္ သာေသာ ကင္မရာ ဟု ဆိုၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ၏ စမ္း သပ္ ၾကည့္ ခ်က္ အရ အဆိုပါ အခ်က္ သည္ မမွန္  ဟု ဆို ရပါမည္။
D4 သည္ ISO အျမင့္ ပိုင္း တြင္ Colour Noise ကို ထိန္း ထားနိုင္သည္ မွာ မွန္ ေသာ္ လည္း ပံု ၏ ျပတ္သား မွဳ ေလွ်ာ့ က် ေနသည္ကို ေတြ႕ ရသည္။ Nikon Software သည္ Colour Noise ကို ၀ါး ( Blur ) သြားေစကာ ပံုကို ေျဖ လိုက္သည့္ သေဘာ မ်ိဳး ေတြ႕ ရသည္။
ထို႕ ေၾကာင့္ D3S မွ ေန ေနာက္ တစ္ဆင့္ D4 ေပၚ တိုင္း ၊ ဆိုလို သည္မွာ အသစ္ အသစ္ တို႕   ေပၚ တိုင္း  ပို ေကာင္း မွာ ဘဲ ဆိုသည့္ သေဘာ မ်ိဳး ျဖင့္ လိုက္ ၀ယ္ရန္ မလုိဟု ဆိုရပါ မည္။ ဘာ ေကာင္းတာလဲ ဆိုတာ ကို စီ စစ္ ရန္ လိုပါမည္။
ကၽြန္ေတာ္၏ စမ္းသပ္ ခ်က္ မ်ားကို ဓါတ္ပံု ရိုက္ေပးသည္ Steve Hyatt သည္ D3, D3S D4 စသသည့္ ကင္မရာ အားလံုး သံုး ေနသူ ျဖစ္ပါသည္။ ဤ စမ္းခပ္ ခ်က္ ၏ အေျဖ လည္း ထြက္ေရာ သူ၏ D4 ကို ဆိုင္ျပန္ ပို႕ ေတာ့ မည္ဟု ဆိုပါသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ တြင္ လည္း D4 ရွိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ကမူ ၅၀% လာက္ ေသာ Video ကို D4 ႏွင့္သာ ရိုက္သျဖင့္ အသံုးတည့္ ပါသည္။ D4 သည္ အဆိုပါေနရာ တြင္ အေတာ္ ေကာင္းပါသည္။ D4 သည္ သူ႕ အရင္ ကင္မရာ မ်ားထက္ Focusing တြင္ အား ထပ္ျဖည့္ ထားသည္ကို ေတြ႕  ရသည္။
သို႕ရာ တြင္ Low ISO ျဖင့္ Primary Shooting ရိုက္လွ်င္ ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ Studio အတြင္း ရိုက္လွ်င္ေသာ္လည္း ေကာင္း D4 ၏ ပံု ထြက္ သည္ D3, D 700 ပံု မ်ား ၏ အရည္ အေသြး ႏွင့္ မည္သို႕ မွ် ျခားနား မွဳ မရွိ သည္ကို  ေတြ႕ ရပါမည္။ ထို႕ေၾကာင့္ သင္သည္ လွဳပ္ရွား မွဳ မ်ားကို ရိုက္ သူ မဟုတ္ဘဲ Studio ဓါတ္ပံု ရိုက္ သူျဖစ္ပါမူ 36.3 MP ရွိ D 800 ကို စမ္း ၾကည့္ သင့္ပါသည္။ ကင္မရာ မ်ားသည္ ဘက္စံု အားလံုး မေကာင္း နိုင္ဘဲ သူ႕ ေနရာ ႏွင့္ သူ ေကာင္း သည္မ်ား ရွိသည္ကို သတိျပဳ သင့္ပါသည္။
 
Nikon ကင္မရာ Sensor မ်ား။
ပံု တြက္ ၾကည္လင္ျပတ္သား ျခင္းသည္ Lens တစ္ခု ထည္း ေကာင္းရံု တင္မဟုတ္ဘဲ ကင္မရာ Sensor တည္ေဆာက္ ထားသည့္ အေပၚ တြင္လည္း တည္ပါသည္။  Lens မွ ၀င္လာသည့္ အလင္း (Photon ) ကို Sensor ေပၚရွိ Photosite ေခၚ Photodiode က Digital ပံု ရိပ္ ေပၚ ေစရန္အတြက္ အေကာင္းဆံုး Electron Charge အျဖစ္ေျပာင္း ေပး နိုင္မွဳ အေပၚ တြင္ လည္း မူ တည္ပါသည္။
အနည္းငယ္ ခ်ဲ႕  ေဖၚျပရပါမူ Sensor သည္ Lens မွ တစ္ဆင့္ ၀င္လာသည့္ အလင္း ( Photon ) ကို  Sensor ေပၚရွိ အလင္း ခံယူသည့္ က်င္းကေလး မ်ားဟု ဆိုရမည့္ Photosite အတြင္း Electron Charge အျဖစ္ေျပာင္း ေပးသည္။ ယင္းေနာက္ Digital Pixels အျဖစ္ ပံုရိပ္ ေဖၚေပးသည္။ ယင္းကို Analog-to-analog then Analog-to-digital conversion process ဟု ေခၚသည္။
Nikon ကင္မရာ ၏ CMOS Sensor မ်ားကို Nikon က ကိုယ္တိုင္ ထုတ္ လုပ္သည္ ရွိသကဲ့သို႕ အမ်ားစုကို Sony မွ ၀ယ္ ကာ တပ္ဆင္သည္လည္း ရွိသည္။ ေနာက္ပိုင္းတြင္ Toshiba မွ လည္း ၀ယ္ ယူ တပ္ဆင္ သည္လည္း ရွိသည္။
Full Frame မ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ D3, D3S, D4, D700 စသည့္ ကင္မရာ Sensor မ်ားသည္ Nikon ကို တိုင္ ထုတ္ လုပ္ သည့္ Sensor မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ အျခား Full Frame မ်ားျဖစ္ၾကသည့္  D3X, D 800, D 600, D 610 တို႕၏ Sensor မ်ားသည္ Sony Sensor မ်ားျဖစ္သည္။  D3X ၏ Sensor ကို Nikon က ဒီဇိုင္း ေရးဆဲြကာ Sony က ထုတ္လုပ္ျခင္း ျဖစ္သည္။
Nikon  DX ( APS-C ) format ျဖစ္ၾကသည့္ D 3200, D 3100 စသည့္ ကင္မရာ မ်ား၏ Sensor မ်ားသည္ Nikon Sensor မ်ား ျဖစ္သည္။ D 90, D 7000 တို႕၏ Sensor မ်ား သည္ Sony Sensor ပင္ ျဖစ္သည္။
Nikon  DX Format အတြင္း  24.1 MP ရွိၾကသည့္ D 7100, D5200 ကင္မရာ မ်ား၏ Sensor မ်ားသည္ Toshiba Sensor မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ ယင္းကင္မရာ မ်ား၏ Image-Processor ကို Nikon Expeed-3 Image-Processing Engine ျဖင့္ ေမာင္းသည္။ Nikon Expeed-3  သည္ D4, D 800 ကဲ့ သို႕ ေသာ ကင္မရာ မ်ားတြင္ သံုးသည့္ Image-Processing Engine ပင္ ျဖစ္သည္။
အထက္ တြင္ ေဖၚျပခဲ့သည့္ ေဆာင္းပါးရွင္ Lee Moris က D3S ၏ ပံုထြက္ ေကာင္းသည္ဟု ဆို ခဲ့ပါသည္။ D3S ၏ Sensor ကို ထုတ္ လုပ္ရာ တြင္ Sensor ၏ Photosite  ပတ္လယ္ရွိ Wiring Layer ယခင္ ထူေနရာ မွ အလႊာ ပါး ေစရန္  ေလွ်ာ့ ခ် တည္ေဆာက္ ထားသည့္ အတြက္ Phototsite အတြင္း အလင္း ၀င္ အားေကာင္း သျဖင့္ ပံု တြက္ ပို၍ ျပတ္သား ရျခင္း ျဖစ္သည္ဟု ေဆာင္းပါး အခ်ိဳ႕  တြင္ ဖတ္ မိပါသည္။
အၾကမ္း အားျဖင့္ Sensor ၾကီး လွ်င္ Pixel Size ၾကီးသည္။ ထို ကဲ့ သို႕ Pixel size  အၾကီးက ( Pixel အရည္ အတြက္ မဟုတ္ပါ)   ထုတ္ေပးသည့္ ပံုသည္ Sensor Size အေသး၏  Pixel Size အေသးက ထုတ္ေပးသည့္ ပံု ထက္ မ်ားစြာ ပို၍ ေကာင္း မြန္သည္။
 
ဥပမာ အားျဖင့္ 12.1 MP  ရွိသည့္ D3 Full Frame ကင္မရာ Sensor သည္ ( 36.0 x 23.9mm ) အရြယ္ အစား ျဖစ္ျပီး ၄င္း ၏ Pixel Size သည္  (8.45 x 8.45µm) Micrometer ( တစ္မီတာ ၏ တစ္သန္း ပံု လွ်င္ တစ္ပံု) အရြယ္ ရွိ သည့္ အတြက္ DX Format Sensor ရွိ Pixel size ထက္ 2.4 time ပိုၾကီးသည္။
 

Sensor ေပၚတြင္ Photosite စီထားသည့္ နမူနာ ပံု ၾကမ္း။
 
 
 
Photosite မ်ား အတြင္းသို႕ အလင္း ( Photon ) ၀င္ လာ သည့္ နမူနာ ပံုၾကမ္း။
 
Pixel ဆိုသည္ မွာ Photosite မွ ေျပာင္းလဲ ေပးလိုက္သည့္ ပံုရိပ္ ဖဲြ႕ စည္းမွဳ တစ္ရပ္ ဟု ဆိုေစကာမူ Photosite လည္း Pixels ဟု အလြယ္ ေရးသည္ကိုလည္း မ်ားစြာ ေတြ႕ ရွိရပါသည္။
 

Pixel မ်ား ဖဲြ႕ စည္း ထားသည့္ နမူနာ ပံု ၾကမ္း။
 
Pixel Size ၾကီးေလ အလင္း ကို ပို ဖမ္းယူ နိုင္ေလ ျဖစ္ကာ ပံု ထြက္ ပိုေကာင္း သည္ဟု ဆိုရပါမည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆိုရပါမူ DSLR ကင္မရာ မ်ားသည္ ရိုက္ကူးသည့္ ကိစၥ ရပ္အလိုက္ အဆိုပါ အေၾကာင္းအရာ ကို အားသာ မွဳ ရွိေစရန္ အေလးေပး တည္ေဆာက္ ထားသည္မ်ားရွိပါသည္။ ပံု ၾကည္လင္ ျပတ္သား မွဳ ဆိုသည္မွာ လည္း Lens တစ္ခု ထည္းသာမက ကင္မရာ Sensor အျပင္ Image-Processing Engine မ်ား ႏွင့္ပါ သက္ဆိုင္ သည္ ဟု ဆိုရပါမည္။
 
--------------------------------------------
 

No comments:

Post a Comment