(35) White Balance ဓါတ္ပံုပညာရပ္ဆိုင္ရာ မွတ္စု (၃၅)
White Balance
By Soe Hlaing
စကားဦး
ဓါတ္ပံု ဆိုသည္မွာ လည္း “ ပန္းခ်ီ “ ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဓါတ္ပံု သည္ အလင္း
ႏွင့္ ေရးဆဲြေသာ ပန္းခ်ီပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ပန္းခ်ီသည္ ကင္းဗတ္ ( Canvas) ျပားေပၚတြင္ ေဆး ( Paint) ကို စုတ္ ( Brush) ႏွင့္
ေရးသကဲ့ သို႕ ပင္ ဓါတ္ပံုသည္ လည္း Light ဟူေသာ ေဆး ကို ကင္မရာ ဟူေသာ Brush ျဖင့္ တို႕ ကာ ကင္းဗတ္ ျပားႏွင့္ တူေသာ
Sensor ေပၚတြင္ ေရး ဆဲြ ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ဟု ဓါတ္ပံု ေဆာင္းပါးရွင္ Ron Bigelow က ၄င္း၏ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္တြင္ ေရးသားေဖၚ
ျပခဲ့ပါသည္။
ပန္းခ်ီ
ဆိုသည့္အတြက္ ေဆးေရာင္ ပါလာ ေပသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ Photo Painting တြင္လည္း Colour ဟူသည့္ အေရာင္
ပါလာရေတာ့ မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဓါတ္ပံု ပန္းခ်ီ ေရးဆဲြ ရာ၌ လိုသည့္ အေရာင္ကို လိုသလို စုတ္ ျဖင့္ တို႕ ကာ
ေရးဆဲြ ရာတြင္ ပန္းခ်ီ ေရးဆဲြ သူ ဓါတ္ပံု ဆရာ ၏ သေဘာ တစ္ခု တင္သာ မက နည္းပညာ
ပိုင္း ဆုိင္ရာ Technical factors မ်ားပါ ပါ လာေလရာ ရံဖန္ရံခါ မလိုအပ္သည့္ အေရာင္မ်ား ဓါတ္ပံု တြင္ ပါ လာ ေလ့ ရွိ ပါသည္။ ထိုအခါတြင္ ပံု တစ္ခု ၏ ရႆ သည္္ အား လံု ျပည့္
စံု ေကာင္း မြန္ ေနပါလွ်က္ ရွိသင့္ သည့္ အတိုင္း အတာ တစ္ခု သို႕ မေရာက္ ဘဲ ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။
ဤ သည္တြင္ အေရာင္ကို ျပန္ ခ်ိန္ညွိ ေပးသည့္
White Balance အခန္း က႑ သည္ လည္း အေရးပါသည့္ ေနရာ သို႕ ေရာက္လာ ပါသည္။
ပန္းခ်ီ တြင္ ေဆးေရာင္ကို သူ႕ ေနရာ ႏွင့္သူ
ေရြးခ်ယ္ အသံုးျပဳ ရန္ မွန္ ရန္ လို သကဲ့ သို႕ ဓါတ္ပံု သည္လည္း ထုိနည္း တူစြာ ပင္
ျဖစ္သည္။ ေအာက္ပါပံု သည္ အလင္း၏ အေရာင္ ( Colour of the Light ) ကို အတိအက်
ခ်ိန္ညွိ ထားျခင္း မရွိသည့္ Auto white Balance ျဖင့္ ရိုက္ထား သျဖင့္ သဘာ၀ မက်
သည့္ အေရာင္ ထြက္လာေသာ ပံု ျဖစ္ပါသည္။ ပံု တြင္ လႊမ္းေနသည့္ အေရာင္သည္ အဆိုပါအခ်ိန္
၏ Colour Temperature ျမင့္သည့္
အေရာင္ ျဖစ္ေသာ အျပာ ေရာင္ျဖစ္ ေနသည္ ကို
ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ေရးခဲ့ ေသာ မွတ္စုမ်ားတြင္ အေရာင္
ႏွင့္ပတ္သက္၍ တစ္ခု မွ် မပါ ေသး သည္ကို သတိျပဳမိ ပါသည္။ အေရာင္သည္ ပန္းခ်ီ
ႏွင့္ဓါတ္ပံု တို႕ တြင္ပါရွိရမည့္ အျခား အျခားေသာ အေရးၾကီးသည့္ အခ်က္မ်ား နည္းတူ မ်ားစြာ
အေရးပါ သည့္ က႑တြင္ ပါ၀င္ပါသည္။ အလြန္လည္း က်ယ္ျပန္႕ ပါသည္။ အေရာင္ ႏွင့္ ပတ္သက္ ၍
Colour Theory မ်ားစြာ ရွိပါသည္။ Colour သည္ အိမ္ ၾကီး တစ္ေဆာင္ဟု ဆုိုရပါလွ်င္ ယခု
ေရးသားမည့္ White Balance ဆိုသည့္ အေၾကာင္းအရာသည္ အိမ္မၾကီးသို႕ ၀င္ေရာက္ရန္
အတြက္ စတင္တက္လွမ္းရမည့္ ေလွကားထစ္ အဆင့္ပင္ရွိမည္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သည္ Colour ဆိုသည့္ အိမ္မၾကီးထဲအထိ ပို႕ေဆာင္
နိုင္ျခင္းမရွိသည့္ အတြက္ ဤ မွတ္စု ျဖင့္ ေဆးေရာင္စံု အိမ္ၾကီး၏ ေလွခါးထစ္ သို႕ပင္
ပို႕ လိုက္ရပါသည္။
White
Balance ဆိုသည္မွာ။
White Balance ဆိုသည္မွာ အလင္းထုတ္လႊတ္ရာ အရင္းအျမစ္ ( Light Source ) တစ္ခုမွ
ထြက္ရွိသည့္ အလင္း၏ ပမာဏ ႏွင့္ ျပင္းအားကို တုိင္းတာကာ ယင္း ကိုခ်ိန္ ညွိ (
Balance ) ၍ ဓါတ္ပံု တြင္ လိုအပ္ သည့္ အေရာင္ရ ရန္ ေဆာင္ရြက္ ျခင္း ပင္ ျဖစ္သည္။
စင္စစ္ အားျဖင့္ အဆိုပါ
White Balance ဆိုေသာ စကားရပ္သည္ ဓါတ္ပံု
ႏွင့္ ဗီဒီယို သမားမ်ား က ကင္မရာ၏ အနီေရာင္ ၊ အစိမ္းေရာင္ ႏွင့္ အျပာေရာင္ Channels မ်ား၏ Signals မ်ား ကို White သို႕မဟုတ္ Gray အေရာင္တို႕ ၏ သဘာ၀ အေရာင္ ရရွိေစရန္ Waveform
Oscilloscope ျဖင့္ ခ်ိန္ညွိ သည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မွ ဆင္းသက္ လာသည့္ စကားရပ္
ျဖစ္ပါသည္။ ဆိုလို သည္ မွာ အေျခခံ အေရာင္ သံုးေရာင္ ျဖစ္သည့္ အနီ၊ အစိမ္း၊ အျပာ
တို႕၏ Colour Signal အမွန္ကို Balance လုပ္နိုင္မွ သာလွ်င္ အျဖဴ ေရာင္ စစ္စစ္ ေပၚ
လာမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေျပာင္းျပန္ ဆိုရ ေသာ္ အျဖဴ ေရာင္ ၏ White Colour Signal ကို မွန္ကန္
စြာ ခ်ိန္ ညွိနိုင္လွ်င္ အေျခခံ အေရာင္ မ်ားျဖစ္သည့္ အနီ၊ အစိမ္း၊ ႏွင့္ အျပာ တို႕အျပင္
အျခား ဆင့္ပြား အေရာင္မ်ား၏ Colour Signal မ်ားသည္လည္းမွန္ ကန္မည္ ျဖစ္ပါ သည္။
သမားရိုးက် ဓါတ္ပံုပညာတြင္မူ
အျဖဴေရာင္ထုတ္လႊင့္သည့္ အပူစြမ္းအင္ (Temperature ) ကို ကနဦး
ခ်ိန္ညွိ ျခင္းျဖင့္ က်န္သည့္ အေရာင္မ်ား
မွန္ကန္စြာ ထြက္ေပၚလာေစရန္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္သည္ ဟု ဆို္ ပါသည္။
ဤ ေနရာတြင္ Colour ၏ Temperature
ကို တိုက္ရိုက္ ဘာသာ ျပန္ဆို ျခင္းအားျဖင့္ သေဘာေပါက္လြဲ မွဳ ရွိနိုင္သျဖင့္ Colour Temperature ဟူ၍ သာ သံုးစဲြ ျခင္းက ပို၍
သင့္ျမတ္ မည္ ဟု ယူဆ သျဖင့္ မူရင္း အဂၤလိပ္ ဘာသာ အတိုင္း ပင္ သံုးစဲြ ပါမည္။
Colour Temperature အလိုက္ လႊမ္းမိုးသည့္ အေရာင္မ်ား။
နံနက္ ခင္း၊ ညေန ခင္း
ေနေစာင္း ေနခ်ိန္တြင္ ျမင္ရသည္ ျဖဴ နီ ညိဳ ျပာ ေရာင္စံု တိမ္ တိုက္ မ်ား ၏ အေရာင္သည္ ေန ေရာင္ ( Sun Ray ) က တိမ္တုိက္ မ်ားအား ရိုက္
ခတ္ရာ တြင္ ရိုက္ခတ္ရာ ေဒါင့္ (Angle) အေပၚတည္၍ တိမ္တိုက္ေပၚတြင္ ျဖစ္ေပၚ
လာသည့္ ေရာင္ျပန္ အေရာင္မ်ား ျဖစ္ပါ သည္။
ယခု ေရးသားမည့္ Colour သည္ Light Source တစ္ခု မွ ထုတ္လႊင့္ လိုက္သည့္ Wave Length
ကိုလိုက္ ကာ ပတ္၀န္း က်င္တြင္ စိုးမိုး လွ်က္ ရွိ သည့္ Colour အေၾကာင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဤကဲ့ သို႕ အျပာ ႏွင့္ အနီ
ေရာင္ ႏွင့္ အစိမ္း ေရာင္ တို႕ ၏ အခ်ိဳးကို တိုင္းထြာသည့္ Unit ကို Kelvin ဟု
ေခၚသည္။ အတုိေကာက္ အားျဖင့္ K ျဖင့္ သတ္မွတ္ပါသည္။ ရူပေဗဒ ( Physics ) တြင္
အတိုင္းအထြာ အခ်ဥ္အတြယ္ မ်ားကို သီးျခား Unit မ်ားျဖင့္ ေဖၚျပပါ သည္။ ဥပမာ-One
Foot, One Meter တို႕ တြင္ Feet ႏွင့္ Meter တို႕သည္ အရွည္၊ အကြာ အေ၀း တို႕ ၏ Unit
ျဖစ္ျပီး One Pound, One Kilogram တို႕ တြင္ Pound ႏွင့္ Kilogram တို႕ သည့္ အေလးခ်ိန္
၏ Unit ျဖစ္ပါသည္။ အလားတူ ပင္ Kelvin (K)
သည္ Colour Temperature အတြက္ တိုင္းထြာ
သည့္ Unit ျဖစ္ပါသည္။ အတိုေကာက္ (K) ျဖင့္
ေဖၚျပပါသည္။
ေအာက္ ေဖၚျပပါ ဇယားသည္ Light
Source အလိုက္ ထုတ္လႊတ္သည့္ Colour Temperature ေၾကာင့္ထြက္ေပၚလာေသာ အေရာင္ မ်ားကို
အၾကမ္း ဖ်ဥ္း ေဖၚျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အျမင့္ ဆံုး Colour Temperature ( 9,000 to
15,000) ရွိသည့္ ၾကည္လက္ ေတာက္ပေနသည့္ ေကာင္းကင္ သည္ အျပာ ေရာင္ ထုတ္လႊတ္ပါသည္။
အနိမ့္ဆံုး Colour Temperature ( 1,200 to 1,500) အတြင္း ရွိသည့္ ဖေရာင္တိုင္ မီး
သည္ အနီ ေရာင္ ထုတ္လႊတ္ပါသည္။
ေအာက္ပါ ဇယား မွာ Colour Temperature အလိုက္ အေရာင္မ်ား ကို အၾကမ္း ဖ်ဥ္း ျမင္သာ ရန္
ျပထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ အတိ အက် မဟုတ္ပါ။
Light
Source
|
Colour Temp in K
|
Clear
Blue Sky
|
9,000 to 15,000
|
Overcast
Sky
|
6,000 to 8,000
|
Noon
Sun and Clear Sky
|
6,500
|
Sunlight
Average
|
5,400 to 6,000
|
Electronic
Flash
|
5,400 to 6,000
|
Household
Lighting
|
2,500 to 3,000
|
200-watt
Bulb
|
2,980
|
100-watt
Bulb
|
2,900
|
75-watt
Bulb
|
2,820
|
60-watt
Bulb
|
2,800
|
40-watt
Bulb
|
2,650
|
Candle
Flame
|
1,200 to 1,500
|
ဓါတ္ပံု ရိုက္ရာတြင္ ပတ္၀န္းက်င္၌လႊမ္းမိုး လွ်က္ ရွိ သည့္ Colour Tempreture အေပၚ မူတည္ကာ ပံုမ်ား၌ လိုသည့္အေရာင္မရဘဲ သဘာ၀မက်သည့္ အေရာင္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာ တတ္ပါသည္။
ျဖစ္သင့္ သည့္အေရာင္ က တစ္မ်ိဳး ထြက္လာ သည့္ အေရာင္ က တစ္မ်ိဳး ျဖစ္တတ္ ပါသည္။
ေအာက္ပါ ပံု မွာ ကမ္းေျခ၌
ေနမ၀င္မွီ မိနစ္အနည္းငယ္ အလိုတြင္ ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ၀င္လု ဆဲဆဲ ေနေရာင္ ကို
ေနာက္ခံ ျပဳ ထားသည့္ ငွက္ မ်ား ႏွင့္ သဲ ျပင္ေပၚတြင္ ေရႊေရာင္ ေတာက္ပ ေနသည့္
ေရာင္ျပန္ ကို ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ၄င္းပံု သည္ ထိုအခ်ိန္ရွိ အလင္းေရာင္၏ Light
Temperature အမွန္ကို Set လုပ္ ကာ ရိုက္ ထားသည့္ ပံု ျဖစ္သည္။
ေအာက္ပါပံု မွာ အထက္ရွိပံု ႏွင့္ တစ္ခ်ိန္ထည္း တြင္
ရိုက္ ထားသည့္ ပံု ျဖစ္သည္။ ကြာ ျခားသည္ မွာ Colour Temperature သာ ျဖစ္သည္။ ပံု ႏွစ္ပံု ႏွိဳင္း ယွဥ္ နိုင္ရန္အတြက္
Colour Temperature Setting ကို ခဲြျခား ရိုက္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။
အဆိုပါ ပံု မွာ ကင္မရာ၏Colour Temperature မမွန္သည့္ အတြက္ ေန၀င္ခ်ိန္၏ သဘာ၀ ကို မေပၚလြင္ ဘဲ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ နိုင္သည့္ Colour Temperature Setting မွားေနေသာပံု ျဖစ္ပါသည္။
ညေနခင္း Light Source မွ ထုတ္လႊတ္သည့္
Colour Temperature သည္ ျမင့္ ေသာေၾကာင့္ အျပာေရာင္သမ္းေသာ အေရာင္ကို
ထုတ္လႊတ္သည္။ ထိုအေရာင္ကို ကင္မရာ ရွိ White Balance ျဖင့္
Warming Tone ကို ျပန္၍
ခ်ိန္ညွိျခင္း (Compensate ) မရွိ သည့္
အတြက္ ညေနခင္း၏ Light Source က
ထုတ္လႊတ္သည့္ အျပာ ေရာင္ လႊမ္းသြားျခင္း ျဖစ္သည္။
ဓါတ္ပံု သမားမ်ား အေနႏွင့္
မည္သို႕ေသာ အခ်ိန္ ႏွင့္ ေနရာ တို႕၏ Light Source သည္ မည္သည့္ အေရာင္ ကို
ထုတ္လႊတ္သည္ကို သိရန္ လြန္စြာ အေရး ၾကီး ပါသည္။ ၀ါ ရင့္ ဓါတ္ပံု သမားမ်ားသည္ ထို
အခ်က္ ကို မ်ားစြာ သတိထားၾကသည္။
Colour Temperature.
Colour Temperature ကို
ရူပေဗဒ ဘာသာ ရပ္ စကားျဖင့္ ဆိုရပါမူ “ Black Body “ တစ္ခု မွ ထုတ္လႊတ္သည့္
အလင္းေရာင္စဥ္ ( Spectrum of Light ) ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤေနရာ တြင္ Black Body ကို
အက်ဥ္း မၽွ် ရွင္းရန္လို လာပါသည္။ Balck Body မွာ ရူပေဗဒ နယ္ပါယ္တြင္ အားလံုးေသာ
Electromagnetic Radiation မ်ားကို စုတ္ယူ ထားသည့္ ရုပ္၀ထၳဳ ပစၥည္း တစ္ခုကို Idealize
အျဖစ္ စံျပဳ ပံုေဖၚ ထားသည့္ အရာ ျဖစ္သည္။
Balck Body သည္ Thermal
Equilibrium ျဖစ္သည့္ ပံု မွန္ အပူ ခ်ိန္ တစ္ခုတြင္ Black Body Radiation ကို
ေရာင္စဥ္ ( Spectrum ) အျဖစ္ ထုတ္လႊင့္ ပါသည္။ ဤ ကဲ့ သို႕ ထုတ္လႊင့္ရာတြင္ Electromagnetic
Wave Length အလိုက္ထြက္ ေပၚလာ သည့္ Temperature ကိုလိုက္ ၍ အေရာင္မ်ား
ျဖစ္ေပၚလာသည္။
( nm = Nanometer, 1 Nanometer = 1.0 × 10-7Centimeters )
Electromagnetic Wave Length အလိုက္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ အေရာင္မ်ား။
Electromagnetic Wave Length အလိုက္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ အေရာင္မ်ား။
5000K သည္
အၾကမ္းဖ်ဥ္း အားျဖင့္ White Colour Wave
Length ျဖစ္ျပီး ၊ 3000K သည္ Orange Colour Wave Length ျဖစ္ကာ 9000K ကဲ့သို႕
Colour Temperature ျမင့္လာ လွ်င္ Colour Distribution သည္ အျပာ ေရာင္ကဲ့ သို႕ ေအး
ေသာ အေရာင္ ျဖစ္ေပၚလာပါသည္။ Colour
Temperature နိမ့္ လာပါက လိေမၼာ္ ေရာင္ ကဲ့သို႕ ပူ ေသာ အေရာင္ ဘက္ သို႕ ေျပာင္းလာပါသည္။
ေအာက္ပါဇယား မွာ Kelvin
Colour Temperature အလိုက္ အေရာင္ျပ ဇယား ျဖစ္ပါသည္။
ဤ ဘာသာ ရပ္သည္ က်ယ္၀န္းသည့္
ရူပေဗဒ ၏ Quantum Mechanics ပိုင္း ဆိုင္ရာ ဘာသာ ရပ္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ ျဖစ္၍ Colour
Temperature ႏွင့္ အေရာင္ မ်ား ဆက္စပ္ ေနမွဳ ကို ျမင္သာ ရံု မွ် ေဖၚျပရ ျခင္းသာ
ျဖစ္ပါသည္။
အေျခအေန အလိုက္ ေျပာင္းလဲ သည့္ အေရာင္
အျဖဴေရာင္ စကၠဴ တစ္ရြက္ ကို
လူ၏ မ်က္ေစ့ ျဖင့္ အမိုး အကာ ေအာက္တြင္ၾကည့္ သည္ ျဖစ္ေစ ေနေရာင္ ေအာက္ တြင္ ၾကည့္ သညိ ျဖစ္ေစ အျဖဴ
အျဖစ္သာ ျမင္သည္။ လူ ၏ ဥေႏွာက္ က ျဖည့္ ၍ ျမင္လိုက္ျခင္း ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ စင္စစ္
အားျဖင့္မူ အျဖဴ ေရာင္ စာရြက္ ကို အမိိုး ေအာက္ တြင္ ၾကည့္ပါက ေန႕ခင္း အလင္း ေရာင္
ေတာက္ ေတာက္ ေအာက္တြင္ ျမင္ရသည့္ အျဖဴ စစ္စစ္ မဟုတ္ဘဲ အျပာေရာင္ အနည္း ငယ္ သန္း
ေနေပသည္။ ဖေရာင္းတိုင္ အလင္းေရာင္
ေအာက္တြင္ ၾကည့္ပါမူ အနည္း ငယ္ လိေမၼာ္ ေရာင္ သန္းေနပါ လိမ့္ မည္။ သို႕ ေသာ္ လူ ၏
ဥေႏွာက္ က အားလံုး ကို ခ်ိန္ညွိ ၍ ျဖည့္ ၾကည့္ကာ အျဖဴ ဟု သာ ျမင္လိုက္ သည္။ ကင္မရာ ကမူ အေျခ အေန ေပၚ မူ
တည္ ေျပာင္းလဲ သည့္ အတိုင္း ျမင္ရသည္။
ဤ အခ်က္ ကို အေျခခံ ကာ White
Balance ကို ခ်ိန္ညွိ ျခင္း ျဖစ္သည္။ အျဖဴ ကို ကင္မရာက အတိအက် မွတ္သားနိုင္လွ်င္
က်န္အေျခခံ အေရာင္မ်ား ႏွင့္ ဆင့္ ပြား အေရာင္မ်ား မွန္မည္ ျဖစ္သည္။ အေၾကာင္း မွာ
White Balance တြင္ အေျခ ခံ အေရာင္မ်ား ျဖစ္ေသာ အနီ၊ အစိမ္း၊ အျပာ စသည့္ အေရာင္
သံုးေရာင္ကို အျဖဴ အျဖစ္ အခ်ိဳး အလိုက္ ခ်ိန္ ညွိျခင္း ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
White Balance အမွန္ ႏွင့္ အမွား။
ေအာက္ပါ ပံုမ်ားသည္ White
Balance မမွန္သည့္ ပံုမ်ားတြင္ ေပၚထြက္ လာသည့္ အေရာင္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ ျဖင့္
ပံု သည္ သဘာ၀ မက် ေသာ Unrealistic အေရာင္မ်ား လႊမ္းလွ်က္ ရွိေနပါသည္။
ေအာက္ပါပံု မွာ မူ White
Balance အမွန္ ျဖင့္ ရိုက္ထားသည္ ပံု ျဖစ္ပါသည္။ စားပဲြ ႏွင့္ ပန္းအိုးသည္ အျဖဴ
ေရာင္ အစစ္ ေပၚ ထြက္ ေနပါသည္။
ကင္မရာ တြင္ အေရာင္ျပန္လည္ ခ်ိန္ ညွိ သည့္ PreSetting မ်ား။
ကင္မရာ အားလံုး နီးပါး ေလာက္
တြင္ အေရာင္ျပန္ခ်ိန္ညွိ သည့္ White Balance Control System ပါရွိပါသည္။ ေအာက္ပါ
Function မ်ားသည္ ကင္မရာ အမ်ားစု တြင္ ပါ သည့္ အသင့္သံုးရန္ ထည့္သြင္းထားသည့္
White Balance Function မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။
Automatic White Balance
အလြယ္ ဆံုး မွာ Auto White
Balance ျဖစ္ပါသည္။ ကင္မရာ Firmware က အေရာင္ ကို အလိုအေလွ်ာက္ ျပန္ ခ်ိန္ ညွိ
ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အေျခ အေန ေပၚ လိုက္ကာ White Balance ကို ကင္မရာ က လိုက္၍ ညွိေပးသည့္
Setting ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ ေသာ္ ေနရာ တိုင္းတြင္ စိတ္ခ်၍ မရပါ ။ လူ ၏ စိတ္တုိင္းက်
အေရာင္ မရ နိုင္ပါ။ ထိုအခ်ိန္ တြင္ လူ က မိမိ စိတ္တိုင္းက် ျပန္ ညွိ ရပါမည္။
ေအာက္ပါ ပံုမွာ Auto White
Balance ျဖင့္ အေဆာက္ အဦး အတြင္း ရိုက္ထား ေသာ ပံု ျဖစ္သည္။ အျပင္ ဘက္တြင္
တိမ္ဖံုးေနေသာ အခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ထို႕ ေၾကာင့္္ ပံု တြင္ ျပင္ပ ရွိ Cloudy ၏ Colour
Temperature က လႊမ္း မိုး ကာ သဘာ၀ မက်ေသာ အျပာ ေရာင္ လႊမ္းေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ Auto
White Balance က ဤ မွ် အထိ အနဳ စိတ္ ကေလးမ်ား ကို မွတ္သား နိုင္စြမ္း မရွိဟု
ဆိုရပါမည္။
ေအာက္ပါပံု သည္ အဆိုပါပံုကို ပင္
Cloudy White Balance ျဖင့္ ျပန္ ရိုက္ သည့္အတြက္ သဘာ၀ က်ေသာ Warm Golden Colour
ျဖင့္ လွပ စြာထြက္လာ သည္။
ေအာက္ပါ ခေလး ငယ္ ပံု ကို
Auto White Balance ျဖင့္ ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ပတ္၀န္း က်င္ရွိ Colour
Temperature ျမင့္ေနသျဖင့္ အသားရာင္မွာ အျပာဘက္ သို႕ လုေန သည္ ကို ေတြ႕ ရမည္
ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ ပံုကိုပင္ White
Balance အား Shade သို႕ ေျပာင္းကာ ရိုက္ရာ
တြင္ ေအာက္ပါ ပံု ကဲ့ သို႕ အသားေရာင္မွာ သဘာ၀ Warming Colour ျဖစ္လာသည္ ကိုေတြ႕ နိုင္ပါသည္။ Direct
Sun Light ေအာက္တြင္ ပင္ Warming Colour လို အပ္ပါက Auto White Balance မသံုးဘဲ
Shade ကိုသံုးရသည္လည္း ရွိပါသည္။
Direct Sun Light.
ေနေရာင္ ေအာက္ တြင္ တိုက္
ရိုက္ သံုးရန္ အတြက္ ကင္မရာက ေပး ထားသည့္ White Balance Setting ျဖစ္ပါသည္။ Clear
Sky ၏ Colour Temperature သည္ 6500K ခန္႕
ရွိေသာ အျပာနုေရာင္ လႊမ္းသည့္ အေနအထားတြင္ရွိသည္။
ယင္းကို သဘာ၀ အျမင္ အေရာင္အတိုင္း ေပၚလာေစရန္ Warming ဘက္သို႕အနည္းငယ္ လုကာ
ျပန္ ညွိ ေပးသည့္ Setting ျဖစ္သည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္
ဆိုရပါေသာ္ ကင္မရာက Warm Tone ကို ျဖည့္ ေပးသည့္ Setting ျဖစ္ပါသည္။
Cloudy.
ေန႕ခင္း တိမ္ဖံုးေနသည့္ အေျခအေန
တစ္ရပ္ ၏ Colour Temperature သည္ 6000K မွ
8000K အတြင္းရွိ အျပာေရာင္လႊမ္းသည့္ အေျခအေနျဖစ္သည္။ ယင္းကို ကင္မရာ က Cloudy Setting ျဖင့္ ျပန္ခ်ိန္ွညိွ ( Compensate
) ကာ Warm Tone ကို ျဖည့္ ေပးသည့္ Setting ျဖစ္ပါသည္။
Shade
ေန႕ခင္း ၌ အရိပ္ ေအာက္တြင္ ရွိေနသည့္
Subject ကို ရိုက္လွ်င္ Day Light တြင္ ရိုက္ သည္ ထက္ျပာ ေနတတ္ပါသည္။ အေၾကာင္း
မွာ အမိုးေအာက္ ရွိ Colour Temperature
သည္ Kelvin Value ျမင့္ သည့္ ( 8500K ခန္႕ ) အျပာေရာင္ လႊမ္း ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ ေန႕ ခင္း တြင္
အမိုးေအာက္ရွိ Subject ကို ရိုက္ပါက ဤ Setting က အျပာ ေရာင္ကို Warm Tone ျဖင့္
ျပန္လည္ ခ်ိန္ညွိ ( Compensate ) ေပး ပါသည္။ ေန႕ ခင္း Day
Light တြင္ ရိုက္လွ်င္ လည္း ဤ Setting သည္
ကင္မရာက Warm Tone ကို ျဖည့္ ေပးသည့္ Setting ျဖစ္ပါသည္။
Flash
Flash
သည္ Day Light ထက္ အနည္း ငယ္ ပို၍ ေအး ေသာ အေရာင္
ကိုေပး သည္။ Flash ၏ Colour Temperature သည္ 5400K
မွ 6000K ခန္႕ အတြင္းရွိသည့္
စိမ္းျပာ အေအးေရာင္ ကို ေပးသည့္ Cooling Colour Temperature ျဖစ္သည္။ Flash ကို အဓိက ထား သံုးရမည့္ ေနရာ တြင္ Flash ၏
Colour Temperature အရ ထြက္လာမည့္
စိမ္းျပာ ေရာင္ကို ပံု မွန္ ျဖစ္လာေစရန္ Warm Tone ျဖင့္ Compensate လုပ္ ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ အခ်ဳပ္မွာ
ဤ Setting သည္လည္း ကင္မရာက Warm Tone ကို ျဖည့္ ေပးသည့္ Setting ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
Tungsten.
Tungsten Filament ျဖင့္ လင္း သည့္ မီးလံုး မွ ထြက္လာသည့္
အလင္းသည္ Day Light ထက္ Orange ေရာင္
ပို၍ သန္းပါသည္။ Tungsten ၏ Colour Temperature သည္
မီးလံုး ၏ Watt ေပၚ မူတည္၍ 2500K မွ 3000K အတြင္းရွိ ပါသည္။ အဆိုပါ မီးေရာင္ ေအာက္
တြက္ ရိုက္ပါက Suject သည္ လိေမၼာ္ ေရာင္
အနုဳ ၊ အရင့္ စသည္ တို႕ ျဖင့္ လႊမ္း လာတတ္
သည္။ ကင္မရာ တြင္ပါသည့္ Tungsten ( Incandescent ) Setting က အျပာလႊမ္းသည့္ Cooling
Colour ျဖင့္ ျဖည့္ ကာ ခ်ိန္ညွိ ေပးမည္ ျဖစ္သည္။ Tungsten ေၾကာင့္ ထြက္ ေပၚလာသည့္ Warming Colour မ်ားကို ကင္မရာက Cooling Tone ျဖင့္ Compensate လုပ္ ေပးသည့္ Setting
ျဖစ္ပါသည္။
Fluorescent light.
အရပ္အေခၚအားျဖင့္ မီးေခ်ာင္း အေရာင္ျဖစ္ ပါသည္။ Fluorescent ၏ Colour Temperature သည္ အသံုးျပဳသည့္ Sodium-Vapour Lamp, Warm
White Fluorescent, Day Light Fluorescent စသည္ တို႕ အေပၚ မူတည္၍ 2700K မွ
6500K အထိ ရွိပါသည္။ Colour
Temperature 2700K ျဖစ္သည့္ အနိမ့္ ပိုင္း
တြင္ Warming ဘက္သို႕ အေရာင္သန္း ၍
အမ်ားစုမွာ 5000K မွ 6500K အတြင္း
ျဖစ္ၾကသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အဆိုပါ Fluorescent Colour Temperature အျမင့္ ပိုင္း တြင္ Cool Colour ျဖစ္ သည့္ အစိမ္း
နု မွ စတင္ကာ အျပာေရာင္ အထိ အေရာင္ သန္း လာသည္။ ေယဘူယ် အားျဖင့္ ဤ Setting သည္လည္း
ကင္မရာက Warm (Red) Tone ကို ျဖည့္
ေပးသည့္ Setting ျဖစ္ပါသည္။
သို႕
ရာတြင္ Fluorescent သည္ အမ်ိဳး အစား မ်ားစြာ ရွိပါသည္။ အထက္တြင္ ေဖၚျပခဲ့သည္မွာ
သာမန္ အိမ္သံုးအမ်ိဳး အစားမ်ားကိုသာ ေဖၚျပ ထားျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။
လမ္း မ်ားတြင္ ထြန္း ထားသည့္
Low pressure sodium Street
lights သည္
Wave Length 589nm ( Nanometer- 1 Nanometer = 1.0 × 10-7
Centimeters ) ရွိေသာ
Monochromatic Light Source ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လိေမၼာ္ေရာင္ သန္းသည္။ ဤ ေနရာ တြင္ အထက္
ပါ Setting သံုး၍ အဆင္ မေျပ နိုင္ပါ။
အထက္ပါ
PreSetting မ်ား ၏ Colour Temperature
မ်ားသည္ ကင္မရာ တစ္ခု ႏွင့္ တစ္ခု အနည္း ငယ္ ကဲြ လဲြ နိုင္ပါသည္။
(1)
ကင္မရာ တြင္ ေပးထားသည့္ White Balance Options
(ကင္မရာတြင္မူ သေကၤတ ျဖင့္ သာ ျပထားပါ သည္။ )
|
(2)
Colum (1) ပါ Option တြင္ ျပထား သည့္ Light Source တစ္ခု ျခင္းစီ ၏ Colour
Temperature မ်ား။
|
(3)
ကင္မရာ တြင္ ေပးထားသည့္ White Balance Option မ်ား ကို
အသံုးျပဳ ရမည့္ အေနအထား။
|
3500K
to 8000K
|
ကင္မရာက
white Balance ကို သူ႕ အလို အေလွ်ာက္ ခ်ိန္ ညွိ ေပးလိမ့္ မည္ ျဖစ္သည္။
|
|
3000K
|
Tungsten
ျဖင့္ လင္းသည့္ အိမ္သံုး မီး လံုး မ်ား ေအာက္တြင္ သံုးရန္ ျဖစ္ပါသည္။
|
|
From Sodium-Vapour Lamp- 2700K to High Temperature Mercury-vapour-7200K
|
Tungsten
ျဖင့္ လင္းသည့္ မီး မဟုတ္ဘဲ သာမန္အေခၚ လွ်ပ္ကူးကာ လင္းသည့္ မီးေခ်ာင္း အေရာင္မ်ား
မွာ အၾကမ္း အားျဖင့္ (၇) မ်ိဳးခန္႕ ရွိပါသည္။ အဆိုပါ Tungstang မီး မဟုတ္သည့္
Light Source မ်ား ၏ ေအာက္ တြင္ သံုးရန္ ျဖစ္ပါသည္။
|
|
5200K
|
ေနေရာင္
တိုက္ရိုက္ ထိေရာက္ေနသည့္ Subject ကို ရိုက္ရာတြင္ သံုးရန္ ျဖစ္ပါ သည္။
|
|
5400K
|
ကင္မရာတြင္
ပါသည့္ Falsh ျဖစ္ေစ၊ Optional Flash ျဖစ္ေစ သံုးသည့္ အခ်ိန္တြင္ အသံူးျပဳ ရန္
ျဖစ္ပါသည္။
|
|
6000K
|
တိမ္
ဖံုး ေနသည့္ ေန႕ ခင္း အခ်ိန္တြင္ သံုး ရန္ ျဖစ္ပါသည္။
|
|
8000K
|
ေန႕
ခင္း တြင္ Subject သည္ အမိုး ေအာက္ တြင္ ရွိေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ အသံုးျပဳ ရန္
ျဖစ္ပါသည္။
|
|
မွတ္ခ်က္- Colour
Temperatur နိမ့္က Warm Tone ( လိေမၼာ္၊ အနီ ) စသည့္ အေရာင္မ်ား လႊမ္း
လာမည္ျဖစ္ျပီး ၊ ျမင့္လာရင္ Cooling Tone
( စိမ္းျပာ၊ အျပာ) စသည့္ အေရာင္မ်ား လႊမ္းလာမည္ျဖစ္ပါမည္။ ကင္မရာတြင္
ေပးထားသည့္ White Balance Options မ်ားကို သံုးျခင္း ျဖင့္ Light Source အလိုက္
လႊမ္းေနသည့္ အေရာင္ မ်ားကို ဆန္႕က်င္ဘက္ အေရာင္မ်ားျဖင့္ ( အေအးေရာင္
လြမ္းေနပါက အပူေရာင္ျဖင့္ လည္းေကာင္း ၊ အပူေရာင္ လႊမ္း ေနပါက အေအးေရာင္ ျဖင့္
လည္းေကာင္း ) - ျပန္ လည္ ခ်ိန္ညွိ (
Compensate ) လုပ္ေပး မည့္ Setting မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
|
အထက္ပါ Camera
Preset မ်ားကို မသံုး ဘဲ Colour Temperature
ကို
သီးျခား စိတ္ၾကိဳက္ ေရြး ခ်ယ္ အသံုးျပဳ လိုပါက 2500K မွ 10,000K အထိ ေရြး ခ်ယ္ နိုင္ပါသည္။
4598K
အထက္ပါ
သိမ္း ငွက္ ကို Colour Temperature
ႏွစ္မ်ိဳး ျဖင့္ ရိုက္ ကူးထားသည့္ ပံု ျဖစ္ပါသည္ ။ ပံု ႏွစ္ပံု ၏ အေရာင္ ကြာ
ျခားခ်က္ ကို ျမင္ နိုင္ပါသည္။ Colour Temperature ျမင့္ေသာ 5477K ပံုသည္
အျပာေရာင္ အနည္းငယ္ လႊမ္းေနသည္ ကို ေတြ႕ နိုင္ျပီး Colour Temperature နိမ့္ေသာ
4598K ပံုသည္ အနီေရာင္ ဘက္သို႕ အနည္းငယ္ လႊမ္းေနသည္ ကို ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။
ဤၽေနရာတြင္
မ်က္ေစ့ လယ္ နိုင္သည့္ သည့္ အခ်က္ တစ္ခ်က္ ရွိပါသည္။ ယင္း မွာ ကင္မရာ White
Balance PreSetting ကေပးသည့္ အေရာင္ ႏွင့္ ျပင္ပ ပတ္၀န္းက်င္ ကေပးသည့္ အေရာင္ တို႕
ျဖစ္ပါသည္။ Cloudy ၏ျပင္ ပပတ္၀န္းက်င္ က
ေပး ေသာ အေရာင္ သည္ Cooling Tone ျဖစ္ျပီး
ကင္မရာ White Balance PreSetting - Cloudy က ေပးေသာ အေရာင္ မွာ Warming Tone
ျဖစ္ပါသည္။ ကင္မရာ White Balance PreSetting က ေပးေသာ အေရာင္မွာ ျပင္ပ ပန္၀န္းက်င္
အေရာင္ ကို ခ်ိန္ညွိရန္ အတြက္ သီသန္႕ စီစဥ္ ေပးထား သည့္ Compensate Colour သည္
ျဖစ္သည္ ကိုသတိျပဳ ရပါမည္။
အထက္ပါ White Balance သေကၤတ ပံု မ်ား ၏ တစ္ခုျခင္း
အလိုက္ အထက္တြင္တဲြ၍ ျပထားသည့္ အေရာင္မ်ားမွာ အဆိုပါ သေကၤတပါ အေျခအေနတြင္ ျပင္ပ
ပတ္၀န္း က်င္၌ အမွန္ ျဖစ္ေပၚ ေနသည့္ အေရာင္ နမူနာ မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ကင္မရာပါ
သက္ဆိုင္ရာ သေကၤတ အလိုက္ Prset White Balance မ်ားက ျပထားသည့္ နမူနာ အေရာင္မ်ား ၏
ဆန္႕ က်င္ ဘက္ အေရာင္ျဖင့္ ျပန္ လည္ခ်ိန္ညွိ ျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။ ဥပမာ အားျဖင့္
Shade ၏ ျပင္ပ ပတ္၀န္းက်င္ ရွိ
အမွန္အေရာင္မွာ Cooling Tone အျပာ ေရာင္ ျဖစ္ပါသည္။ ကင္မရာ ၏ Shade Symbol ျဖင့္ ျပထားသည့္ Setting က Warm Tone
ျဖင့္ Compensate လုပ္ကာ ျပန္
ညွိေပးမည္ျဖစ္ပါသည္။
Preset ( Manuel, Custom) White Balance.
White Balance ကို ျပန္လည္ Setting လုပ္ကာ ကင္မရာ ကို အေရာင္ အမွန္ မွတ္ ေစသည့္ နည္း ဟု
ဆိုရပါမည္။ သဘာ၀ အေရာင္ ( Natural Colour ) တစ္ခုကို အလင္းေရာင္ တစ္ခု
ေအာက္တြင္ ရိုက္ၾကည့္ ျခင္း ျဖင့္ ကင္မရာ သည္ သဘာ၀ အေရာင္ အတိုင္း မွတ္သား ပံု ေဖၚ
ေပး နိုင္ပါက အျခား အေရာင္မ်ားကို လည္း အဆိုပါ Setting ျဖင့္ပင္ အမွန္ အေဖၚ ထုတ္
ေပး နိုင္ေပ လိမ့္မည္။ အထူး သျဖင့္ Energy Saving အလင္း ေရာင္ ေအာက္ တြင္ စမ္း
သင့္သည္။ ဤ နည္း က ပို မို တိက် သည့္ Whate Balance ကို ရေစ ပါသည္။
ကင္ မရာ တိုင္းတြင္ ဤ ကဲ့သို႕ Preset လုပ္သည့္ နည္း
ရွိသည္။ Nikon ကင္မရာ တြင္မူ White Balance ကို Control Panel တြင္ Pre ေပၚလာသည့္
အထိ ေရႊ႕ျပီး ေနာက္ Pre မွိတ္တုတ္ မွိတ္တုတ္ ၆ စကၠန္႕ ေလာက္ ျဖစ္ေနစဥ္ အတြင္း Lens
ေရွ႕ ၌ စကၠဴအျဖဴ ( ကဒ္ျပား အျဖဴ ) သို႕ မဟုတ္ Gray Card ကို Frame အျပည့္ ထားကာ Shutter Release
ကို အဆံုး ႏွိပ္ခ် လိုက္ ျခင္း ျဖစ္သည္။
White Balance ခ်ိန္ ညွိ ရန္ Lens ေရွ႕ တြင္ အျဖဴေရာင္
ကာ ထားသည့္ ပံု။
ဤ သို႕ ျဖင့္ ကင္မရာသည္ White Balance Value ကို မွတ္
လိုက္ကာ အျဖဴ သို႕ မဟုတ္ အညိဳ ေရာင္ ကို d-0 အျဖစ္ သတ္မွတ္ ၍ Save လုပ္ထား
လိုက္သည္။
Auto
ႏွင့္ Manual Preset Whate Balance ပံုမ်ား။
ေအာက္ပံု ကို Auto White Balance ျဖင့္ ရိုက္တားျခင္း
ျဖစ္သည္။ အေရာင္ ထိုင္းေနသည္ကို ျမင္ နိုင္ပါသည္။
ေအာက္ပါ အခမ္းတြင္းပံုကို ရိုက္ရာတြင္ White Balance
အား Auto WB- Tungsten WB – Preset (
Manual ) WB တို႕ျဖင့္ သံုးမ်ိဳး ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၾကည့္သူ၏ ညာဘက္ အစြန္ရွိ
ပံုသည္ အေရာင္ အမွန္ ဆံုး ျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ ရွိရပါသည္။
Left to right: Automatic,
Tungsten and Preset white balance settings.
ဤေနရာတြင္ Manual (
Custom) White Balance က အေရာင္ အမွန္ဆံုး ထုတ္ေပး သည္ကိုေတြ႕ ရပါသည္။
ေအာက္ပါ ရွဳ ခင္း ပံု (၁) ကို Auto White Balance ျဖင့္
ရိုက္ ထားကာ ပံု (၂ ) ကို Custom ( Manual ) White Balance ျဖင့္ ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
Auto White Balance ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ ပံု (၁) တြင္ အေ၀းရွိ ေတာင္ တန္း သည္
အနည္းငယ္ အျပာ ေရာင္သန္း ေနသည္ ကို ေတြ႕ ရမည္ ျဖစ္သည္။ Auto White Balance က မူလ
အျပာေရာင္ကို ဖယ္ရွား ျခင္း မရွိဘဲ ပံု ၏ အဓိက အခ်က္ ျဖစ္သည့္ Cool Feeling ကိုေပး
သည္။ Custom White Balance ျဖင့္ ရိုက္ ထားသည္ ပံု (၂ ) မွာ မူ Cool Colour
ျဖစ္သည့္ အျပာ ေရာင္ကို ေလွ်ာ့ ခ်
လိုက္သျဖင့္ ေတာင္တန္း ႏွင့္ ေရျပင္ တို႕၏ Cool Feeling ေျပာက္ သြား သည္။ Custome
White Balance သည္ အျမဲ တန္း အဆင္ေျပ ေန သည္ဟု လည္း ဆိုရန္ ခက္ပါသည္။
( ပံု-၁ )
( ပံု-၂ )
Custom
White Balance ၏ အားသာ ခ်က္ ႏွင့္ အားနည္းခ်က္။
|
|
အားသာ
ခ်က္
|
Light Source ၏ Colour
Temperature ကို အတိအက် ဆံုးျဖတ္ ေပး
နိုင္သည္။ White Balance ကို တိက် စြာ Set လုပ္ နိုင္သည္။
|
အားနည္းခ်က္
|
သို႕ရာ
တြင္ Light Source ၏ Colour သည္
ပံု ( Image ) ၏ အစိတ္ အပိုင္း ငယ္တစ္ခု သာ ျဖစ္ေနပါက White Balance ကို ေရြးရ
ခက္ေနတတ္သည္။ ထို အေျခအေနမ်ိဳး တြင္ Auto White Balance သို႕ မဟုတ္ အသင့္
ေပးထားသည့္ Preset White Balance မ်ားကို သံုး သင့္ သည္။
|
အေကာင္းဆံုး
စြမ္း ေဆာင္ နိုင္မွဳ ။
|
Colour Signal ကို အတိ အက် ေပး နိုင္သည့္ သဘာ၀
အလင္း ေရာင္ ျဖင့္ ရိုက္ကူးရာတြင္ အေကာင္းဆံုး
ပံု ကို ထုတ္ ေပး နိုင္ သည္။
|
အထက္ပါ Custom White Balance ၏ အားသာ ခ်က္ ႏွင့္ အားနည္းခ်က္ အယူ အဆ မွာ ဓါတ္ပံု ေဆာင္းပါးရွင္ တစ္ဦး ျဖစ္သူ Ron Bigelow ၏ အယူ အဆ ျဖစ္ပါသည္။
အထက္တြင္ ေဖၚျပ ခဲ့သည္မွာ သဘာ၀ အေရာင္ ကို အနီးစပ္
ဆံုးရ နိုင္ရန္ ခ်ိန္ညွိ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ယခင္ မွတ္စု မ်ားတြင္ မၾကာ ခဏ ဆိုခဲ့
သည့္ အတိုင္း ဓါတ္ပံု သည္ အနု ပညာ တစ္ရပ္ျဖစ္သျဖင့္ မည္သည့္ နည္း ဥပေဒ ကိုမွ အေသ
စဲြ ထား ရန္မဟုတ္ဘဲ မိမိ စိတ္ၾကိဳက္ ဖန္ တည္း နိုင္ပါသည္။
-
စမ္း ရိုက္ၾကည့္ပါ၊
-
White
Balance ကို ျပန္စစ္ ၾကည့္ပါ၊
-
လိုအပ္
သည့္ အေရာင္ မရ ပါက White Balance ကို ျပန္ ညွိပါ၊
-
ေနာက္ ထပ္
ရိုက္ၾကည့္ပါ၊
-
မလိုသည့္
ပံု မ်ား ဖ်က္ လိုက္ပါ၊
-
အမွန္
အကန္လိုသည့္ ပံု ကို သိမ္းထားပါ။
အခ်ိန္လည္း မကုန္ ေငြလည္း မကုန္သည့္ နည္းစနစ္ ျဖစ္ပါသည္။
White
Balance အမ်ိဳးမ်ိဳး တို႕ ၏ နမူနာ ပံု မ်ား။
မဂၤလာပါဆရာ-
ReplyDeleteဒီပို ့စ္ကေလးကိုေတာ့အရမ္းၾကိဳက္သြားျပီဗ်ာ- အသိပညာဗဟုသုတေတြ
အခုလိုမ်ွေဝေပးတာကိုလည္းတန္ဘိုးထားပါတယ္။ ေနာက္ကိုလည္းဆက္ေရး
နုိုင္ပါေစလို ့ဆုေတာင္းလုိက္ပါတယ္ဗ်ာ-
ဆရာ ရြင္လန္းခ်မ္းေျမ ့ပါေစ-
ေလးစားစြာျဖင့္
ဂ်စ္တူး(မံုရြာ)
လားရွိဳး သိန္းေအာင္ ဆိုခဲ့သလို " ကၽြန္ေတာ္ ဆိုတာ ..အမ်ားအတြက္ ..သီခ်င္းေတြ..ပါ ခင္ဗ်ာ့ " ဆိုသလို အမ်ားအတြက္ ေရး ရာ မွာ တစ္စံု တစ္ဦး ၾကိဳက္ တယ္ အၾကိဳး ရွိတယ္ ဆိုရင္ ၀မ္းသာ ပါတယ္..ကိုဂ်စ္တူး။
ReplyDeleteဗဟုသုတ အမ်ားျကီး ရလို့ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္
ReplyDeleteကၽြန္ေတာ္က ဆရာေဖျမင့္ဦး ဆီမွာ အေျခခံဓာတ္ပုံပညာသင္တန္း တက္ခဲ့ပါတယ္။
ReplyDeleteဆရာရဲ႕ page ကုိ ေတြ႕လုိက္ရၿပီး ပညာရပ္ဆုိင္ရာ ေဆာင္းပါးေတြကုိ ဖတ္လုိက္ရေတာ့မွ
ပုိၿပီး ဓာတ္ပုံပညာကုိ ပုိၿပီး နားလည္သေဘာေပါက္လာခဲ့ရပါတယ္ခင္ဗ်။
အခုလုိ ပညာရပ္ဆုိင္ရာေဆာင္းပါးေတြကုိ ေရးသားမွ်ေ၀ေပးလုိ႔
အထူးေက်းဇူးတင္မိရပါတယ္ခင္ဗ်။