51 – Flowers Photography ဓါတ္ပံုပညာရပ္ဆိုင္ရာ မွတ္စု (၅၁)
ပန္းမ်ားကို ဓါတ္ပံု ရိုက္ကူး ျခင္း ။
Photographing the Flowers.
စကားဦး
ပန္းမ်ားဓါတ္ပံု
ရိုက္ကူး ျခင္း ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရွာ ေဖြ ရာ တြင္ တိုတိုႏွင့္ လိုရင္း မ်ားစြာ ပါသည့္
Darren Rowse ၏ How to photograph Flowers ေဆာင္း ပါး ႏွင့္ Jose Antunes ၏ Better Flower Photography ေဆာင္းပါး ႏွစ္ပုဒ္ ေတြ႕ရွိရပါသည္။ အဆိုပါ ေဆာင္းပါး မ်ားသည္ Flowers
Photography ႏွင့္ ပတ္သက္၍ အေျခခံ အားျဖင့္ အေတာ္ ပင္ျပည့္စံု ျဖစ္ၾက သျဖင့္ ယင္း
တို႕ ကို ပင္မ ထားကာ ဤ မွတ္စု ကိုေရး သား ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာ ေနရာမ်ားတြင္ Doug Harman ၏ The Digital Photography Handbook စာအုပ္ပါ ပန္းမ်ားရိုက္ ကူး ျခင္းအပိုင္း မွသင့္
ေလွ်ာ္ သည္ မ်ားကို လည္း ထုတ္နွဳတ္ ျဖည့္စြက္ ထားပါသည္။
ပန္း
မ်ားကို ဓါတ္ပံု ရိုက္ရာတြင္ ရွဳ ခင္း မ်ားရိုက္သကဲ့ သို႕ အေ၀း မွ လွမ္း ရိုက္ သည္
မ်ိဳး မဟုတ္ဘဲ အနီး ကပ္၍ ရိုက္သည့္ Close up
ႏွင့္ Micro ရိုက္ျခင္း မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ မည္သည့္ ေနရာ ကို မည္သည့္ နည္း
ျဖင့္ ရိုက္ရမည္ ဟု ပံုေသ သတ္မွတ္၍ မရ ဘဲ ဓါတ္ပံု ရိုက္သူ၏ အနုပညာ ခံစား တင္ျပ
လိုမွဳ အေပၚ အေျခတည္ ကာ ရိုက္ကူး သည့္ နည္း လည္း ျဖစ္ပါသည္။
ေအာက္တြင္ ေရးသား မည့္ အခန္း မွာ ေဆာင္းပါးရွင္ Darren
Rowse ၏ How to photograph Flowers ေဆာင္းပါး ႏွင့္ Doug Harman ၏ The Digital Photography Handbook
မွ ေကာက္ ႏွဳတ္ခ်က္ မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
မွတ္စု
တြင္ သံုး ႏွံဳး ထားသည့္ “ ကၽြန္ေတာ္ “ ဟူ ေသာ အသံုး အနွံဳး မွာ ေဆာင္းပါး ရွင္သည့္
Darren Rowse အား နာမ္စား အျဖစ္သံုး ႏွံဳး
ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ျခင္း
သည္ အဓိက။
ပန္းမ်ားကို ဓါတ္ပံု မရိုက္မွီ မိမိ ဓါတ္ပံု
ပစၥည္း ပစၥယ မ်ားကို ေသျခာစြာ စီစစ္ ျပင္ဆင္ရန္ လိုပါမည္။ ပန္းမ်ားရိုက္ရန္
လိုအပ္သည့္ Lens ႏွင့္ Tripod စသည္တို႕
အဓိက လိုပါမည္။ Subject ျဖစ္သည့္ ပန္း ကို မရိုက္ မွီ ဓါတ္ပံုရိုက္ျခင္း ႏွင့္
ပတ္သက္၍ စီစစ္ သည့္ အေနျဖင့္ ေအာက္ပါေမးခြန္း
မ်ား ကို မိမိ ကိုယ္ မိမိ ေမး ၾကည့္ ရန္လိုပါမည္-
၁။ ပံုကို မည္ကဲ့သို႕ ပံုစံခ် ( Crop) မည္နည္း။ အနီးကပ္
( Close up) ရိုက္မည္လား၊ ျမင္ကြင္း က်ယ္ ( Wide ) ရိုက္ မည္ လား၊
၂။ အဓိက ျပသလိုသည့္ Focal Point က မည္သည့္ အရာ
နည္း ၊ အာရံု စူးစိုက္ ေစရာ Point of Interest က ဘာလည္း၊ ပန္းေပၚက ပိုးေကာင္ မႊားေကာင္
ကိုလား၊ ရိုးတန္ လား၊ ပန္း၏ အေရာင္ လား၊ ပန္း၏ ပံုစံ ( Shape) ကိုလား၊ ဘာကို အဓိက
ထား ျပ လိုသ နည္း၊
ပ်ား ကို Focal Point
ထားသည့္ ပံု။
ပန္း ၏ အေရာင္ ကို Focal
Point ထားသည့္ ပံု။
၄။ ပန္း ကို ရိုက္ရာ တြင္ တစ္ ခုလံုးကိုဘဲ ျပ မွာ
လား၊ သို႕ မဟုတ္ ပန္းရဲ႕ ၀တ္ဆံ ေလးေတြ ကိုဘဲ ျပမွာ လား ၊ မည္သည္ အပိုင္းကို
အထူးျပဳ ျပသ လိုသည္ ဆိုသည့္ Depth of Field အထူ အပါး မ်ားကို မည္ကဲ့ သို႕ စီစဥ္ ရိုက္ကူး
မည္ နည္း။
ပန္း၏ ၀တ္ဆံ ကေလးကို သာ အထူးျပဳ
ျပသည့္ Depth of Field။
ေရွ႕ ပိုင္းရွိ ေရစက္ မ်ားကို ျပသည့္ Depth of Field.
ပန္းေပၚရွိေရ စက္ ကေလး ကိုသာ အထူးျပဳ
ျပသည့္ Depth of Field.
ပံုေရွ႕ ပိုင္း ရွိပန္းကို သာ အထူးျပဳ
ျပသည့္ Depth of Field.
ပံု၏ အလယ္ ပိုင္း ရွိပန္းကိုသာ အထူးျပဳ ျပသည့္ Depth of Field.
အထက္ပါ ပံု အမ်ားစုမွာ Fame တစ္လံုး မဟုတ္ဘဲ
မိမိ ျပလိုသည့္ အပိုင္း ကို သာ ကြက္၍ ျပသည့္ Depth of Field ယူထားသည့္ ပံု မ်ား
ျဖစ္ပါသည္။
Frame တစ္ခုလံုးအျပည့္ ပံုကို ျဖည့္ လိုပါက Depth
of Field ရွည္ ရွည္ ရ နိုင္သည့္ Aperture ကိုက်ဥ္းကာ ေရွ႕ ေနာက္ ပံု မ်ားျပတ္
သားေစရန္ ရိုက္ရန္လိုပါမည္။
၅။ ပန္း ၏ အလင္းေမွာင္ ကို မည္ မွ်ေလာက္ ထားေပး
မည္ နည္း၊
၆။ အလွဆံုး ပံု ထြက္ လာရန္ မည္ကဲ့ သို႕
ပန္းမ်ားကို ရိုက္မည္နည္း၊
၇။ မိမိရိုက္မည့္ ေနရာ တြင္ ပံု၏ ေရွ႕ ႏွင့္ ေနာက္ ( Foreground and Background) တို႕ ၌ ပံု၏
အာရံု ကို ေလွ်ာ့ ပါးေစမည့္ မည္သည့္ Distraction ေတြ ရွိေနသနည္း၊
၈။ မည္ကဲ့ သို႕ ပံုစံ မ်ိဳး ရိုက္ မည္နည္း ေဒါင္
လိုက္လား၊ အလွ်ား လိုက္လား၊
စသည့္
ေမးခြန္း မ်ားကို မိမိ ကိုယ္ မိမိ အရင္ ေမးၾကည့္ ပါ။ ယင္းေနာက္စဥ္းစား ကာ တစ္ခု
ျခင္း ေျဖ ျပီး မွ ရိုက္ ရန္အၾကံ ျပဳ
လိုပါသည္။
Subject
ကို ေပၚလြင္ ေအာင္ ျပသ ျခင္း။
အထက္တြင္ ေမး ထားသည့္
ေမးခြန္း တစ္ခု ျဖစ္ေသာ ပံု၏ ေရွ႕
ႏွင့္ ေနာက္ ( Foreground and Background)
တို႕ တြင္ ပံု၏ အာရံု ကို ေလွ်ာ့ ပါးေစမည့္ Distraction ဆိုသည္မွာ ပန္းဥယာဥ္
အတြင္း ရွိေလ့ ရွိထ ရွိတတ္ သည့္ အေဆာက္ အဦးငယ္၊ ေဂၚျပား၊ ေပါက္ျပား ၊ စသည့္ ဥယာဥ္
သံုး ပစၥည္းမ်ား အပါအ၀င္ အျခား မလို အပ္သည့္ ပန္းမ်ား၊ အ၀တ္တန္း၊ စသည္တို႕ ကို
ဆုိုလို ပါသည္။
သိို႕
ရာ တြင္ မိမိ က ထို အရာ မ်ားကို လို အပ္ သလား၊ မလိုအပ္ သလားဆိုသည့္ အေမး လည္းရွိလာ
ျပန္ပါသည္။ ထိုပစၥည္း မ်ားကို လိုအပ္ လွ်င္ Frame ထဲ ထည့္ လိုက္ပါ။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ ေတာ့ မလို အပ္ၾကပါ။
အဆိုပါ Distraction မ်ားကို ဖယ္ ရွား ရပါမည္။
အဆိုပါ
Subject အေပၚ အာရံု ေလွ်ာ့ ပါး ေစမည့္ Distraction မ်ား ကင္းရွင္းေရး ႏွင့္ပတ္သက္၍
ေဆာင္ရြက္ရန္မွာ -
၁။ Distraction မ်ား ကို Frame ထဲ ပါ မလာေအာင္ ကိုယ္တိုင္
ဖယ္ရွားပါ။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ လြယ္လြယ္ ႏွင့္ ဖယ္ရွားနိုင္ၾကပါသည္။
၂။ သို႕ မဟုတ္ မိမိသည္ အဆိုပါ Distraction မ်ား
နွင့္ လြတ္ရာ သို႕ ေျပာင္း ရပါ မည္။
၃။ အထက္ပါ နည္း ႏွစ္နည္း ျဖင့္ အဆင္မေျပပါက အဆိုပါ
Distraction မ်ား Frame ထဲ မပါ ရေလ ေအာင္
Zoom ဆဲြ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း သို႕မဟုတ္ ပန္း အနီး သို႕
ကပ္ ၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ရိုက္ပါ။
၄။ Aperture ကို က်ဥ္း လိုက္ ကာ Shallow Depth of Foeld ၊ DOF ပါးပါး
ျဖင့္ ရိုက္ပါ။ ဤ သို႕ ျဖင့္ Foreground ႏွင့္ Background တို႕ Focus ထဲ မွ လြတ္
သြားကာ Main Subject ျဖစ္သည့္ ပန္း သာလွ်င္ အထိက Focus ျပတ္ ေနေပလိမ့္ မည္။
၅။ ကၽြန္ေတာ့္ အေန ႏွင့္ မူ ပန္း ကို ေနရာ ေရႊ႕ ရိုက္သည္ ကို မၾကိဳက္ပါ။
အခ်ိဳ႕ေသာ ဓါတ္ပံု ဆရာ မ်ားမွာ မူ ပန္းကို ေနရာေရႊ႕ ရိုက္ေလ့ ရွိပါသည္။ အခ်ိဳ႕ က
ပန္း ကို အပင္မွ ခူးကာ စိတ္ၾကိဳက္ Angle
ရေစရန္ စိတ္တိုင္းက် ေနရာ သို႕ ေရႊ႕
ကာ ရိုက္ေလ့ရွိၾကပါသည္။ ဤ ကဲ့ သို႕ ေနရာ ေရႊ႕ ရိုက္ရာ တြင္ ပန္း နွင့္
သဟဇာတ ျဖစ္သည့္ သဘာ၀ အေနအထား မ်ိဳး (Environmental impact ) ျဖစ္ေနရန္ သတိျပဳ ရန္ လိုပါမည္။
ပန္း၀တ္ဆံ
Micro ပံု။
ႏြမ္း ေနသည့္ ပန္း ေျခာက္ ေနသည့္ ပန္း မ်ား၏ အလွ ကိုလည္း ရွာ ေဖြ ရန္။
ႏြမ္း ေနသည့္ ပန္း ေျခာက္ ေနသည့္ ပန္း မ်ား ၏
အလွကို လည္း ၾကည့္ တတ္ ရပါမည္။ တစ္ခါ တစ္ရန္ တြင္ ႏြမ္းေျခာက္ေနသည့္ ပန္း မ်ား၏
ပံု သည္ အံံ့ မခန္း လွေနသည္ကို ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။ အက်ဥ္း တန္ ေစကာ မူ တင္ျပ တတ္
၊ ရိုက္တတ္က စိတ္၀င္စား ဘြယ္ ေကာင္း သည့္ ပံု ထြက္ လာနိုင္ပါသည္။
Focal Point ကိုသတ္မွတ္ ပါ။
ဓါတ္ပံု အားလံုး သည္ ၾကည့္သူ ပံု ၏ မည္သည့္ ေနရာ
ကို အာရံု စိုက္ေစလိုသည္ ( Center of
Interest ) ကို အဓိက ဖန္တည္း ျပသ ၾကသည္ ခ်ဥ္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ဤ သို႕
လုပ္ေဆာင္ၾကရာ တြင္ Rule of Thirds ကဲ့သို႕ ဓါတ္ပံု ဖဲြ႕စည္း မွဳ ( Composition )
ဆိုင္ရာ ဥပေဒသ မ်ားကို အသံုးျပဳ လာ ၾကပါသည္။ အဓိက မွာမူ မိမိ ပံု အား ၾကည့္သူ ၏
မ်က္ လံုး ကို မည္ကဲ့ သို႕ ဖမ္းစား မည္ ဆုိသည့္ အခ်က္ ကို ေဆာင္ရြက္ ၾကရ ျခင္းသာ
ျဖစ္ပါသည္။
အာရံု ကြန္႕ျမဴးကာ ခံ စား နိုင္မည့္
Abstract ကို
ဖန္တည္းပါ။
တစ္ခါ တစ္ရန္ ပန္း ပြင့္ တစ္ပြင့္လံုး မဟုတ္မူဘဲ
အထူးျပဳ ျပသလိုသည့္ ေနရာတစ္ေနရာ ထည္း - ဥပမာ ၀တ္ဆံ ကဲ့သို႕ ေနရာ မ်ိဳး- ကိုသာ Focus
ဖမ္းကာ ထားကာ က်န္ေနရာ မ်ား ကို မွံဳ ရည္ ေ၀၀ါး စြာ ျပသ သည္လည္း ရွိပါသည္။ ဤ သို႕ ျဖင့္ ၾကည့္ သူ အေနႏွင့္
အာရံု ကြန္႕ျမဴး ခံ စားနိုင္သည့္ Abstract ပံု အရည္ အေသြးမ်ိဳး ရွိရန္ လိုသည္။
ဤသို႕ ျဖစ္လာေစမည့္ အေရာင္အေသြး ႏွင့္ ပံုစံ ေပၚလြင္သည့္ Contrasting Colour,
Patterns, Textures လွပ သည့္ ပန္း မ်ားကို ရွာေဖြ ရပါမည္။
ပန္းကို အရွိအတိုင္း ရိုက္သည္ထက္ ပို၍ အသက္၀င္
ဆဲြ ေဆာင္မွဳ ရွိလာေစရန္ ေရပန္း ႏွင့္ ေရ ျဖန္းေပး ကာ ရိုက္ျခင္း ျဖင့္ ပန္းေပၚ
တြင္ လွပသည့္ ေရစက္ ေရေပါက္ ကေလး မ်ားရ နိုင္ပါသည္။
ေရစက္ ေရ ေပါက္ ကေလး မ်ား ႏွင့္ မွဳန္ရည္ ေ၀ ၀ါး စြာ လွပေနသည့္ ပန္း။ အဓိက အထူးျပဳ လိုသည့္ ေနရာကိုသာ Depth of Field ဖမ္းထားပါသည္။
ေရစက္ ေရ ေပါက္ ကေလး မ်ား ႏွင့္ ပန္း။
Focus သည္ အဓိက အခ်က္ ပင္ျဖစ္သည္။
ဓါတ္ပံု တစ္ပံု ၏ အဓိက အေရး အၾကီးဆံုး အခ်က္ (
Key) မွာ Focus ျပတ္သား ေနေစေရး ပင္ ျဖစ္သည္။ ပန္းမ်ားကို Micro Photography
ရိုက္ရာ တြင္ မူ Depth of Field သည္ အလြန္ ပါးသည့္ ( ွShallow Depth of Field ) ျဖစ္သည့္ အတြက္ မီလီ မီတာ ၏ အစိတ္
အပိုင္းကေလး မွ် ပင္ အလဲြ မခံ သည္အထိ သိမ္ေမြ႕ လွပါသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ မိမိ အေနႏွင့္ အဓိက ျပ လို သည့္
ပန္း၏ အစိတ္ အပိုင္း ကို ျပတ္သား စြာ ေပၚ
လြင္ ေနေစရန္ Focus ကို အတိအက် ခ်ိန္ ရပါမည္။ ျပင္ပ တြင္ ရိုက္သည့္ အခ်ိန္ မ်ိဳး ၌
ေလ နည္းနည္း တိုက္ လိုက္ သည္ ႏွင့္ ပင္ Focusing ပ်က္ သြား နိုင္ပါသည္။ ၾကိမ္းေသ ေစရန္
ပံု ေပါင္း မ်ားစြာ ရိုက္ ရန္လိုပါသည္။ အေျခ အေန အခ်ိန္ အခါ ကံ ေကာင္း ေထာက္မ သည့္
အခ်ိန္တြင္ ပံု ေကာင္း မ်ား ရနိုင္ပါသည္။
Lighting
ပံုေကာင္း တစ္ပံု ရ ရန္ အလင္းေရာင္ အလင္းေရာင္ ၏ ပံ့ ပိုး မွဳ သည္
လြန္စြာ အေရး ၾကီးပါသည္။ ျပင္ပ၌ ပန္း မ်ားကိုရိုက္ ရာ တြင္မူ မိမိ လို အပ္သည့္
အလင္း ေရာင္ အေနအထားမ်ိဳး ရလိုမွ ရေပလိမ့္မည္။ ေန အလြန္ျပင္းသည့္ ေနေရာင္ ေအာက္တြင္
တိုက္ရိုက္ အလင္း ေရာင္ ျဖင့္ ရိုက္ပါက ပံု၏ အလင္း အေမွာင္ မ်ား အလြန္ ကြာ ျခား ကာ
အနုစိတ္မ်ား ေျပာက္ သြားပါလိမ့္မည္။
ေနေရာင္ ကို တိမ္ဖံုးသည့္ အခ်ိန္ မ်ိဳး ကဲ့သို႕ အလင္းေရာင္
ေျဖာ့ သည့္ အခ်ိန္ မ်ိဳး တြင္ ရိုက္ လွ်င္မူ
ပန္း၏ Details မ်ား ေပၚ လာပါလိမ့္ မည္။ သို႕ မဟုတ္ စကၠဴ အျဖဴ ကဲ့ သို႕ ေရာင္ျပန္
ျပား မ်ား ျဖင့္ Indirect Light ေပးကာ
ရိုက္ရန္ လိုပါမည္။
Flash ကို
သံုးရာ တြင္ Auto သံုး လိုက္ပါ က ပံု သည္ အနုပညာ ဆန္ဆန္ ၾကြ တက္မလာဘဲ Flat ျဖစ္သြား တတ္ပါသည္။ လိုအပ္ သည့္ အလင္း
ပမာဏ ကို Flash တြင္ ျပန္ ညွိ ျခင္း
Diffuser သံုး ျခင္း မ်ား ေဆာင္ရြက္ ရန္ လိုပါမည္။ ေနရာ တစ္ခုခု ကို Bounce လုပ္ကာ
ရိုက္သည့္ Indirect Light သည္ ပန္းကို ပို၍ သဘာ၀က် ကာ လွပ ေစသည္။ ပန္မ်ားကို ဓါတ္ပံု ရုိက္ ရာ တြင္ Reflector မွ
ေပးသည့္ အလင္း ေရာင္ သည္ မွ်တ ေကာင္း မြန္သည္။ သဘာ၀ အလင္းေရာင္ စိတ္ တုိုင္းက် မရ
ပါက သံုး ရမည့္ Lighting ျဖစ္သည္။ အေရာင္ ႏွင့္ Reflector မ်ားကိုလည္း စမ္းသပ္
အသံုးျပဳ သင့္ သည္။
Lenses
Point and Shoot Cameras ကို သံုး မည္ ဆိုလွ်င္ Lens လဲ ကာ ရိုက္နိုင္မည္ မဟုတ္။ ကင္မရာ တြင္
ပါသည္ Micro Mode ကို သံုးရ လိမ့္ မည္။ ဤ Mode တြင္ ကင္မရာသည္ Aperture ကို က်ယ္ေပး
လိုက္ျခင္း ျဖင့္ Depth of Field ပါးပါး ( Shallow Depth of Field) ရ လာမည္။
အခ်ိဳ႕ ေသာ Point and Shoot Cameras မ်ားတြင္ မူ Micro Lens Attachment ပါသည္။
DSLRs ကင္မရာ
မ်ား မွာ မူ Lens ကို လို အပ္ သကဲ့ သို႕
ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ ရိုက္ကူး နိုင္သည္။ Micro Lens မ်ားဆိုလွ်င္ 50mm, 60mm, 100mm,
180mm စသည္ ျဖင့္ Focal Length အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိ သကဲ့ သို႕ Focal Length အလိုက္
သက္ဆိုင္ရာ အစြမ္း သတၱိလည္း ရွိၾကသည္။
Focal
Length တိုေသာ Lens မ်ား မွာမူ Subject အနီးသို႕ ကပ္၍ ရိုက္ရန္ လိုေသာ္လည္း Focal
Length ရွည္ လွ်င္ Subject အနီးသို႕
မ်ားစြာ ကပ္ရန္ မလိုေတာ့ပါ။ ထို႕ ေၾကာင့္ အဆိုပါ Focal Length ရွည္သည့္
Micro Lens မ်ားသည္ ပိုးေကာင္ မႊားေကာင္ မ်ားရိုက္ရန္ ပို၍ သင့္ေလွ်ာ္သည္။
ပန္းမ်ားကို ဓါတ္ပံု ရိုက္ရာ တြင္ေဆာင္ရြက္သင့္သည္
မ်ား။
ဤ အခန္း မွာ ေဆာင္းပါးရွင္ Jose Antunes ၏ Better Flower Photography ၏ ေဆာင္းပါး မွ ေကာက္ ႏွဳတ္ခ်က္ မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
ေအာက္တြင္ သံုး ႏွံဳး မည့္ “ ကၽြန္ေတာ္ “ ဟူေသာ
အသံုး အနွံဳး မွာ ေဆာင္းပါး ရွင္ Jose Antunes ကို ကိုယ္စား ျပဳပါသည္။
ပန္းမ်ားကို
ဓါတ္ပံု ရိုက္ ရာတြင္ ေယဘူယ် အားျဖင့္ Tripod
သံုးရန္ လိုသည္ ဆိုေစကာမူ ေနရာ တုိုင္း တြင္ ေတာ့ မလို အပ္ပါ။ အေျခ အေန ေပၚ
မူတည္ပါ သည္။ ဥပေဒသ တစ္ခု အျဖစ္ ပံုေသ မမွတ္ယူ သင့္ပါ။ Photography သည္ ဖန္တည္း
မွဳ အနုပညာ တစ္ရပ္ ျဖစ္သည္ ကို သတိ ခ်ပ္ထားရန္ လိုပါသည္။
၁။ Compact ကင္မရာ
Compact ကင္မရာ မ်ား ႏွင့္လည္း ပန္း မ်ားကို ရိုက္ နိုင္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ၏
Flower Collection ပံု မ်ား တြင္ DSLR ႏွင့္ ရိုက္သည့္ ပံု မ်ား ရွိသကဲ့သို႕
Comapact ကင္မရာ ျဖင့္ ရိုက္ သည့္ ပံု မ်ား လည္း ရွိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ အေနႏွင့္
ပန္းမ်ား အား DSLR ႏွင့္ ရိုက္ရသည္ကို
ၾကိဳက္ပါသည္။ ပံု ေကာင္း မ်ား ရ ပါသည္။ သို႕ေသာ္ DSLR ခ်ဥ္း သာ မဟုတ္ဘဲ Compact
ကင္မရာ ႏွင့္ လည္း ပံု ေကာင္း မ်ား ရ နိုင္ပါသည္။ ရိုက္သည့္ လူ ေပၚ တြင္ မူ
တည္ပါသည္။
California Poppy.
Compact ကင္မရာ ၏ Macro Mode
သည္ ပန္း မ်ားကို Close up ရိုက္ရန္ အလြန္ေကာင္း ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ သြား ေလရာ
သို႕ Compact ကင္မရာ ယူေဆာင္သြားေလ့ ရွိပါသည္။ Compact ကင္မရာကိုလည္း ကၽြမ္းက်င္ စြာ
ရိုက္နိုင္လွ်င္ ေကာင္း မြန္သည့္ Close up ပံုမ်ား ရနိုင္ပါသည္။
အထက္ပါပံုသည္ ကၽြန္ေတာ္
အေတာ္ ေစ်းသက္သာ သည့္ Compact ကင္မရာ ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ California Poppy ပံု ျဖစ္ပါသည္။
စိတ္ၾကိဳက္ Angle ရေစရန္ ကၽြန္ေတာ္ ေျမျပင္ေပၚ တြင္ ေမွာက္ ကာ ရိုက္ခဲ့ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
၂။ ဒူး ေထာက္ ကာ ရိုက္ပါ။
ပန္းဥယာဥ္ မ်ား အတြင္
Amateurs Photographer မ်ားသည္ မတ္တပ္ ရပ္ကာ ပန္းမ်ားကို အေပၚစီး မွ ရုိက္ ၾကပါသည္။ သည့္ေနာက္ ခ်က္ ျခင္း ပင္ ေနာက္
Subject တစ္ခု ကို ေျပာင္းရိုက္ သည္ ကို မၾကာခဏ ေတြ႕ ရေလ့ ရွိပါသည္။ မွားသည္
လုပ္ရပ္ ျဖစ္ပါသည္။ Angle ေကာင္း ရ ေစရန္ ေသျခာစြာ ၾကည့္ ျပီးမွ ရိုက္သင့္ ပါသည္။
ပန္း ကို ဓါတ္ပံု ရိုက္ မည္ ဆိုလွ်င္ လည္း ပန္း တစ္ခု ထည္းကိုပင္ စိတ္ တိုင္းက် ရသည့္အထိ အေလး ထား ရိုက္
သင့္ပါသည္။
ပန္း သည္ မ်ားေသာ အား ျဖင့္ အနိမ့္ ပိုင္း တြင္ သာ ရွိၾကသျဖင့္
ပန္းကို ရိုက္ ရန္ အတြက္ ဒူးေထာက္ ခ် ကာ ရိုက္သင့္ သည္။။ သာမန္ ထက္ ထူးျခားသည့္ Angle ျမင္ကြင္း ကိုရ လာပါလိမ့္ မည္။ ဤသို႕ ျဖင့္ ပန္း ကို ဓါတ္ပံု ရိုက္သည့္ New Horizon တစ္ခု ကို ရ ရွိလာ ပါ လိမ့္မည္ ။ သာ မန္ အေပ်ာ္ သေဘာ ရိုက္ သူ မ်ား အေနႏွင့္မူ
ျဖစ္သလို ထိုးရိုက္ လိုက္သည္ ခ်ဥ္းသာ ျဖစ္သည္။ အေလး အနက္ ရိုက္သူ မ်ား အေနႏွင္မူ
ဤ ကဲ့ သို႕ မရိုက္ ၾကပါ။ ေသျခာစြာ ထိုင္ ခ်လိုက္ကာ ပန္း ကို ေသခ်ာ စြာ ၾကည့္ပါ။ သာမန္
အေပ်ာ္ ရိုက္ သူမ်ား မျမင္ သည့္ အလွ
မ်ားကို ျမင္ လာပါ လိမ့္ မည္။ ဤ သို႕ ျဖင့္ သင္
သည္ ပန္း ၏ စစ္မွန္ေသာ အလွ ကို
စတင္ ေတြ႕ ရွိလာ မည္ ျဖစ္ပါသည္။
၃။ ထိုင္လိုက္ပါ၊ အာရံု စိုက္ ကာ ၾကည့္ပါ။
ပန္း ကို ျမင္သည္ ႏွင့္ ခ်က္ ျခင္း မရိုက္ပါႏွင့္။
ထိုင္ခ် လိုက္ပါ။ အာရံု ကို ႏွစ္ လုိက္ ကာ သူ႕အလွကို ၾကည့္ပါ။ လူ အမ်ား မျမင္ သည့္
အလွ ကို ၾကည့္ပါ။ ပန္း ၏ ပံုစံ ၊ အေရာင္၊ အေနအထား တို႕ ၏ အလွကို
ရွာ ေဖြပါ။
လက္ရွိထိုင္ေနသည့္ ေနရာ မွ မေရႊ႕ ဘဲ မိမိ ပတ္
၀န္းက်င္ တစ္၀ိုက္ တြင္ အျခား ရိုက္ရန္ သင့္ေလွ်ာ္သည့္ ပန္း မ်ားကိုလည္း ရွာ ၾကည့္ပါ။
ဤ နည္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္အား အလြန္ အက်ိဳးျပဳ သည့္
နည္း ျဖစ္ပါသည္။ ပန္း ကို မရိုက္ မီ View
Finder ထဲ တြင္ ဦးစြာ Frame ခ် ၾကည့္ပါ ။ ပံု ထြက္ လာလွ်င္ မည္ ကဲ့ သို႕ ရွိမည္
ကို မွန္းၾကည့္ပါ။ ျပီး မွ ရိုက္ပါ။
၄။ Lens ကို အမ်ိဳးမ်ိဳူး အေနအထား ျဖင့္သံုးၾကည့္ပါ။
Lens ကို ၄င္း၏အေျခအေန အမ်ိဳးမ်ိဳး အလိုက္ ေပး လာမည့္
ပံု ထြက္ Result ကို စမ္းၾကည့္ပါ။ Full Automatic Programs ကို ေမ့ ထား လိုက္ပါ။ Aperture ကို မိမိ ကိုယ္
တိုင္ စိတ္ တုိုင္းၾက ထိန္းခ်ဳပ္ ထားပါ။ ဤ အခ်က္ သည္ ပန္း ရိုက္ ရာ တြင္ အေရး ၾကီးသည့္
အခ်က္ ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ပန္း အနီး သို႕ မည္ မွ် အထိ ကပ္ ၍ ရိုက္ နိုင္သည္ ကို စမ္းသပ္
ၾကည့္ ပါ။ Lens မ်ားတြင္ Subject နွင့္ အနီး ဆံုး ရိုက္ နုိင္ သည့္ အကြာ အေ၀း
အမ်ိဳး မ်ိဳး ရွိၾကပါသည္။
Compact ကင္မရာ မ်ားသည္ ဤ
ေနရာ တြင္ တစ္ပန္းသာ ပါသည္။ အေတာ္ နီးနီး အထိ ကပ္၍ ရိုက္ နိုင္ပါသည္။ မည္ မွ် အထိ
အနီး ကပ္ ရိုက္ သင့္သည္။ မည္မွ် အထိ ခြာ ရိုက္ ရမည္ ဆိုသည္မွာ မူ အေျခအေန ႏွင့္
မိမိ ၏ အၾကိဳက္ ေပၚ တြင္ တည္ ပါသည္။
၅။ ပနး္ ရိုက္ရန္ အတြက္ ကၽြန္ေတာ့္ ၏ အေကာင္းဆံုး Lens
မ်ား။
ဓါတ္ပံု သမား အမ်ား စု သည္ Subject
အနီးသို႕ ကပ္ ရိုက္ လွ်င္ Micro Lens မ်ားကို အမ်ားဆံုး သံုးေလ့ ရွိပါသည္။ ပန္း
ရိုက္ သည့္ အခ်ိန္ တိုင္း တြင္ Micro Lens မလိုပါ။ ကၽြန္ေတာ္ အတြက္ မူ ပန္းရိုက္ရာ
တြင္ 100-400mm ျဖင့္ Focal Length အဆံုး ဆဲြ ရိုက္သည္ကို ပိုၾကိဳက္ပါသည္။ ဤသို႕ျဖင့္
ပန္းႏွင့္ ေနာက္ခံ Background တို႕ ကို လြယ္ကူ စြာ ခဲြ ထုတ္ နိုင္ သည့္ အတြက္
ျဖစ္ပါသည္။
အထက္ပါ ပံု သည္ ကၽြန္ေတာ္ ၏ ပန္း ရိုက္ရာ တြင္ အႏွစ္သက္ဆံုး
Lens ျဖစ္သည့္ 100-400mm ျဖင့္ ရိုက္ေနသည္ကို
ကၽြန္ေတာ္၏ သား Miguel Antunes ရိုက္ ထားသည့္ ပံု ျဖစ္ပါသည္။ 100-400mm
ျဖင့္ ရိုက္ပါက မ်ားေသာ အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ Tripod ကို မသံုးပါ။ Wide Aperture,
High Shutter Speed ျဖင့္ သာ ရိုက္ပါသည္။
ISO ကိုေတာ့ ႏွိမ့္ ထားပါသည္။ သို႕ ရာ တြင္ ပံုေသ ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ ပန္း
တစ္ခု လံုး ကို Focus လုပ္သည့္ အေနအထားမ်ိဳး အလြန္ ရွား ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ အထူးျပဳ ျပ လို သည့္ အစိတ္အပိုင္း ကိုသာ Focus ျဖတ္ ပါသည္။
ပန္း ၏
အေကာင္း ဆံုး အလွ ကို ရနိုင္မည့္ Angle မွ
သာ လွ်င္ ဓါတ္ပံု ရိုက္ ရန္ ကၽြန္ေတာ္ အျမဲ က်ိဳးပန္းေလ့ ရွိပါသည္။ ထိုအခ်က္ မ်ား
သည္ ပန္း ရုိက္ရာ တြင္ ကၽြန္ေတာ္ အစဥ္ တစ္စိုက္ လုပ္ေဆာင္ သည့္ အခ်က္ မ်ား
ျဖစ္ပါသည္။
၆။ Subject ကို သီးျခား ခဲြ ထုတ္
လိုက္ပါ။
ေအာက္ တြင္ ျပ ထားသည့္ White
Poppy Flower ပံု ႏွစ္ ပံု တြင္ ၾကည့့္သူ၏
ဘယ္ ဘက္ရွိ ပံု၏ ေနာက္ခံ Background ရွိ အရာ၀တၱဳ မ်ိဳး စံုတို႕သည္ ၾကည့္သူ အတြက္ Subject
ျဖစ္သည့္ ပန္း ကို အာရံု ေလွ်ာ့ ပါးေစသည္။ ညာ ဘက္ ရွိ ပံု မွာ
Background Distraction မ်ားကို Main
Subject ျဖစ္သည့္ ပန္း မွ ခဲြ ထုတ္ ထားသည့္ ပံု ျဖစ္သည္။ Subject အား ေနာက္ ခံ အေႏွာက္
အယွက္ တို႕ မွ ကင္းေ၀း ေစေရး သည္ ဓါတ္ပံု တစ္ပံု တြင္ အလြန္အေရး ၾကီး ပါသည္။ ဤ
အေနွာက္ အယွက္ မ်ား မွ ကင္း ေ၀း ေစရန္ မွာ Lens, Aperture ႏွင့္ ကငိမရာ ႏွင့္ Main Subject တို႕ အကြာအေ၀း
မွာ အလြန္ အေရးၾကီးသည္။ Focal Length ရွည္ သည့္ Lens မ်ားသည္ ေနာက္ ခံ မ်ားကို
Subject မွ ခဲြ ထုတ္သည့္ Compress Planes of Focus လုပ္ရာ သည့္ ေနရာ တြင္ မ်ားစြာ ထိေရာက္
သည္။ Subject ကို အနီး ကပ္ ရိုက္ ျခင္း သည္လည္း အဆိုပါ ေနာက္ ခံ မ်ားကို Subject မွ ခဲြ ထုတ္သည့္
Compress Planes of Focus ကုိ ေကာင္း စြာ ေဆာင္ရြက္ နိုင္သည့္ နည္း ျဖစ္သည္။
ဤ ေနရာတြင္ Aperture သည္ မ်ားစြာ အေရး
ၾကီးသည္။ မိမိ Set လုပ္ထားသည္ Aperture သည္ မိမိ လို အပ္ သည့္ Depth of Field
Result ကိုေပး မည့္ Aperture ဟုတ္ ၊ မဟုတ္ အစဥ္ Depth of Field Preview ကို ၾကည့္ကာ
Check လုပ္ပါ။ Subject ကို အေနွာက္ အယွက္ မ်ား ၾကား မွ ခဲြ ထုတ္သည့္ ေနရာ တြင္
ကၽြန္ေတာ္ ၏ 100-400mm Lens သည္ မ်ားစြာ အစြမ္းထက္သည္။ အထက္ ညာ ဘက္ ရွိ
White Poppy Flower ပံု ကဲ့ သို႕
Distraction ကင္းသည့္ ပံု မ်ိဳး ရရွိနိုင္သည္။ ဤကဲ့သို႕ လုပ္ေဆာင္ရန္ အျမဲ တမ္း ျဖစ္နိုင္ ေျခ ရွိျခင္မွ ရွိေပမည္။ အေျခအေန မေပးသည္ ကာလ၊ ေဒသ မ်ား တြင္ မူ ဤေနရာ
မ်ိဳး ကို ေရွာင္ကာ မိမိ လို အပ္ သည့္
အျဖအေနမ်ိဳး ေဖၚေဆာင္၍ ရ နိုင္သည့္ အျခား ပန္း မ်ားကို ရိုက္ ရပါမည္။
၇။ Subject ႏွင့္ ေနာက္ခံ အေရာင္ ကဲြ ေနပါေစ။
Main
Subject ျဖစ္သည့္ ပန္း ႏွင့္ ေနာက္ခံ တို႕
အေရာင္ သည္ မတူဘဲ တစ္ခု ႏွင့္ တစ္ခု အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေစသည့္ Contrast
ျဖစ္ေနေစရန္ လိုပါသည္။ ေအာက္ ပံု ကိုၾကည့္ လွ်င္ ေနာက္ခံ အစိမ္း ရင့္ ေရာင္သည္။
ပန္း ေရာင္ အရင့္ ျဖစ္ေသာ Subject ကို ပို ၍ ေပၚ လြင္ ေစသည္။
ဒူးေထာက္ ျခင္း သို႕ မဟုတ္ လွဲခ် ကာ ရိုက္ျခင္း မ်ိဳး
သည္ ပတ္၀န္းက်င္ ႏွင့္ Main
Subject တို႕၏ Colour Contrast ရရွိ ေစေရး ကို အေထာက္အကူျပဳသည္။
၈။ ပန္း တစ္ပြင့္လံုး ကို ဘက္စံု
မွ ရိုက္ပါ။
ကၽြန္ေတာ္ သင္တန္း သားမ်ားကို ပန္း ရိုက္ နည္း ႏွင့္ ပတ္သက္ ၍ ပို႕ ခ်ရာ တြင္ “ Peel the Onion” ၾကက္သြန္နီ အခြန္ ႏႊာ သကဲ့ သို႕ ဘက္ေပါင္း စံုမွ တစ္လႊာျခင္း ႏႊာ သည့္
သေဘာမ်ိဳး ရိုက္ရန္ သင္ၾကားပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္လည္း မည္သည့္ အခ်ိန္တြင္မွ တစ္ပံု ထည္း
ရိုက္ျခင္း၊ Angle တစ္ခု ထည္း မွ ရိုက္ျခင္း မ်ိဳး မလုပ္ပါ။ Angle ေပါင္းစံု မွ
ပံု အမ်ိုးမ်ိဳး ကို ပံု ေပါင္း မ်ားစြာ ရိုက္ပါသည္။ ေအာက္ ပံု တြင္ ပန္း တစ္ပြင့္
ထည္း ကိုပင္ အမ်ိဳး မ်ိဳး ေသာ အေန အထားမ်ား မွ ရိုက္ထားသည္ ကို ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္
သည္ ပန္း တစ္ပြင့္ ကို ရုတ္ခ်ဥ္း ၾကည့္ ၍ ျမင္ ရသည့္ အလွ တစ္ခု ထည္း ကို ပံုေသ
မယူပါ။ အဘက္ဘက္ မွ အျပန္ျပန္အ လွန္လွန္ ၾကည့္ ပါသည္ ထိုထက္ လွသည့္ ေနရာ မ်ားစြာ
ကို ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။ ယင္းေနာက္ အေသးစိတ္ အလွ အမ်ား ဆံုး ရ နိုင္ သည့္ ေနရာ ကို ေရြးပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္
အေတြ႕ အၾကံဳ အရ မူ ပန္း အနား တြင္ ၾက ာၾကာ ေန ေလ အလွ ကို ပိုေတြ႕ ေလ ျဖစ္ပါသည္။
“Peeling the onion,” နည္းသည္ အနု စိတ္ တစ္လႊာ ျခင္း
ခြာသည့္ သေဘာ ျဖစ္၍ Subject ကို အေသးစိတ္ ၾကည့္
ကာ ရိုက္ ရန္ကို ဆိုလုို ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤ သို႕ မလုပ္ေဆာင္ပါက ပံု ေကာင္း မရ
နိုင္ပါ။ ပထမ ပိုင္း တြင္ သာ မန္ ရိုက္
ရိုးရိုက္စဥ္ ရိုက္ရာ မွ ေနာက္ပိုင္း တြင္ အနု စိတ္ မ်ားကို ေျပာင္း ရိုက္ပါ။
ေခတ္ေပၚ Mirror Less ကင္မရာ မ်ားႏွင့္ Comapct ကင္မရာမ်ားသည္ Subject အနီးသို႕
မ်ားစြာ ကပ္ ရိုက္ နိုင္သည္ကို မေမ့ သင့္ပါ။ DSLR ခ်ဥ္း အားကိုးမေနဘဲ အဆုိပါ
ကင္မရာ မ်ား က္ုလည္း သံုးၾကည့္ပါ။
၉။ Depth of Field ကို ထိန္းပါ။
ပန္း ကို ရိုက္ရာ တြင္ အခ်ိဳ႕ က ပန္း ၏ ေနရာ အားလံု Focus မိေနေစလိုၾကသည္။ အားလံုး Focus မိေနရန္ မလိုပါ။ အားလံုး Focus
မိ ေနလွ်င္ ၾကည့္သူ၏ အာရံု ရွဳပ္ေထြး ( messy )
ေန လိမ့္ မည္။ ေအာက္ပံု ကို ၾကည့္ပါ။ ပန္း ပြင့္ အ၀ါ ပြင့္ ခ်ပ္ ကေလး ကိုသာ Focus
ဖမ္း ထားသည္ကို ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။
အထက္ပံု သည္ ေနာက္ခံ Background
Distraction ကိုဖယ္ထုတ္ထားျပီး Focus ကို ပြင့္ဖတ္ အ၀ါ တြင္သာ ဖမ္း ထားပါသည္။ ဤ
ကဲ့ သို႕ ျဖစ္ေစ ရန္အတြက္ Micro Lens ႏွင့္ ရိုက္ျခင္း ၊ Aperture က်ယ္က်ယ္ ႏွင့္
ရိုက္ျခင္း၊ Lens ကို Long Tele ဆဲြ ကာ ရိုက္ျခင္း တို႕ ျဖင့္ ေဆာင္ရြက္
နိုင္ပါသည္။ ပန္း ကို ဓါတ္ပံု ရိုက္ရာ တြင္ မုဆိုးက သား ေကာင္ကိုေခ်ာင္း သကဲ့သို႕
ဘက္ေပါင္းစံု မွ ေခ်ာင္း ကာ အေကာင္း ဆံုး Result ရေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ရန္လိုပါသည္။
မိမိ လို အပ္ သည့္ Result ရ ေစေရး တြက္ မည္သို႕ ေဆာင္ရြက္ ရ သည္ ျဖစ္ေစ ရွက္ ရြံ႕ ေနရန္
မလိုပါ။
ကၽြန္ေတာ္ အထက္က ေပး သည္
နည္း မ်ား သည္ ပန္း ဆိုသည့္ ကားေကာင္ ကို ပစ္ ရန္ လက္နက္ တပ္ဆင္ ေပး လိုက္ ျခင္း
ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္တိုင္ ပစ္ ၾကည့္ ၾကပါရန္။
၁၀။ ကိုယ္ ပိုင္ နည္း ကို လည္း တည္
ထြင္ပါ။
အထက္တြင္ ျပထားသည္ နမူနာ
ပံုမ်ားကို ၾကည့္ ျခင္း ျဖင့္ ပန္း ဓါတ္ပံု ရိုက္ျခင္း ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မ်ားစြာ ဗဟုသုတ
ရလိမ့္မည္ဟု ေမွ်ာ္လင့္ မိပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ တုန္းက လည္း ဤ ကဲ့ သို႕ ပင္ California
poppies images and tulips ရိုက္ ရာ တြင္ ထင္ရွား ေက်ာ္ၾကား လွသည့္ George Lepp
ကဲ့ သို႕ ဓါတ္ပံု ဆရာ ၾကီးမ်ား၏ ၏ ပံု မ်ားကို ၾကည့္ရွဳ ေလ့ လာ မွီျငမ္း ကာ
ရိုက္ကူး ခဲ့ရပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ တြင္ အထက္တြင္ ေဖၚျပထားသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္ သိသည့္ အိတ္သြန္ဖါေမွာက္ ပန္း ရိုက္ နည္း ျဖစ္ပါသည္။ ယင္း မွ အပ အျခား ဆရာစား
ခ်န္သည့္ အခ်က္မ်ား မရွိပါ။ အထက္ပါ ပံု မ်ား ကို ရိုက္သည့္ ဓါတ္ပံု
၊ႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ ပစၥည္း မ်ားမွာ လည္း သာမန္ ပစၥည္း မ်ား သာ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ တြင္ ထိပ္တန္း
ကင္မရာ ႏွင့္ ပစၥည္း မ်ားရွိေစကာမူ အထက္ပါ ပံု မ်ားကို ကၽြန္ေတာ္ သည္ Canon EOS
50D, ႏွင့္ ရိုက္ ထားျခင္း သာ ျဖစ္ပါသည္။
အထက္ပါ ပံု မွာ ပန္း တစ္ ပြင့္ ထည္း ကိုပင္ Exposure ႏွစ္မ်ိဳး ႏွင့္ ရိုက္ကာ ျပန္ ေပါင္း ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ Detail
မ်ား ရေစ ေရး အတြက္ ျဖစ္ပါသည္။ ပံု မ်ား ျပန္ထပ္ရာ တြင္ အလဲြ အနည္းငယ္ ရွိေနသည္ ကို
ျမင္နို္င္ပါသည္။
ပန္မ်ားကို ရိုက္ရာတြင္
Result သည္ “ Sitting, Watching and Waiting
“ ဟူေသာ ဆိုရိုး စကား ရွိပါသည္။ ယခင္ ရိုက္ခဲ့သည့္ ေနရာ တစ္ခု ထံ သို႕ ျပန္လာပါ၊
အၾကိမ္ၾကိမ္ ျပန္ရိုက္ပါ၊ ကၽြန္ေတာ္ လည္း ထိုကဲ့ သို႕ ပင္ ေဆာင္ရြက္ခဲ့ပါသည္။
ပန္း မ်ား ရိုက္ ကူးေရး ႏွင့္ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ့္ အေနႏွင့္
အေရး အၾကီး ဆံုး ကို အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ေျပာ
လိုသည္မွာ -
“ အခ်ိန္ယူပါ၊ ေအးေအး သက္သာ ထိုင္ခ်လိုက္ပါ၊ ပန္းမ်ား စကားေျပာေနသည္ ကို
နားေထာင္ပါ၊ မိမိ ကလည္း ပန္းမ်ားကိုလည္း စကားေျပာပါ။ “
ပန္း နမူ နာပံု
မ်ား။
___________________________________
ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ အန္ကယ္ ရဲ႕ အႏုပညာ လက္ရာေလးေတြကုိ အရမ္းသေဘာၾကပါတယ္. အခုလုိ သိသမွ်ကုိ ေျပာျပေပးတဲ႔ အတြက္ေက်းဇူးအမ်ားၾကီးတင္ပါတယ္။
ReplyDeleteThank for every post brother .. that you sharing were so valuables for me .
ReplyDeleteမဂၤလာပါခင္ဗ်ာ...
ReplyDeleteဦးစုိးလိႈင္ရဲ႕ ဒီပုိ႔စ္ေလးကုိ သေဘာက်လုိ႔ Myanmar Blogs Digest Page ေလးမွာ ေဝမွ်ခြင္႔ျပဳပါ။ ဆက္လက္ၿပီးေတာ႔လည္း အခုလုိမ်ဳိး က်ဴတုိရီယယ္လ္ ပုိ႔စ္ေကာင္းေလးေတြကုိ ေရးသားႏုိင္ပါေစခင္ဗ်ာ....
https://www.facebook.com/mmblogsdigest
ခင္မင္ေလးစားလ်က္
Yan.
ဓါတ္ပံုပညာကို အရမ္း စိတ္ဝင္စားပါတယ္။ ခုလို အက်ယ္တဝင့္ ရွင္းျပေပးတာ ေက်းဇူးပါ။ လင့္ခ်ိတ္ခြင့္ျပဳပါ။
ReplyDeleteMyanmar Blogs Digest Page ကေန ေရာက္လာခဲ့တာပါ။
This comment has been removed by the author.
ReplyDeleteဆရာ ဦးစိုးလႈိင္ခင္ဗ်ား ...
ReplyDeleteကၽြန္ေတာ္က ဓါတ္ပံု၀ါသနာရွင္တစ္ေယာက္ပါ။ ဆရာ့သင္ခန္းစာေတြကို ေလ႔လာရင္း ဆရာ့ကိုလည္း ေက်းဇူးေတြအမ်ားႀကီး တင္မိပါတယ္။ ကင္မရာေကာင္းေကာင္းတစ္လံုး ကိုင္ႏိုင္ဖို႔ဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္႔ရဲ႕ လက္ရွိအေျခအေနနဲ႔ အလွမ္းေ၀းေနပါေသးတယ္။ ဒါေပမဲ႔ ၀ါသနာအရ တစ္ေန႔မွာ ကၽြန္ေတာ္ ကင္မရာေကာင္းေကာင္းတစ္လံုး ကိုင္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားၿပီး ရေအာင္၀ယ္ဦးမယ္ ဆရာရယ္ ... ။
အဲ႔ဒီအခ်ိန္က်ရင္ ဆရာ့သင္ခန္းစာေလးေတြ ျပန္ရွာမရေတာ႔မွာစိုးလို႔ သိမ္းထားဖို႔အတြက္ ဆရာ့သင္ခန္းစာေတြကို ကၽြန္ေတာ္ ေကာ္ပီကူးထားမိတယ္။ အဲဒီလိုကူးရင္းနဲ႔ PDF ေလး လုပ္ထားရင္ ပိုအဆင္ေျပမယ္ဆိုၿပီး ကုိယ္႔ဟာကိုယ္ PDF ေလးလုပ္ထားမိတယ္။ ဓါတ္ပံုေလးေတြ မဖန္တီးႏိုင္ခင္ ကုိယ္၀ါသနာပါရာက႑ေလးမွာ စိတ္ကူးမိတာေလး ေလွ်ာက္လုပ္ၾကည့္တဲ႔ သေဘာပါခင္ဗ်ာ။
အဲဒီအတြက္ ႏွစ္ပတ္ေလာက္ ညစဥ္အိပ္ေရးပ်က္ခံခဲ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမဲ႔ စာအုပ္လုပ္ေနရင္းက ပိုၿပီး အိပ္မေပ်ာ္ေစတဲ႔ အေၾကာင္းက တျဖည္းျဖည္း စ်ာန္၀င္ရင္း လုပ္သြားမိတာ ၿပီးခါနီးမွာ သတိ၀င္လာေတာ႔ ပိုင္ရွင္ကို ခြင့္မေတာင္းပဲ လုပ္ေနမိၿပီဆိုတာေၾကာင့္ပါပဲ။ အဲဒီအတြက္ ဆရာ့ဆီက ခြင့္ျပဳမႈေလး ရခ်င္ပါတယ္ဆရာ။ ေနာက္ၿပီး ႀကိဳၿပီး ခြင့္မေတာင္းမိခဲ႔တဲ႔အတြက္လည္း ခြင့္လႊတ္ေပးေစခ်င္ပါတယ္။ ဆရာ့ရဲ႕ ခြင့္ျပဳမႈ၊ ခြင့္လႊတ္မႈကို မရခဲ႔ရင္ ကၽြန္ေတာ္ ေနာင္တေတြ တေပြေပြနဲ႔ လိပ္ျပာမလံုဘဲရွိေနရေတာ႔မွာမို႔ ခြင့္မလႊတ္ႏိုင္ရင္လည္း အသိေလးေတာ႔ ေပးေပးပါလို႔ ေတာင္းပန္အပ္ပါတယ္ခင္ဗ်ား ...
ဆရာ ျပန္လိုခ်င္ရင္လည္း ျပန္ပို႔ေပးပါ႔မယ္ခင္ဗ်ား ...
ေလးစားလ်က္
ျမေဖ
အႀကံတူေတြ လာေတြ႔ေနပါေပါ့လား :D ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆရာစိုးလိႈင္ ဘေလာ့တစ္ခုလံုးကို ခြင့္မေတာင္းရေသးပဲ ေဒါင္းလုဒ္ခ်ထားမိပါတယ္ .. ခြင့္ျပဳပါေနာ္ အခ်ိန္မေရြးျပန္ဖတ္ႏိုင္ေအာင္လို႔ပါဆရာ
Deleteစီးပွားရေး အတွက် မဟုတ်ဘဲ မိမိ လေ့ လာရန်အတွက် ဆိုပါက ပြော ရန်မရှိပါ ခင်ဗျာ။
ReplyDelete