57 - Photo Clinic (8)
ဓါတ္ပံုပညာရပ္ဆိုင္ရာ
မွတ္စု ( ၅၇)
ပညာရွင္မ်ား၏ ဓါတ္ပံုမ်ားအား
ေ၀ဘန္ အၾကံျပဳခ်က္မ်ား
အပိုင္း (၈ )
( Photo Clinic - VIII )
by Soe Hlaing
စကားဦး
ဤက႑တြင္ ေဖၚျပသည့္ ဓါတ္ပံုမ်ားကို ေ၀ဘန္ခ်က္ေပးျခင္း
ႏွင့္ အျပဳသေဘာ အၾကံျပဳျခင္းမ်ားမွာ Photo Video Magazine တြင္ ဓါတ္ပံု ေ၀ဘန္ သံုးသပ္ေရး ေဆာင္းပါး မ်ား ေရးသားၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ ဓါတ္ပံုပညာရွင္မ်ားႏွင့္ Phpto Editor
မ်ားျဖစ္ၾက ေသာ John Cosgrove, Rakesh Nawarni, Chris Yap ႏွင့္ Kath Cosgrove တိုု႕ ျဖစ္ၾက ပါသည္။
အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္ မ်ားသည္ Photo Video Magazine ၏ Editor မ်ားလည္း ျဖစ္ၾကပါသည္။ ဤမွတ္စုတြင္မူ John Cosgrove ႏွင့္ Kath Cosgrove တို႕ ႏွစ္ဦး၏ ေ၀ဘန္ သံုးသပ္ခ်က္မ်ားသာ ပါ ရွိပါသည္။
အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္ မ်ားသည္ Photo Video Magazine ၏ Editor မ်ားလည္း ျဖစ္ၾကပါသည္။ ဤမွတ္စုတြင္မူ John Cosgrove ႏွင့္ Kath Cosgrove တို႕ ႏွစ္ဦး၏ ေ၀ဘန္ သံုးသပ္ခ်က္မ်ားသာ ပါ ရွိပါသည္။
ဓါတ္ပံုမ်ားကို ေ၀ဘန္ခ်က္ေပးျခင္း ႏွင့္ အျပဳသေဘာ အၾကံျပဳျခင္းမ်ား ကို ပင္တိုု္င္ ေရးသားသူ John Cosgrove သည္ နယူးဇီလန္ မွ Photojournalist, photojournalist,
Editorial and reportage photographer တစ္ဦးလည္း ျဖစ္ပါသည္။ Photo Video မဂၢဇင္း ၏ ဓါတ္ပံု သံုးသပ္ ေ၀ဘန္ေရး ေဆာင္းပါးမ်ားကို
အျခားေသာ ဓါတ္ပံု ပညာ ရွင္မ်ား ႏွင့္ လည္း ပူးေပါင္းကာ ဒိုင္ခံ ေရးေနသူ တစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။
ယခု မွတ္စု ကို ေရးသားရာ တြင္ မွီျငမ္းသည့္ ဓါတ္ပံု ေ၀ဘန္ သံုးသပ္ေရး ဆိုင္ရာ ေဆာင္း ပါးမ်ားမွာ အဆိုပါ ပညာရွင္မ်ားက ၄င္းတို႕ထံေပးပို႕ အၾကံျပဳခ်က္ ေတာင္းခံထားေသာ
ဓါတ္ပံုမ်ား အေပၚ ေ၀ဘန္အၾကံျပဳ ခ်က္မ်ားႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေရးသားထားသည့္ ေဆာင္းပါးမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
ဤ မွတ္စု ကို ေရးသားရာ တြင္မူ ေဆာင္းပါး တစ္ခုထဲကို ဘာသာျပန္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ ေဆာင္းပါးေပါင္း မ်ားစြာမွ ေကာင္းနိုး ရာရာ ရွိသည္ဟု ယူဆသည့္ အပိုင္း မ်ားကို ထုတ္နွဳတ္ ဘာသာ ျပန္ ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဤ မွတ္စု ကို ေရးသားရာ တြင္မူ ေဆာင္းပါး တစ္ခုထဲကို ဘာသာျပန္ျခင္း မဟုတ္ဘဲ ေဆာင္းပါးေပါင္း မ်ားစြာမွ ေကာင္းနိုး ရာရာ ရွိသည္ဟု ယူဆသည့္ အပိုင္း မ်ားကို ထုတ္နွဳတ္ ဘာသာ ျပန္ ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။
ဤက႑တြင္ ေဖၚျပသည့္ ဓါတ္ပံုမ်ား၏ အရည္အေသြးမွာ မူရင္း
ဓါတ္ပံုမ်ား၏ အရည္ အေသြး မဟုတ္ဘဲ စာအုပ္မွ တစ္ဆင့္ ကူးယူထားသည့္ အရည္အေသြးသာ
ျဖစ္ပါသည္။ ရိုက္ကူးသည့္ ကင္မရာဆိုင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားကို ရနိုင္သမွ်
ေဖၚျပထားပါသည္။
ဓါတ္ပံု
ဆိုင္ရာေ၀ဘန္ အၾကံျပဳခ်က္မ်ား။
(1)
Reflection
ပံု ႏွင့္ပတ္သက္ သည့္ ရွင္းလင္းခ်က္။
ရိုက္ကူးသူ
မွာ Adrienne Pereira ျဖစ္ပါသည္။ ဤ ပံု ကို Changi ကမ္းေျခ တစ္ေလွ်ာက္ ခင္းထားသည့္
သစ္သားလမ္း Boardwalk တစ္ေနရာ ရွိ နားေန ေဆာင္ တစ္ခု အနီး ေရေပၚ တြင္
စိုက္ထူထားသည့္ တိုင္ မ်ားကို ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ညေနပိုင္း ေနက် ခ်ိန္တြင္
ေရျပင္ ေပၚ၌ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ေရာင္ျပန္ မ်ားကို အဓိက ထားရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း
ဓါတ္ပံု ရုိက္သူက ရွင္းလင္း ေဖၚျပထားပါသည္။
ဓါတ္ပံု
ပညာရွင္မ်ား၏ သံုးသပ္ခ်က္- (John
Cosgrove)
၁။ အေတာ္ ေကာင္းမြန္သည့္ ေနေရာင္ခ်ဥ္ကို Balance
လုပ္ကာ ရိုက္ ထားသည့္ ပံု ျဖစ္သည္။
၂။ သို႕ ရာ တြင္ ၾကည့္သူ၏ အာရံု ကို ဖမ္းစား
ေစမည့္ Center of Interest တစ္ခု ေလာက္ ပါဘို႕
ေကာင္းသည္။
၃။ ပံု ကို
Crop လုပ္ျခင္း မွာ မ်ားလြန္းသြားသည္။
အၾကံျပဳ
ခ်က္။
ပံု
၏ Shape and Colour သည္ အေတာ္ ေကာင္းမြန္သည္။ သို႕ ရာ တြင္ ပံု ေကာင္းပါလွ်က္
ၾကည့္သူ၏ အာရံု ကို ဖမ္းစား ေစမည့္ Center of Interest တစ္ခု မွ် မပါသည္မွာ
နွေမွ်ာ စရာ ျဖစ္ေနသည္ဟု ဆိုရပါမည္။ ဆိုလိုသည္မွာ ၾကည့္ သူ တစ္ဦးသည္ ပံု ေရွ႕
ေရာက္ သည္ႏွင့္ ရုတ္ခ်ဥ္း ရပ္ သြားကာ ၾကည့္ ရေလာက္ေသာ Eye-catching တစ္ခု မွ
မပါသည္ကို ေတြ႕ ရသည္။
အဆိုပါ
တိုင္ တစ္ခု ခု ေပၚတြင္ ငါးမွ်ားေနသူ တစ္ေယာက္ မွ် ပါလိုက္လွ်င္ ပံု သည္ အေတာ္
အားေကာင္း သည့္ ပံု ျဖစ္လာပါမည္။ လွပ ေသာ ေရေပၚရွိ Sunset Reflection ကို ေရ ေပၚတြင္
ေထာင္ထားသည့္ တိုင္မ်ား ႏွင့္ Framing လုပ္ နိုင္လွ်င္ ပို၍ ေကာင္းမည္။
(2) Sunset
ပံု ႏွင့္ပတ္သက္ သည့္ ရွင္းလင္းခ်က္။
အထက္
ပါပံု ကိုရိုက္ကူး သူမွာ Sai Win Naing Lin ျဖစ္ပါသည္။ ပုဂံ သို႕ အသြား Panasonic
FX 7 ျဖင့္ ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ၊ ပု၈ံ Sunset ကို ရိုက္ လိုေသာ္ လည္း Downing
Sun ကို တိမ္ မ်ားျဖင့္ ဖံုးသြား သည့္
အတြက္ လိုျခင္ သည့္ Sunset ပံုေကာင္း မရ လိုက္ေၾကာင္း၊ ယခု ပံု သည္ ရိုက္ခဲ့ သည္ Sunset
ပံု မ်ားအနက္ မွ ပံုေကာင္း အခ်ိဳ႕
ကိုေရြးထုတ္ ထားျခင္း ျဖစ္ၾကာင္း Sai Win Naing Lin က ရွင္းလင္း ေဖၚျပထားပါသည္။
ဓါတ္ပံု ပညာရွင္မ်ား၏ သံုးသပ္ခ်က္- (John Cosgrove)
၁။ ရိုက္ကြင္း
ရိုက္ကြက္ ကို ေကာင္းစြာ ျမင္တတ္ ပါေပသည္ ( Well Seen ) ။ ပံု ေကာင္း တစ္ပံု လည္း
ျဖစ္ပါသည္ ( Well exposed )။
၂။ အေျခအေနေကာင္းမ်ား မေပးသည့္ အထဲ မွ အေကာင္း
ဆံုးျဖစ္ ေအာင္ ရိုက္ထားသည္ ကို ေတြ႕ ရ ပါသည္။
၃။ သို႕ ရာ တြင္ မရိုက္မွီ White Balance ကို
ျပန္ စစ္သင့္ပါသည္။ ယခုပံု ၏ white Balance သည္ ညေနခင္း ေန၀င္ခ်ိန္ White Balance
မဟုတ္ဘဲ အေအး ေရာင္ မ်ားေနပါသည္။
အၾကံျပဳ
ခ်က္
Sunset
ရိုက္ျခင္းသည္ မွန္းေျခ အတိုင္း ျဖစ္လာရန္ မွန္း ရခက္သည့္ ရိုက္နည္း ျဖစ္ပါ သည္။ Sunset
ရိုက္ ရန္ သင့္ေလွ်ာ္သည့္ ေနရာ တစ္ခုခု တြင္ ေစာင့္ေနပါေသာ္ လည္း ထင္သလို
ျဖစ္မလာသည့္ အတြက္ ဘာမွ မရိုက္ရဘဲ ျပန္ ခဲ့ရသည္ အခ်ိန္ေတြ လည္း ရွိနိုင္ပါသည္။
ေန၀င္ခ်ိန္ ကို စိတ္တိုင္းက် ရ ရန္ တစ္ေနရာ ထည္းသို႕ အၾကိမ္ ၾကိမ္ သြား ရပါသည္။ ကံ ေကာင္း အေၾကာင္း လွသည့္ ေန႕ တြင္ လွပ ဆန္း က်ယ္ သည့္ Beautiful Sun downing Colour မ်ားရနိုင္ပါသည္။ ငါး သြားမွ်ားရာ တြင္ ငါး မရ ဘဲ ေရခ်ိဳး ျပန္ ရသည့္ အခ်ိန္ ေတြ လည္း ရွိပါ လိမ့္ မည္။ ဤ သည္မွာ Sunset Shooting ၏ သဘာ၀ ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ Sai Win Naing Lin သည္ ေနက်ခ်ိန္တြင္ လမ္းကေလးကို အံ့အားသင့္စြာ ျပတ္သားေအာင္ ရိုက္ထားပါသည္။
ေန၀င္ခ်ိန္ ကို စိတ္တိုင္းက် ရ ရန္ တစ္ေနရာ ထည္းသို႕ အၾကိမ္ ၾကိမ္ သြား ရပါသည္။ ကံ ေကာင္း အေၾကာင္း လွသည့္ ေန႕ တြင္ လွပ ဆန္း က်ယ္ သည့္ Beautiful Sun downing Colour မ်ားရနိုင္ပါသည္။ ငါး သြားမွ်ားရာ တြင္ ငါး မရ ဘဲ ေရခ်ိဳး ျပန္ ရသည့္ အခ်ိန္ ေတြ လည္း ရွိပါ လိမ့္ မည္။ ဤ သည္မွာ Sunset Shooting ၏ သဘာ၀ ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ Sai Win Naing Lin သည္ ေနက်ခ်ိန္တြင္ လမ္းကေလးကို အံ့အားသင့္စြာ ျပတ္သားေအာင္ ရိုက္ထားပါသည္။
သာမန္အားျဖင့္
Sunset အခ်ိန္တြင္ ေကာင္းကင္ႏွင့္ ေျမျပင္တို႕၏ အလင္းေရာင္ သည္ 2-Stop ခန္႕
ကြာတတ္သျဖင့္ Exposure Balance လုပ္ရန္ ခက္ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ပံု၏အခ်ိဳ႕ေသာ ေနရာမ်ားတြင္
အနည္းငယ္ Overexpose ျဖစ္ေန သည္ကိုေတြ႕ ရပါသည္။ သို႕ရာတြင္ ဤ အခ်က္သည္ ပံု ၏
အားကို ေလွ်ာ့ေစသည့္ အျဖစ္မ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ ေနာက္တစ္ၾကိမ္ ရိုက္လွ်င္ Auto-White
Balance ကို ပိတ္ လိုက္ျပီး White Balance
ကို Cloudy Setting ျဖင့္ ရိုက္ပါက ပံုသည္ ပို ၍အသက္
၀င္လာမည္ ျဖစ္ပါ သည္။
(3)
Portrait
ပံု ႏွင့္ပတ္သက္ သည့္ ရွင္းလင္းခ်က္။
Rika
Irawan က ၄င္း၏ ဇနီး အား Notebook Screen ၏အလင္းေရာင္ ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ ပံုျဖစ္ ေၾကာင္း
၊ Nikon 18-88 mm Lens, Shutter speed 3 Secs., F-5.6, ISO 200 ျဖင့္ ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း Rika Irawan က
ရွင္းလင္း ေဖၚျပထားပါသည္။
ဓါတ္ပံု
ပညာရွင္မ်ား၏ သံုးသပ္ခ်က္- ( John Cosgrove )
၁။ ေကာင္းမြန္သည့္ ရိုက္ခ်က္ျဖစ္သည္။
၂။ Light and Dark Area အပါအ၀င္ Design Elements
မ်ားကို ေကာင္းမြန္စြာ အသံုးခ် ထားနိုင္သည္။
၃။ ဤ ပံု သည္ ပံုေကာင္း တစ္ပံု ျဖစ္၍
ပံုႏွင့္ပတ္သက္၍ ဘာမွ် ေျပာ ရန္မလိုပါ။ Photoshop နွင့္ Diffuse Filter တို႕ ကို
တစ္ဆင့္တက္ ကာ စမ္း ၾကည့္ ရန္ သာ အၾကံျပဳလိုသည္
အၾကံျပဳ
ခ်က္။
Rika
Irawan သည္ Strong Graphical elements မ်ားကို ေကာင္း မြန္စြာ အသံုး ခ်ထားသည္ ကို
ေတြ႕ ရသည္။ Subject ၏ လက္သည္ ပံု၏ အာရံု ကို ဖမ္း သည့္ Center of Interest
ျဖစ္သည္။ Low Light တြင္ ရိုက္ ေစကာမူ
လက္သည္လြန္စြာ ျပတ္သားေနသည္ ကိုေတြ႕ ရသည္။ ထပ္မံ ျဖည့္ စြက္ ေျပာရန္ မလိုသည့္
ပံုေကာင္း တစ္ပံု ျဖစ္သည္။
(4)
Something Old, Something New.
ပံု ႏွင့္ပတ္သက္ သည့္ ရွင္းလင္းခ်က္။
ရိုက္
ကူးသူမွာ Ben Lin ျဖစ္ပါသည္။ ဆိုင္ အို
တစ္ခု ၏ေရွ႕ တြင္ အမ်ိဳး သမီးၾကီး တစ္ဦးက ေစ်းေရာင္းကာ အျခားအမ်ိဳး သမီးၾကီးတစ္ဦးက
သတင္းစာ ဖတ္ေနသည္ ကို ရိုက္ထားသည္မွာ ေပးထားသည့္ ေခါင္းစဥ္ ႏွင့္ လိုက္ေလွ်ာ ညီေထြ
ရွိသည့္ စင္ကာပူ လမ္းေပၚရွိ ပံု ရိပ္ ကို ထင္ဟပ္ ေစေသာ ပံု ျဖစ္ပါသည္။
ဓါတ္ပံု
ပညာရွင္မ်ား၏ သံုးသပ္ခ်က္- ( John
Cosgrove )
၁။ ပံု ၏ အေရာင္ ေကာင္းမြန္ပါသည္။
၂။ ပံု ကို ဖဲြ႕စည္းရာတြင္ မလိုအပ္သည့္ အေနွာက္
အယွက္မ်ား ပါေန သည္ ကို သတိျပဳ ရန္ လို ပါသည္။
၃။ ရိုက္ကြင္း ရိုက္ကြက္ ကို ျမင္တတ္ ( Well
Seen ) သကဲ့ သို႕ ရိုက္ကူး မွဳ လည္းေကာင္းပါသည္။
အၾကံျပဳခ်က္
Something
Old, Something New သည္ အျပစ္ ကင္းစင္သည့္ ပံုေကာင္း တစ္ပံု ျဖစ္ပါသည္။ ၾကည္လင္
ျပတ္သား မွဳ လည္းရွိသကဲ့ သို႕ မိမိ ျပ လိုသည္ကို ထိမိ ကြက္ကြင္း စြာ လည္း ရိုက္ကူး
နိုင္ပါသည္။
သတိ
ျပဳရန္ အခ်က္မွာ Viewfinder ထဲ တြင္ အားလံုးကို မျမင္ သည့္အတြက္ မၾကာ မၾကာ မလို အပ္
သည္း အေႏွာက္ အယွက္ ( Distraction ) မ်ား ပံု
တြင္ ပါလာတတ္ သည္ကို သတိျပဳ ရန္ လိုပါသည္။ အထက္ပါ ပံု၏ ဘယ္ ဘက္ ေဒါင့္ ၏ တိုင္
အေပၚ တြင္ $ 1000 ေရးသားထားသည့္ ေၾကာ္ ျငာ စာရြက္သည္ ႏွင့္ ပံု ၏ အထက္ပိုင္း ရွိ အခန္း
အမွတ္ မ်ားေရးထားသည့္ မွန္ မဲ အေပါက္ ကြက္မ်ားသည္ ပံု ကို အေနွာက္ အယွက္ ျဖစ္ေနေစသည္။ ရိုက္စဥ္ က
မျမင္ လိုက္ဟန္ တူပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ အဆိုပါ အေႏွာက္ အယွက္ ( Distraction ) မ်ား
ကို ေအာက္ပါပံု အတိုင္း Crop လုပ္ လိုက္ပါသည္။ ပံု အတြင္း အမ်ိဳး သမီးၾကီး ႏွစ္ဦးကို
ညာဘက္ရွိ သံုးပံု တစ္ပံု ( Lower right
Third - COI ) ေနရာ တြင္ ေနရာ ခ်ထားသည္မွာ အေတာ္ ေကာင္းမြန္သည့္ Composition
ျဖစ္ပါသည္။
After
the Cropping of Something Old, Something
New.
(5) Phuket Sunset.
ပံု
ႏွင့္ပတ္သက္ ၍ ရွင္းလင္းခ်က္။
Pramit
Ghosh ရိုက္ထားသည့္ ပံု ျဖစ္ပါသည္။ Pramit Ghosh က သူ တို႕ ဇနီး ေမာင္ နွံ ႏွစ္ဦး
ထိုင္းနိုင္ငံ ၏ နံမည္ၾကီး ကမ္းေျခ တစ္ခု ျဖစ္သည့္ Phuket သို႕ အလည္ သြားေရာက္စဥ္
Sunset ကိုဓါတ္ပံု ရိုက္ရန္ ၾကိဳး ပန္းခဲ့ေၾကာင္း ၊ သို႕ ရာ တြင္ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး
ေၾကာင့္ Sun Downing ကို မမွီ ဘဲ ေနလံုး
ၾကီး ၀င္သြား ျပီး သည့္ ေနာက္ မွ ထြက္ ေပၚ လာသည့္ အလင္းေရာင္ကို သာ ရိုက္လိုက္
နိုင္ေၾကာင္း စသည္ ျဖင့္ ေဖၚျပထားပါသည္။
ဓါတ္ပံု
ပညာရွင္မ်ား၏ သံုးသပ္ခ်က္- ( John
Cosgrove )
၁။ ေကာင္းမြန္
စြာ ရိုက္ကူးနိုင္ သည့္ ပံုေကာင္း တစ္ပံု ျဖစ္ပါသည္။
၂။ Frame ၏ ဘယ္ဘက္ ေဒါင့္ တြင္ လမ္းေလွ်ာက္ ေနသူ
မ်ား ပါေန သည္က ပံု ၏ Composition ကို အား ျဖည့္ ေပး ထား ပါသည္။
၃။ အေရာင္ အေသြး အေတာ္ေကာင္းသည့္ ပံု ျဖစ္ပါသည္။
အၾကံျပဳခ်က္
္
ရိုက္ကြက္ကို
ေကာင္းစြာ ျမင္သူ ( Well Seen ) ျဖစ္ပါသည္။ Sunset ရိုက္ရာတြင္ အစဥ္ ေန၀င္ေနသည့္
ပံု ျဖစ္ရန္ မလိုပါ။ တစ္ခါ တစ္ရံ တြင္ ေနလံုး ေျပာက္သြားျပီးမွ ေပၚလာသည့္
အလင္းေရာင္ သည္ မ်ားစြာ ပို၍ ဆန္းက်ယ္ သည္ လည္း ရွိပါသည္။ ပံု၏ ဘယ္ဘက္ ေဒါင့္ ေနရာ တြင္
လမ္းေလွ်ာက္ေနသူမ်ား ပါေနသည္က ပံု၏ Composition ကို အေတာ္ ေကာင္း မြန္ေစပါသည္။
အဆိုပါေနရာ သည္ Rule of Thirds ဥပေဒသ အရ ပံု၏ အာရံု ဖမ္းစားရာ Center of Interest
ေနရာ ပင္ ျဖစ္ပါသည္။
(6) City by Night
ပံု ႏွင့္ပတ္သက္ သည့္ ရွင္းလင္းခ်က္။
အထက္ပါ
ပံုကို ရိုက္ကူးသူမွာ Cleo Liu ျဖစ္ပါသည္။ သူ႕ Canon 350 D ၏ Manual Mode ကို ပထမ ဥိးဆံုး အၾကိမ္ သံုးသည့္ ပံု
ျဖစ္ပါသည္။ ပထမ ဥိးဆံုး အၾကိမ္ ျဖစ္၍ Aperture ႏွင့္ Shutter Speed ကို
အမ်ိဳးမ်ိဳး စမ္း ထားေၾကာင္း ၊ ဤ ပံုကိူ Shutter speed 13 Secs, f-8 ႏ်င့္
ရိုက္ကူးထားေၾကာင္း ေဖၚျပ ထားပါသည္။
ဓါတ္ပံု
ပညာရွင္မ်ား၏ သံုးသပ္ခ်က္- ( Kath Cosgrove )
၁။ ပထမဦးဆံုး စမ္းထားေစကာမူ ပံုေကာင္း တစ္ပံု ျဖစ္ပါသည္။
၂။ ပံုကို ကို ယခုထက္ ပို၍ Tight Crop လုပ္သင့္ပါသည္။
၃။ ပံု တြင္ Light Flare မ်ားပါေနသည္ကို
သတိျပဳရန္ လိုပါသည္။
အၾကံျပဳ
ခ်က္
ပထမ ဦး ဆံုး စမ္း
ထားသည့္ ပံု ျဖစ္ေစကာမူ ( Great First
Attempt ) ပံုေကာင္း တစ္ပံု ျဖစ္သည္။ ပံု
၏ အထက္ ႏွင့္ ဘယ္ ဘက္ ေဘး တို႕ တြင္ ေနရာ ပို ( Wasted Space ) မ်ား ရွိေနသည္။
ယင္းေနရာ လြတ္ မ်ားကို ေအာက္ပါ အတုိင္း Crop လုပ္ သင့္ပါသည္။ မည္ သို႕ ပင္
ျဖစ္ေစ ျခံဳ ၾကည့္ လွ်င္ ပံုေကာင္းေလး
တစ္ပံု ဟု ဆိုရပါမည္။
After
the Cropping of City Light
------------------ ---------------
အလြန္အေထာက္အကူျဖစ္ပါတယ္ဆရာ။ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆုိတာထက္ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္။
ReplyDeleteဆရာေရ ကၽြန္ေတာ္ $1200 ဝန္းက်င္ေလာက္ရွိတဲ့ Semi Pro (Nikon or Canon )ကင္မရာတစ္လံုးေလာက္ဝယ္ခ်င္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ၊အသင့္ေတာ္ဆံုးျဖစ္မယ့္ အမ်ိဳးအစားနဲ႔ ေဆာင္ထားသင့္တဲ့ Lens ကုိ အၾကံေပးေစလိုပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ အဝယ္မွားမွာစိုးလို႔ပါ။