61 – Sigma 18-35.
F-1.8 ဓါတ္ပံုပညာရပ္ဆိုင္ရာ
မွတ္စု (၆၁)
ရွိရင္းစဲြ လမ္းေၾကာင္း မွ ေဖါက္ထြက္ လာသည့္ Lens တစ္လံုး
(Sigma 18-35, f-1.8 Lens)
စကားဦး
စင္စစ္
အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္သည္ Sigma ကထုတ္လုပ္သည့္ 18-35mm, f-1.8 Lens ထြက္ ေနျပီ ျဖစ္သည္
ကို မသိပါ။
ကၽြန္ေတာ္
၏ သား အငယ္ က သူ မွာ ထားသည့္ Sigma 18-35mm, f-1.8 Lens ရျပီ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အဆိုပါ Lens မွာ လူၾကိဳက္
မ်ား ေသာေၾကာင့္ မွာ သူမ်ားသည့္ အတြက္ ေနာက္က် ကာ ယခု မွ ေရာက္ ရွိလာ ေၾကာင္း ေျပာမွသာ
လွ်င္ Focal Length f-1.8 အတန္း တြင္ Zoom Lens
ေပၚေနျပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိပါ ေတာ့ သည္။
သူေျပာ သည့္ Lens ကို ျပန္စဥ္းစားရာတြင္ Aperture အလြန္က်ယ္ သည့္ f-1.8 အတန္း တြင္ 50mm, f-1.8 သို႕မဟုတ္ 85mm,
f-1.8 ကဲ့သို႕ Fixed Focal Length တစ္နည္းအားျဖင့္
Focal Length အေသ Prime Lens မ်ားသာ ရွိ သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ သိထားပါသည္။ F-1.8 ကဲ့
သို႕ Aperture က်ယ္လွသည့္ Lens အမ်ိဳး အစား တြင္ Focal Length 18mm မွ 35mm အတြင္း Aperture တန္ဘိုး f-1.8 ကို ေျပာင္းလဲ မွဳ မရွိေစဘဲ ပံုေသ f-1.8 ျဖင့္ ရိုက္နိုင္
သည့္ Zoom Lens အား ကၽြန္ေတာ္ မေတြ႕ဘူးေသးသည္ကို သတိျပဳမိပါသည္။
ဥပမာအားျဖင့္ 18-105mm,
f-3.5-5.6 ဆိုသည့္ Standard Zoom Lens တြင္
Focal Length ကို 18mm သို႕ ယူလိုက္ပါက
အက်ယ္ ဆံုး ဖြင့္ နိုင္ မည့္ Aperture မွာ
f-3.5 ျဖစ္ေသာ္လည္း Focal Length ကို 105mm သို႕ Zoom ဆဲြ လိုက္ပါမူ အက်ယ္ ဆံုး ဖြင့္ နိုင္ မည့္ Aperture မွာ f-5.6 အထိသာလွ်င္ ဖြင့္ နိုင္ေပမည္။ Focal
length အတို အရွည္ ကိုလိုက္ကာ အက်ယ္ဆံုး ဖြင့္ နိုင္ မည့္ Aperture လည္း ေျပာင္းလဲ သြားပါသည္။
ယခု Sigma 18-35mm, f-1.8
မွာ Focal Length 18mm မွ 35mmအတြင္း မည္သည့္ Focal Length တြင္မဆို Aperture ကို
အက်ယ္ဆံုး ျဖစ္သည့္ f-1.8 အထိ ဖြင့္ နိုင္သည္ဟု သိရသည္။
သား ျဖစ္သူကလည္း သူ စမ္း ရိုက္ရာ တြက္ ပံုမ်ား အေတာ္္ ပင္ ျပတ္သား သည္ကုိ
ေတြ႕ရသည္ဟု ဆိုပါသည္။ သားျဖစ္သူမွာ ၾသစေၾတလွ်ား တြင္ ေနထိုင္ သူျဖစ္သျဖင့္ Lens
ကိုလည္း ယူ ၍ မစမ္း နိုင္ပါ။
ထို႕ ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ ကဲ့ သို႕
Aperture 1.8, ျဖင့္ 18-35mm Zoom ဆဲြ နိုင္သည့္ Lens ကို မေတြ႕ ျဖစ္ေသးသူမ်ား ေလ့လာနိုင္ေစရန္ ၄င္း ထံ မွ
အဆိုပါ Lens အား ေ၀ဘန္သံုးသပ္ ခ်က္ ေရးသား ထားသည့္ Matthew Saville ၏ ေဆာင္းပါးကို ေတာင္းယူကာ ဘာသာျပန္ လိုက္ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဘာသာျပန္သည္ဟု ဆိုေစကာမူ အခ်ိဳ႕ ေသာ အခ်က္မ်ား မွာ တိုက္ရိုက္ ဘာသာျပန္ သည္ထက္ ျဖည့္စြက္၍ရွင္းလင္းမွသာ လွ်င္ ပို၍ သင့္ေတာ္ မည္ ဟု ယူဆ သည့္အတြက္ အဆိုပါ အပိုင္း မ်ား ကိုမူ နမူနာ ပံု မ်ား ႏွင့္ တကြ ျဖည့္ စြက္ ရွင္းလင္း ထားပါသည္။
ဘာသာျပန္သည္ဟု ဆိုေစကာမူ အခ်ိဳ႕ ေသာ အခ်က္မ်ား မွာ တိုက္ရိုက္ ဘာသာျပန္ သည္ထက္ ျဖည့္စြက္၍ရွင္းလင္းမွသာ လွ်င္ ပို၍ သင့္ေတာ္ မည္ ဟု ယူဆ သည့္အတြက္ အဆိုပါ အပိုင္း မ်ား ကိုမူ နမူနာ ပံု မ်ား ႏွင့္ တကြ ျဖည့္ စြက္ ရွင္းလင္း ထားပါသည္။
ဤ
ေဆာင္းပါး ေရးသားသူ Matthew Saville သည္ Lin & Jirsa Photography ၏ အခ်ိန္ ျပည့္ Wedding Photographer ျဖစ္ျပီး
SLR Lounge တြင္ အယ္ဒီတာ အျပင္ ဓါတ္ပံု ဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါးမ်ားကိုပါ ေရးသားေနသူ ျဖစ္ပါသည္။
ေအာက္တြင္ ေရးသား မည့္ မွတ္စုတြင္ “ ကၽြန္ေတာ္ “ ဆိုသည့္ အသံုး အနွဳံးသည္ Matthew
Saville ကို ကိုယ္စားျပဳ ရည္ညႊန္း ေၾကာင္း ေဖၚျပ အပ္ပါသည္။
Sigma
18-35mm, f-1.8 Standard
Zoom Lens ကို ထုတ္လုပ္ လိုက္ျပီဆိုေသာ သတင္းကို
ၾကားလိုက္ သည္ အခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ့္ အေန နဲ႕
အေတာ္ မယံု နိုင္ ျဖစ္ခဲ့ ရသည္။
ဘယ့္နွယ္ f-1.8 ဆိုသည့္ Aperture အက်ယ္ Lnes မ်ားသည္
Fixed Focal Length ျဖစ္သည့္ 50mm သို႕ မဟုတ္ 85mm ကဲ့ သို႕ Prime Lens မ်ားသာ ရွိရာ
18-35mm Zoom Lens ရယ္ လို႕ ျဖစ္နိုင္ပါ့ မလား - စသည္ျဖင့္ ကၽြန္ေတာ့္ အေန နွင့္ အေတာ္ သံသယ ပြား ခဲ့မိပါသည္။
ေနာက္ေတာ့ Aperture f-1.8 ႏွင့္ တကယ့္ ကို APS-C Standard Zoom Lens ဆိုတာ ေတြ႕ လိုက္ရ သျဖင့္ သာ ယံု လိုက္ရပါသည္။
အဆိုပါ Lens ၏အျခားေသာ အခ်က္ မ်ား မေျပာ မွီ ယင္း၏ သိသာစြာေသာ ေကာင္းခ်က္
တစ္ရပ္မွာ APS-C Crop-Sensor Format ဆိုသည့္ အတြက္ ေျခ နိုင္ လက္ နိုင္ ၀ယ္နိုင္ သယ္
နိုင္သည့္ Lens ျဖစ္ေနသည္ကိုက အဆိုပါ Lens
၏ ေကာင္းခ်က္ တစ္ရပ္ ျဖစ္ေနပါသည္။
မ်ားေသာ အားျဖင့္ လမ္းသစ္ ထြင္ကာ ထုတ္လုပ္သည့္ ပစၥည္းမ်ား
၏ အရည္ အေသြး သည္ သက္ဆိုင္ရာ အပိုင္း လိုက္ အရည္ အေသြး တန္း မမွီ သည့္ ပစၥည္း မ်ား
ျဖစ္သည္က မ်ားသည္။ ကဲ…သည္ လမ္းသစ္ထြင္ ကာ ေရာက္လာသည့္ သည့္ Lens ေရာ ဘယ္လို ေနမလဲ ဆိုသည့္
စိတ္ ေပၚလာကာ နည္းနည္း စပ္စု လိုက္ ရာ Lens Construction ႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာ Specification မ်ား ကိုေအာက္
ပါအတိုင္း ေတြ႕ လိုက္ရပါ သည္။
Sigma 18-35mm, f-1.8 with Lens Hood.
Aperture f-16 တြင္ အ၀ိုင္းပံုစံ ရွိသည့္ Diaphragm ။
Sigma 18-35mm, f-1.8 Lens Specification
Maximum
format size
|
APS-C
|
Focal
length
|
18-35mm
|
35mm
equivalent focal length (APS-C)
|
27-53mm
|
Diagonal
angle of view
|
76.5°
- 44.2°
|
Maximum
aperture
|
F1.8
|
Minimum
aperture
|
F16
|
Lens
Construction
|
•
17 elements in 12 groups
• 5 SLD glass elements • 4 Glassmold Aspherical elements |
Number
of diaphragm blades
|
9,
rounded
|
Minimum
focus
|
0.28m
/ 0.92ft
|
Maximum
magnification
|
0.23x
|
AF
motor type
|
•
Ring-type Ultrasonic Motor
• Full time manual focus |
Focus
method
|
Internal
|
Zoom
method
|
Rotary,
internal
|
Image
stabilization
|
No
|
Filter
thread
|
•
72mm
• Does not rotate on focus |
Supplied
accessories*
|
•
Front and rear caps
• Lens hood LH780-03 |
Weight
|
810g
(28.6 oz)
|
Dimensions
|
78mm
diameter x 121mm length
(3.1 x 4.8 in) |
Lens
Mount
|
Canon
EF, Nikon F, Sigma SA
|
Lens ၏ ဖဲြ႕ စည္း တည္ေဆာက္ မွဳ မွာ 17 Elements ကို 12
Group ျဖင့္ ဖြဲ႕စည္း ထားသည္အျပင္ Lens အတြင္း၌ Autofocus Mortar ပါသည့္ အတြက္ ကင္မရာ
ကိုယ္ ထည္ အတြင္း Autofocus Mortar မပါ ေသာ - ဥပမာ Nikon D 40X , D 5000 ကဲ့ သို႕ ကင္မရာမ်ား တြင္ပါ တပ္၍ သံုးနိုင္ သည္ ကိုေတြ႕ ရသည္။
Shutter diaphragm Blade မွာ လည္း 9 Rounded ျဖစ္သျဖင့္ Lens တည္ေဆာက္ ထားပံု အဆင့္ အေတာ္ ျမင့္
သည္ကို သတိထား မိသည္။ သို႕ႏွင့္ သံသယ ကို အေၾကြး မထားလို၍ စမ္းရိုက္ ၾကည့္ရာ ပံု ျပတ္သား
မွဳ အေတာ္ ေကာင္းသည္ကိုေတြ႕ ရသည္။
ကၽြန္ေတာ္သည္ အဆိုပါ Lens ကို Canon
Crop-sensor camera ျဖစ္ေသာ Canon
70 D အသစ္ ႏွင့္ စမ္း ၍ ရိုက္ရာ Sigma
18-35mm, f-1.8 ၏ ပံု မ်ားသည္ Focal Length 18mm မွ 35mm အတြင္းရွိ Focal Length အားလံုး
ႏွင့္ Aperture မ်ား အားလံုး တြင္ အံံ့ၾသဘြယ္ ရာ ေကာင္းေလာက္ေအာင္ ၾကည္လင္ျပတ္သား သည္ကို
ေတြ႕ ရသည္။
Lens ၏ အဓိက ပံုရိပ္ ကိုဖမ္း ေပးသည့္ Sweet Spot သည္ လည္း
အေတာ္ က်ယ္ သည္ကို ေတြ႕ ရသည္။ ေျပာစရာတစ္ကြက္ မွာ ပံု၏ ေဘး အစြန္း နားေလး ေလာက္တြင္
မဆိုသေလာက္ ေျဖာ့ သြားသည့္ ေျပာ စရာ တစ္ကြက္သာရွိသည္။ သို႕ ေသာ္ Pro. Line မဟုတ္သည့္အတြက္
ရရွိ ထားသည့္ ျပတ္သားမွဳ ႏွင့္ ႏွိဳင္းစာ ပါက မေျပာ ပေလာက္ သည့္ အရာျဖစ္ ပါသည္။
ေအာက္ပါပံုမ်ားမွာ Sigma 18-35mm, f-1.8 ျဖင့္ စမ္း ရိုက္ထား
သည့္ နမူနာပံု မ်ားျဖစ္ပါသည္။
Sharpness
ပံု၏ အစြန္းေထာင့္ေနရာမ်ားသည္ ျပတ္သားမွဳ အနည္းငယ္ ေဖ်ာ့
သြားသည္ ဟုဆိုေစကာမူ Aperture f-5.6, မွ f-8 အထိ ပံုမ်ား၏ ေထာင့္စြန္း ျပတ္သား မွဳသည္
အျခားေသာ Lens မ်ား ျဖင့္ ရိုက္သည့္ ပံုမ်ား ၏ေထာင့္ စြန္း ျပတ္သား မွဳ ႏွင့္ ယွဥ္
နိုင္ သည့္ အေနအထားကို ေတြ႕ ရသည္။ ထိပ္တန္း
f-2.8 Zoom Lens မ်ား ႏွင့္ Fast Prime Lens မ်ား ႏွင့္ ရိုက္ထားသည့္ ပံုမ်ား၏
ေထာင့္ စြန္း မ်ား ျပတ္သား မွဳ မ်ား ႏွင့္ပင္ ပင္ ယွဥ္ နိုင္သည္ ကိုေတြ႕ ရသည္။
ပံု၏ ေနာက္ ခံ Background တြင္ Depth of Field ပါးပါး
ျဖင့္ လွပ စြာ မွဳံ ၀ါးေနသည့္ Bokeh ရရွိ
ရန္ အတြက္ Sigma
18-35mm, f-1.8 ကိို Crop-Censor ( Nikon – DX Format ) ကင္မရာ
ျဖင့္ တပ္ဆင္ကာ စမ္းရိုက္ ၾကည့္ရာ လွပေသာ
Bokeh ရ ရွိသည္။ လိုအပ္သည္ DOF ကို လွပ စြာ ပံုေဖၚ ေပးနိုင္ သည္ကိုေတြ႕ ရသည္။
စင္စစ္အားျဖင့္ Crop-Censor DSLR ကင္မရာ မ်ားတြင္ Wide
Angle တပ္၍ ရိုက္ပါက ဤ ကဲ့ သို႕ Bokeh ရ ရန္
ခက္ခဲသည္။ အလြန္ တန္ဘိုး ၾကီးျမင့္ သည့္ Full Frame 24mm, f-1.4 ျဖင့္ APS-C တြင္ တပ္ကာ
ရိုက္ပါက Crop Factor အရ 36mm Wide Angle ကိုသာ
ရေပ လိမ့္မည္။ ယခုကဲ့ သို႕ Focal Length
18mm တြင္ f-1.8 ျဖင့္ ရိုက္နိုင္ သည့္ အျပင္ Zoom ျဖင့္ 35mm အထိ ဆဲြ နိုင္သည္ မွာ
Lens သမိုင္း၏ မွတ္တိုင္ တစ္ခု ျဖစ္သည္။
ယခု ေဖၚျပေနသည့္ Sigme Lens သည္ 35mm or 24mm, f-1.4 တို႕က
ပံုေဖၚ ေပးသည္ Bokeh ႏွင့္ ယွဥ္ လွ်င္ ဘယ္လို ရွိမ လဲ ….ဟု ေမး ရန္ အေၾကာင္း ရွိ လာ
နိုင္ပါသည္။ ဤ ေနရာ တြင္ မူ Zoom Lens ႏွင့္
တန္ဘိုး ၾကီးျမင့္ လွသည့္ Prime Lens တို႕
ယွဥ္ လာရပါမည္။ ဓါတ္ပံု သမား အမ်ားစု အေနႏွင့္မူ Lens တစ္ခု ႏွင့္ တစ္ခု တန္ဘိုး
ျခင္း အဆမတန္ ၾကီးမား ကြာ ျခား ကာ ရရွိလာသည့္ ရလာဒ္ မွာမူ မ်ားစြာ ကြာျခားမွဳ မရွိဟု ဆိုလွ်င္ တန္ ဘိုး သင့္
သည့္ Lens ကိုသာ ေရြး ေလ့ ရွိၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။
Sigma 18-35mm ကို Crop-Censor ကင္မရာ ျဖင့္ ရိုက္သျဖင့္
ရရွိသည့္ DOF သည္ Full Frame 24-70mm,
f-2.8 ကို Crop-Censor ကင္မရာ ျဖင့္ ရိုက္သျဖင့္ ရရွိသည့္ အတိုင္း ရရွိသည္ကိုေတြ႕ ရသည္။
Vignetting
ပံု၏ ေဘး ေနရာ မ်ား တြင္ အလင္း ေလွ်ာ့ လာသည့္ ျဖစ္ရပ္ ကို အေတာ္ ထိန္း နိုင္သည္ကို ေတြ႕ ရသည္။ Shadow Recovery ေကာင္းသည္ ကင္မရာ မ်ား ႏွင့္ ရိုက္လွ်င္ Vignetting မသိသာ သေလာက္ ျဖစ္လာသည္။ ကၽြန္ေတာ္၏ Lens မ်ား ကို ရိုက္ၾကည့္ရာ တြင္ f-1.8 Lens သည္ f-1.4 ထက္ Vignetting ကို ပိုထိန္း နိုင္သည္ကို ေတြ႕ ရသည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာ Lens မ်ား၏ Vignetting သည္ အလြန္ ဆိုးသည္။ Sigma အေနႏွင့္ ဤကဲ့ သို႕ Vignetting ထိန္းနိုင္သည့္ Lens ထုတ္လုပ္ နိုင္ျခင္း အတြက္ သူ ၏ Lens တည္ေဆာက္မွဳ နည္းပညာ ကို ခ်ီးက်ဴးမိသည္။
Distortion
အထူးသျဖင့္ Wide Angle မ်ား တြင္ေတြ႕ ရတတ္သည့္
မ်က္ႏွာ မ်ားေဘးသို႕ ျပဲ ကား ထြက္ သြားသည့္ အျဖစ္မ်ိဳးကဲ့သို႕ ပံု စံ ပ်က္သြား ေသာ ပံုပ်က္မွဳ မ်ား ကို Sigma
18-35mm ၏ Wide angle တြင္ သိသာစြာ မေတြ႕ရပါ။ Barrel distortion မဆိုသေလာက္ သာ ေတြ႕ရ ျပီး Zoom ၏ အဆံုး တြင္ Pincushion
distortion ကို မေျပာပ သေလာက္သာ
ေတြ႕ရသည္။
Macro Capability
Sigma 18-35 mm သည္ Macro ကဲ့ အနီး ကပ္ ပံု မ်ားကိုပါ ရိုက္နိုင္သည္။ ထိပ္တန္း Macro Lens မ်ားကဲ့သို႕ 1:1 အခ်ိဳး ကို
မရိုက္နိုင္ ေစကာမူ 35mm Closed Focus တြင္ အေတာ္ ျပတ္သားစြာ ရိုက္ နိုင္ျပီး 1:
4.3 အခ်ိဳး ခန္႕အထိ ရိုက္နိုင္ သည္ ကိုေတြ႕ ရသည္။
အထူးသျဖင့္ Focal Length 35mm တြင္ Macro Lens အမ်ားစု၏ ကနဦး Aperture ျဖစ္ ေသာ
f-2.8 ျဖင့္ ရိုက္သည့္ နီးပါး ထြက္သည္။ အနီးဆံုး ကပ္ ရိုက္နိုင္သည့္ Closet Focusing
ယူ ကာ ရိုက္ပါက အလြန္ျပတ္ သားသည္ကို ေတြ႕ ရသည္။
Chromatic Aberrations
Lens မ်ားတြင္ ျဖစ္ေလ့ရွိသည့္ အေရာင္ ေသြ မွဳ Chromatic Aberrations ( CA) အေတာ္
နည္းသည္ ကိုေတြ႕ ရသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အေနႏွင့္ မူ C A ႏွင့္ပတ္သက္ ၍ ေျပာ စရာ
မရွိဟု ဆိုျခင္ပါသည္။
Flare & Sunstars
အလင္းေရာင္ စူး၀င္လာေသာ ေၾကာင့္
Lens တြင္ ေပၚလာသည့္
ေရာင္ျပန္ တန္း (Flare ) မ်ား မျဖစ္ရန္
အေတာ္ ထိန္းထား နိုင္သည္ကို ေတြ႕ ရ ျပီး Sun Star မ်ား သည္ လည္း အေတာ္
ေကာင္းမြန္သည္။
Coma
Fast
Aperture Wide Angle Lens ျဖင့္ Astro-Photography ရိုက္လွ်င္ ယခု Sigma Lens သည္ “ Is the Coma OK for Star Photos? ည
အခ်ိန္ Stars မ်ား ကို ရိုက္လွ်င္ အေရာင္ က်စ္လစ္စြာ မထြက္ဘဲ ေအာက္တြင္ ျပထားေသာ (ပံု-၁) ၌
ငွက္မ်ား ေတာင္ပံ ံျဖန္႕၍ ပ်ံေန သကဲ့ သို႕ အလင္းမ်ား ေဘးသို႕ ျပန္႕ ထြက္ သြား သည္ မ်ား ရွိေလ မလား ဆိုသည့္ ေမးခြန္း ေမးရန္ ရွိေနသည္။
( ပံု-၁)
Star မ်ား တြင္ Coma
ေရာင္စဥ္ မ်ား ေပၚေနပံု။
ပံု-၂
Canon EF 24 mm, f-1.4 Lens
ကို Coma စမ္း ထားသည့္ပံု။
ပံု-၃
Coma ေပၚလာရသည့္
အလင္းေသြမွဳ။
အဆိုပါ
ေမးခြန္း ႏွင့္ ပတ္သက္၍ Sigma 18-35m Lens
သည္ Coma ရွိေစကာ မူ အေတာ့ ကို နည္း သည္ဟု
ေျဖရပါမည္။
ကၽြန္ေတာ့္
အျမင္ေျပာရပါက ကၽြန္ေတာ္ Sigma 18-35mm ျဖင့္ ရိုက္ သည့္ Meteor Timelapse ပံုမ်ား
တြင္ အထက္ ( ပံု-၁ ) တြင္ ျပထားသည့္ Star မ်ား တြင္ အေရာင္ ျပန္႕ ထြက္ ကာ
ငွက္မ်ား ေတာင္ပံျဖန္႕ ၍ ပ်ံေန သကဲ့ သို႕ ( Bird Wings) ေရာင္ျပန္ မ်ား မေပၚ သည္ကို ေတြ႕ ရသည္။ Lens Sharpness
ေၾကာင့္ ဤ ကဲ့ သို႕ Bird Wings မ်ား မေပၚ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေအာက္တြင္ ျပထားသည့္ ပံု မ်ား ကိုၾကည့္လွ်င္ Coma နည္း သည္ကို ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။
ပံု-၂
( ပံု-၁၏ အထက္ ညာဘက္ ေထာင့္ ကို ပံုၾကီး ခ်ဲ႕ ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)
Anything Night-Time
Sigma 18-35mm, f-1.8 သည္ အလင္းေရာင္ နည္းသည့္ ည ပိုင္း ရိုက္ရန္
ေကာင္း သည့္ Lens ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ Nightlapse သို႕ မဟုတ္ Nightscape ရိုက္ရာတြင္
အထူးေကာင္းမြန္သည္။ Corner Sharpness မ်ားေကာင္းျပီး Coma အေနွာက္အယွက္မွ ကင္းသည့္
Lens တစ္လံုး ဟု ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ပါသည္။
Comparison
with Full Frame
သို႕ ရာတြင္ ေစ်း ႏွဳန္း ျမင့္လွသည့္ Full Frame ႏွင့္
Crop-Censor ကင္မရာ ႏွစ္ခု ကို Lens တစ္လံုးစီတပ္ကာ အျပိဳင္ ယွဥ္ ရိုက္ ခိုင္းလွ်င္ေတာ့
တရား မွ်တမွဳ ရွိမည္ မဟုတ္ဟု ကၽြန္ေတာ္ ျမင္ပါသည္။ တစ္ခု ျခင္းစီ မဟုတ္မူ ဘဲ
System တစ္ခုလံုးကို ျခံဳ ၾကည့္ရန္ လို ပါမည္။
ယခု Sigma 18-35mm, f-1.8 ၏ေရာင္းေစ်းမွာ အေမရိကန္ ေဒၚလာ
၇၉၉-၀၀ ျဖစ္ရာ ေစ်းကေတာ့ သက္သာလွသည္ေတာ့ မဟုတ္ပါ။ အဆိုပါ
Focal Length အတြင္းရွိ 50mm, 1.8 G, 24m, f-1.8 G ကဲ့သို႕ Full Frame - Prime Lens ႏွစ္လံုးခန္႕ ၀ယ္ နိုင္ သည့္
ေငြ ပမာဏ ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ ရာ တြင္ Lens System တစ္ခုလံုး ျခင္း ယွဥ္ၾကည့္ပါက
Sigma 18-35mm, f-1.8 က ပို အသံုး တည့္ မည္ ျဖစ္ပါသည္။
လက္ရွိကာလ အတြင္း Sensor Technology သည္ မ်ားစြာ တိုးတက္
လာခဲ့ရာ အလြန္ၾကီးသည့္ စီးပြားေရး ဆိုင္းဘုတ္လို ပံု မ်ိဳး မဟုတ္မူဘဲ။ သာမန္ ပံုမ်ိဳး
အတြက္ ဆိုပါမူ Crop-Sensor ကင္မရာ မ်ား၏
Sensor က ထုတ္ေပးသည္ ပံု မ်ားသည္ မ်ားစြာ ၾကည္လင္ ျပတ္သား မွဳ ရွိသည္ကို ေတြ႕ ရေၾကာင္း
ေဖၚျပလိုပါသည္။
Sample
Pictures.
ေအာက္ပါ ပံုမ်ားမွာ ေဆာင္ပါးရွင္ Matthew
Saville ၏Canon 70 D ျဖင့္
ရုိက္ ထားသည့္ ပံုမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ဓါတ္ပံု အလိုက္ သက္ဆိုင္ရာ Data မ်ား မရ ရွိသျဖင့္ ေဖၚျပနိုင္ျခင္း မရွိပါ။
ေအာက္ပါပံု မ်ားမွာ Sigma 18-35mm, f-1.8 ကို Nikon D
7100 တြင္ တပ္ ကာ ရိုက္ထားသည့္ နမူ နာပံု မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ ပံုမ်ားမ်ာ မူ Matthew
Saville ၏ ပံုမ်ား မဟုတ္ဘဲ KenRockwell ၏ ပံုမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
GL550 Xenon Headlight.
24MP DX Nikon D7100
with built-in flash ON, 18-35mm at 35mm, f/10 at 1/250 at ISO 100.
Islands.
24MP DX Nikon D7100,
18-35mm at 35mm, f/9 at 1/320 at ISO 100.
Katie swinging, 01 December 2013. (Nikon D7100, Sigma 18-35mm f/1.8
at 18mm, f/9 at 1/320 at ISO 100.
DX
image at close-focus distance at 35mm at f/1.8.
Crop
from above 24 MP DX image at 100% at f/1.8.
_______________________
No comments:
Post a Comment