(78) – Shooting the Kingfishers ဓါတ္ပံု ပညာရပ္ ဆိုင္ရာ မွတ္စု (၇၈)
ကၽြန္ေတာ္ Kingfisher ငွက္ မ်ား ကို ဓါတ္ပံု ရိုက္ ရာ
တြင္ ။
( Shooting the Kingfishers )
စကားဦး
ကၽြန္ေတာ္သည္ အျမန္ ပ်ံ ေနသည့္ ငွက္ မ်ားကို ရိုက္ရာ တြင္
ကၽြန္ေတာ္ ေလ့လာ ခဲ့သည့္ ကာလ တို အတြင္းသိသေလာက္ မွ် ေသာ နည္းပညာ ပိုင္း ဆိုင္ရာ မ်ားကို
မွတ္စု အမွတ္ (၇၁) တြင္ ေရးခဲ့ပါသည္။ အဓိက မွာဓါတ္ပံု ဆိုင္ရာ နည္းပညာ အပိုင္း ႏွင့္ Tracking ပိုင္း ျဖစ္ပါသည္။
သို႕ ရာ တြင္ ငွက္ မ်ားကို ေစာင့္ ၍ ရိုက္ရာ ၌ ၄င္း တို႕
၏ သဘာ၀ ကို သိရန္ လည္း လိုအပ္ ပါသည္။ သို႕ မွ သာလွ်င္ အခ်ိန္ အလဟသ မျဖစ္ဘဲ ယင္းတို႕
ကို ထိေရာက္ စြာ ရိုက္ နိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ မဟုတ္ပါက အခ်ိန္ကုန္ လူပန္း ျဖစ္တတ္ပါသည္။
လက္ရွိ အခ်ိန္ တြင္ အျမန္ ပ်ံသန္း လွဳပ္ ရွား ေနသည့္
Kingfisher မ်ားကိုသာ ရိုက္ ေနပါသည္။ Kingfishe ဆိုရာ တြင္လည္း အဓိက အားျဖင့္
Stork billed Kingfisher, White Throated Kingfisher, Common Kingfisher တို႕ကိုသာ
ရိုက္ နိုင္ျပီး White Colored Kingfisher ကိုမူ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ ေစာင့္ ရိုက္ေလ့ ရွိသည့္ ရိုက္ကြင္း အတြင္း သို႕ လာေရာက္ ျခင္း
မရွိသည့္ အတြက္ တစ္ခါ တစ္ရံ မွသာ ရုိုက္ ခြင့္
ၾကံဳ ပါသည္။
ထို႕ ေၾကာင့္ အဆိုပါ ငွက္ (၄) မ်ိဳး ရိုက္ကူးရာ တြင္ ေတြ႕ ၾကံဳ ရသည့္ အေတြ႕ အၾကဳံ မ်ားကို ျပန္ လည္ မွ် ေ၀
လုိ သျဖင့္ ဤ မွတ္စု ကို ေရး ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ လည္း မွတ္ တမ္း ကေလး
ရွိေနေစရန္ အတြက္ လည္း ျဖစ္ ပါသည္။
ေအာက္တြင္ ေဖၚ ျပထားသည့္ နမူနာ ငွက္ ပံုမ်ား အားလံုးသည္ ကၽြန္ေတာ္၏
မူပိုင္ ပံု မ်ားျဖစ္ပါသည္။
ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္
ျခင္းမ်ား။
မိုးေလ၀သ
ခန္႕ မွန္းျခင္း
ဓါတ္ပံု ရိုက္ မထြက္ မွီ ၾကိဳတင္ျပင္ဆင္ ရာ တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ပထမ ဦး ဆံုး ေလ့လာ ရသည္ မွာ ရာသီဥတု ပင္ ျဖစ္သည္။ အထူး သျဖင့္ ငွက္ မ်ား အစာရွာထြက္သည့္ နံနက္ ခင္း ႏွင့္ ညေနခင္း မ်ားတြင္ ရာသီဥတု သာယာ မွဳ မရွိမရွိ ႏွင့္ ဒီေရ အတက္အက် တို႕ကို ကနဦး ေလ့လာပါ သည္။ ေအာက္ပါ ပံုမ်ား သည္ ကၽြန္ေတာ္ မိုးေလ၀သ ႏွင့္ ဒီေရ အတက္ အက် ေလ့လာ သည့္ Website မွ ပံုမ်ား ျဖစ္ပါသည္။
မိုးေလ၀သ ခန္႕မွန္းခ်က္။
နာရီ
အလိုက္ မိုးေလ၀သ ခန္႕ မွန္း ခ်က္။
အေၾကာင္းမွာ မိမိ ရိုက္ မည့္ အခ်ိန္ တြင္ မိုး ရြာ နိုင္ပါက မည္သို႕ မွ ရိုက္၍ မရ နိုင္ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ အထးသျဖင့္ ဓါတ္ပံု ရိုက္ရန္ နံနက္ ခင္း ႏွင့္ ည ေနခင္း အျပင္ ဒီေရ က် ခ်ိန္ အတြင္းရွီ ရာသီဥတု အေျခအေန ကို ေလ့လာ ထားပါသည္။
ဒီေရ အတက္အက် ၾကိဳတင္ ေလ့လာျခင္း။
အျခား ေလ့
လာရသည့္ အခ်က္ မွာ ေရ တက္ ေရက် ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ Kingfisher ငွက္ မ်ား ကို
ဓါတ္ပံု ရိုက္သည့္ ေနရာသည္ ေရ ေသ ျဖစ္ေသာ ကန္ ( Lake ) မဟုတ္ဘဲ ပင္လယ္ ႏွင့္
ဆက္ေနသည့္ ျမစ္ေခ်ာင္း ျဖစ္သည္။ ဒီေရ တက္၍ ေခ်ာင္း ေရ ျပည့္ေနလွ်င္ ငွက္သည္ ေရ ထဲ
ကို ငါး ကို ဒိုက္ဗင္ ထိုးဆင္း ဖမ္းရန္ မျမင္ နိုင္ သျဖင့္ ေရ တက္ခ်ိန္တြင္ အစာရွာ
ရန္ လာေနၾက ေနရာ သို႕ ငွက္ မလာပါ။ Kingfisher မ်ား ကို ေရွ႕ တြင္ ငွက္ ဟူ၍ သာ ျခံဳ ၍ ေရးပါမည္။
ေခ်ာင္း
ေရ ျပည့္ ေနသည့္ အခ်ိန္။
အထက္ပါ
ပံု ကဲ့ သို႕ ေခ်ာင္းေရျပည့္ ေန ပါက ငါးသည္
ေရ အာက္ တြင္ ေနသည့္ အတြက္ ငွက္ က ငါး ကို လြယ္ ကူ စြာ မျမင္ နိုင္ပါ။ အကယ္၍ ျမင္
သည့္ ငါး ကို ဆင္း သုတ္ လွ်င္ လည္း ငါးသည္ ေရ ေအာက္ သို႕ ထိုးဆင္း ကာ ေရွာင္ ရန္
လြယ္ သျဖင့္ ငါး မရ ဘဲ လြတ္သြားရန္ အေျခ အေန မ်ားပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ ငွက္ မ်ားသည္
ေရျပည့္ ခ်ိန္ တြင္ ငါး ဖမ္း ခဲ ပါသည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ ေရ ဆင္း ခ်ိဳးသည္ သာ ရွိပါသည္။
ေရ က်
ခ်ိန္။
အထက္ပါ
ပံုကဲ့ သို႕ ေရ က် ခ်ိန္ တြင္ ငါး ေန သည္
ေရ ဧရိယာ ေဘး ဘယ္ ညာ အတိမ္ အနက္ က်ဥ္းသြား ျခင္း ေၾကာင့္ ငါး မ်ားကို စု ျပံဳ စြာ
ျဖင့္ မ်ားစြာ ေတြ႕ရ သည္။ ငါး ေျပး ရန္
ေနရာ လည္း က်ဥ္း သည္ ထို အခ်ိန္ တြင္ ငွက္ မ်ား
ငါး အမ်ားဆံုး ဖမ္းပါသည္။
ထို႕
ေၾကာင့္ ဓါတ္ပံု ရိုက္မည့္ နံနက္ ခင္း ႏွင့္ ညေန ပိုင္း မ်ားတြင္ ေရအတက္အက် အေျခ
အေန ကို ဒီေရ အတက္အက် ျပသည့္ Website မ်ား တြင္ ေလ့ လာရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ေရတက္
ေရက် ကို တိက် စြာ ျပသည့္ Tide Table.
ရာသီဥတု
ခန္႕ မွန္း ခ်က္ မွာ မူ မိုးရြာ ေနပူ
အခ်ိန္ အနည္းငယ္ လဲြတတ္ ေစကာမူ မ်ားရွိေသာ္ လည္း ေရ တက္ ေရက် ဇယား မွာ မူ အေတာ္ တိက် ေသာ Time Table ျဖစ္ပါသည္။
ငွက္ ရိုက္သည့္
ဓါတ္ပံု သမား တိုင္း အထက္ပါ အခ်ိန္ မ်ားကို ၄င္း တို႕ ၏ Cell Phone တြင္ ေလ့ လာ
ၾကသည္ ကို ေတြ႕ ရပါသည္။ ေျခ ခင္း
လက္ခင္းသာ မွသာ ရိုက္ကြင္း သို႕ လာေလ့ ရွိၾကပါသည္။
ကင္မရာ ဆိုင္ရာ ပစၥည္း မ်ား ျပင္ဆင္ျခင္း
အေရး
အၾကီးဆံုး မွာ Camera Battery ျဖစ္ပါသည္။ High Speed Continuous ျဖင့္ ပံု ရာ
ႏွင့္ ခ်ီကာ ရိုက္ ရသည့္အတြက္ Battery အကုန္ ျမန္ သည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ ကင္မရာ အတြင္း
ရွိ Battery သည္ အားျပည့္ ေနရန္ လိုသည့္
အျပင္ အပို Battery လည္း မျဖစ္မေန ယူသြားရပါသည္။
ပံု
မ်ားမ်ား ဆန္႕ သည့္ Memory Card လိုပါသည္။ အပို လည္း ေဆာင္ သြားရန္ လိုပါမည္။
ကင္မရာ တစ္လံုး ထည္း တြင္ Card ႏွစ္ ခု ပါလွ်င္ ပို ေကာင္းပါသည္။ SD Card ျဖစ္ေစ CF ျဖစ္ေစ မည္သည့္ Card မ်ိဳူး ျဖစ္ေစ တစကၠန္႕ လွ်င္ အနည္း ဆံုး 6-Frame မွ 12-Frame အထိ ရိုက္ၾကရ သျဖင့္ Data Transfer Speed ျမန္ သည့္ Card ျဖစ္ရန္ လိုပါသည္။
သံုးမည့္ Lens ၏
Focal Length အတို အရွည္ မွာမူ ရိုက္ကြင္း၏ ေနရာ ေပၚ လိုက္ ကာ လိုအပ္ ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ရိုက္သည့္ ေနရာ အလိုက္ ေျပာ ရ ပါလွ်င္ စင္ကာပူ Japanese Garden လိုေနရာ
မ်ိဳး တြင္မူ မ်ားေသာ အားျဖင့္ ကန္ထဲ ရွိ ငါး
ကို ဒိုက္ဗင္ ထိုးကာ ဆင္း ဖမ္း သည့္ ငွက္ ကိုသာရိုက္ပါသည္။ ငွက္ ႏွင့္ ကင္မရာ အကြာ အေ၀း မွာ ၁၀ ကိုက္ -မွ ကိုက္ ၂၀ ကိုက္ ခန္႕
အထိ အေတာ္နီး နီးရိုက္ နိုင္သျဖင့္ Focal Length 200mm မွ အမ်ား ဆံုး 400mm ေလာက္သာ လိုပါသည္။
သို႕ ရာ တြင္ အေ၀း ရွိ ငွက္မ်ားကို ရိုက္လွ်င္မူ Focal length ပိုရွည္ရွည္
လိုပါမည္။
စင္ကာပူ Pasir
Ris Mangroves လိုေနရာ မ်ိဳး တြင္ မူ ေခ်ာင္း အတြင္း ဒိုက္ထိုး ဆင္းကာ ငါး
ဖမ္းသည့္ Stork billed Kingfisher, White Throated Kingfisher, Common
Kingfisher စသည့္ ငွက္ မ်ား ကို အနီးဆံုး
ကိုက္ ၅၀ မွ အေ၀း ဆံုး ကိုက္ ၁၅၀ -၂၀၀ ခန္႕ အတြင္း ရိုက္ ရသျဖင့္ Focal Length
ရွည္ သည့္ Lens မ်ားလိုပါသည္။
White
Throated Kingfisher ႏွင့္ Common Kingfisher တို႕ သည္ တစ္ခါ တစ္ရံ ဓါတ္ပံု ရိုက္သည့္ တံ တား
ႏွင့္ အေတာ္ နီးနီး ေနရာ မ်ား တြင္ ငါး ဖမ္း ေလ့ ရွိ ျပီး Strork billed သည္ အေ၀း
ေနရာ မ်ားတြင္သာ ဒိုက္ဗင္ ထိုးကာ ငါး ဖမ္း ေလ့ ရွိသည္။
Stork-billed
Kingfisher (Pelargopsis capensis)
White-throated Kingfisher (Halcyon smyrnensis)
Common Kingfisher (Alcedo atthis)
ထူးျခား
ခ်က္ တစ္ခု မွာ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ ပံု မွန္
ရိုက္သည့္ ရိုက္ ကြင္း ေနရာ သည္ Stork billed Kingfisher, White Throated
Kingfisher, Common Kingfisher တို႕ ၏ အပိုင္ ဧရိယာ ျဖစ္ပံု ရသည္။ အဆိုပါ Kingfisher
မ်ားသာ ငါး လာဖမ္းၾကျပီး အျခား Kingfisher မ်ား မလာၾကပါ။
မည္သည့္
အခ်ိန္ တြင္ မွ White Collared Kingfisher
သည္ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ ငွက္ ဓါတ္ပံု ရိုက္သည့္ ေနရာ သို႕ လာသည္ မရွိ ဘဲ မလွမ္း မကမ္း
ေနရာ မ်ားတြင္ သာ ငါး ဖမ္းသည္ ကို ေတြ႕ ရသည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ ေရာက္ လာေလ့ ရွိေသာ္လည္း ခဏ တစ္ျဖဳတ္ သာေနကာ ငါး မဖမ္းဘဲ ျပန္ သြား သည္ ခ်ည္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
White Collared Kingfisher (Halcyon
chloris)
အဆိုပါ ငွက္ မ်ား အရွိန္ ႏွင့္ ပ်ံ ေနစဥ္ Tacking လုိက္ပါက အခ်ိဳ႕ က ကင္မရာ View Finder မွ ပင္ ေခ်ာင္း ၾကည့္ကာ Tracking လိုက္ ျပီး အမ်ားစု ကမူ ေသနပ္ ပစ္ရာ တြင္ သံုး သည့္ Red Dot Sight ကို သံုးၾကသည္။ ဤ သို႕ ျဖင့္ ငွက္ ပ်ံ ေနသည့္ လမ္းေၾကာင္း တစ္ေလွ်ာက္ သက္ေတာင့္ သက္သာ စြာ လိုက္ ၾကည့္ နိုင္သည္။ အထူးသျဖင့္ Pasir Ris Bird Photographer မ်ား သံုးၾကသည္။
Red Dot
Sight ( ေဒသအေခၚ - Range Finder ) တပ္ထားသည့္ ကင္မရာ။
Japanese
Garden Bird Photographer မ်ားမွာ မူ Tracking လိုက္သည္ ထက္ ဒိုင္ဗင္ ထိုး ဆင္း
မည့္ ေနရာ ကို မွန္းကာ Fixed Area Focus သေဘာ မ်ိဳး ျဖင့္ View Finder မွပင္ ၾကည့္
ကာ ရိုက္ၾကသည္။
ခိုင္ ခန္႕ ေပါ့ ပါး သည္ Tripod
Lens ၾကီး
ၾကီး ကင္မရာ ၾကီး ၾကီးမ်ား သံုးကာ ရိုက္ၾကရ သျဖင့္ ခိုင္ခန္႕ ေပါ့ ပါး သည္ Tripod
လိုသည္။ လက္ျဖင့္ ေရ ရွည္ ကိုင္ ရိုက္ ၍ မလြယ္ လွပါ။
ေအာက္ပါ ပံု မွာ ငွက္ ဓါတ္ပံု သမား
အမ်ား စု သံုးသည့္ နံ မည္ ၾကီး ကာဘြန္ ဖိုင္ဘာ Gitzo
Tripod တြင္ Gimble Head တပ္ ထားျခင္း ျဖစ္သည္။
အခ်ိဳ႕ ေသာ အနည္းစု မွာ ေအာက္ တြင္ ျပ ထားသည့္ Ball
Head Tripod ကို သံုးၾကသည္။ ကၽြန္ေတာ္ လည္း Ball Head ကိုသာ သံုးပါသည္။ ထိပ္တန္း Gitzo Tripod တြင္ Gimble Head တပ္ ထားသည့္ Tripod ကို မ၀ယ္
နိုင္ေသး၍ ျဖစ္ပါသည္။
Camera Setting မ်ားကို ျပန္ စစ္ေဆးျခင္း
ကင္မရာ
ကို အျခားေနရာ တြင္ ရိုက္ခဲ့ စဥ္က Exposure Compensation မ်ား လုပ္ထား ခဲ့ ျခင္း
ရွိမရွိ ျပန္ စစ္ရ ပါသည္။ ငွက္ ရိုက္ ရသည္ မွာ ေနာက္ တစ္ၾကိမ္ အခြင့္ အေရး ျပန္ ရ ရန္ ခက္သည့္
အတြက္ Exposure မွားသြားသျဖင့္ ခက္ ရာ ခဲ ဆစ္ ရိုက္ထားရသည့္ ပံု မွာ Overexpose ,
Underexpose ျဖစ္ သြား နိုင္ေသာ ၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္
ထိုအျဖစ္မ်ိဳး ၾကံဳဘူးပါသည္။ ေကာင္းကင္ အျဖဴ ေရာင္ ေတာက္ေတာက္ ေနာက္ခံ ရွိ အျဖဴ
ေရာင္ Pied Imperial Pigeon ကို Exposure Compensation အေတာ္ မ်ားမ်ား ေပးကာ
ရိုက္ခဲ့ ျပီး ေနာက္ အဆိုပါ Setting ကို ျပန္ ျပင္ ရန္ ေမ့ ေနပါသည္။
ယင္း
ေနာက္ အလြန္ ေတြ႕ ရ ခဲ သည့္ Yellow Bittern ကိုေတြ႕ ၍ ရ သမွ် လု ရိုက္ခဲ့ ရာ တြင္ အျခားေသာ Setting မ်ား မွန္ ေသာ္ လည္း Exposure
Compensation ကို ျပန္ မခ် လိုက္ ေသာေၾကာင့္ ပံုေတြ အားလံုး ျဖဴ
ကုန္ပါသည္။ ေနာက္ ထပ္ အခြင့္ အေရး လည္း မရ ေတာ့ပါ။
ထို႕
ေၾကာင့္ ငွက္ ရိုက္ကြင္း ထဲ ၀င္ သည္ႏွင့္ ကင္မရာSetting အားလံုးသည္ မိမိ ရိုက္
မည့္ အေျခအေန အတိုင္း ဟုတ္ မဟုတ္ ျပန္ စစ္ရပါသည္။
Camera Angle အတြက္ ေနရာယူျခင္း
ယင္းေနာက္
ေရျပင္ တြင္ က် ေနေသာ အရိပ္ ( Shadow )
ေရေပၚ တြင္ ျဖစ္ေပၚ ေနသည့္ ေရာင္ျပန္ ( Reflection ) မ်ားတြင္ ရွိသည့္ Exposure ကို ေန ရာ အလိုက္ တစ္ခ်က္ ျခင္း
ရိုက္ၾကည့္ ကာ Histogram ျဖင့္ ျပန္ စစ္ရပါသည္။ ေနရာ ယူ ရာ တြင္ Reflection ေနရာ
ကို ေရွာင္ နိုင္လွ်င္ ေကာင္းပါသည္။
ကၽြန္ ေတာ္ တို႕ တစ္ေတြ အေနႏွင့္မူ ငွက္ေပၚ က် မည့္ အလင္း ေရာင္ ဘက္မွ ေနရာယူေလ့ ရွိၾကျပီး တတ္နိုင္ သမွ် Reflection ေနရာ ကို ေရွာင္ကာ ေနရာ ယူ ၾကပါသည္။ ေယဘူယ် အားျဖင့္ ေအာက္ တြင္ နမူ နာ ျပထားသည့္ ပံု ကဲ့ သို႕ ငွက္ ဒိုက္ဗင္ ထိုးနိုင္ မည္ဟု ယူဆ သည့္ ေနရာ ႏွင့္ ကင္မရာသည္ (၉၀) ဒီဂရီ ေနရာယူေလ့ ရွိပါသည္။ Angle အနည္း ငယ္ ပို က်ဥ္း ကာယူ နိုင္လွ်င္ ငွက္ ေရွ႕ ပိုင္း ကို ပို ရ နိုင္ပါသည္။
ဤသည္မွာ အၾကမ္း သေဘာ မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ Angle ကိုအဆင္ ေျပ သလို စိတ္ ၾကိဳက္ ယူ နိုင္ပါသည္။ အဓိက မွာ ငွက္ ၏ ေနာက္ ပိုင္း ကုို သာ ရိုက္ မိနိုင္မည့္ Angle ကို ေရွာင္ရန္ သာျဖစ္ပါသ ည္။
ကၽြန္ ေတာ္ တို႕ တစ္ေတြ အေနႏွင့္မူ ငွက္ေပၚ က် မည့္ အလင္း ေရာင္ ဘက္မွ ေနရာယူေလ့ ရွိၾကျပီး တတ္နိုင္ သမွ် Reflection ေနရာ ကို ေရွာင္ကာ ေနရာ ယူ ၾကပါသည္။ ေယဘူယ် အားျဖင့္ ေအာက္ တြင္ နမူ နာ ျပထားသည့္ ပံု ကဲ့ သို႕ ငွက္ ဒိုက္ဗင္ ထိုးနိုင္ မည္ဟု ယူဆ သည့္ ေနရာ ႏွင့္ ကင္မရာသည္ (၉၀) ဒီဂရီ ေနရာယူေလ့ ရွိပါသည္။ Angle အနည္း ငယ္ ပို က်ဥ္း ကာယူ နိုင္လွ်င္ ငွက္ ေရွ႕ ပိုင္း ကို ပို ရ နိုင္ပါသည္။
ဤသည္မွာ အၾကမ္း သေဘာ မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ Angle ကိုအဆင္ ေျပ သလို စိတ္ ၾကိဳက္ ယူ နိုင္ပါသည္။ အဓိက မွာ ငွက္ ၏ ေနာက္ ပိုင္း ကုို သာ ရိုက္ မိနိုင္မည့္ Angle ကို ေရွာင္ရန္ သာျဖစ္ပါသ ည္။
Shadow Area
and Reflection Area.
အထက္ ပံုပါ ေရျပင္ တြင္ အေရာင္ေတာက္ေနသည့္ Reflection Area ကို ေရွာင္ နိုင္ လွ်င္ ေကာင္းပါသည္။ အကယ္ ၍ အဆိုပါ ေနရာ တြင္ ငွက္ ကို Track လုပ္ လိုက္ပါက Underexpose ျဖစ္သြား နိုင္ပါသည္။
အလင္းေရာင္
ထိုး သည့္ ဘက္ႏွင့္ ေျပာင္းျပန္ မျဖစ္ရန္လည္း သတိ ထားရ ပါသည္။ အေ၀း ကို လွမ္း ကာ
Long Tele ျဖင့္ ဆဲြ ရိုက္ ရသျဖင့္ Against the Light တြင္ ပံု ေကာင္း မ်ားရ
ခဲပါသည္။
ငွက္
ရိုက္ ရာ တြင္ ငွက္ သည္ ရိုက္ကြင္း အတြင္း
မည္ သည့္ အခ်ိန္ လာမည္ ကို မသိ။ လာျပန္ လွ်င္လည္း မည္ သည့္ အခ်ိန္ ဒိုက္ထိုး ကာ
ငါး ဖမ္း မည္ မသိ သျဖင့္ ေနပူ ထဲ တြင္ နာရီႏွင့္ ခ်ီကာ ေစာင့္ ၾကရပါသည္။
ထို႕ ေၾကာင့္ လက္ရွည္ အကၤ်ီ မဟုတ္ပါက Hand
Stocking ၀တ္ထားရပါသည္။ ဦး ထုပ္ မွာ လည္း ဂုတ္သားကို ေနေရာင္ မွ ကာကြယ္ ေပးသည့္
အကာ ပါလွ်င္ ပို ေကာင္းပါသည္။
ကင္မကာ
ကို လည္း ေနပူလွ်င္ ကာ ရန္ ႏွင့္ မိုး ရြာ လွ်င္လည္း ကာ ေပးရန္ အကာ လိုပါသည္။
ကင္မရာ ပစၥည္း မ်ား၏ အရည္အေသြး ကြာျခားခ်က္။
ငွက္
အပါ၀င္ Wildlife ရိုက္ရာ တြင္ ကင္မရာ ႏွင့္ Lens တို႕၏ အရည္ အေသြး မွာ မ်ားစြာ
အဓိက က် ပါသည္။ ဥပမာ အားျဖင့္ Nikon 600mm, f-4 ကဲ့ သို႕ Prime Lens ၾကီး ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ သံုးေနသည့္
Tamron 150-600, တို႕ ၏ ပံု ထြက္ ႏွင့္ Focus ဖမ္းရာ တြင္ ျမန္ မွဳ တို႕ မွာ မ်ားစြာ
ကြာ ျခားပါသည္။
သာမန္
အလင္းေရာင္ ေကာင္းစြာ ရေနစဥ္ အျငိမ္ ပုံ မ်ား ႏွင့္ ေတာ္ရံု လွဳပ္ ရွားေနသည့္ ပံုမ်ား ရိုက္ပါက သာမန္ Prim Lens မ်ား ၏ ပံု ထြက္ ႏွင့္ မ်ားစြာ မကြာ လွ ဟု ဆိုနိုင္ ပါသည္။ သို႕ ေသာ္ အလင္း ေရာင္ နည္း လာသည့္ အခ်ိန္ မ်ိဳး တြင္ Prime Lens မ်ား၏
အလင္း၀င္ ျခင္း စုစည္း မွဳ ကို ကၽြန္ေတာ္ ၏ အဖိုးနည္း ၀န္ပါ Tamron က မမွီပါ။ Focal length 600mm တြင္
အထက္ပါ Prime Lens က Aperture f-4 ဖြင့္ ေနစဥ္ ကၽြန္ေတာ္ ၏ Lens က f-6.3 သာ ဖြင့္
နိုင္ပါသည္။
အဆိုပါ
Lens ၾကီး မ်ား အတြင္း ဖဲြ႕ စည္း ထားသည့္ Glass Elements, Groups, Coating မ်ား က ေဖၚ ေဆာင္ ေပးသည့္ ပံုရိပ္ ၾကည္လင္ ျပတ္
သား မွဳ ကို အဖိုးနည္း ၀န္ပါ Lens မ်ားက လိုက္မမွီပါ။ အဆုိပါ Lens ၾကီး မ်ား၏
Focus အဖမ္း လွ်င္ ျမန္ မွဳ ကို လည္း လိုက္ မမွီပါ။
ကင္မရာ
တြင္ လည္း အလင္းေရာင္ နည္းလာပါ က သို႕မဟုတ္ လွ်င္ျမန္လွသည့္ အလွ်င္ ကို တိကနဲ
ေနေအာင္ ဖမ္း နိုင္ေရး အတြက္ Shutter Speed ကို 1/4000 Sec ႏွင့္ အထက္ရိုက္ရန္ ISO 12800 မွ် တင္ထား ေစကာ မူ ထိပ္ တန္း ကင္မရာ မ်ား
ျဖစ္ၾကသည့္ Canon EOS 1DX , Nikon D4s တို႕ ၏ Image Processor မ်ား ၏ စြမ္းေဆာင္
ခ်က္ ၊ ယင္း ကင္မရာ Sensor မ်ား၏ ပံုရိပ္ ဖမ္း နိုင္ မွဳ အရည္ အေသြး ၊ လွဳပ္
ရွားမွဳ အဆင့္ဆင့္ အေသး စိတ္ ကို လြတ္မထြက္ သြားေစ သည့္ တစ္ စကၠန္႕ အတြင္ (၁၁) ပံု ခန္႕
ရိုက္ နုိ္င္ သည့္ စြမ္းေဆာင္ ခ်က္ မ်ား သည္ ဤကဲ့ သို႕ အလြန္ ျမန္သည့္ Subject မ်ားကို ရိုက္ သည့္ေနရာ
တြင္ မ်ားစြာ တာသြားပါသည္။
ထို႕
ေၾကာင့္ Wildlife ရိုက္ရာ တြင္ လူ ၏ အေတြ႕
အၾကံဳ ရင့္က်က္ မွဳ၊ ကၽြမ္းက်င္ မွဳ ကို
ပစၥည္း မ်ား၏ စြမ္းေဆာင္ ရည္ က ပံ့ ပိုးေပးရပါသည္။ လူတစ္ဦး ထည္း ေတာ္ ေနရံု ၊
ပစၥည္း တစ္ခု ထည္း ေကာင္း ေနရံု ႏွင့္မလံုေလာက္ပါ။ Focal Length တိုတို ၊ တစ္စကၠန္႕ လွ်င္ Frame နည္းနည္း သာ ရိုက္ နိုင္သည့္ ကင္မရာ ျဖင့္ မူ Wildlife Photography တြင္ လို အပ္သည့္ Result ရ ရန္ ခဲ ယဥ္းပါမည္။ ထိေရာက္ ေသာ ပစၥည္း၏ ပံ့ပိုးမွဳ ၊ လူ၏ ကၽြမ္းက်င္ စြာ ကိုင္တြယ္ နိုင္မွဳ ထို ႏွစ္ရပ္ စုေပါင္း
ရမည့္ ဘာသာရပ္ တစ္ခု ျဖစ္သည္ဟု ကၽြန္ေတာ္
ျမင္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ တို႕ Pasir Ris တြင္ မၾကာ ခဏ ၾကံဳ ရေလ့ ရွိသည္ မွာ ေန႕ ခင္း အလြန္ပူ သည့္ အခ်ိန္ တြင္ Common Kingfisher သည္ ေတာျခံဳ ခပ္ အုပ္အုပ္ အလင္း ေရာင္ အေတာ္ နည္း သည့္ေနရာ တြင္ ျခံဳ ခိုကာ ထိုေနရာ မွ ေန၍ အဆိုပါ ျခံဳ အတြင္း ရွိ ေရ အိုင္အတြင္း သို႕ ငါး ဆင္း ဖမ္းေလ့ ရွိပါသည္။
အလင္းေရာင္ အလြန္ နည္းေနေစကာမူ အလြန္ ရ ခဲ ေသာ ခပ္ နီးနီး ရိုက္ ရ သည့္ အခြင့္ အေရး မို႕ လက္လြတ္ မခံ ဘဲ ရိုက္ ၾကရပါသည္။ အေကာင္ အလြန္ ေသးသည့္ ငွက္ သည္ (၃) ေပ ခန္႕ ထက္မပိုေသာ အကြာအေ၀းရွိ ေရျပင္ သို႕ အလြန္ ျမန္ သည့္ အရွိန္ ျဖင့္ ဒိုက္ဗင္ ထိုးငါး ဖမ္း ရာ ထို အျမန္နွဳန္း ကို ဖမ္း နိုင္ရန္ အနည္းဆံုး Shutter Speed ကို 1/2500 Sec ေလာက္ တင္ရပါသည္။
ထိပ္တန္း Prime Lens ၾကီး မ်ားႏွင့္ ေနာက္ ဆံုးေပၚ ကင္မရာ ၾကီးမ်ားက ISO 12800 တင္ကာ 1/4000 Sec , 11 -Frame / Sec ျဖင့္ သက္ေတာင့္ သက္ကာ ရိုက္သြားၾက ပါသည္။ ၄င္းတို႕ ၏ Focusing က တိလည္းတိက် ျမန္လည္း ျမန္ သည့္ အတြက္ ပံုမ်ား၏ၾကည္ ျပတ္သားမွဳ မွာ ေျပာ စရာ မရွိပါ။
ကၽြန္ေတာ္ ကဲ့သို႕ ၀ါသနာအရ ရိုက္ေနၾက သည့္ အဖိုးနည္း ၀န္ပါ ကင္မရာ သမားမ်ား မွာ မူ Focal Length 600 mm တြင္ F-6.3 ျဖစ္ေန ေသာေၾကာင့္ ISO ကို 6400 သို႕ ရိုးတိုး ယိုင္တိုင္ တင္ကာ 1/2000 Sec ျဖင့္ ပံု ကေလး ျဖစ္ ရံု မွ် ၊ ရ ရံု မွ် ရိုက္ ၾကရပါသည္။ သည္ အျဖစ္က Wildlife Photography တြင္ ပစၥည္း ပစၥယ မ်ား၏ အစြမ္း က ေရွ႕ တန္း မွ ေန၍ တိုက္ပဲြ ၀င္ေပးသည္ ကို ျပေန ပါသည္။ ၾကိဳး ၾကား ၾကိဳးၾကား ၾကားဘူး ေနသည့္ " ကင္မရာ ေနာက္ က လူ က အဓိက ပါ " ဆုိေသာ စကားသည္ Wildlife Photography တြင္ မမွန္ ဟု ကၽြန္ ေတာ္ ျမင္ပါသည္။
ထို႕ ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ ကဲ့ သို႕ အဖိုးနည္း ၀န္ပါ ကင္မရာ သမားမ်ားသည္ ရာသီ ဥတု ၾကည့္လင္ ၀င္းပ လွ်င္ အလြန္ ေပ်ာ္ၾကပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ တို႕ Pasir Ris တြင္ မၾကာ ခဏ ၾကံဳ ရေလ့ ရွိသည္ မွာ ေန႕ ခင္း အလြန္ပူ သည့္ အခ်ိန္ တြင္ Common Kingfisher သည္ ေတာျခံဳ ခပ္ အုပ္အုပ္ အလင္း ေရာင္ အေတာ္ နည္း သည့္ေနရာ တြင္ ျခံဳ ခိုကာ ထိုေနရာ မွ ေန၍ အဆိုပါ ျခံဳ အတြင္း ရွိ ေရ အိုင္အတြင္း သို႕ ငါး ဆင္း ဖမ္းေလ့ ရွိပါသည္။
အလင္းေရာင္ အလြန္ နည္းေနေစကာမူ အလြန္ ရ ခဲ ေသာ ခပ္ နီးနီး ရိုက္ ရ သည့္ အခြင့္ အေရး မို႕ လက္လြတ္ မခံ ဘဲ ရိုက္ ၾကရပါသည္။ အေကာင္ အလြန္ ေသးသည့္ ငွက္ သည္ (၃) ေပ ခန္႕ ထက္မပိုေသာ အကြာအေ၀းရွိ ေရျပင္ သို႕ အလြန္ ျမန္ သည့္ အရွိန္ ျဖင့္ ဒိုက္ဗင္ ထိုးငါး ဖမ္း ရာ ထို အျမန္နွဳန္း ကို ဖမ္း နိုင္ရန္ အနည္းဆံုး Shutter Speed ကို 1/2500 Sec ေလာက္ တင္ရပါသည္။
ေန႕ ခင္း ပိုင္း တြင္ Common Kingfisher ခို ေလ့ ရွိသည့္ အလင္းေရာင္ အလြန္နည္း သည့္ ျခံဴ ႏွင့္ ေရ အုိင္ ငယ္။
ထိပ္တန္း Prime Lens ၾကီး မ်ားႏွင့္ ေနာက္ ဆံုးေပၚ ကင္မရာ ၾကီးမ်ားက ISO 12800 တင္ကာ 1/4000 Sec , 11 -Frame / Sec ျဖင့္ သက္ေတာင့္ သက္ကာ ရိုက္သြားၾက ပါသည္။ ၄င္းတို႕ ၏ Focusing က တိလည္းတိက် ျမန္လည္း ျမန္ သည့္ အတြက္ ပံုမ်ား၏ၾကည္ ျပတ္သားမွဳ မွာ ေျပာ စရာ မရွိပါ။
ကၽြန္ေတာ္ ကဲ့သို႕ ၀ါသနာအရ ရိုက္ေနၾက သည့္ အဖိုးနည္း ၀န္ပါ ကင္မရာ သမားမ်ား မွာ မူ Focal Length 600 mm တြင္ F-6.3 ျဖစ္ေန ေသာေၾကာင့္ ISO ကို 6400 သို႕ ရိုးတိုး ယိုင္တိုင္ တင္ကာ 1/2000 Sec ျဖင့္ ပံု ကေလး ျဖစ္ ရံု မွ် ၊ ရ ရံု မွ် ရိုက္ ၾကရပါသည္။ သည္ အျဖစ္က Wildlife Photography တြင္ ပစၥည္း ပစၥယ မ်ား၏ အစြမ္း က ေရွ႕ တန္း မွ ေန၍ တိုက္ပဲြ ၀င္ေပးသည္ ကို ျပေန ပါသည္။ ၾကိဳး ၾကား ၾကိဳးၾကား ၾကားဘူး ေနသည့္ " ကင္မရာ ေနာက္ က လူ က အဓိက ပါ " ဆုိေသာ စကားသည္ Wildlife Photography တြင္ မမွန္ ဟု ကၽြန္ ေတာ္ ျမင္ပါသည္။
ထို႕ ေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ ကဲ့ သို႕ အဖိုးနည္း ၀န္ပါ ကင္မရာ သမားမ်ားသည္ ရာသီ ဥတု ၾကည့္လင္ ၀င္းပ လွ်င္ အလြန္ ေပ်ာ္ၾကပါသည္။
Kingfisher တို႕ ၏ သဘာ၀ ႏွင့္ အေလ့အက်င့္
Stork-billed Kingfisher
Stork-billed
Kingfisher သည္ တစ္ကာင္ ထည္း သာမက ႏွစ္ေကာင္ လည္း အတူ ေနေလ့ ရွိသည္။
အေပၚပံု
မွာ သစ္ကိုင္း တစ္ကိုင္း ထည္း တြင္ Stork-billed Kingfisher ႏွစ္ေကာင္ နားေနသည့္
ပံု ျဖစ္သည္။ သို႕ ရာ တြင္ (၃) ေကာင္ အထိ အတူ ေန သည္ကို မေတြ႕ ဘူးပါ။
ငွက္မ်ားသည္လည္း
Wild Animals မ်ားကဲ့ သို႕ ပင္ နယ္ေျမ လု ေလ့ ရွိသည္။ တစ္ခ်ိန္ က Japanese Garden
ေရ လယ္ ကၽြန္း တြင္ ပံု မွန္ ဒုိက္ထိုး
ငါး ဖမ္းေနသည့္ Stork-billed Kingfisher တစ္ေကာင္ ကို နယ္ေျမ လုသည့္ Stork-billed
Kingfisher တစ္ေကာင္က အေနာက္ မွ အရွိန္ ျဖင္ ပ်ံ လာကာ နယ္ေျမခံ Stork-billed
Kingfisher ၏ ေခါင္း ေနာက္ အား ႏွဳတ္သီး ျဖင့္ ထိုးလိုက္ပါသည္။
အရွိန္
အလြန္ျပင္း သည္ အျပင္ ႏွဳတ္ သီး ကလည္း အလြန္ ခၽြန္ သျဖင့္ နယ္ေျမခံ Stork-billed
Kingfisher သည္ သစ္ပင္ ေပၚ မွ ေျမျပင္ ေပၚ သို႕ ျပဳတ္က် ကာ ေျမ ျပင္ေပၚ တြင္ ေသလု
ေျမာ ပါး လူး လွိမ့္ ေနသည္။ အေတာ္ ၾကာ မွ
ျပန္ ထ နိုင္သည္။ ထိုျဖစ္စဥ္ ကို ျမင္လိုက္ေသာ ငွက္ ရိုက္
သည့္ အမ်ိဳးသမီး တစ္က ဓါတ္ပံု ရိုက္ထားသျဖင့္ ေခါင္း တြင္ ေသြး အလူးလူး ႏွင့္ Stork billed
Kingfisher ကို ျမင္ရပါသည္။
အထက္ ပါပံု ကဲ့ သို႕ အလြန္ ျမန္ သည့္ အရွိန္ ၊ ခၽြန္ထက္လွ ေသာ နွဳတ္ သီး ျဖင့္ ထိုး ျခင္း ျဖစ္သည္။
ထိုစဥ္ မွစ၍
Japanese Garden ေရလယ္ ကၽြန္း ၌ ပံု မွန္ ဒို္င္ဗင္ ထိုး ငါး ဖမ္းေနသည့္ Stork-billed
Kingfisher သည္ အဆိုပါေနရာ သို႕ ျပန္ မလာေတာ့ပါ။ အသစ္ ေရာက္လာသည့္ Stork-billed
Kingfisher သည္လည္း ေတာ္ ေတာ္ ႏွင့္ ငါး
မဖမ္း ေတာ့ သျဖင့္ Japanese Garden တြင္
ကၽြန္ေတာ္ တို႕ သံုးလ ေလးလမွ် Stork-billed
Kingfisher ဒိုင္ဗင္ ထိုးခန္း မရိုက္ျဖစ္ေတာ့ပါ။
Stork-billed
Kingfisher သည္ အေကာင္ အရြယ္ မွာ ဆက္ရက္ ငွက္ ေလာက္ ရွိသျဖင့္ သစ္ ကိုင္း ေပၚ မွ
ေရျပင္ သို႕ ဒိုက္ဗင္ ထိုးဆင္း ခါနီး
အခ်ိန္ တြင္ သူ၏ အမူ အယာ ကို အကဲ ခတ္ ၍ ရနုိင္ သည္။ အေကာင္ ၾကီးသည့္ အတြက္ အရွိန္
ယူရသည္။ ကိုယ္ လံုး ကို ေညွာင့္ ပက္ ေညွာင့္ ပက္ လုပ္ကာ အရွိန္ ယူေလ့ ရွိသည္။ သစ္ကုိင္း အျမင့္ ပိုင္း မွ ထိုးဆင္း ေလ့ ရွိသည္။
အျမင့္
ပိုင္း မွ ၾကည့္ ေန ေသာေၾကာင့္ ကိုက္ ၅၀ ခန္႕
အကြာအေ၀း ရွိ ေရ ျပင္ အေပၚ လႊာ ပါးပါး တြင္ ေရ ကူးေနသည့္ ငါး ကို ျမင္ရသည္။
ေရျပင္ သို႕ ဒိုက္ထိုးဆင္းစဥ္ ငွက္ ၏
ကိုယ္ လံုး ႏွင့္ ေရျပင္ ရိုက္သည့္ အသံ သည္ အေတာ္ က်ယ္ သည္ “ ဗြမ္း “ ဆိုသည့္ အသံ ကို အေတာ္ ေ၀းေ၀း ကပင္ ၾကား ရသည္။
ယင္း ေရထဲ
သို႕ ထိုးဆင္း သည္ကို သိနိုင္ရန္ ကင္မရာ
View Finder အတြင္း မွ ၾကည့္ ကာ မၾကာ မၾကာ
အကဲ ခတ္ ေနရသည္။ ဤကဲ့ သို႕ ၾကည့္ရ ျခင္း
မွာ Long Tele Lens အတြင္း မွ ၾကည့္ ရသည့္
အတြက္ သာမန္ မ်က္ေစ့ ျဖင့္ ၾကည့္ရ သည္ထက္ ပို၍ သဲ ကဲြ စြာ ျမင္ နုိင္သည့္ အတြက္
ျဖစ္သည္။ ထိုအခ်ိန္ တြင္ ၄င္း အား မ်က္ ေျခ ျပတ္ မခံ ဘဲ ေရ ထဲ ဒိုက္ထိုး အဆင္း ကို
ေစာင္႕ ရပါသည္။ ဆင္း သည္ ႏွင့္ မိမိ အဆင္ေျပ သည့္ ေနရာ မွ စ၍ Tracking
လိုက္ရပါသည္။
ေအာက္ပါပံု မ်ား မွာ Stork-billed Kingfisher ေရထဲ မဆင္း မွီ ဟန္ျပင္ ေနသည့္ ပံု ႏွင့္ စတင္ ဒိုက္ထိုး ဆင္းေန သည္ ပံု မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
ေရ ထဲ ထိုးဆင္းရန္ ဟန္ ျပင္ေနပံု။
ေရထဲ သို႕ စ တင္ ထိုး ဆင္းပံု။
ေရ ထဲ စိုက္ ၀င္သြား သည့္ ပံု။
ေရ ထဲ မွ ငါး ခ်ီ ကာ ျပန္ တက္လာသည့္ ပံု။
နားေန ရာ သစ္ပင္ သို႕ ပ်ံ တက္ သည့္ ပံု။
Stork-billed Kingfisher သည္ ေရထဲ ရွိ ငါး ကို ျမင္ ၍ ဖမ္းရန္ ၾကိမ္းေသ ေလာက္ သည့္ Angle ရျပီ ဟု ယူဆပါက အျမင့္ ပိုင္း မွ အလြန္ျမန္သည့္ အလွ်င္ ျဖင့္ ေရ ထဲ သို႕ ဒိုက္ ထိုး ဆင္းပါသည္။ ေရျပင္ နွင့္ နီး ကပ္ သည့္ အခ်ိန္ တြင္ မ်က္လံုး အတြင္း ျပင္ပမွ အရာ မ်ား မသင္ နိုင္ေစရန္ အေမွး ပါးကေလးျဖင့္ ဖံုး လိုက္ ပါသည္။
အထက္ပါ
ပံုမ်ား မွာ ေရထဲတြင္ မ်က္လံုးကို ကာ ကြယ္ ေစရန္ အေမွးပါးျဖင့္ ဖံုး ထားသည့္ ပံု
မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
အဆိုပါအခ်ိန္
တြင္ ငါးကို သဲ ကဲြ စြာ မျမင္ နိုင္ေတာ့
ဘဲ မွန္း၍ သာ ထိုး သုတ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အေတာ္ မ်ားမ်ား အခ်ိန္ တြင္ နွဳတ္ သီး
ျဖင့္ ကို္က္ ခ်ီ မိပါသည္။
ငါး ကို ႏွဳတ္ သီး ျဖင့္ အမိအရ ခ်ီ မိသည့္ ပံု။
ရံ ဖန္ ရံ
ခါ ငါး ကို နွဳတ္ သီး ျဖင့္ တံက်င္ လွ်ိဳ တံ စို႕ ျဖင့္ ထိုး သကဲ့ သို႕ ထိုး ကာ ဖမ္း မိသည္လည္း ရွိပါသည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ
အခ်ိန္ အဆ လဲြ ကာ ငါး မမိဘဲ ျပန္ တက္လာရ သည္ လည္း ရွိပါသည္။
အထက္ပါ ပံု မွာ ငါး ကို တံက်င္ လွ်ိဳ သကဲ့ သို႕ နွဳတ္သီး ျဖင့္ ထိုးကာ ဖမ္းလာ သည့္ ပံု ျဖစ္ပါသည္။
ေအာက္ပါ ပံု ကဲ့ သို႕ ငါး ဖမ္းမမိဘဲ အလြတ္ ပ်ံ တက္ လာ သည့္ အၾကိမ္ မ်ားလည္း မ်ားစြာ ရွိပါသည္။
ငါး ဖမ္း မမိ ဘဲ ပ်ံ တက္ လာသည့္ ပံု။
အေ၀းမွ ၾကည့္ကာ ငါး ဖမ္း ရန္ ပ်ံ ထြက္ လာျပီး မွ ငါး ၾကိမ္းေသ မေသ ျဖစ္ေနလွ်င္ ေရျပင္ ေပၚ တြင္ တစ္ စကၠနန္႕ ခဲြ မွ် ၀ဲ ( Hovering ) ေနပါသည္။ အဆိုပါ အေျခ အေနသည္ In-Flight ဓါတ္ပံု ရိုက္ ၍ အေကာင္းဆံုး မဟာ အခြင့္အေရးပင္ ျဖစ္ပါသည္။ Bird Photographer မ်ားတြက္ 1 1/2 Sec သည္ ပ်ံေနသည့္ ငွက္ ကို ဖမ္းရန္ အေတာ္ လံုေလာက္ေသာ အခ်ိန္ ျဖစ္ပါသည္။
သို႕ ရာ
တြင္ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ႏွစ္တာ မွ် ရိုက္ ေနစဥ္ အတြင္း ဤ ကဲ့ သို႕ Hovering လုပ္ေနသည္ကို တစ္ၾကိမ္ သာ ေတြ႕ ဘူးပါသည္။
ေရ ထဲ
ရွိငါး အေျခအေန ကို ၀ဲ ( Hovering) လုပ္ကာ ၾကည့္ေနသည့္ Stork billed Kingfisher ။
ငါးၾကီးၾကီး ဖမ္းမိပါက တစ္ၾကိမ္ ျမိဳ ျပီးလွ်င္ အသိုက္ သို႕ ျပန္ ပါသည္။ ငါး ေသးလွ်င္ ေတာ့ ေနာက္ တစ္ၾကိမ္ ဆင္း ဖမ္း ေလ့ ရွိပါသည္။
ငါး ၾကီး ၾကီးကို ျမိဳ ရန္ ျပင္ေနသည့္ Stork-billed Kingfisher ။
Stork-billed Kingfisher ပါအ၀င္ Kingfisher မ်ား အားလံုးသည္ မိလာေသာ ငါး ကို သစ္ ကိုင္း အထက္ သို႕ ခ်ီ လာပါသည္။ ယင္းေနာက္ ႏွဳတ္သီး ႏွင့္ ငါးကို ကိုက္ ကာ သစ္ကိုင္း ႏွင့္ ငါး ကို ရိုက္ သတ္ ျပီးမွ သာ ျမိဳ ခ် ေလ့ရွိ သည္။
ငါးကို သစ္ ကိုင္း ႏွင့္ ရိုက္ ေနသည့္ ပံု။
ငါး ၾကီးၾကီး ကို ျမိဳ ေနသည့္ပံု။
အထက္ပါ
ပံု ကဲ့ သို႕ ငါး ၾကီးၾကီး ျမိဳ ျပီး ပါက
ေနာက္ ထက္ ငါး မဖမ္း ေတာ့ ဘဲ အသိုက္ သို႕ ျပန္ ပါသည္။
မ်ားေသာ
အားျဖင့္ Stork-billed Kingfisher အပါ အ၀င္ Kingfisher မ်ားသည္ သားေပါက္ ခ်ိန္
တြင္ ခေလး ငယ္ မ်ားကို ေကၽြးေမြး ရန္ ငါး ပိုဖမ္း ၾကသည္။ အၾကိမ္ၾကိမ္ ဒိုက္ ဗင္
ထိုး ၾကသည့္အတြက္ ဓါတ္ပံု ရိုက္သူမ်ား အတြက္ အခြင့္ အေရး ေကာင္း တစ္ခု ျဖစ္သည္။
ကေလး မ်ားၾကီး လာလွ်င္ ငါး ဖမ္း ၾကဲ သြား ျပီး တစ္ခါ တစ္ရန္ ေနရာ လည္း ေရႊ႕
သြားတတ္ သျဖင့္ အဆို ပါကာ လမ်ားတြင္ Kingfisher ေရထဲ ဒိုက္ဗင္ ထိုးခန္း ရိုက္ ရန္
နား ရသည့္ ကာ လ ျဖစ္သည္။
ေရခ်ိဳးျခင္း
Stork-billed
Kingfisher အပါ အ၀င္ အျခားေသာ Kingfisher မ်ားသည္ ရာသီဥတု အလြန္ပူသည့္ ေန႕ လယ္ ခင္း
ႏွင့္ ငါး စားျပီးသည့္ အခ်ိန္ တြင္ ေရ ထဲ သို႕ ဒိုင္ဗင္ ထိုးဆင္း ကာ ေရခ်ိဳး ေလ့
ရွိပါသည္။ ငါး ဖမ္း လွ်င္ တစ္ၾကိမ္ သာ ဒိုက္ ထိုး ဆင္း ေသာ္လည္း ေရခ်ိဳးလွ်င္ (၃)
ၾကိမ္ မွ (၅) ၾကိမ္ အတြင္း ေရ ထဲ ဆင္းပါသည္။ အၾကာမွီ အတြင္း က (၁၀) ၾကိမ္ မွ် ေရ
ထဲ သို႕ ဒိုက္ထိုးဆင္းကာ ေရ ခ်ိဳးသည္ ကို ေတြ႕ ခဲ့ရပါသည္။ ထူး ျခား မွဳ တစ္ရပ္သာ ျဖစ္ပါသည္။
ဤကဲ့ သို႕ ေရ ခ်ိဳး ရန္ ေရ ထဲ သို႕ ဒိုက္ ထိုးဆင္း ျခင္းသည္ ငါး ဖမ္းရန္ ဆင္း သည္ႏွင့္ အလားတူ ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ေရထဲ မွ ပ်ံ အတက္ တြင္ ငါး ပါမလာ သည္ သာ ကြာ ျခား ပါသည္။
ေရ ခ်ိဳး ျပီး ပ်ံ တက္ ရန္ ျပင္ေနသည့္ Stork-billed Kingfisher ။
သံုးၾကိမ္ ေလး ၾကိမ္ ခန္႕ ေရ ခ်ိဳးအျပီး အကိုင္း ထက္တြင္ နားေနကာ ကိုယ္လံုး လွဳပ္ ၍ ေရ မွဳန္ မ်ား ခါခ် ျခင္း အေမြး မ်ားသပ္ ျခင္း မ်ား စသည့္ Dry up ျပဳ လုပ္ ေနျပီ ဆိုပါ က ေရ ခ်ိဳး ျပီး ျပီ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ ထပ္ ေရထဲ ဆင္း မည္ မဟုတ္ ေတာ့ပါ။
ေရခ်ိဳး
အျပီး အေမြး သ ကာ Dry up လုပ္ေနသည့္ Stork-billed Kingfisher ။
White Throated Kingfisher.
White-throated Kingfisher (Halcyon smyrnensis)
တစ္ေကာင္ ထည္း ေနေလ့ ရွိသည္။ Stork-billed Kingfisher ကဲ့ သို႕ အျမင့္ ေနရာ မွ ဒိုက္ထိုး ငါး ဖမ္း ျခင္း ထက္ အတန္ ငယ္ နိမ့္ သည့္ေနရာ မွ ဒိုက္ ထိုးကာ ငါး ဖမ္းေလ့ ရွိသည္။
White-throated Kingfisher ေရျပင္ သို႕ ထိုးဆင္းေနသည့္ပံု။
White-throated Kingfisher ေရထဲ ဆင္းကာ ငါးဖမ္း ေနသည့္ပုံ။
ေရ ထဲ မွ ျပန္ ထြက္ လာသည့္ ပံု။
ငါး ျဖင့္ ေရထဲ မွ ပ်ံ ထြက္ လာသည့္ပံု။
အေတာ္ မ်ားမ်ား
ေသာ အ ၾကိမ္ မ်ားတြင္ ေရေပၚ မွ လွ်ပ္ ကာ ငါး ကို လွပ စြာ ဖမ္း ယူ ေလ့ ရွိသည္။
Stork
billed Kingfisher သည္ ဤ နည္း မ်ိဳး ျဖင့္ ငါး မဖမ္းဘဲ ေရ ထဲ သို႕ အရွိန္ ျဖင့္ သာ
ဒိုက္ထိုး ဆင္းကာ ဖမ္း ပါသည္။ Common Kingfisher ကဲ့ သို႕ အေကာင္ငယ္ ေသာ ငွက္ သည္
ဤကဲ့ သို႕ ေရျပင္ ေပၚ တြင္ လွ်ပ္ ကာ ငါး ဖမ္း ေလ့ ရွိပါသည္။
ေအာက္ပါပံု
မွာ White-throated Kingfisher ေရ ေပၚ မွ လွ်ပ္ကာ လွပ စြာ ငါး ဖမ္းေနသည့္ ပံု
ျဖစ္ပါသည္။
ေရ မ်က္ႏွာျပင္ အနီးမွ ကပ္ကာ လွ်ပ္၍ ငါးဖမ္းေနသည့္ White-throated Kingfisher ။
ေရ မ်က္ႏွာျပင္ အနီးမွ ကပ္ကာ လွ်ပ္၍ ငါးဖမ္းေနသည့္ White-throated Kingfisher ။
ေရ မ်က္ႏွာျပင္ အနီးမွ ကပ္ကာ လွ်ပ္၍ ငါးဖမ္းေနသည့္ White-throated Kingfisher ။
ေရ ထဲ မွ ပ်ံ တင္လာ သည့္ ပံု။
White-throated Kingfisher ငါး ဖမ္းသည္မွာ လည္း Stork billed Kingfisher အတိုင္း ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ေရ
ေပၚ လွ်ပ္ ကာ ငါး ဖမ္း ျခင္း က သူ၏ ထူးျခားခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။
Stork billed Kingfisher ႏွင့္ အျခားကြာျခား
ခ်က္တစ္ရပ္ မွာ အနိမ့္ ပိုင္း မွ ဒိုက္ထိုး ျခင္း ျဖစ္သည္။
White-throated Kingfisher ၏ အျခားေသာ ထူးျခားခ်က္ တစ္ရပ္မွာ ပိုးေကာင္ မႊားေကာင္ မ်ားကို ဖမ္းစား ျခင္း ျဖစ္သည္ ။
အခ်ိဳ႕ ေသာ ငွက္ ဓါတ္ပံု ရုိက္သူမ်ားက White-throated Kingfisher သည္ ငါး ဖမ္း၍ မစား ပိုးေကာင္ သာ စားသည္ ဟူ ၍
ပင္ထင္ၾကသည္။ အေၾကာင္း မွာ ၄င္း တို႕
အေနႏွင့္ White-throated Kingfisher
ငါးဖမ္း စားသည္ ကို တစ္ ၾကိမ္ မွ် မေတြ႕
ဘူးေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
White-throated Kingfisher ျမန္မာ တို႕ ဓါးခုတ္ေကာင္ ဟု ေခၚ သည့္ Mantis ကို ခ်ီလာသည့္ ပံု။
White-throated Kingfisher ပိုးေကာင္ တစ္ေကာင္ ခ်ီလာစဥ္။
White Throated Kingfisher ဖမ္းမိထားသည့္ ငါး ကို သစ္ကိုင္းႏွင့္
ရိုက္ကာ သတ္ ေန သည့္ ပံု။
White Throated Kingfisher ေရခ်ိဳး အျပီး အေမြး အေတာင္ခါ
ကာ Dry Up လုပ္ေနစဥ္။
အျခားေသာ Kingfisher တို႕ သည္ လည္း ပိုးေကာင္ မႊားေကာင္ စားေကာင္း စားမည္ ျဖစ္ေစကာ မူ ကၽြန္ေတာ့္ အေနႏွင့္မူ ျမင္ဘူး ျခင္း မရွိပါ။
Common Kingfisher
Common Kingfisher (Alcedo atthis)
Common Kingfisher သည္ ေနရာ ေဒသတစ္ ခု တြင္ (၃) ေကာင္ အထိ က်က္စားတတ္သည္။ သို႕ ရာ တြင္ Stork-billed Kingfisher ကဲ့ သို႕ တစ္ကိုင္း ထည္း ၊ ေနရာ တစ္ခု ထည္း တြင္ ႏွစ္ေကာင္ ေနသည္ ကို တစ္ၾကိမ္ မွ မေတြ႕ဘူးပါ။
ဖမ္းမိလာသည့္ ငါး ကို ျမိဳ ခ် ျခင္း မျပဳ မီ ေက်ာက္ ေဆာင္ ႏွင့္ ရိုက္ေနစဥ္္
ေက်ာက္ ေဆာင္ ေပၚ နား ရန္ ျပင္ေနသည့္ Common Kingfisher
အေကာင္ ေက်ာက္ ေဆာင္ေပၚတြင္ နားေနသည့္ Common Kingfisher.
အေကာင္
မွာ စာကေလးသာသာ ရွိျပီး ေပါ့ ပါး ျပီး အလြန္ ျမန္ေသာ Kingfisher ျဖစ္သည္။ သူ
နားေနသည္ကို ရိုက္ ရလြယ္ေစကာ မူ လွဳပ္ရွားမွဳ ကို ရိုက္ ရသည္မွာ မဟာ Challenge
ပင္ ျဖစ္သည္။
Common Kingfisher ငါး ဖမ္းရန္ ေရထဲ သို႕ ထိုးဆင္း သည့္ပံု။
သို႕ ရာ
တြင္ Bird Photographer မ်ားအေနနွွင့္ အဆိုပါ Challenge ကို သေဘာၾက ၾကသည္။ သူ၏ လွဳပ္ ရွား မွဳ ကို မရ ရ ေအာင္ ရိုက္ၾကသည္။ ေအာက္ပါ ပံု အခ်ိဳ႕ မွာ ကံ စြပ္ ကာ ရလိုက္ သည့္ ပံု အခ်ိဳ႕ ျဖစ္ပါသည္။ ပံုေကာင္း ေကာင္း သည္ မေကာင္း
သည္ကို မ မွဳ နိုင္ ပံု ရ ေအာင္ ပင္ အေတာ္ အား ထုတ္ရ သည့္ အေန အထားတြင္ ရွိပါသည္။
White Throated Kinfisher ကဲ့ သို႕ ေရ ေပၚ တြင္ လွ်ပ္ကာ ငါးဖမ္း ေနသည့္ပံု။
Common Kingfisher ငါးဖမ္း ျပီး ေရထဲ မွ ပ်ံ ထြက္ လာသည့္ပံု။
ပ်ံ ထြက္ သြားသည့္ ပံု။
အထက္တြင္ ေဖၚျပ ထားသကဲ့သို႕ အေကာင္ အလြန္ေသးကာ ေပါ့ပါး ျမန္ဆန္ လ်သည့္အတြက္ ၄င္း၏ လွဳပ္ရွား မည့္ အရိပ္ အေယာင္ကို လံုး၀ အကဲ ခတ္ ခ်ိန္ မရ ပါ။ မထင္မွတ္ သည့္ အခ်ိန္ တြင္ သံုးေပခန္႕ အကြာ အေ၀းကို အလြန္ ျမန္သည့္ အရွိန္ ျဖင့္ ထိုးဆင္း သည္။
Common Kingfisher ပ်ံ ေနသည့္ ပံု။
Common Kingfisher ပ်ံ ေနသည့္ ပံု။
ငါး ကို ျမိဳ ရန္ျပင္ ေနသည့္ Common Kingfisher ။
အေကာင္က
လည္း ေသး ပ်ံ သည့္ အရွိန္ က လည္း ျမန္ ၊ ဒိုက္ထိုးဆင္းသည့္ အကြာ အေ၀း ကလည္း တို
လြန္း သည့္ အတြက္ ယင္း ေရျပင္ မွ ငါး ဖမ္း ျပီး ေရ စက္ ေရမွဳ န္ မ်ား ႏွင့္ ပံု
မ်ိဳး ကို ၾကည္လင္ ျပတ္သားစြာရ ရန္ အေတာ္ ကိုခက္ျပီး သာမန္ ပံု ရ ရန္ ပင္ အလြန္ ခဲ
ယဥ္းပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သည္ လည္း တစ္ႏွစ္ ခန္႕
ရိုက္ျပီးကာ မွ ၾကည့္ ေပ်ာ္ ရွဳ
ေပ်ာ္ တစ္ပံု စ ႏွစ္ပံု စ ရပါသည္။
White-Collared Kingfisher (Halcyon chloris)
White-Collared Kingfisher
White-Collared Kingfisher သည္လည္း Stork billed Kingfisher ကဲ့သို႕ ပင္ ႏွစ္ေကာင္ အတူတူ ေနေလ့ရွိသည္။ ငါး ဖမ္းျခင္း ေရ ခ်ိဳးျခင္း မွာ လည္း Stork billed Kingfisher ကဲ့ သို႕ ပင္ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ ငွက္ ရိုက္ သည့္ ဧရိယာ အတြင္း သို႕ လာေရာက္ ေလ့ မရွိသျဖင့္ ၄င္း လွဳပ္ ရွားရာ အေ၀းေနရာ သို႕ ပင္ လွမ္း ရိုက္ ရေလ့ ရွိသည္။
White-Collared Kingfisher ႏွစ္ေကာင္ အတူ နားေနသည့္ ပံု။
ေရ ထဲ တြင္ ငါးဖမ္းေနသည့္ White-Collared Kingfisher ပံု။
ပ်ံ ေနစဥ္ Flip လုပ္ ေနသည့္ White-Collared Kingfisher ။
ေရ ထဲ မွ ပ်ံ တက္လာ သည့္ White-Collared Kingfisher ။
အေ၀းသို႕ ပ်ံ ထြက္ သြားသည့္ White-Collared Kingfisher ။
အထက္ တြင္
ေဖၚ ျပ ခဲ့ သည့္အတိုင္း White-Collared Kingfisher သည္ ရိုက္ကြင္း အတြင္း မရွိဘဲ အေ၀းတြင္သာ ရွိသျဖင့္
ယင္း အတြက္ ပံု အနည္း ငယ္ ကိုသာ ေဖၚ ျပ နိုင္ပါသည္။ ပံု မ်ားမ်ား စားစား လည္း မရွိပါ။
ကၽြန္ေတာ္ မၾကာခဏ မွားေလ့ ရွိသည့္ အမွားမ်ား
၁။ ငွက္ ဒိုက္ဗင္ ထိုး သည္ ကို ရိုက္ လွ်င္ ရိုက္ ျပီးျခင္း ရိုက္ျပီး သည့္ ပံုမ်ားကိုၾကည့္ျခင္ ေဇာ ႏွင့္ ျပန္ စစ္ ေနမိသည့္ အတြက္ Kingfisher ေနာက္ တစ္ၾကိမ္ ဒိုင္ဗင္ထိုးကာ ငါး ဖမ္း ျခင္း ကို ရိုက္ ရန္ အခြင့္အေရး အၾကာ ခဏ ဆံုး ရံွဳး ခဲ့ ရပါသည္။ မိတ္ေဆြ ျဖစ္သူ ေကာလိပ္ ေက်ာင္းဆရာ Mr. Tan က " အိမ္ ေရာက္ မွ ျပန္ ၾကည့္ ကြ " ဟု ေျပာပါသည္။
၂။ ငွက္ သစ္ကိုင္းေပၚ နားေနစဥ္ အျခင္းျခင္း ေလေဖါ စကားေျပာ ေန မိသျဖင့္ ငွက္ ဒိုင္ဗင္ ထိုးသည္ကို မသိ လိုက္ပါ။ သို႕ ႏွင့္ နာရီ ႏွင့္ ခ်ီကာ ေစာင့္ ေနရ သည့္ အခ်ိန္ ႏွင့္ အခြင့္ အေရး ဆံုး ခဲ့ ရပါသည္။
၃။ ျမစ္ ၊ ေခ်ာင္း တစ္ဘက္ တစ္ ခ်က္ တြင္ ႏွစ္ဘက္ ခြ ကာ ငွက္ မ်ား ဒိုက္ဗင္ ထိုး ငါးဖမ္း ရန္ တာစူ ေနျခင္း ၊ ထိုစဥ္ အခ်ိန္ အတြင္း ေကာင္းကင္ မွ အျခားငွက္ မ်ားျဖတ္ ကာ ပ်ံ ျခင္း မ်ားေၾကာင့္ ဟို ရိုက္ရ မလို ၊ ဒီရိုက္ရ မလို ျဖစ္ကာ အခြင့္ အေရး အားလံူ လက္လြတ္ ခဲ့ ရ သည့္ အၾကိမ္ လည္း မနည္း လွပါ။
၄။ ကိုယ္ က အျမန္ လွဳပ္ ရွား နိုင္လွ်င္ ႏွစ္ေကာင္ ေလာက္ကို - ခြခ်က္ - လုပ္ ထားနိုင္ပါသည္။ သို႕ မဟုတ္ပါက ကိုယ္ အၾကိဳက္ ဆံုး အေကာင္ာကိုသာ ေတာက္ေလွ်ာက္ ၾကည့္ေနကာ လွဳပ္ သည္ႏွင့္ ခလုပ္ျဖဳတ္ သင့္ပါသည္။
နိဂံုး
အထက္ ပါ
မွတ္စုသည္ ကၽြန္ေတာ္ တစ္ႏွစ္တာ ခန္႕ ကာလ အတြင္း ရ ခဲ့သည့္ အေတြ႕ အၾကံဳ မ်ားကို မွတ္ တမ္း
က်န္ ေနေစရန္ အျပင္ ဤ ဘာသာရပ္ ကို စိတ္၀င္စားသူမ်ား အတြက္ လည္း တစ္စိတ္ တစ္ပိုင္း
ပံ့ ပိုး သည့္ အေနျဖင့္ ေရး သား ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
___________________________________
No comments:
Post a Comment