Thursday, 14 April 2016

Understanding the Exposure Compensation



( 88 ) Exposure Compensation                  ဓါတ္ပုံု ပညာရပ္ဆိုင္ရာ မွတ္ စု( ၈၈ )




Exposure Compensation 
ကို ဘယ္လိုေနရာ မွာ သံုးမလဲ






စကားဦး။

Exposure Compensation နဲ႕ ပတ္သက္လို႕ Ko Htoo Wai နဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ အပါအ၀င္မိတ္ေဆြမ်ား " ရွမ္းျပည္နယ္ ဓါတ္ပံု ၀ါသနာရွင္မ်ား အဖဲြ႕ " တြင္ ေဆြးေနြး ခဲဲ့ သည္မွာ ေဆြးေႏြးရင္း ေဆြးေႏြး ရင္း  Exposure Compensation ဆိုင္ရာ မွတ္စုေလး တစ္ခု လို ျဖစ္သြားပါသည္။

ထိုေဆြးေႏြးခ်က္ ကို မွ်ေ၀လိုသျဖင့္ Link ေပးတာ အဆင္ မေျပ ပါသျဖင့္ ျပန္ကူး ၍ ကၽြန္ေတာ္ ၏ Face Book Wall ေပၚတြင္ ရသေလာက္ Past လုပ္ကာ မွ်ေ၀ ခဲ့ပါ သည္။

အဆိုပါ မွတ္စုကို သည္အတိုင္း ထားပါက လိုအပ္ သျဖင့္ျပန္ရွာ လွ်င္ ခက္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ မွတ္ တမ္းေလး တစ္ခု အျဖစ္ က်န္ ေနေစရန္ အဆိုပါ ေဆြးေႏြးခ်က္ ကေလး ကို Blog တြင္ျပန္တင္ လုိက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


Ko Htoo Wai





ပံု-၁



ပံု -၂ 




မဂၤလာပါ ဆရာတိုု႕.......
အရမ္းသိခ်င္တာေလး တစ္ခုုေလာက္ ေမးခြင့္ျပဳပါ ....
ဒီပံုုေတြ ( အထက္တြင္ ျပထားေသာ အျဖဴ - အမဲ ႏွစ္ပံု ) ကိုု eV value ေတြ နဲနဲဆီ ေလ်ာ့ပီး စမ္းရုုိက္ထားပါတယ္ခင္ဗ်ာ..... က်ေနာ္သိခ်င္တာက .... လူပံုုကိုု eV ကစားပီး ရုုိက္တဲ့ အခါမွာ ..... ဘယ္အေန အထား ေလာက္ဆိုု လက္ခံဖြယ္ ျဖစ္ပီး .... ဘယ္ေလာက္ဆိုုရင္ေတာ့ အရမ္း Under ျဖစ္တယ္လိုု႕ သတ္မွတ္လဲဆိုုတာမ်ိဳးေလးရယ္ ...... လူ ပံုုရိုုက္ရင္ ဘယ္ခႏ ၶာကိုုယ္ အစိတ္အပိုုင္းေတြက မျဖစ္မေနပါသင့္လဲ ဆိုုမ်ိဳးေလးေပါ့ ..... (သေဘာတရား အပိုုင္းပါ)....
Flash တလံုုးပဲ သံုုးတဲ့ အခါ မ်က္နွာမွာ အျဖစ္မေန ျမင္သာရမယ္ ဆိုုတဲ့ သေဘာတရား အပိုုင္းေတြ ရွိပါသလား ခင္ဗ်ာ......
ဆရာစိုုး (Soe Hlaing) နွင့္ တကြ ..... အျခားေသာ....ဆရာ (အစ္ကိုု ၊ အစ္မေတြ အားလံုုး အခ်ိန္ရသေလာက္ေလး ..... ၀င္ေရာက္ ေဆြးေႏြး ..... သင္ျပေပးၾကပါလုုိ႕ ေတာင္းဆိုုပါတယ္ ခင္ဗ်ာ...)
eVအတိုုး အေလွ်ာ့ လုုပ္တဲ့ အခါမွာ ရလာမယ့္ အက်ုုိးနဲ႕ အျပစ္ေလးေတြလဲ သိခ်င္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ.......
ရႈခင္းမွာ (Landscape) eV ကစားရင္ေရာ ဘယ္လိုုျဖစ္မလဲ ဆိုုတာရယ္ .....
လူနဲ႕ တဲြရုုိက္တဲ့ ရႈခင္းမွာ eV ကစားရင္ေရာ ဘယ္လိုုေတြ ျဖစ္မလဲ ဆိုုတာေလးေတြပါ.....
နွစ္သစ္မွာ အားလံုုး ေပ်ာ္ရြင္ ခ်မ္းေျမ႕ၾကပါေစ.....
ေလးစားစြာျဖင့္
ထူးေ၀.......။





Comments
( ေဆြးေႏြးခ်က္မ်ား )


Ko Thura -
ေျပာရမယ္ဆိုရင္ အဲတာက ဒီလို႐ွိတယ္ အကိုရ ….
Like · Reply · 1 · Yesterday at 7:52pm

Htoo Wai
လူဆိုး......
Like · Reply · Yesterday at 8:30pm

Ko Thura -  
Up လို႔ေရးရတာ ႐ိုးလားလို႔စ္
Like · Reply · 1 · Yesterday at 9:20pm

Yan Naung Latt
Noti ယူလိုက္ဦးမယ္
Like · Reply · 1 · 23 hours ago


Mg Gyi Photgropher
တက္သလို မွတ္သလို နည္းမ်ဳီးစုံ သာ စမ္းၿပီး က်င့္ၾကံပါ....
ေနာက္ဆုံးေတာ့..တရားထူး..ေတြ႔မွာပါ.....
က်ေနာ္ေျပာတဲ့ စကားမဟုတ္...
ဘုရားေဟာထားတာပါ......အဟီးး
Like · Reply · 1 · 22 hrs


Htoo Wai
သင့္ေတာ္တဲ့ ကမၼဌာန္း ေတာင္းပါတယ္ဆိုမွ..... ကိုရီးကလဲ
Like · Reply · 1 · 22 hrs

Mg Gyi Photgropher
သၾကၤန္ တြင္း..မို႔...တရားထူးေဟာတဲ့..ဆရာ..မ႐ွိဘူးေလ...အဟီးးး
Like · Reply · 1 · 22 hrs


Soe Hlaing
Ko Htoo Wai, ကၽြန္ေတာ္ လူပံု Portrait ကို Light Contrast, Expression, Colour Contrast  ေလာက္ ပဲ ေရးေရး ေလာက္သာ သိထားပါတယ္။ အေသးစိတ္ မသိပါ။ သိသေလာက္ေတာ့ ဗီယက္နမ္ က Portrait သမားေတြ ေတာ့ ရိုက္တာထက္ Software နဲ႕ မွဳန္းတဲ့ ေနရာ မွာ ဓါတ္ပံု က ေန တရုတ္ပိုး ပန္းခ်ီ ေလာက္ျဖစ္လာေအာင္ ၾကည့္ေကာင္းတာ ေတြ႕ ဘူးပါတယ္။
Like · Reply · 4 · 22 hrs


Htoo Wai
ဟုတ္ကဲ့ ဆရာစိုး..... က်ေနာ္လဲ....အဲ့ဒီက ဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕ ပံုကို လိုက္ၾကည့္ရင္းနဲ႔ .... EXIF data  တြပါပါတဲ့ပံုေတြ ရလ်ဳက္မိတယ္.... ၾကည့္လ်ဳက္ေတာ့.... eV  လးေတြ ကစားထားတာေတြ႔တယ္....က်န္တာေတာ့ ပညာ႐ွင္အပိုင္းေတြဆိုေတာ့ သိပ္လိုက္မမီေတာ့ဘူးေပါ့.... အဲဒါေၾကာင့့္ .... eV အတိုးအေလွ်ာ့ကို ေတာ္ေတာ္ စိတ္ဝင္စားသြားတယ္....
ေနာက္ပိုင္းလဲ စမ္းၾကည့္မယ္လို႔ ေတးထားတာပါ.... ဒါမယ့္.... အစစ မျပည့္စံုေသးေတာ့.... ဘာမွမလုပ္ႏိုင္ပါဘူးဗ်ာ.....
အခုမွ....စပ္မိလို႔.... ေမးၾကည့္လိုက္တာပါခင္ဗ်ာ...


Soe Hlaing -
- Ko Htoo Wai, ကၽြန္ေတာ္တို႕လို Bird in Flight ရိုက္သူေတြ EV အတိုး အေလွ်ာ႕ ကိုသံုး တာက ေတာ့ Exposure speed ကို လည္း လိုအပ္တဲ့ Speed ကေန ေလွ်ာ့ လို႕ မရ တဲ့ အေျခအေန ၊ Aperture ကိုလည္း အသားကုန္ ဖြင့္ ထားလို႕ ထပ္ မဖြင့္ နိုင္တဲ့ အခါ မွသာ ISO နဲ႕ Compensate လုပ္ျပီ... EV ကို အတိုး အေလွ့် လုပ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္ ေျပာ ရရင္ အတိုး အေလွ်ာ့ ဟာ အလင္း အေမွာင္ ကို လိုသလို ျပန္ညွိတာ ပါဘဲ။ Indoor Studio လိုအလင္းအေမွာင္ ကိုလို လိုသလို ခ်ိန္ဆလို႕ ရေန ရင္ EV အတိုးအေလွ်ာ့ လုပ္စရာ မလို ဟု ထင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ့ အေတြ႕ အၾကံဳ အရ သိသေလာက္ေလး ေျပာတာပါ။
Like · Reply · 5 · 22 hrs · Edited


Ar Ka Kt
ဆရာေျပာတာေလး အသံုးတည့္လိုက္တာ ဘယ္ေတာ့မွ EV ကိုထည့္မစဥ္းစားခဲ႕တဲ႕ က်ေတာ့အတြက္ ဒီ comment က ေရႊ ပါပဲ။
Like · Reply · 1 · 7 hrs


Htoo Wai
ဟုတ္....ဆရာစိုး...... Indoor lighting အတြက္ဆို  တျခားအရာေတြကို ခ်ိန္ညႇိ ႏိုင္တာေပါ့ေနာ္..... လူကျပင္လို႔ရတဲ့ အေျခအေနဆို မလိုဘူးလို႔ ဆရာ့ဆိုလိုခ်က္ကို က်ေနာ္သိရပါတယ္ခင္ဗ်ာ....
တခါခါ..... outdoor ပဲဆိုပါစို႔ ဆရာ....
ပတ္ဝန္းက်င္က spot light ပံုစံ ဟိုတစ္ကြက္ ဒီတစ္ကြက္ အလင္းက်ေနတာမ်ိဳးဆိုရင္.... ပံုကို သိပ္သိပ္သည္းသည္း ျဖစ္ေအာင္ eV ကို ခ်သင့္ခ် .... တိုးသင့္တိုးလုပ္ၾကတာမ်ားလားလို႔ ဆိုတာရယ္....
eV ဟာ ကင္မရာက ျမင္ေနတဲ့ 18 % gray နဲ႔ အျပင္က အျဖဴေရာင္နဲ႔ ခ်ိန္ညႇိမႈမွာ (White Balance)... ပါဝင္ပက္သက္မႈ ႐ွိမ႐ွိဆိုတာေလးေတြကို.... ဆရာ့ အျမင္နဲ႔ သံုးသတ္ခ်က္ေလး....သိပါရေစဆရာ.....
Like · Reply · 1 · 3 hrs · Edited


Soe Hlaing  -
–  အျပင္မွာ  အလင္း အျဖဴ  ေရာင္ေတာက္ေတာက္   နဲ႕  အမဲေရာင္ ေရာေနတဲ့ အျပင္ လိုေနရာ မ်ိဳး မွာ Exposure ခ်ိန္ ရတာ အေတာ္ ခက္ပါတယ္။ ဒီလို အေျခ အေနမ်ိဳး မွာ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ ကေတာ့ Subject ကို ဘဲ Spot Metering ယူပါတယ္။ က်န္တဲ့ Background ကို လွ်စ္လွ်ူ ရွဳလိုက္ပါတယ္။

Spot Metering ယူရာမွာ သတိ ထားရမွာက Subject က ၾကီး ေနရင္ ကိစၥ မရွိပါ။ သို ႕ ေသာ္ Subject က အလြန္ေသးျပီး ေလတိုက္ လို႕ ျဖစ္ေစ လွဳပ္ လိုက္လို႕ Spot Metering က ေနာက္က အေရာက္ေတာက္ေတာက္ ကို ေျပာင္း ျပီး ေထာက္လိုက္ရင္ Underexpose ျဖစ္သြားျပီး ေနာက္ခံ အမဲ ကို ေထာက္ လိုက္မိရင္ ေတာ့  Over expose ျဖစ္သြားပါမယ္။


Subject ကို Spot Metering နဲ႕ ေထာက္ျပီး ရိုက္လို႕ ထြက္လာတဲ့ ပံုကို ျပန္ ၾကည့္ျပီး ကိုယ္ လို သလို Exposure Value အတိုး အေလွ်ာ႕လုပ္ပါတယ္။


White Balance ကေတာ့ အပူ( အနီ )-အေအး(အျပာ) အေရာင္ ႏွစ္ခု တို႕ ရဲ႕ အစြန္း ႏွစ္ဘက္ ကို Kelvin Value အရ ခ်ိန္ တာပါ။ White Balance ( ပကတိ အျဖဴ ) ေရာင္ ရေအာင္ Grey Scale နဲ႕ အရင္ခ်ိန္ၾကတယ္ လို႕ သိရပါတယ္။အခ်ိဳ႕ ကလည္း အျဖဴ ေရာင္နဲ႕ပါ။ ဒီ ကဒ္ျပားေတြ ကို ဆိုင္မ်ာ ၀ယ္ လို႕ ရပါတယ္။  White Balance မွန္မွ လည္း အေရာင္အမွန္ ရနိုင္ ပါမယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ေတာ့ တစ္ခါ မွ မခ်ိန္ဘူးပါ။
Like · Reply · 4 · 21 hrs · Edited


မိုး တိမ္  -
- up လို႕ ေရးလို႕ပဲ ေရးလိုက္ပါတယ္ ဆရာတို႕ရယ္
Like · Reply · 21 hrs


Soe Hlaing
အခု ေအာက္တြင္ တဲြ ေပးလိုက္တဲ့ ပံု ဟာ ေနာက္ခံ အရမ္း လင္းေနလို႕ Subject ျဖစ္တဲ့ အသိုက္ ကို Spot Metering နဲ႕ ေထာက္ကာ ရိုက္ တဲ့ အတြက္ငွက္ကို အလင္းေရာင္အမွန္ ျမင္ရတာပါ ။ ေလ တုိက္လို႕ အသိုက္ ေလထဲ လြင့္ ေန သျဖင့္ Spot Metering က အသိုက္ ေပၚကေန ေခ်ာ္ထြက္ျပီး ေနာက္ ခံ အျဖဴေရာင္ကို ေျပာင္း ေထာက္လိုက္တဲ့ ပံုေတြ ဆို ရင္ Subject ဟာ Underexpose ျဖစ္သြားျပီး မဲ သြားပါမယ္။ 






Like · Reply · 3 · 21 hrs · Edited


Soe Hlaing
 အခု ေအာက္တြင္ တဲြ ေပးတဲ့ ပံုက ေတာ့ အသိုက္ ကို ေထာက္ထား တဲ့ Spot Metering ဟာ ေလတိုက္ လို႕  အသိုက္ ေရြ႕ သြားတာေၾကာင့္ ေနာက္က အလင္းရာင္ ေတာက္ ေတာ က္  ကို  သြား ေထာက္ လို႕ ကင္မရာ Firmware က အရမ္း လင္းေနလို႕ မွတ္ယူ ျပီး အလင္း ကို ေလွ်ာ႕ ခ်လိုက္တဲ့ အတြက္ Subject ဟာ Underexpose ျဖစ္ ျပီး မဲ သြား တာပါ။





Like · Reply · 3 · 21 hrs


Soe Hlaing

 ဒီပံုေတြကို ရုိက္စဥ္ က ဖ်က္ပစ္ လိုက္မယ္ လို႕ လုပ္ပါေသးတယ္။ ေနာက္မွ အခုလိုမ်ိဳး ေျပာၾကဆိုရတာနဲ႕ ၾကံဳ လာရင္ နမူနာ ျပနိုင္ေအာင္ စိတ္ကူးရျပီး သိမ္းထားတာပါ။
Like · Reply · 3 · 21 hrs



Soe Hlaing
အျဖဴ ေရာင္ ေတာက္ေတာက္ျဖစ္ေနတဲ့ ႏွင္း ( Snow ) နဲ႕ သစ္ပင္ လို ညိဳညိဳ မွိဳင္းမ်ိဳင္း ( အလင္းေရာင္ ေတာက္ေတာက္ နဲ႕ အေမွာင္ ) ေရာေနတဲ့ ေနရာ မွာ Camera firmware က Snow ကို mid point အျဖစ္ ယူလိုက္ရင္ Firmware က Exposure ကို ေလွ်ာ့ လိုက္တဲ့ အတြက္ အျဖဴ ဟာ Gray ျဖစ္လာနိုင္တာမို႕ မည္ကဲ့ သို႕ Exposure Value ( EV) ကို ခ်ိန္ သင့္တယ္ ဆိုတာကို ေရးထားတဲ့ ေဆာင္းပါးေလး တဲြ ေပးလိုက္ပါတယ္ Ko Htoo Wai- http://www.digital-photo-secrets.com/tip/19/exposure-value/
Like · Reply · 7 · 21 hrs · Edited


Soe Hlaing
Exposure Value နဲ႕ ပတ္သက္လို႕ အခုတဲြေပးလိုက္တဲ့ ေဆာင္းပါးေလး ကိုလည္း ဖတ္သင့္ပါတယ္. -http://digital-photography-school.com/ev-compensation.../


EV Compensation Explained - Digital Photography School
DIGITAL-PHOTOGRAPHY-SCHOOL.COM|BY DIGITAL PHOTOGRAPHY SCHOOL
Like · Reply · Remove Preview · 4 · 21 hrs · Edited


Soe Hlaing
ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္ ေျပာရရင္ ၊ အထက္ က ေျပာ ခဲ့ တဲ့ Setting အက်ပ္ အတည္း ျဖစ္ေနတဲ့ အေျခအေန မ်ိဳးမွာ ကင္မရာ ရဲ႕ Setting အရ ထြက္လာတဲ့ ပံု ရဲ႕ အလင္း အေျခ အေန ကို  စိတ္မခ် ၊ မယံု ၊ မၾကိဳက္ တဲ့ အခ်ိန္ မွာ Exposure Value (EV ) ကို သံုးရတာပါဘဲ ဗ်ာ။ Pro-Line DSLR ၾကီးေတြ ရဲ႕ Firmware ေတြရဲ႕ ဆံုးျဖတ္ခ်က္ ကေတာ့ အေတာ့္ ကို ေကာင္းတာ ေတြ႕ ရပါတယ္။ ခိုင္း ရင္ ခိုင္း  တဲ့ အတိုင္း ကြက္တိ နီးပါး ကုို ထြက္ လာတာေတြ႕ ရပါတယ္။ 
Like · Reply · 4 · 21 hrs


Htoo Wai
ဟုတ္ကဲ့ ဆရာစိုး....ေတာ္ေတာ္ေလးကို ုျပည့္စံုသြားပါတယ္ဗ်ာ..... က်ေနာ္ထင္ထားတာေလးေတြက တခ်ိဳ႕မွားေနတာသိရပါတယ္.....
Like · Reply · 19 hrs


Htoo Wai
က်ေနာ္ၾကံဳတာေလး တစ္ခုေပါ့.... ပံုေတာဆရာ့ကိုျပစရာမ႐ွိေတာ့ပါဘူးခင္ဗ်ာ.....
အမိုးတစ္ခုေအာက္က ပန္းအိုးေတြမွာ ေပါက္ေနတ့ဲ ေရညႇိပင္ေလးေတြကို ႐ုိက္ၾကည့္တုန္းက.... အခ်ိန္က လဲ နံနက္ေစာေစာ ေနမထြက္ေသးပါဘူး...ခပ္ေမွာင္ေမွာင္ စိုစိမ့္ပီး ေအးေနပါတယ္...အျပင္မွာျမင္ရတာက စိမ္းေမွာင္ပီး ၾကည့္လို႔ေကာင္းတယ္ေပါ့....
႐ုိက္ၾကည့္ေတာ့... အျပင္မွာလိုမဟုတ္ပဲ...လင္းလင္းႀကီးျဖစ္ေနတယ္....ဒါနဲ႔ .... shutter speed တင္ပီး.... exposure ခ်လိုက္ေတာ့..... တကြက္လံုး ေမွာင္သြားျပန္ေရာဗ်.....
အဲ့တာနဲ႔ ... ev ကိုနဲနဲ ခ်ပီးစမ္းၾကည့္ေတာ့မွ.... အျပင္နဲ႔   ေတာ္ေတာ္ေလးန္ီးစပ္တဲ့အေနအထားေရာက္ပါတယ္....က်ေနာ္က ဘာမွမသိဘူး.... ရမ္းလုပ္ၾကည့့္ရင္း....ဆိုေတာ့....သူရဲ႕ effect ကို အဲ့အခိ်န္ကထဲက သိခ်င္ခဲ့တာပါ.....ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ဆရာစိုး.....smile emoticon smile emoticon
Like · Reply · 1 · 19 hrs


Soe Hlaing
ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုတာ ေတာ့ အတိ အက် ေျပာ ရန္ခက္ပါတယ္ Ko Htoo Wai ။ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ ကေတာ့ Shutter Speed နဲ႕ ခ်ိန္ လို႕ ရ တဲ့ အေနအထားမ်ိဳး မွာ EV အတိုးအေလွ်ာ့ နဲ႕ ရိုက္ေလ့ မရွိ တဲ့အေတြက္ Ko Htoo Wai ေျပာတဲ့ အေနအထားကို ေျပာ ရန္ ခက္ပါတယ္။

အေတြ႕ အၾကံဳ အရေတာ့ Exposure Value ဆိုတာ အလင္း နဲ႕ အေမွာင္ အတိုးအေလွ်ာ႕ပါဘဲ။ အေရာင္ အပူ-အေအး အေျပာင္းအလဲ ကေတာ့ White Balance နဲ႕ ဆိုင္ပါတယ္။ ပိုလင္း လာတယ္ ပို ေမွာင္ သြားတယ္ ဆိုတာ EV တန္ဘိုး အျပင္ Image Processing Engine ရဲ႕ Metering process နဲ႕ လဲ ဆိုင္ပါတယ္။ EV အတိုးအေလွ်ာ႕ က ( 0.3) (0.5) , (0.7) (+),(-) စသည္ျဖင့္ အတိုးအေလွ်ာ႕ Stop မ်ား ေျပာင္းပါတယ္။ EV အတိုးအေလွ်ာ႕ Setting မွာလည္း တစ္ခ်က္ အတင္-အခ် လုပ္ရင္ (+) or (-) 0.3 EV ေျပာင္း သလို အေျပာင္း အလဲ မ်ားေစျခင္ရင္ (+) or (-) 0.5  EV ေျပာင္း ေအာင္ ခ်ိန္ လို႕ လဲ ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ကေတာ့ (+) or (-) 0.3 EV  မွာ ဘဲ Set လုပ္ထားပါတယ္။


Shutter Speed ကေတာ့ ( ဥပမာ Nikon D 4) 1/1600s, 1/2000s, 1/1250s, 1/2500s, 1/3200s စသည္ျဖင့္ ေျပာင္းပါတယ္။ ကိန္းဂဏန္း ပမာဏ မ်ားစြာ ကြာ ေပမဲ့ အလင္း အတိုးအေလွ်ာ႕ တန္ဘိုး မ်ားဟာ အဆိုပါ ႏွစ္ခု အၾကား ၊ မ်ားမ်ား စားစား မကြာ တာ ေတြ႕ရပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ့္ အေတြ႕ အၾကံဳ အရ Ko Htoo Wai ေျပာတဲ့ Situation မ်ိဳး မွာ Exposure ကြာဟမွဳ မ်ားေနတာ ဟာ Exposure Speed အတိုးအေလွ်ာ့ အနည္း ၊ အမ်ား တင္သာကမ Metering နဲ႕လည္း ဆိုင္ မယ္ လို႕ ထင္ပါတယ္။

ျဖစ္တတ္ တာက Active Focus Point ဟာ ရိုက္သူ သတိမမူ မိဘဲ အလြန္ လင္းတဲ့ ေနရာကို ေထာက္မိ ေနရင္ Camera Firmware က တအားလင္း တယ္ ဆိုျပီး Exposure ကိုခ် လိုက္ လို႕ ေမွာင္ သြား ပါတယ္။။ ေျပာင္းျပန္သေဘာအရ Subject အေရာင္ထက္ ပိုမဲေနတဲ့ ေနရာကို ေထာက္မိေနရာင္ Exposure ကိုတင္လိုက္လို႕ Subject ဟာ လိုအပ္သည္ထက္ ပိုလင္း လာမွာပါ။ ျဖစ္နိုင္ တာကို ေတြးၾကည့္ မိ တာပါ။


အလင္း အတိုး ေလွ်ာ႕ နဲ႕ ပတ္သက္ တဲ့ အျခား အခ်က္ တစ္ခု က ISO ကို ခ်ိန္ ရာမွာ ကင္မရာရဲ႕ Image Processing Engine  စြမ္းေဆာင္ရည္ နိမ့္ တဲ့ ကင္မရာ မ်ား မွာ ISO မ်ားမ်ား တင္ထားမိရင္ အလင္း အေမွာင္ ကို Compensate လုပ္တဲ့ Setting ေတြ နဲ႕ တိက်ေသာ Agreement မရ ဘဲ လိုသည္ထက္ ပို လင္း သြားတတ္ပါတယ္။


ဒါေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕ေသာ ကင္မရာေတြ ဟာ ISO ကို Auto ထားရိုက္ရင္ အလင္း မမွန္ဘဲ Burn ျဖစ္သြားတတ္ တာေတြ႕ ရပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ လို Wildlife ရိုက္သူမ်ား အေနနဲ႕ အျပင္ က ပကတိ အလင္းအေျခအေန မွာ အေျခအေန ကို ဖန္တည္း လို႕ မရ ဘဲ ရွိတဲ့ အေျခ အေန အတိုင္း ရိုက္ရတာ ျဖစ္ ေတာ့ အထက္မွာ ဆိုခဲ့တဲ့ အလင္း ပမာဏ မညီမွ်တဲ့   အေျခအေနမ်ိဳးမ်ားစြာမွာ ရိုက္ ရတာေတြ နဲ႕ မ်ားစြာ ၾကံဳ ရပါတယ္။ ဒီ ေတြ႕ ၾကံဳ ခဲ့ရတာေလး မ်ားကို ျပန္        ေျပာျပျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
Like · Reply · 3 · 12 hrs · Edited


Soe Hlaing
အခု တဲြေပးလိုက္တဲ့ Nikon က ရွင္းျပတာေလး လည္း ေကာင္းပါတယ္ -http://imaging.nikon.com/lineup/dslr/basics/04/07.htm


Nikon | Imaging Products | DSLR Camera Basics | Exposure…
IMAGING.NIKON.COM
Like · Reply · Remove Preview · 3 · 14 hrs


Soe Hlaing
Ko Htoo Wai, ေျပာတဲ့ Situation ေလးနဲ႕ နီးစပ္စြာ ရွင္းျပထားတဲ့ ေဆာင္းပါးေလးပါ။ အလင္း အေမွာင္ ကို ခ်ိန္ ရာမွာ Shutter Speed, Aperture တင္မက ISO နဲ႕ ပါ ခ်ိန္ တဲ့ Stops မ်ားအေၾကာင္းရွင္းျပထားတဲ့ ေဆာင္းပါးေလးပါ။ - http://www.picturecorrect.com/.../what-are-stops-in.../


What Are “Stops” in Digital Camera Settings?
Probably one of the most misunderstood terms in…
PICTURECORRECT.COM
Like · Reply · Remove Preview · 3 · 14 hrs · Edited


Htoo Wai
ဟုတ္ကဲ့ ဆရာစိုး...... ေဆာင္းပါး Link ေတြအတြက္လဲ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ခင္ဗ်ာ....
Like · Reply · 12 hrs


Soe Hlaing


ကၽြန္ေတာ္ ေျပာ တဲ့ ထဲ မွာ တစ္ခု က်န္ေနတာက ( EV) Exposure Compensation ဆိုတာ ဘာ လုပ္ သလဲ ဆိုတာပါ။ Shutter Speed , Aperture-f တို႕ ကို လုိတဲ့ အေနအထားမွာ စိတ္ၾကိဳက္ အတိုး အေလွ်ာ့ လုပ္ လို႕ မျဖစ္ေတာ့တဲ့အေ န အထား  ( ဥပမာ - ေနာက္ခံ ၀ါး ေနေစျခင္လို႕ Aperture က်ယ္က်ယ္၊ လွ်င္ျမန္စြာ လွဳပ္ရွားေနသည္ကို Freeze လုပ္ဖို႕ အတြက္ Shutter Speed ျမန္ျမန္...စသည္ျဖင့္ ) Set လုပ္ျပီး မွ ထြက္လာတဲ့ Exposure ကို မၾကိဳက္ရင္ တစ္ခု လုပ္ရန္ က်န္တည္းေသာ က်န္တဲ့ နည္းက EV ကို Exposure Compensation လုပ္ဘို႕ ပါဘဲ။



Exposure Compensation (EC) လုပ္ တယ္ ဆို ရာ မွာ Shutter speed နဲ႕ Aperture တစ္ခုခု ကို Auto ထားရင္ အဲ ဒီ Auto ထားတဲ့ Function ကို EC အတိုး အေလွ်ာ့ အလိုက္ အဆိုပါ Auto ထားတဲ့ အရာ ရဲ႕ Stop ကို အတိုးအေလွ်ာ့ လုပ္ကာ အလင္း အနည္း အမ်ားကို ခ်ိန္ ပါတယ္။

 အဆုိပါ Function ႏွစ္ခု စလံုးကို အေျပာင္း အလဲ လုပ္လို႕ မရ ရင္ISO ကို အေသ ခ်ဳပ္ မထားဘဲ လႊတ္ ထား ရင္ ISO နဲ႕ အလင္း အနည္း အမ်ား ကို အနည္း  အမ်ားကို  ခ်ိန္ ပါလိမ့္မယ္။



ဥပမာ - Shutter Priority နဲ႕ 1/3200s ထားျပီး  Aperture ကို Auto ထားသည္ ဆိုပါစို႕ ၊ အကယ္ လို႕ 600 mm Lens နဲ႕ ရိုက္ ရာ မွာ Focal Length ရဲ႕ အဆံုး ျဖစ္တဲ့ 600 mm  မွာ  Aperture ကလည္း f-6.3  ဂိတ္ ဆံုးေန လို႕ Aperture ကို ဒီထက္ ထပ္က်ယ္ လို႕မရ ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုပါစို႕။

ဒီအေျခ အေနမ်ိဳး မွာ Exposure ကို ဒီထက္ပို လင္း ေစျခင္လို႕  Exposure Compensation ( EC) ကို (+) အျဖစ္ တိုး လိုက္ရင္ EC အေနနဲ႕ Shutter speed ကို လည္း မထိနိုင္ ၊  Aperture ကို ထပ္ မခ်ဲ႕နိုင္ေတာ့ တဲ့ အတြက္အေသ မထားဘဲ  လႊတ္ထားတဲ့ ISO ကို Compensate လုပ္ပါ လိမ့္ မယ္။

 ထိုအခါ တင္လိုက္တဲ့ ( + ) Exposure Compensation Stop အလိုက္ Correspond ျဖစ္တဲ့ ISO က  ကင္မရာ Sensor ေပၚမွာ ရွိတဲ့ Electronic Signal ( Photon) ကို Amplified လုပ္လိုက္တာပါဘဲ။ 

ဒီလို Amplified လုပ္ျခင္းျဖင့္ အလင္း ကို ပိုျပီး ေတာက္ လာေစ ျပီး Image ပို လင္း လာေစေအာင္ပါ။ Sensor ေပၚ က Electronic Signal ( Photon) ကို Amplify လုပ္ရာ မွာ Image Signal တစ္ခု ထည္း ကို သာ Amplify လုပ္တာ မဟုတ္ဘဲ  Noise ကိုပါ ေရာ ျပီး Amplify လုပ္ တဲ့ အတြက္ မူလ က Noise ဟာ ပို မ်ား လာပါတယ္။ 


 ( - ) Exposure Compensation  ဆိုရင္ေတာ့ ေျပာင္းျပန္ ေပါ့ ဗ်ာ။ ဒီလို လုပ္တာနဲ႕ တစ္ျပိဳင္ထည္း အေလွ်ာ္ အစားသေဘာမ်ိဳးအရ ISO ပါ Compensation လုပ္ကာ  ISO လည္း က်သြား ပါတယ္။ မ်ားမ်ား EC တင္ေလ ISO လည္း အခ်ိး က် ျမင့္လာ သလို EC Stop ကို ခ် လိုက္ရင္ ခ် လိုက္တဲ့ အခ်ိဳးက် ISO လည္း က် သြား ပါတယ္။ လံုေလာက္တဲ့ အလင္းေရာင္ ရရင္ ISO အတိုး အေလွ်ာ့ ဟာ နည္းပါတယ္။ အလင္းေရာင္ နည္း ရင္ေတာ့ ISO အတိုးအေလွ်ာ့ မ်ား ပါတယ္။


ဒါေၾကာင့္ အလင္းေရာင္ လံုေလာက္ ရင္ သို႕မဟုတ္ အလင္း ေရာင္ ကို ကိုယ္ လိုအပ္ သလို ဖန္တည္း ယူ နိုင္ရင္ သို႕ မဟုတ္ Shutter Speed နဲ႕ Aperture ကို အတိုးအေလွ်ာ့ လုပ္နိုင္ တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး မွာ  လိုအပ္ တဲ့ Exposure ရ ရန္ အတြက္  Exposure Compensation  မလုပ္ ဘဲ Shutter Speed နဲ႕ Aperture ၊ အလင္း ေတြ ကိုယ့္ စိတ္ တိုင္က် ခ်ိန္ ကာ ရိုက္သင့္ပါတယ္။

Shutter speed. Aperture, ISO  တို႕ အားလံုး ကို Manual ထားလိုက္ရင္ Exposure Compensation  အတုိး အေလွ်ာ့ လုပ္၍ မရ ေတာ့ပါ။ တစ္ခုခု ကို Auto အျဖစ္ လႊတ္ ထားမွသာ Exposure Compensation ကို အတိုး အေလွ်ာ့ ခ်ိန္ လို႕ ရပါတယ္။
Like · Reply · 2 · 12 hrs · Edited


Htoo Wai
Manual mode မွာထားရင္လဲ ISO နဲ႔ Auto ဆက္စပ္ေနတာမ်ိဳးလား ဆရာစိုး....
Unlike · Reply · 1 · 11 hrs


Soe Hlaing
 Ko Htoo Wai, ကၽြန္ေတာ္ သိသေလာက္ ေတာ့ အဓိက Setting (3) ခုျဖစ္ တဲ့ Shutter Speed, Aperture, ISO တို႕ အနက္ တစ္ခုခု ကို Auto ထားလိုက္ ရင္ Exposure Mod ကို Manual ထားေစကာမူ Auto ထားတဲ့ Setting ဟာ Firmware ရဲ႕ အခ်ိန္အဆ အရ   လိုက္ ျပီး ေျပာင္းလဲ လာပါတယ္။ 


Manual Mode  Setting  မွာ Shutter Speed နဲ႕ Aperture ကို Manual မွာ စိတ္ၾကိဳက္ Setting လုပ္ထားျပီး ISO ကို Auto ထားပါက Exposure Compensation လုပ္ ပါ ရင္ အေသခ်ဳပ္ ထားတဲ့ Shutter Speed နဲ႕ Aperture တို႕ ကို ဘယ္လိုမွ ေျပာင္း လို႕ မရ တဲ့ အတြက္ ISO ကို Compensate လုပ္ ကာ အလင္း အတိုး အေလွ်ာ႕ လုပ္ပါလိမ့္ မယ္။  


Shutter Speed, Aperture တို႕ ကို Manual Mode ထားျပီး ISO ကို Auto ထားရင္  Firmware က သူ လိုအပ္ တဲ့ အလင္းအတိုးအေလွ်ာ႕ကို Auto ထားတဲ့ ISO နဲ႕ သူ႕ ရဲ႕ အခ်ိ္န္ အဆ အရ အတိုး အေလွ်ာ လုပ္ပါ တယ္။ ဘယ္ေလာက္ တိတိက် က် လုပ္နိုင္သလဲ ဆိုတာ ကေတာ့ ကင္မရာ ရဲ႕ နည္းပညာ အဆင့္ ျမင့္ မွဳ ေပၚမွာ တည္ပါတယ္။ Image processing Engine ေကာင္းေလ ပို တိက် ေလ လို႕ ေျပာရမွာပါဘဲ။
Like · Reply · 2 · 8 hrs


Soe Hlaing
( EV) Exposure Compensation ကို အမ်ားဆံုး သံုးတာက ေအာက္မွာ တဲြ ေပးတဲ့ ပံုလိုမ်ိဳူးပါ။ ပံု ကိုၾကည့္ ပါက Tunnel တစ္ခု မွာ အတြင္း က ေမွာင္ေနျပီး Tunnel အထြက္ မွာ တအားလင္းေနတာပါ။ ဒီအတိုင္းရိုက္ရင္ Metering က Tunnel အတြင္းက အလင္း အမ်ားစု ျဖစ္တဲ့ အေမွာင္ကို ယူ လိုက္ေတာ့ Tunnel အထြက္ ေနရာ ဟာ တအား ျဖဴ သြားပါတယ္။


လိုျခင္တာက အဆိုပါအထြက္ ေနရာက Subject ကို Exposure အမွန္လိုျခင္ တာပါ။ ဒါေၾကာင့္ Tunnel အထြက္ ေပါက္က Subject အလင္း မွန္ ရဘို႕ အတြက္ ( EV) Exposure Compensation (-) ေလွ်ာ႕ ရိုက္ရပါမယ္။


ၾကည့္သူ ဘယ္ဘက္ ပံုက ( EV) Exposure Compensation မလုပ္ဘဲ ပံု မွန္ Setting အတိုင္းရိုက္တာပါ။ ညာဘက္က ပံုက ( EV) Exposure Compensation (-) 1 EV Compensate လုပ္ထားတာပါ။ဒါေၾကာင့္ Tunnel အထြက္ က Subject ေပၚလာပါတယ္။





အထက္ပါ ပံု မ်ိဳး မွာ ေတာ့ Camera Setting လုပ္ ရာ တြင္  Shutter speed, Aperture တို႕ ကို လုိသလို  ျပင္ လို႕ ရတဲ့ အေန အထားမွာ ရွိတတ္ ပါတယ္။ ဒီလို ဆိုရင္ ေတာ့ Exposure Compensation လုပ္စရာ မလို ပါ။ မရ တဲ့ အဆံုးမွာ Exposure Compensation ကို သံုး သင့္ပါတယ္။  

Like · Reply · 2 · 12 hrs · Edited


Htoo Wai
ဟုတ္ကဲ့ ... ဆရာစိုး...ပုဂံဘုရားေတြ အထဲေရာက္ရင္....အသံုးက်တာေပါ့ေနာ္.....
Like · Reply · 10 hrs


Soe Hlaing
Ko Htoo Wai, ဒါ က အမ်ားသံုးပါ။ ဒီလို မ်ိဳး ရိုက္တဲ့ ဟာမ်ိဳးက  အခ်ိန္ လု ရိုက္ရတာ မ်ိဳး မဟုတ္လို႕ အထက္မွာ ကိုေမာင္ၾကီး  ( Mg Gyi Photgropher )  ေျပာ သလို အမ်ိဳးမ်ိဳး နည္း နဲ႕ စမ္း ရိုက္ ၾကည့္ပါ။ ေနာက္...ၾကိဳက္ တဲ့ Setting ကို ယူ လိုက္တာေပါ့ ဗ်ာ။ 
Like · Reply · 2 · 9 hrs
View more replies


Soe Hlaing
Ko Htoo Wai စ ေပးလိုက္တဲ့ ဒီ Post ကေလးဟာ Exposure Compensation ဆိုင္ရာ မွတ္စုေလး တစ္ခု ျဖစ္သြားပါတယ္။ မသိေသး သူမ်ား အတြက္ တစ္စံု တရာ ဗဟုသု တေပါ့ ဗ်ာ။
Unlike · Reply · 2 · 9 hrs · Edited


Htoo Wai
ဟုတ္တယ္ ဆရာ.... က်ေနာ္ တို႔ စတင္ေလ့လာသူေတြ အတြက္ အင္မတန္ အက်ိဳးမ်ားပါတယ္ခင္ဗ်ာ.... ဆရာစိုးႏွစ္သစ္မွာ....စိတ္ခ်မ္းသာကိုယ္ခ်မ္းသာစြာ....မိသားစုနဲ႔ အတူ ေပ်ာ္ရြင္စြာ ျဖတ္သန္းႏိုင္ပါေစခင္ဗ်ာ....
ဗဟုသုတ ေတြလဲ ပိုၿပီးမွေဝႏိုင္ပါေစလို႔ က်ေနာ္ ဆုေတာင္းပါတယ္.....
Like · Reply · 8 hrs




မိုး တိမ္ -
ဆရာ ကိုစိုးလိႈင္နဲ႕ ကိုထူးေဝ တို့ကို ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ခင္ဗ်ာ။
ကိုယ္ ဘာကို သိခ်င္လို႕ ေမးရင္ေတာင္ ဆရာေတြက ျပန္ေျဖရင္
ေနာက္ထပ္ ဘာေမးရမယ္မွန္း မသိဘူး။
သိခ်င္တာ ေတာ့ ရိွတယ္ မေမးတတ္တာမ်ဳိးပါ။
ခု ဒီ post ကေတာ့ ဆရာကုိစိုးလိႈင္ေျပာသလိုပဲ exposure composition မွတ္စုေလးပါ။
အေမး အေျဖ ေတြနဲ႕ ဆိုေတာ့ ပိုျပီး  နားလည္ပါတယ ္ က်ေနာ္တို႕လို စတင္ေလ့လာသူေတြအတြက္ အမ်ားျကီးပညာရပါတယ္ ေမးတဲ႕သူေရာ ေျဖတဲ႕သူကိုပါ အမ်ားျကီးေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ခဗ်ာ


Like · Reply · 1 · 3 hrs
Soe Hlaing


Supplement.
( ေနာက္ဆက္တဲြ )


ဒီ အပိုဒ္ ကေတာ့ Exposure composition နဲ႕ ပတ္သက္ လို႕ ကိုယ္ တိုင္ ရိုက္ ခဲ့ တဲ့ ပံု အတြက္ ဘယ္ အတြက္ ေၾကာင့္ Exposure composition ထည့္ ထားရတယ္ ဆိုတဲ့ အေၾကာင္း ရွင္းလင္းခ်က္ ကို သီးျခား ထပ္ျဖည့္ ထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။


ေအာက္တြင္ နမူနာ ျပထားသည့္ ( ပံု အမွတ္ - ၆ ) သည္ Olive backed Sunbird အထီးကေလး အသိုက္ သို႕ ပ်ံ လာသည့္ ပံု ျဖစ္ပါတယ္။




အသိုက္ ဟာ အလင္းေရာင္ ကို (၃) ဘက္ ေလာက္က ေန ကြယ္ ထားတဲ့ ပန္း ျခံဳ ေအာက္မ်ာ ရွိေနပါတယ္။ သို႕ ေသာ္ ကံ ေကာင္းတာက ေနာက္ခံ အေတာ္ ရွင္းေနတဲ့ ေနရာ ေလး တစ္ေနရာ ေလာက္ ရွိေနတာပါဘဲ။


ေနာက္ခံ ရွင္းရွင္း ေလး ရမဲ့ ေနရာ ကိုေရြးျပီးတဲ့ အခ်ိန္ မွာ အလင္းေရာင္က Subject ျဖစ္တဲ့ ငွက္ ရဲ႕ ေနာက္ နားကို က်ေနတဲ့ အခ်ိန္ ျဖစ္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္ Sunbird အထီးကို ရိုက္ျခင္တာက ရင္ဘတ္က နက္ျပာ ေရာင္ကေလး ကို အေရာင္ ေပၚ လြင္ ေစျခင္တာပါ။


ေနေရာင္ တည့္တည့္ ထိုးတဲ့ ေအာက္ မွာ ရိုက္ရင္ေတာ့ ငွက္ ကေလး ရဲ႕ ရင္ဘတ္ ရဲ႕ ၊  နက္ ၊ျပာ ၊ စိမ္း၊ အေရာင္ေတြဟာ ပိတုန္း ေရာင္ကဲ့ သို႕  ျဖာ ထြက္ လာ ကာ အေတာ္လွပါတယ္။ 


သို႕ေသာ္ အလင္း ျပာင္းျပန္ ( Against the light ) ရိုက္ရင္ေတာ့ မဲ တဲ့ အေရာင္ ဘဲ ထြက္ပါတယ္။ ေခါင္းေရာ မ်က္ လံုး ပါ အမဲေရာင္ေတြ ဖံုး ကုန္ တာပါဘဲ။ မ်က္ လံုးကလည္း အမဲ ေရာင္ဆိုေတာ့ မ်က္လံုး ကိုပါ မျမင္ရေတာ့ပါ။ ငွက္ ရိုက္ရာ မွာ မ်က္ လံုး မေပၚ ရင္ အလကား ပံု ဘဲ လို႕ ဆရာ ေတြ က ဆိုၾကပါတယ္။


အခု လိုအေျခအေနမွာ အလြန္ျမန္ တဲ့ ေတာင္ပံ ခတ္တာ ကို Freeze လုပ္ နိုင္ေအာင္ ပံု မွန္ Setting နဲ႕ ရိုက္ ဘို႕အတြက္ Shutter speed 1/3200s ကို ယူ ထားပါတယ္.။ ဒီထက္ လည္း မေလွ်ာ့ ျခင္ပါ။


ငွက္အေကာင္က လက္မ ဖ်ား သာသာ ေသးေသး ေလး ဆိုေတာ့ Focal Length ကို - 600 mm ကေနေလွ်ာ႕ လို႕ လည္း မျဖစ္။ ဒီေတာ့ Aperture ကိုလည္း 600 mm မွာ အက်ယ္ ဆံုး ျဖစ္တဲ့ f-6.3 ထက္ ပို မဖြင့္ နိုင္။ 

ဒီ အတိုင္းရိုက္ရင္ ငွက္ ကေတာ့ မွတ္တမ္း ပံု သေဘာေလာက္ ေပၚလာ လိမ့္မယ္။  ကိုယ္ လိုတဲ့ အေရာင္ မရ နိုင္။ လွ လည္း လွ မည္ မဟုတ္ပါ။


ဒီေတာ့ Exposure ကို compensate လုပ္ဘို႕ လို လာပါတယ္။ ငွက္ မလာ ခင္ အသိုက္ ကို AF- (C) ရဲ႕ Active Focus point နဲ႕ ေထာက္ကာ Metering ကို Center weighted Average Metering နဲ႕ ထားျပီး Exposure composition ကို တစ္ဆင့္ ျခင္း တင္ကာ စမ္း ရိုက္ၾကည့္ ပါတယ္။


ဒီလို စမ္းရင္ Exposure composition (+) 0.7 EV မွာ အေလာေတာ္ ျဖစ္လာနိုင္ တာကို ေတြ႕ ရတာပါတယ္။ အဲ ဒီ အေန အထားမွာ သူနဲ႕ correspond ျဖစ္တဲ့ ISO Sensitivity က ISO-5600 ျဖစ္ပါတယ္။


ဒါနဲ႕ Setting မွာ Exposure Speed 1/3200s, f - 6.3 , Exposure composition (+ ) 0.7 EV, ISO 5600. ကို အေသယူ လိုက္ကာ ရိုက္ခဲ့ ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ကင္မရာက Nikon D4 ျဖစ္လို႕ ဒီေလာက္ တင္မက ဒီထက္ ျမင့္တဲ့  ISO ကို ထိန္း နိုင္ ပါတယ္။ ေနာက္ ေပၚ ကင္မရာ ေတြ က ISO ကို ဒီထက္ အမ်ားၾကီး ပို ထိန္း နိုင္တာေတြ႕ ရပါတယ္။


ဒီ လို ေနာက္ခံ မွာ အလင္း မ်ားေနျပီး Subject ေပၚမွာ အလင္း က်တာ နည္းေန တဲ့ အေျခ အေန မ်ိဳး မွာ Exposure Speed နဲ႕ Aperture တို႕ ကို လည္း ထိ လို႕ မရ ေတာ့ရင္ Subject ကို ကိုယ္ လိုျခင္တဲ့ Exposure ရ ရန္ အတြက္ Exposure composition ကို သံုးရေတာ့ တာပါဘဲ။


ဒါေၾကာင့္ လည္း ငွက္ ရဲ႕ ရင္ဘတ္ ကအေရာင္ ေပၚသင့္သေလာက္ ေပၚလာျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။


အေတြ႕ အၾကံဳ ထဲက Exposure composition အေၾကာင္းကို ထပ္ျဖည့္ ကာ မွ်ေ၀ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။

____________________________

4 comments:

  1. ေက်းဇူးအထူးတင္ပါတယ္ဆရာ။။။။။။။။။။။။။။။

    ReplyDelete
  2. မွတ္စုုေကာင္းေလး တစ္ခုုပါ ဆရာစိုုး......

    ReplyDelete
  3. ​ေက်း ဇူးအထူးတင္​ပါ တယ္​ ​ဗ်ာ

    ReplyDelete