Thursday, 18 May 2017

Analysis of Mountain Photography




93 – Analysis of Mountain Photography                       ၉၃ - ရွဳေမွ်ာ္ ခင္းပံု မ်ားကို သံုးသပ္ျခင္း( ေတာင္)





“  ေတာ ေတာင္ ရွဳ ေမွ်ာ္ခင္း ပံု မ်ားကို သံုးသပ္ျခင္း “



နိဒါန္း စကား။


ရွေမွ်ာ္ခင္း ပံု မ်ား ရိုက္ကူး ျခင္း ကို  လိုက္လံ ရွာေဖြ ဖတ္ရွဳ ရာ ရွဳ ေမွ်ာ္ ခင္း ရိုက္ ကူးရာ တြင္ ေတာ ေတာင္၊ အေဆာက္အဦ၊ ေရျပင္၊ လြင္ တည္း ကြင္းျပင္ စသည့္  ရိုက္ကူး သည့္  ေနရာ ေဒသကို လုိက္၍ အေလး ေပး ရိုက္ကူး နည္း  မွာ လည္း  ေနရာ လိုက္၍ အနည္းနဲ႕ အမ်ား တြင္ ကြာ ျခားမွဳ ရွိတန္ သေလာက္ ရွိသည္ကို သိလာရပါသည္။

ေတာေတာင္ ရွဳေမွ်ာ္ခင္း မ်ား ရိုက္ကူးရာတြင္ အေလးေပး ျပသရန္ ဓါတ္ပံုကို ဖဲြ႕ စည္း ျခင္း ႏွင့္  Seascape  ကဲ့ သို႕ ေရျပင္ ကို အေလးေပး ရိုက္ကူးရာတြင္ အေလးေပး ဖဲြ႕ စည္း သည္ မွာ အားလံုးပံု စံ တူလို မဟုတ္ ဘဲ အေတာ္အသင့္ မတူ ေသာ အခ်က္ မ်ား ရွိသည္ ကို သတိ ထားလာမိပါသည္။

ယခု မွတ္စုသည္ ေတာေတာင္ မ်ားရိုက္ကူး ျခင္း ႏွင့္ပတ္သက္၍  ပံုတစ္ပံု ျခင္းစီ အလိုက္ အေလးထားရိုက္ ကူးျခင္း ႏွင့္ အားသာ ခ်က္ မ်ားကို ပံု ႏွင့္ တကြ ျပသ ထားသည့္ ေဆာင္းပါး ရွင္ Professional Photographer, Writer , Photo Editor တစ္ဦး ျဖစ္သူ Siddhartha  ၏ “ 25 Analysis of Mountain Photography “ ကို တိုက္ရိုက္ ဘာသာျပန္ထာျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ၂၅ ပံု ဆိုေသာ္ လည္း ၂၄ ပံု သာေတြ႕ သျဖင့္ ေတြ႕ သမွ် ကိုသာ ဘာသာျပန္ လိုက္ပါသည္။

ေ၀ဘန္ သံုးသပ္သည့္ အေၾကာင္းအရာ မွာ Mountain Photography ျဖစ္ေသာ္လည္း ျမန္မာ ဘာသာ ျပန္ ရာ တြင္ စာေခ်ာ ေစရန္ “ ေတာေတာ င္ ရွဳ ေမွ်ာ္ခင္း “   ပံု ဟု ဘာသာျပန္ ထား ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ ေနရာ မ်ားတြင္ ကၽြန္ေတာ္ ဟု သံုး ႏွဳံး ထားျခင္း မွာ Siddhartha ကို ကုိယ္စား ျပဳ သံုး ႏွံဳး ထား ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဤမွတ္စု ပါ နမူနာပံု မ်ားသည္ မူရင္း ေဆာင္းပါးမွ ပံုမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္ ။ မူရင္းေဆာင္း ပါး 
တြင္  ပံု မ်ား ကိုတစ္ပံု ျခင္းစီ အလိုက္ ထူးျခား သည့္ အခ်က္ ေလာက္ ကိုသာ သံုးသပ္ ထားပါသည္။ သံုးသပ္ရာ တြင္ နိုင္ငံတကာ သံုးသပ္ ေ၀ဘန္မွဳ ပံုစံ အတိုင္း ဓါတ္ပံု ဆိုင္ရာ ဥပေဒသ ( Rules) မ်ားကို ခ်ည္တိုင္ ထားကာ သမားဂုဏ္ျပ ညႊန္း ေနျခင္းမရွိဘဲ အတတ္ နိုင္ဆံုး လက္ေတြ႕ ခံ စား နိုင္မွဳ ကို အေျချပဳ ကာ သံုးသပ္ ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

Technical ဆိုင္ရာ ႏွင့္ ပတ္သက္ေနသည့္ အခ်ိဳ႕ ေသာ အပိုင္းမ်ားကို မူ ျဖည့္ စြက္ ရွင္းလင္း မွ ပိျ၍ ရွင္းမည္ဟု ယူဆ သည့္အတြက္ ကၽြန္ေတာ္ ျဖည့္စြက္ ရွင္းလင္း  ထားပါ သည္။



ေတာေတာင္ ရွဳ ေမွ်ာ္ခင္း ပံု မ်ား ကို သံုးသပ္ ျခင္း။


ေတာေတာင္မ်ားသည္ ရွဳ ေမွ်ာ္ခင္း ပံု တစ္ပံု ရိုက္ကူးရာ  တြင္ ပံုေကာင္း တစ္ပံု ရွိ  ေရး  အတြက္  အလြန္ အေထာက္အကူ ျပဳေသာ အရာ မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင္ဓါတ္ပံု ဆရာ မ်ားသည္    ေရွးယခင္ ထည္း က ပင္ ေတာ ေတာင္  ရွဳေမွ်ာ္ ခင္း  ပံု မ်ား ကို ရိုက္ကူးခဲ့ၾကပါသည္။

ေအာက္တြင္ ပံု ေတာေတာင္ ရွဳေမွ်ာ္ ခင္းပံု (၂၄ )  ပံု ကိုတစ္ပံု ျခင္းစီ အလိုက္  ပံု မ်ား ၏  ေကာင္းသည့္ အ  ခ်က္ မ်ား အား ရွင္းျပ ပါမည္။  မ်ား မ်ား စားစား မဟုတ္ဘဲ ဘာေၾကာင့္ ဤ ပံု မ်ားကို ၾကိဳက္ ႏွစ္ သက္ ရေၾကာင္း အခ်ဳပ္ သေဘာ ရွင္းျပပါမည္။





1-   Austria Misty Mountain




ေတာေတာင္ ( Mountain Photography ) ရိုက္ရာ တြင္ မ်ားေသာ အားျဖင့္  သဘာ၀  အေရာင္ လွပစြာ ရရန္ အဓိက ထား ၾကိဳး စား ၾကပါသည္။ အထက္ပါ ပံု တြင္ သဘာ၀  အေရာင္ လွပစြာ ရရန္ ဓါတ္ပံု ဆရာ သည္ တိမ္တိုက္ မ်ား အေကာင္းဆံုး အေရာင္ ၾကြ လာ သည့္ Contrasting အေနအထား မ်ိဳး ေရာက္ေအာင္သည္းခံကာ  ေစာင့္ျပီး ၊ လိုျခင္ သည့္ တိမ္ တိုက္ ၏ contrasting Light အေနအထားေရာက္မွ ရိုက္ခဲ့ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။






2-   Serene Mountains





အထက္ပါ Serene Mountains ပံု ရိုက္ကူးရာ တြင္ Orange Filter သံုးထား ေလသလား သို႕ မဟုတ္ ေနာက္ပိုင္း Post Production တြင္ Orange Colour ထည့္ ေလသလား မေျပာ တတ္ ပါ။ သို႕ ရာ တြင္ ဤ ကဲ့ သို႕ လိေမၼာ္ ေရာင္ ေကာင္းကင္ သည္ Foreground ရွိ ေရ အျပာ ေရာင္ ႏွင့္ Compliment ျဖစ္ သျဖင့္ အေတာ ္ေကာင္း သည့္ ပံု ျဖစ္လာသည္။






3-   Blue Mountains





အထက္ပါ Blue Mountains  ပံု ကဲ့ သို႕ ပံု မ်ား တြင္ အကယ္၍ ဓါတ္ပံု ဆရာ သည္ အလင္းေရာင္ နည္းသည့္  Highlight Area ကို exposure metering ယူ  ကာ ရုိက္ မည္ဆိုပါလွ်င္ ေရွ႕ ပိုင္း ( Foreground details ) ရွိ အေသး စိတ္ ကေလး မ်ား ေျပာက္ ကုန္မည္ ျဖစ္သည္။



( ျဖည့္ စြက္ ရွင္းလင္းခ်က္ - ဆိုလို သည္မွာ Highlight ကဲ့ သို႕ အလင္းေရာင္ နည္းသည့္ ေနရာ ကို Spot Metering, ကဲ့ သို႕ ဧရိယာ က်ဥ္းက်ဥ္းေလး ကို ဖတ္သည့္ Metering ကို ယူ လိုက္ ပါက ကင္မရာ firmware က ေမွာင္ေနသည္ဟု ယူဆကာ Exposure ကိုတင္လိုက္သည့္ အတြက္ ေရွ႕ ပိုင္းရွိ မူလ ထည္းက အလင္းေရာင္ ရွိ ေနသည့္ ေနရာ မ်ား Over expose ျဖစ္သြားမည္ ကို ဆုိလိုျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ )






4-   Chinese Mountains






အထက္ပါ Chinese Mountains  ပံု မွာ အေတာ္ ေကာင္းမြန္သည့္ ဖဲြ႕ စည္းမွဳ  ( Composition ) ရွိေသာ ပံု ျဖစ္ပါသည္။ Long exposure ျဖင့္ရိုက္ ထားသျဖင့္ ပို၍ ၾကည့့္ ေကာင္းသည္။ ေကာင္းကင္ ေပၚရွိ တိမ္ မ်ား အမွ်င္ လိုက္ျဖစ္ေနသည္မွာ Long Exposure ေၾကာင့္ တိမ္ ထု  ေရြ႕ လွ်ား သည့္ ေနရာ တစ္ေလွ်ာက္ အတန္း ကေလး မ်ား  ျဖစ္လာ ျခင္း ျဖစ္ သည္။ အလင္းေရာင္ မ်ား သည့္ ေန႕ ခင္း အခ်ိန္ တြင္ ဤ ကဲ့ သို႕ Long Exposure ျဖင့္ ရိုက္ နိုင္ေစရန္ ND Filter ခပ္ေျဖာ့ေျဖာ့ သံုး ထားပံု ရသည္။




5-   Snowy Mountains







အထက္ပါ  Snow Mountains  ပံု သည္လည္း တိက် မွန္ကန္သည့္ Right exposure Setting ယူ ထားသည့္နမူနာ တစ္ခု ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤကဲ့ သို႕ ပံု မ်ားရိုက္ ရာ တြင္ အျမဲ တမ္း လိုလို ျဖစ္တတ္္သည္မွာ ေျမျပင္အထက္ က ေကာင္းကင္၏ ေတာက္ပေနေသာ အလင္း ေရာင္မ်ား က ဓါတ္ပံု ဆရာ Exposure ယူ ရာ တြင္ အမွားဘက္ သို႕ ေရာက္ေစရန္ လွဲ႕စားတတ္ ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။



ယခု ပံုတြင္မူ ဓါတ္ပံုဆရာ သည္ ကၽြမ္း က်င္ ပိုင္နိုင္စြာ Exposure ကို ယူ လိုက္ နိုင္သျဖင့္ မရွိမျဖစ္ လိုအပ္သည့္ လွပေသာ Shadow မ်ား နွင့္ အနုစိပ္ မ်ားရရွိ လိုက္ပါသည္။


( ျဖည့္ စြက္ရွင္း လင္း ခ်က္ - ဆိုလိုသည္မွာ အထက္ပါ ပံု ကဲ့ သို႕ အျဖဴေရာင္ ေတာက္ ေတာက္မ်ားျဖင့္ ျပည့္ေနသည့္ ေနရာမ်ားတြင္ Exposure ယူ ရာတြင္ မ်က္ေစ့ လည္ နိုင္သည္ကို ေ၀ဘန္ သံုးသပ္ သူက ေျပာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။။ အျဖဴ ေရာင္  ေတာက္ေတာက္ ကိုသာ Exposure Metering ယူ လိုက္ပါက Camera firmware က အလြန္ လင္းသည္ဟု ယူဆကာ Exposure ကို ေလွ်ာ့ ခ် လိုက္သျဖင့္  Underexpose ျဖစ္ကာ ေမွာင္ သြား ပါ လိမ့္ မည္။ သံုးသပ္ သူက ဓါတ္ပံု ဆရာ မည္သည့္ ေနရာ ကို Exposure metering ယူ ထားသည္ဟု မေျပာပါ။ သို႕ရာ တြင္ Average Lighting ျဖစ္နိုင္သည့္ ေရထဲ ရွိ အရိပ္ အျပာ ေရာင္ အစြန္း တစ္ေနရာ ကို ယူ ထားသည္ ဟု ခန္႕မွန္းရပါသည္။ )



6-   Asymmetrical Beauty





အထက္ပါ Asymmetrical Beauty ပံု သည္ အေရာင္ မ်ားႏွင့္  ခ်ယ္ မွဳန္း ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤ ပံုတြင္ ဓါတ္ပံု ဆရာ သည္ မ်က္ျမင္အေျခ အေန အရ ပံု ကို အခ်ိဳး ညီ ခဲြထားသည့္ ( Complete symmetrical ) ဖဲြ႕စည္းမွဳ ( Composition ) မ်ိဳး လုပ္ လွ်င္ ေကာင္းလိမ့္ မည္ ဟူေသာ  လွည့္ စားျခင္း ကို မခံ ဘဲ ဓါတ္ပံု ဆရာ သည္ အခ်ိဳး မညီ ေသာ Asymmetry ကို ယူ လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ 


အခ်ိဳ႕ေသာေနရာ မ်ား တြင္ ဤကဲ့ သို႕ အခ်ိဳး မညီ (Asymmetry ) ဖဲြ႕ စည္းမွဳ ( Composition ) ယူ လိုက္ျခင္းက  အခ်ိဳး ညီ ခဲြထားသည့္ ( Complete symmetrical ) ဖဲြ႕စည္းမွဳ ပိုမို အားေကာင္းသည္ ကို ေတြ႕ ရသည္။






( ျဖည့္ စြက္ရွင္း လင္း ခ်က္ - အထက္ပါ ပံု ကို ၾကည့္ပါက ေဘး တစ္ဘက္တြင္ ၾကည့္ သူကို ဖမ္းစားထားသည့္ Center of Interest  ေရႊ၀ါ ေရာင္ ေတာင္ ကို ထားျပီး က်န္ တစ္ဘက္ တြင္ ဘာမွ မယ္မယ္ မရ မထားဘဲ အလြတ္ သေဘာ ေလာက္ ထားသည့္ အခ်ိဳး မညီ (Asymmetry Composition ) ကို ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။ )



7-   Blue Mountains








အထက္ပါ Blue Mountain ပံု မွာ အေတာ့္ ကို လွေသာပံု ျဖစ္သည္။ ဤကဲ့ သို႕ ပံု မ်ား ရ နို္င္ ေစရန္ ဓါတ္ပံုဆရာ သည္ ပံုေပါင္း (၃) မွ အထက္ရိုက္ ကူးကာ Panoramic ပံု အျဖစ္ ျပန္ ေပါင္း ထားပံု ရသည္။ 






8-   Tatra Mountains Slovakia




အထက္ပါ Tatra Mountains Slovakia ပံု ကို လိုျခင္ ေသာ အလင္းေရာင္ ရရန္ ကြက္တိ ခ်ိန္ ရိုက္ ထားပံုရသည္။ ပံု၏ ဖဲြ႕ စည္းမွဳ (Composition) ကို ၾကည့္ပါက လည္း Foreground interest ကို  ျဖည့္ ထားေပးျပီး ေရွ႕ ပိုင္းမွ ေနာက္ပုိင္း သူ ျပ လိုသည့္ ေနရာ အထိ  ျပတ္သားေသာ  Depth of Field ရရန္ မွန္ကန္ ေသာ Aperture ကို သံုးထား ျခင္းက ဤပံု၏ ေအာင္ျမင္မွဳ ကို ေပးလိုက္ ျခင္း ျဖစ္သည္။








9-   Mountains against Lake








အထက္ပါ Mountains against Lake ကို သာမန္ အေတြ႕ အၾကံဳ မရွိသူ ရိုက္ပါက ဤပံု သည္ Overexpose ျဖစ္သြာ မည္မွာ ၾကိမ္းေသသည္။  သို႕ ရာ တြက္ ဓါတ္ပံု ဆရာ သည္ ပံု ကို Burning High Light ျဖစ္သြား မည့္ အေျခ အေန ကိုေရွာင္ကာ တိက် ေသာ Spot Metering ကိုသံုး သြားသည္။



( ျဖည့္ စြက္ရွင္း လင္း ခ်က္ - အထက္ပါပံု တြင္ ေမွာင္ေနသည့္ ေနရာ မ်ားေနသည္။ အေတြ႕ အၾကံဳ မရွိသူ ျဖစ္ပါက ေမွာင္ေနသည့္ တစ္ေနရာရာ ကို ေထာက္ကာ Metering လုပ္ လိုက္ နိုင္ မည္ ျဖစ္သည္။ ထိုအခါ Overexpose ျဖစ္သြားမည္။ သို႕ေသာ္ ဓါတ္ပံု ဆရာသည္ အထက္ တြင္ ေဖၚျပ ခဲ့ သည့္ အတိုင္း Extreme Lighting area မ်ားကို ေရွာင္ကာ  Average Lighting ရွိသည့္ ေနရာကို spot Metering ယူလိုက္ သည္ ကို ဆိုလိုပါသည္။ )




10-   Winter Mountains






ရွဳ ေမွ်ာ္ခင္း မ်ားရိုက္ကူရာ တြင္ Telephoto Lens မ်ား ဘယ္ႏွစ္ခါ မ်ားသံုး တယ္ လို႕ ၾကားဘူး ၾကပါသလဲ။ 

အထက္ပါ Winter Mountain ပံု ကို မူ Telephoto Lens သံုးကာ ရုိက္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤ သို႕ ျဖင့္ ပံု အတြင္းက လ သည္ ၾကီး လာကာ  လွပေသာ Composition ရလာျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


( ျဖည့္ စြက္ရွင္း လင္း ခ်က္ - သာမန္ Lens ျဖင့္ ရိုက္ပါမူ အဓိက ျပ လုိသည့္ ေတာင္ထိပ္ ရွိ ထင္းရွဴး ပင္ ႏွင့္ ယင္း ကို Silhouette ေပးသည့္ ေနာက္ တြင္ ရွိ လ သည္ ဤ မွ် ေလာက္ သြဲ စြာ ေပၚ ကာ ပံု ကို ေအာင္ျမင္ ေစနိုင္ မည္ မဟုတ္ပါ။ )









1   11- White Mountains, Waterfall





ဤ White Mountains, Waterfall တြင္ အဓိက ျပ ထားသည္ မွာ Slow speed ႏွင့္ ရိုက္ ထားသည့္ အတြက္ Silky water ျဖစ္လာသည္။ Beautiful Texture of Water ျဖစ္ပါသည္။ Natural Density Filter သံုးထား သည္ ကို ယံုမွားသံသယ ရွိရန္ အေၾကာင္းမရွိပါ။ အဆိုပါ Filter မ်ိဳး သံုး သျဖင့္ သာ ယခု ကဲ့ သို႕  ေန႕ ခင္း တြင္ ဤ ကဲ့ သို႕ ပံု မ်ိဳး ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။







12-   Backlit Mountain


1  




အထက္ပါ Back-lit Mountain ပံုကို မူလ က Colour နဲ႕ ရိုက္ ခဲ့ ပံု ရပါသည္။ သို႕ေသာ္ အေရာင္ အား မေကာင္း သည့္ အေျခ အေနမ်ိဳး တြင္ ဤကဲ့ သို႕ အေရာင္ တစ္ေရာင္ထည္း ဆန္ဆန္ အေရာင္ အုပ္စု တစ္ခု ၏ မ်ိဳးတူ အေရာင္ အျပင္း အေပ်ာ႕မ်ားကို Sepia tone ႏွင့္    ( Monochrome ) အျဖစ္  ေျပာင္း လိုက္ျခင္း ျဖင့္ ေတာင္၏ ပံုသ႑န္  ကို ပို၍ ေပၚလြင္ လာေစပါသည္။




13-   Mountains against Colorful Skies





အထက္ပါ Mountains against Colorful Skies ကိုၾကည့္ပါက Twilight ဟုေခၚၾက သည့္ ေန၀င္ ျဖိဳးဖ် အခိ်န္သည္ ေတာင္မ်ား ကို ရိုက္ကူးရန္အေကာင္းဆံုး အခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ အရိပ္က်ေနေသာ ေနရာ ေၾကာင့္ ေတာင္မ်ား၏ ခန္႕ ထည္ၾကီး မားမွဳ ကို ပို၍ ေပၚလြင္ လာေစသည္။ ထို႕အျပင္ တိမ္ တိုက္မ်ား ၏ Formation of Cloud ႏွင့္ ေရ ျပင္ ၏ အေရး အေၾကာင္း Texture တို႕က Long exposure ျဖင့္ ရိုက္ထားသည္ ကို ေပၚလြင္ေစသည္။ ဤ သည္မွာ လည္း ပံု ကို ပံ့ ပိုးထားေသာ အလွ မ်ား ျဖစ္ ပါသည္။





14-   Snow Landscape





ဓါတ္ပံု ဆရာ မ်ားသည္ ရွဳ ေမွ်ာ္ခင္းမ်ားရိုက္ရာ တြင္ လူ ( Human element ) ကို မထည့္ ဘဲ ထားေလ့ ရွိၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာေနရာ မ်ားတြင္ လူ ကို ထည့္ ရိုက္ပါက ပို အသက္ ၀င္ သည္ မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ အထက္ပါ Snow Landscape တြင္ ဓါတ္ပံု ဆရာ သည္ တမင္  လူ ( Human element ) ကို ထည့္ ကာ ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။


ပံု၏ Composition ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ခ် ထားကာ Right exposure set လုပ္ ထားျပီး လူ က မိမိ လို အပ္ သည့္ေနရာ ေရာက္သည့္ အခ်ိန္ တြင္ ရိုက္ထား သည့္ ပံု ျဖစ္ပါသည္။





15-   Sunset on Chincey Massif






အထက္ပါ Sunset on Chincey Massif ပံု ၌ အခ်ိဳ႕ ေသာေနရာ မ်ားတြင္ Underexpose ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ နိုင္သည္။ အဆိုပါ Underexpose ျဖစ္ေစရန္ ဓါတ္ပံု ဆရာ က တမင္ စီစဥ္ ရိုက္ ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ Landscape ၏ ပံုစံ အေကြ႕ အေကာက္ စသည္ တို႕ ၏ ေခတ္ေပၚ  Mod Tone ကို ရေစရန္ အတြက္ ဤ သို႕ ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ အားလံုးေသာ ေနရာ မ်ား exposure ညီေနပါ က ဤသို႕ ပံုေပၚ လာမည္ မဟုတ္ပါ။







16-   River Through a Valley





အထက္ပါ River Through a Valley ကို အလင္းေရာင္ကို ဆန္႕ က်င္ ကာ Against the light ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ အတန္ငယ္ ရိုက္ရခက္သည့္ Tricky business  ျဖစ္သည္။ အကယ္ ၍ Frame အတြင္း ေနလံုးေပၚ ေအာင္ ထည့္ လိုက္ မည္ဆိုပါက ပံု သည္ Burn ျဖစ္သြား လိမ့္ မည္။ ဓါတ္ပံု ဆရာ သည္  ေရ ေပၚ တြင္ ေပၚေနသည့္  ေန ၏ Reflection ကို သာ ကၽြမ္းက်င္ လိမ္မာ စြာ ေဖၚ ယူ ထားသည္ ကို ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။






17-    Lahul Mountain Peaks






အထက္ပါ Lahul Mountain Peaks ပံု တြင္ High Contrast Low Key ဧရိယာ အေတာ္ မ်ားမ်ားပါ ေနသည္ ကို ေတြ႕ ရမည္။ ဤ ေနရာ တြင္ spot Metering ကို ေက်းဇူး တင္ရမည္။ Spot Metering က ဤ သို႕ေသာ အလင္းေရာင္ အေနအထားမ်ိဳးကို ေပးနိုင္သည္။ အကယ္၍ Exposure တြင္ half stop ေလာက္ ကြာ သြားလွ်င္ ပင္ ဤ ကဲ့ သို႕ ေကာင္း မြန္သည့္ အလင္း အေမွာင္ Contrasting tone  မ်ိဳး ရနုိင္ မည္ မဟုတ္ေတာ့ပါ။







18-   Moonlit Mountains




အထက္ပါ Moonlit Mountains ပံု ကို ထင္ရွား  လွပ သည့္ Colour tone မ်ား ႏွင့္ ဖဲြ႕ စည္းထားသည္။ ပံု အတြင္းရွိ လ ကို ပို ၾကီးလာေစရန္ Long Tele Lens ျဖင့္ ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။






.

19-   New Zealand Fog Mountains





ယခု သံုးသပ္ ေ၀ဘန္ ရန္ ေရြး ခ်ယ္ ထားေသာ ပံု အမ်ားစု သည္  ဓါတ္ပံု ဆရာ က Composition ကို ေသေသခ်ာခ်ာ ခ် ၊ ကင္မရာ ကို Tripod ေပၚတြင္ တင္ ၊ Light Meter ကိုသံုး စသည္ျဖင့္ စနစ္ တက် ရိုက္ ထားသည့္ ပံုမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။  သို႕ ရာ တြင္ ဤ New Zealand Fog Mountains ပံု မွာမူ ဤ သို႕ ရိုက္ဟန္မတူ။ ဓါတ္ပံု ဆရာ သည္ ဤ ကဲ့သို႕  တိမ္ မ်ား၏ လွပသည့္ ရေတာင့္ရခဲ  Formation ရွိေနခ်ိန္ ေလးတြင္ လု ကာ ရိုက္ခဲ့ ပံု ရပါသည္။







20-   Mountain Lumber




ကၽြန္ေတာ္ တို႕သည္ ရွဳေမွ်ာ္ ခင္း ပံု မ်ားတြင္ Colour Balance ျဖင့္ ဖန္ တည္း ထား သည့္ ပံုမ်ားေတြ႕ ရခဲပါသည္။ အထက္ပါ Mountain Lumber ပံု တြင္မူ အျပာ ေရာင္ကို  အဓိက ထားသည့္ Colour tone ျဖင့္  ဖန္တည္း ထားသည္ ကို ေတြ႕နိုင္ပါသည္။ ပံု၏ Composition ေကာင္းမြန္ျပီး Depth of Field  အေတာ္ မ်ားမ်ား ရ သည့္ Aperture က်ဥ္း က်ဥ္း သံုးထား သည္ ကို ေတြ႕ ရပါသည္။








21-   Dune Like Mountains




အထက္ပါ Dune Like Mountains ပံု မွာ အေရာင္အုပ္စု တစ္ခုထည္း မွ အေရာင္ အျပင္းအေပ်ာ႕ အမ်ိဳးမ်ိဳး ( Subtle tonal change ) ျဖင့္ ဖန္တည္း ထားသည္ကို ျပလို  ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤ သို႕ ျပ လုိသျဖင့္ လည္း ဤ ကဲ့ သို႕ အေရာင္ မ်ိဳး ႏြယ္စုတူ အေရာင္ စပ္ Monochrome ဖန္ တည္း လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။







22-   Trekking in the Indian Himalayas







အထက္ပါ Trekking in the Indian Himalayas ပံု သည္လည္း ယခင္က ေျပာ ခဲ့ ေသာ ပံု  အတိုင္းပင္ ႏွင္းေတာင္ တြင္ တက္ေနသည့္ လူ ( Human element ) ကို ထည့္ ရိုက္ ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ရိုက္ ထားသည္ Exposure အေတာ္မွန္ပါသည္။ သို႕ မဟုတ္ပါ က ဤ ကဲ့ သို႕ အျဖဴ ေရာက္ လက္ ေနသည့္ ေနရာ မ်ိဳးတြင္ underexpose ျဖစ္သြားေလ့ ရွိသည္။







23-   The Alps





တစ္ခါ တစ္ရန္ အထက္တြင္ ျပ ထားေသာ The Alps ပံုကဲ့ သို႕ ေတာင္ ႏွင့္ ေရေပၚရွိ အရိပ္ တို႕ ၏ အခ်ိဳးညီ ( Simple symmetry ) ပံု မ်ိဳး သည္ လည္း မ်က္ေစ့ ထည္း တန္း ၀င္ သြားသည့္ ပံု မ်ိဳး ျဖစ္လာပါသည္။ Spot Metering ႏွင့္ ရိုက္ထားေသာ ပံု ျဖစ္သည္။






24-   Snowy Landscape





ဤ Snowy Landscape သည္ ယခု သံုးသပ္ေနေသာ Mountain Photography ပံု မ်ိဳး မဟုတ္ပါ။ သို႕ရာ တြင္ ဆြတ္ဆြတ္ ျဖဴေနသည့္ ႏွင္း ကို တိက် ေသာ Exposure ရေအာင္ ယူ ထား ျခင္း၊ ရိုက္ရခက္ေသာ ျဖဴဆြတ္ေနသည့္ ႏွင္း ကို Detail ရနိုင္သေလာက္ ေပၚ ေအာင္ရိုက္ ထားျခင္း ႏွင့္  ျပိဳက် ေနသည့္ ႏွင္းထု ကို Freeze လုပ္ရန္ ယူ ထားသည့္ Shutter speed တို႕ ေၾကာင့္ ဤ သို႕ ပံု ရ လာသည့္ကို  ျပ လုိသည့္ အတြက္ ျဖစ္ပါသည္။






_______________________________________________________________

No comments:

Post a Comment