102 – APS-C Lens on Full
Frame
Body
ဓါတ္ပံုပညာရပ္ဆိုင္ရာ မွတ္စု (၁၀၂)
“ Full
Frame Body တြင္ APS-C Lens တပ္ ရိုက္
ျခင္း “
ႏွင့္
Camera
Crop Factor မ်ား အေၾကာင္း။
စကားဦး
Full Frame ( Nikon-FX ) Body
တြင္ APS-C ( Nikon–DX ) Lens ကို တပ္ ကာ
ရုိက္စမ္းၾကည့္ ဘူးပါတယ္။ ေဒါင့္ ေနရာ ေတြမွာ မဲေနတာ ေတြ႕ တာေလာက္ ကိုဘဲ သတိျပဳ မိပါတယ္။
Field of View ဘယ္ေလာက္
ေျပာင္းသြားတာ ဆိုတာ ကိုသတိ မထားမိပါ။
ေနာင္တြင္ ေလ႕ လာ ဖတ္ရွဳရင္း
အခ်ိဳ႕ ေသာ ေဆာင္းပါးေတြ မွာ FX Camera ကို DX Lens တပ္ ရိုက္ ရင္ ပံု
ရဲ႕ Field of View ဟာ Crop Factor အခ်ိဳး အတိုင္း ေျပာင္းလဲ သြား သလို ေရးထားတာေတြ ကို ဖတ္မိပါတယ္။
သခ်ၤာ သေဘာ အရစဥ္းစားၾကည့္
ပါ က Full Frame ( Niko –FX) Body တြင္ APS-C ( Nikon-DX ) Lens တပ္ရိုက္တာ နဲ႕
Full Frame (FX) Lens ကို APS-C (DX) ကင္မရာ မွာ တပ္ ရိုက္ တဲ့ Function ႏွစ္ခု ဟာ ေျပာင္းျပန္ သေဘာ မ်ိဳး ျဖစ္ေနတယ္ လို႕
ဆိုရပါမယ္။
ဒီ Function ႏွစ္ခု ဟာ ဘယ္လို
နည္း နဲ႕ မွ Directly Proportion တိုက္ရိုက္အခ်ိဳးက် တူနိုင္မွာ မဟုတ္ဘူး Inversely Proportion လို ဘဲ ျဖစ္နိုင္မယ္ လို႕
ယူဆမိရာ က အေသးစိတ္ ေလ့ လာ ရင္း ဒီမွတ္စု ေလး ကို ေရး ျဖစ္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအေၾကာင္း ေရးရင္ Camera
Sensor မ်ားအေၾကာင္းနဲ႕ Crop Factor မ်ား အေၾကာင္း မပါ လိုက မျဖစ္ပါ။
Sensor Size အမ်ိဳးမ်ိဳး
ရွိတဲ့ ကင္မရာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကို Lens အမ်ိဳးမ်ိဳး တပ္ ကာ လိုသလို သံုး နိုင္ရန္ အတြက္
မွ်ေ၀ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
Entry Level ဓါတ္ပံု
ေလ့ လာသူ မ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ မွ်ေ၀ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ သဘာရင့္ ၀ါရင္႕ ဓါတ္ပံု ဆရာ မ်ားအေနနဲ႕
လို တိုး ပိုေလွ်ာ့ သေဘာ မ်ိဳး နဲ႕ ဖတ္ရွဳ ေပးပါရန္ ေမတၱာ ရပ္ လိုပါတယ္။
APS-C (DX) Lens ကို Full
Frame (FX) Camera တြင္ တပ္ကာ ရိုက္လွ်င္ ထြက္လာသည့္ ပံု။
Full Frame Body တြင္
APS-C Lens တပ္ ရိုက္ တဲ့ အေၾကာင္း မေျပာ
မွီ ခြင္ စံု တဲ့ သေဘာ ေလးမ်ိဳး ျဖစ္ ေအာင္ Full Frame (FX) Lens ကို APS-C ( DX )
Camera မွာ တပ္ ရိုက္တာ ကို ကနဦး ေျပာ လိုပါတယ္။
Full Frame Lens with APS-C Camera
Full Frame ( FX) Lens
မ်ားကို APS-C (Advanced Photo System
film negative in its C ("Classic") format (DX), of 25.1×16.7 mm,
an aspect ratio of 3:2 ) တပ္ကာ ရိုက္လွ်င္
Lens ရဲ႕ မူလ Focal length ဟာ ကင္မရာ မ်ား ရဲ႕ Crop Factor အလိုက္ ပိုရွည္လာသလို ျဖစ္ကာ
ပံု ပို ၾကီး လာ တာ ကို ဓါတ္ပံု သမား တိုင္းလိုလို သိၾကျပီး ျဖစ္ပါတယ္။
ေအာက္ပါ နမူနာ ပံု ကိုၾကည့္ပါ
က လက္ႏွိပ္ဓါတ္မီး နဲ႕ ထိုးသလို အလင္းတန္း အ၀ိုင္း ၾကီးဟာ Full Frame Lens မွ ၀င္ေရာက္လာသည္ ပံုရိပ္ အလင္း(
Image Signal ) ျဖစ္ပါတယ္။
အဆိုပါ အလင္း အ၀ိုင္း
ဧရိယာ ဟာ အလွ်ား မွာ ( 36mm ) ၊ အနံ ( 24mm )
ရွိတဲ့ Full Frame ( Nikon FX) Sensor ေပၚ ကို ကြက္တိ က်ေအာင္ ပို႕ ေပးတဲ့အလင္းတန္း
( Image Signal ) ျဖစ္ပါတယ္။
·
ေရွ႕ဆက္ေရးရာ မွာ Nikon
Camera ကို အေျခခံ ေရးမွာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ Full Frame ကို FX ၊ APS- C ကို DX နဲ႕
သံုးသြားပါမယ္။
ဒီ FX Lens က ၀င္လာတဲ့
အလင္းဟာ အလွ်ား ( 23.7mm ) နဲ႕ အနံ ( 15.8mm )သာ ရွိတဲ့ APS-C ( Nikon DX) ကင္မရာ
နဲ႔ တပ္ ရိုက္တဲ့ အခါ ေအာက္ ပံု မွာ ျပ ထားသလို DX Sensor ေပၚမွ လွ်ံ
ထြက္သြားပါတယ္။
DX Sensor ဟာ သူနဲ႕ ဆန္႕ နိုင္ သေလာက္ အလင္း ဧရိယာ ကိုသာ ဖမ္း နိုင္ပါတယ္။
ဒီအခါ မွာ Light Signal က ပံု
ကို Sensor က Crop လုပ္လိုက္ သလို ျဖစ္ကာ ေပၚလာတဲ့
ရုပ္ ပံု ဟာ FX Lens ကို FX Body မွာ တပ္ ရိုက္ တာထက္ပို ၾကီးလာပါတယ္။
ေအာက္ က ပံု ကို ၾကည္႕ပါ ၊ FX
Sensor ဆိုပါက ငွက္ နားေနတဲ့ အကိုင္း ျဖား နဲ႕ ေအာက္ က သစ္ရြက္ မ်ားအထိ ေပၚ ပါမယ္။
DX Sensor က ေသးတဲ့ အတြက္ ငွက္ ေခါင္းနဲ႕ ေျခ ေထာက္ ေလာက္ဘဲ ေပၚ ေနပါတယ္။ ကြန္ျပဴတာ
ေပၚမွာ ပံုကို ၾကီး လာ ေအာင္ Crop လုပ္ လိုက္ သလို ျဖစ္သြားပါတယ္။
ဥပမာ အား ျဖင့္ Nikon 80-400
mm ( FX Lens ) ကို FX Body မွာ တပ္ ရိုက္ပါက ပံုဟာ400 mm Focal Length
အတိုင္းထြက္ လာမွာ ျဖစ္ေပမဲ့ DX Body မွာ တပ္ ရိုက္ ပါက Nikon Crop Factor 1.5 X
အရ ( 400 x 1.5 = 600 ) Focal Length 600 mm နဲ႕ ရိုက္တဲ့ ပံု ပမာဏ ေလာက္ရလာပါမယ္။
ေအာက္တြင္ နမူ နာျပ ထားတဲ့
၀က္၀ံ ပံု ကို ၾကည့္ ပါရန္။
သာမန္ အားျဖင့္ Focal Length
400 mm ျဖင့္ ရိုက္ ပါက ပံု (A) အရြယ္ အတိုင္း ရပါမယ္။
သို႕ေသာ္ FX 400 mm Lens ကို
DX တြင္ တပ္ ရိုက္ ပါက ပံုဟာ ပံု (B) အရြယ္ အစား ျဖစ္တဲ့ 600 mm ပံုေလာက္ ၾကီး
လာပါမယ္။
ဒါ ကို အလြယ္ အား ျဖင့္
Focal Length ရွည္ လာ တယ္ လို႕ ေျပာ ၾကျခင္ း ျဖစ္ပါတယ္။ စင္စစ္ အားျဖင့္ Image
Photon Signal ကို Crop လုပ္လိုက္ လို႕
Field of View ေျပာင္းသြား ျခင္းသာ ျဖစ္ပါတယ္။
Sensor Size ေသး ေလ Long
Tele နဲ႕ ဆဲြ ရိုက္သလို ပံု ပိုၾကီး ေလ ျဖ
စ္ပါမယ္။ ေအာက္မွာ ျပထားတဲ့ Sensor အရြယ္ အစား အလုိက္ ေပၚလာတဲ့ Field of View ကို ၾကည့္
ပါက ပိုရွင္းပါမယ္။
ဒီလို FX Lens ကို DX Body
မွာ တပ္ ရိုက္ျခင္းေၾကာင့္ ပံု ဟာ Crop လုပ္လိုက္သလို ၾကီးလာေပ မဲ့ DX ရဲ႕ Sensor
Size အျပည့္မွာ ပံုေဖၚ ထားတဲ့ အတြက္ Pixel ဆံုးရွံုး မွဳ မရွိပါ။ Sensor မွာ ရွိတဲ့ Pixel ပမာဏ အတိုင္း ရွိေနပါတယ္။
ပံု ရဲ႕ အရည္ အေသြး ( Quality ) က် ဆင္းသြား ျခင္း မရွိပါ။
ပံု ရဲ႕ အရည္ အေသြး ( Quality ) က် ဆင္းသြား ျခင္း မရွိပါ။
ဥပမာ အားျဖင့္ D 500 (DX )
ကို FX 400 mm Lens နဲ႕ ရိုက္ ပါက ပံုဟာ Crop လုပ္လိုက္သလို Focal Length 600 mm Lens
နဲ႕ ရိုက္သ ေလာက္ၾကီးလာေပမဲ့ Pixle ပမာဏ ဟာ D 500 ရဲ႕ 20.9 MP အျပည္႕ ရွိ
ေနပါတယ္။
ဒါဟာ FX Lens ကို DX Body
မွာ တပ္ရိုက္တဲ့ အားသာ ခ်က္ပါ။
အကယ္လို႕ အဆိုပါ
400 mm FX Lens ကိုပင္ FX Body နဲ႕ တပ္ ရိုက္ မယ္ ဆိုပါက ေအာက္ ပါပံု ရဲ႕အျပင္ Full Frame ေလးေထာင့္ကြက္ အတိုင္းျမင္ရမွာ
ျဖစ္ပါတယ္။
ဤအေၾကာင္း ေျပာ ပါက
Crop Factor ပါလာသျဖင့္ Crop Factor အေၾကာင္း
ေျပာ ရပါမယ္။
Crop Factor ပါလာျပန္ေတာ့
လည္း သူနဲ႕ တိုက္ရိုက္ ဆက္နြယ္ေနတဲ့ Sensor အေၾကာင္း ပါ ပါလာပါမယ္။ ေအာက္မွာ တတ္နိုင္သေလာက္ ေဖၚျပ ပါမယ္။
ကင္မရာ မ်ားရဲ႕ Crop Factors ဆိုသည္မွာ -
Crop Factor အေၾကာင္း ေျပာ ပါက Camera Sensor
အေၾကာင္း အရင္ ေျပာ ရပါမယ္။
Sensor Size and Crop Factor.
ကင္မရာ ေပါင္း မ်ာစြာ မွာ
Sensor Size အမ်ိုးမ်ိဳး ရွိပါတယ္။
ေအာက္ပါ ဇယား ကိုၾကည့္ပါက
ကင္မရာ အလိုက္ Sensor size အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေတြ ႕ နိုင္ပါမယ္။
Nikon ကင္မရာ ႏွင့္ ဥပမာ
ေပးရ ေသာ္- Nikon Full Frame (FX) Sensor ရဲ႕ အလွ်ား ႏွင့္ အနံ မွာ ( 36mm X 24mm
) ျဖစ္ျပီး Advanced Photo System – C (APS-C) အမ်ိုဳး အစားျဖစ္သည့္ Nikon DX
အမ်ိဳးအစား ကင္မရာ Sensor Size ၏ ေယဘူယ် အလွ်ား ႏွင့္ အနံ အတိအက် အတိုင္း အတာ မွာ
( 23.7mm X 15.8mm ) ျဖစ္ ပါတယ္။
Full Frame ဟာ 35mm
Film ကို ႏွိဳင္းရပ္ထားကာ 35mm Full Frame
လို႕ ေခၚေစကာမူ ၄င္း Sensor ရဲ႕ အလွ်ားဟာ 36mm ရွိ ျပီး အနံ မွာ 24mm ရွိပါတယ္။
Nikon DX ၏ Sensor ေပၚတြင္
ထင္ သည့္ ပံု ရိပ္ကို ( 1.5 x ) နွင့္ ေျမာက္ပါ မွ Nikon Full Frame 35mm Sensor
ေပၚတြင္ ထင္သည့္ ပံု ရိပ္ အရြယ္ ကိုမွီ ပါမယ္။
ဆိုလိုသည္မွာ DX Format ႏွင့္ ရိုက္ထားသည့္ ပံု
တစ္ပံု ၏ Size ကို တစ္ဆခဲြ ခ်ဲ႕လိုက္ပါမွသာ Full Frame ႏွင့္ ရိုက္သည့္ ပံု
အေနအထားသို႕ ေရာက္ မည္ ျဖစ္ပါတယ္။
အထက္ပါ Crop Factor 1.5
ဆိုသည္မွာ FX ( 36mm x 24 mm) ၏ ေထာင့့္ျဖတ္မ်ဥ္း ( Diagonal ) 43.3mm ကို DX
Sensor ၏ ေထာင္႕ျဖတ္ မ်ဥ္း 28.4 mm ႏွင့္ စား ျခင္း ျဖင့္ ရလာ သည့္
ရလာဒ္ ( 1.5246) ၏ Nearest ကိန္း ျဖစ္ပါ တယ္။
ထိုေၾကာင့္ ကိန္းေသ ျဖစ္သည့္
FX ( 36mm x 24 mm) ၏ ေထာင့့္ျဖတ္မ်ဥ္း ( Diagonal ) 43.3mm ကိုကင္မရာ အမ်ိဳး
မ်ိဳး တို႕၏ အကဲြ ကဲြ အျပားျပားေသာ APS-C Sensor မ်ား၏ ေထာင့္ျဖတ္ မ်ဥ္း ( Diagonal
) မ်ား ႏွင့္ စားပါက ရ လာတဲ့ ရလာဒ္ ( Crop Factor ) လည္း အမ်ိဳး မ်ိဳး ရွိပါ လိမ့္
မယ္။
Full Frame ( 36mm x 24 mm)
ဟာ ပံုေသ ( ကိန္းေသ ) ျဖစ္ျပီး APS-C Sensor မ်ားမွာ သာ အမ်ိဳးမ်ိဳး
ကဲြျပားေနသည္ကို ေတြ႕ နိုင္ ပါတယ္။
အထက္ မွာ လည္း ျပ ထားျပီး ျဖစ္တဲ့
ေအာက္ မွာ ထပ္မံ ေဖၚျပ ထားတဲ့ Sensor ဇယား ကို ျပန္ၾကည့္ ပါရန္-
APS-C မွာ Sensor Size ေတြ ကင္မရာ တစ္ မ်ိဳးနဲ႕
တစ္မ်ိဳး ကြာတာေတြ႕ နိုင္ပါမယ္။
ထို႕ ေၾကာင့္ Full Frame ( 36mm x 24 mm)
ကိန္းေသ ကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ေသာ APS-C ကိန္းမ်ားျဖင့္ စားပါက အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ
Crop Factor မ်ားရ ပါမယ္။
စင္စစ္ အားျဖင့္ Crop Factor
ဟာ Field of view သို႕ မဟုတ္ Angle of view
လို႕ ဆိုရပါမယ္။
ေအာက္ မွာ Crop Factor တြက္ခ်က္ျခင္း
ႏွင့္ ကင္မရာ အမ်ိဳး အစား အလိုက္ Crop Factor မ်ားကို ေဖၚ ျပထားပါ တယ္။
Crop Factor တြက္နည္း။
အထက္တြင္ ေဖၚျပျပီးသကဲ့သို႕
Crop Factor ဟာ Full Frame Sensor ရဲ႕ ေထာင့္ျဖတ္မ်ဥ္း ကို APS-C Sensor ၏ေထာင့္ ျဖတ္မ်ဥ္းႏွင့္
အခ်ိဳးခ်ျခင္း (စားျခင္း) မွ ထြက္ေပၚလာတဲ့ ကိန္းေသ တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။
# Full Frame
(FX) 35mm Sensor Size = ( 36mm X 24mm) ၊
FX Sensor ရဲ႕
ေထာင့္ျဖတ္မ်ဥ္း အရွည္ (Diagonal ) =
43.3mm
# APS-C DX
Sensor ( 23.7mm X 15.8mm )၊
FX’s Diagonal 43.3mm
÷ DX’s Diagonal 28.4mm = 1.5246 Nearest = 1.5။
အထက္ပါ တြက္နည္း ဟာ Full
Frame ၏ေထာင့္ ျဖတ္ မ်ဥ္း ကိုDX ၏ ေထာင့္ျဖတ္မ် ဥ္း ႏွင့္ စား ျခင္းျဖင့္ Crop
Factor 1.5 ရတဲ့ နည္းပါ။
Full Frame ႏွင့္ APS-C Sensor ႏွစ္ခု
တို႕ရဲ႕ အလွ်ား ကို အလွ်ားျခင္း ၊ အနံကို အနံျခင္း
စား ပါကလည္း ထိုအေျဖအတုိင္း ပင္ရပါတယ္။
ေအာက္က ဇယား မွာ တြက္ ထား တာကို ၾကည့္ပါရန္။
FX Sensor
ေထာင့္ျဖတ္မ်ဥ္း
|
Calculation
|
DX Sensor
ေထာင့္ျဖတ္မ်ဥ္း
|
အေျဖ
(Crop Factor)
|
43.3mm
|
÷
|
28.4mm
|
=1.5246
(Nearest -1.5)
|
FX Sensor
၏ အလွ်ား
|
Calculation
|
DX Sensor
၏ အလွ်ား
|
အေျဖ
(Crop Factor)
|
36mm
|
÷
|
23.7mm
|
=1.5189
(Nearest -1.5)
|
FX Sensor
၏ အနံ
|
Calculation
|
DX Sensor
၏ အနံ
|
အေျဖ
(Crop Factor)
|
24mm
|
÷
|
15.8mm
|
=1.5189
(Nearest -1.5)
|
ဒါေၾကာင့္ Nikon ကင္မရာမ်ား၏ Crop Factor မ်ား ဟာ 1.5 x
ျဖစ္ပါတယ္။
Nikon DX Format
မ်ားရဲ႕ Sensor Size ကြာျခားခ်က္ဟာ ဒႆမ
ကိန္းမွ်သာ ျဖစ္လို႕ Crop Factor
တြက္ခ်က္ရာတြင္ လည္း အေျဖရဲ႕ ကိန္းျပည့္ကို ထိခိုက္ျခင္း မရွိပါ။
သို႕ရာတြင္ အျခားေသာကင္မရာ မ်ားရဲ႕ Sensor Size မ်ားဟာ Nikon ကင္မရာ Sensor အရြယ္ အစား ႏွင့္
ကဲြျပားမွဳ ရွိတဲ့ အတြက္ Crop Factor မ်ား ဟာ လည္း Nikon ကင္မရာ မ်ား မတူၾက
ပါ။ ကင္မရာမ်ား တစ္ခု ႏွင့္ လည္း Sensor Size ျခင္း လည္း တစ္ခု နဲ႕ တစ္ခု မတူ ၾကပါ။
ကင္မရာ အမ်ိဴး အစားအလုိက္
Crop Factor မ်ား ေအာက္ပါ အတိုင္း ျဖစ္ပါတယ္ -
Canon - EOS 1D/1D MK II N Crop Factor = 1.3 x
Nikon - D40…./ D90/ D200/D 2X…. Crop Factor = 1.5 x
Minolta - 7D/ Fuji S3 Pro/ Pentax ist DS/ Crop Factor = 1.5 X
Canon - EOS 300D/ 400D/ 20D/ 30D Crop Factor = 1.6 X
Olympus - E400/E-500/ E-300/ E-1 Crop Factor = 2.0 X
APS-C ( DX) Lens ကို Full Frame (FX) ကင္မရာ မွာ တပ္ ရိုက္တဲ့ အခါ -
ေအာက္ ကပံု ကေတာ့ FX Camera
မွာ DX Lens တပ္ ရိုက္ရင္ FX Sensor ေပၚမွာ ေပၚလာမဲ့ နမူနာ ပံုပါ။
အထက္ပါ နမူနာပံု ကို ၾကည့္ပါက DX Lens
ရဲ႕ Light signal ဟာ FX Sensor ထက္ ငယ္ တဲ့ DX Sensor အတြက္ လုပ္ထားတာ မို႕ သူ ေရာက္နိုင္တဲ့
ဧရိယာ ထက္ ၾကီး တဲ့ FX Sensor တစ္လံုး ရဲ႕
ေနရာ အားလံုးအေပ ၚ မေရာက္ နိုင္ပါဘူး။
ေအာက္က ပံု ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ လက္ေတြ႕ စမ္း ရိုက္ တဲ့ အခါ ထြက္လာတဲ့ ပံုပါ။
D4 (FX) ကင္မရာ မွာ Nikon 18-300 mm ,
f-3.5-5.6 G ED VRII ( DX) Lens ကိုတပ္ ရိုက္ထားတာပါ။
နမူနာပံု ကေတာ့ Vignetting Area
ကို သိသာ ေအာင္ အေတာ္ ေမွာင္ေမွာင္
ျပထားပါတယ္။
တကယ္ Test Shoot ရိုက္ၾကည့္ေတာ့ နမူနာ
ျပထားသေလာက္ မ ေမွာင္ တာကို ေတြ႕ရပါတယ္။
အထက္ မွာ ေျပာ ခဲ့ သလို APS-C ( DX )
Lens က ေပးတဲ့ Image Signal ဟာ FX Sensor ေနရာ အားလံုးအေပၚ မက်ေရာက္ တဲ့ အတြက္ FX Sensor
အလယ္ ေလာက္တြင္ သာ Image ထင္ ျပီး ေဒါင့္ ေနရာ ေတြမွာေမွာင္ ( Vignetting ) ေနပါ လိမ့္မယ္။
ဒါေၾကာင့္ Full Frame Sensor
ရဲ႕ အလယ္ ကို လို လက္ႏွိပ္ မီးနဲ႕အလယ္ ကို ကြက္ ထိုး ထား သလို ျဖစ္ေန တာပါ။
ေအာက္ပါ ပံု မွာ DX ကင္မရာ မွာ FX Lens
တပ္ကာ ရိုက္တဲ့ ပံု နဲ႕ FX ကင္မရာ မွာ DX Lens တပ္ရိုက္တဲ့ ပံု ႏွစ္ မ်ိဳးရဲ႕ (
Field of View ) ကို ကဲြျပားစြာ ျမင္နိုင္ေစရန္ အတြက္
ယွဥ္ျပ ထားတဲ့နမူနာ ပံု ျဖစ္ပါတယ္။
ပံု (A ) တြင္ Full Frame Lens ရဲ႕
Image Signal ဟာ APS-C Sensor (25.1 mm×16.7 mm) ရဲ႕ ေနရာ အားလံုး လႊမ္း ျခံဳ သြား
ရံုတင္မက အျပင္ဘက္သို႕ လွ်ံထြက္ သြားတာ ကိုေတြ႕
ရပါမယ္။
ပံု (B) တြင္ မူ APS-C Lens ရဲ႕ Image
Signal ဟာ Full Frame Sensor ( 36mm X 24mm ) ရဲ႕ ေနရာ အားလံုးကို မရာက္ နိုင္ဘဲ
Sensor အလယ္ ေနရာ ကို လက္ႏွိပ္မီး နဲ႕ ကြက္ထိုးထားသလို ျဖစ္ေနတဲ့ အတြက္
Sensor ေဒါင့္ ေနရာ ေတြ ေမွာ င္ ေနပါတယ္။
အထက္ ပါ ပံု မွာ -
(A)
FX Lens with FX Camera
(B)
FX Lens with DX Camera
(C)
DX Lens with FX Camera
(D)
DX Lens with DX Camera
စသည္ တို႕ အတဲြ အလိုက္ ရိုက္ထားတဲ့ ပံုမ်ားကို နွိဳင္းယွဥ္ ျပ ထား ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ေအာက္ပါ နမူနာ ပံု ကေတာ့ DX Lens က ၀င္လာတဲ့ Image Signal အလင္း တန္း Full
Frame (FX) Sensor ေပၚ က်တဲ့အခါျမင္ရမဲ့ အေန အထား ပါ။
ဒီလို Full Frame Sensor ရဲ႕
ေဒါင့္ေနရာေမွာင္ ေနတာ ကိုဖယ္ျပီး ကင္မရာ
Firmware ကေန APS-C ( DX) Sensor Size အျပာ
ေရာင္ ေလးေထာင့္ ကြက္ အရြယ္ အတိုင္း Crop လုပ္ လိုက္ တဲ့ အခါ မွာ အေမွာင္ ( Vignetting ) ကင္းတဲ့ ပံုု ရလာပါမယ္။
ပံု နည္းနည္း ပိုၾကီးလာပါမယ္။
အခ်ိဳ႕ေသာ ေရးသားခ်က္ ေတြ
မွာ ဒီလို တပ္ရိုက္ရင္ လည္း Crop 1.5 x အတိုင္း Focal Length ရွည္ လာ တယ္ လို႕
ေရးထား ခ်က္ အခ်ိဳ႕ ကိုေတြ႕ ရပါတယ္။
ဥပမာ Nikon ကထုတ္ တဲ့ Nikon
Photography စာ အုပ္ မွာ လည္း အထက္က ေျပာ တဲ့သေဘာ ဆန္ ဆန္ မ်ိဳး ေရး တာ ေတြ႕ရပါတယ္။ အတိ
အက် ေရးထားတာ ေတာ့ မဟုတ္ပါ။
NiKon 18-200 mm f-3.4-5.6
GED VRII (DX ) Lens is essentially 27 mm-300 mm in terms of value for money.
NiKon 18-200 mm Lens ဟာ 27
mm- 300 မ်ိဳူး အတိုင္း ျဖစ္လာလို႕ ေငြေၾကး အရ တြက္ေျခ ကိုက္တယ္ လို႕
ဆို ထား ပါတယ္။
Nikon Crop Factor အရ FX ကင္မရာ မွာ တပ္ရိုက္ရင္
( 18 x 1.5 = 27 ) – ( 200 X 1.5 = 300 ) 27
mm – 300 mm ျဖစ္လာမယ္ လို႕တည္႔တည္ ႕ မေရး ထားပါ။ သို႕ ေသာ္ 27 mm-300 mm ေလာက္ သံုးနိုင္မဲ့ သေဘာ မ်ိဳး ေရးထားတာ ေတြ႕ ရပါတယ္။
အခ်ိဳ႕ ေဆာင္းပါးေတြ မွာ
ေတာ့ APS-C ( DX) Lens ကို Full Frame (FX) ကင္မရာ မွာ တပ္ ရိုက္တဲ့ အခါ Crop
Factor 1.5X အရ Focal Length ရွည္ တဲ့ ပံု ရလာမယ္ လို႕ ေရးထားတာ ေတြ႕ ရပါတယ္။
ျပန္ရွာတာ မေတြ႕ လို႕ ပူးတဲြ မျပ နိုင္ပါ။
နမူနာ ျပ ထားတဲ့ ပံုေတြ မွာ
ေတာ့ APS-C ( DX) Lens ကို Full Frame (FX) ကင္မရာ မွာ တပ္ ရိုက္တဲ့ အခါ Crop
လုပ္လိုက္လို႕ ထြက္ လာတဲ့ ပံုဟာ Nikon Crop Factor 1.5 အခ်ိဳး အတိုင္း ၾကီးလာ သလိုမ်ိဳးဆန္ဆန္
ေတြ႕ ရပါတယ္။
Test Shoot မဟုတ္ဘဲ ပံု ဆဲြ
ျပတဲ့ သေဘာ မ်ိဳး မို႕ ဒီလို အခ်ိဳး အစား မမွန္ျခင္း ျဖစ္ ေနတာ လို႕
ထင္ပါတယ္။
လက္ေတြ႕Test Shoot ရိုက္ၾကည့္ တဲ့
အခါ။
FX ကင္မရာ မွာ DX Lens တပ္
ရိုက္ရင္ ဘယ္လုိ ပံုေတြ ထြက္ လာ မလဲ ဆိုတဲ့ ေဆာင္းပါး ေပါင္ း ေျမာက္မ်ား စြာ နဲ႔ အေမး အေျဖ ( Forum ) မ်ားစြာ ရွာေဖြ ဖတ္ရွဳ ခဲ့ပါတယ္။
ေနာက္ဆံုး မွာ Forum တစ္ခု
ရဲ႕ အေမး မွာ အေကာင္း ဆံုး အ ေျဖတစ္ခု ကိုေတြ႕ ရပါတယ္-
“ Shoot yourself as a Test,
it’s the Best “
( ကိုယ္တိုင္ စမ္း ရိုက္ၾကည့္
ပါ ၊ ဒါ အေကာင္းဆံုးဘဲ ) တဲ့ ။
ဒီထက္ ေကာင္းတဲ့ အေျဖ မရွိေတာ့ ပါ။
ဘယ္သူေတြ ဘာေျပာ ေျပာ ၊ ဘယ္လိုေရးေရး ၊ ဒီ ထက္ တိက် ေသာခ်ာ တာ
ဘာမွ မရွိနိုင္ပါ။
ဒါ နဲ႕ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္
တိုင္ စမ္းရိုက္ၾကည့္ လိုက္ပါတယ္။
Camera to Subject အကြာ
အေ၀းတူ ၊ Focal Length အတူတူ နဲ႕ Nikon 18-300 mm, f- 3.6 -5.6 G ED VRII (DX) ကို Nikon D4 (FX) နဲ႕ D 500 (DX) မွာ တပ္ ကာ
Test Shoot ရိုက္ၾကည့္ပါတယ္။
သို႕ေသာ္ လက္ေတြ႕
ရိုက္ၾကည့့္ တဲ့ အခါ မွာFX ကင္မရာ ရဲ႕ DX Crop Mode နဲ႕ Crop လုပ္ထားတဲ့ ပံု ဟာ
Focal Length 1.5X ေလာက္ၾကီးမလာ ဘဲ မတိမ္း မယိမ္း အရြယ္ေလာက္ သာရွိတာကို ေတြ႕ ရပါတယ္ ။
ဒါေပမဲ့ D 800E လို ကင္မရာ
မ်ား ရဲ႕ Image Size အေသး အမ်ိဳးမ်ိဳး Crop လုပ္တဲ့ Mode မ်ား အနက္ DX ထက္ ေသးတဲ့
Size နဲ႕ Crop လုပ္ လိုက္ရင္ ေတာ့ ပံု ပို ၾကီးလာ နိုင္ပါတယ္။ Crop Size ေသးေလ ပံု
ၾကီးေလပါဘဲ။
အမွန္အားျဖင့္ FX Lens ကို
DX Camera မွာ တပ္ ရိုက္သကဲ့ သို႕ Crop Factor အရ
Focal Length ပိုရွည္ လာတဲ့ ပံု လို တိတိ က်က် Field of View မရ တာေတြ႕ ရပါတယ္။
ေအာက္ က ပံု ကေတာ့ D4 Sensor
ေပၚမွာ DX Crop မလုပ္မွီ ေပၚ ေနတဲ့ ပံု ျဖစ္ပါတယ္။
DX Crop Mode ကို
သံုးလိုက္ရင္ အျဖဴေရာင္ ေလးေထာင့္ ကြက္ ဧရိယာ ကို Crop လုပ္ ပါ လိမ့္ မယ္။
ေအာက္ က ပံု ႏွစ္ပံု တဲြ
ကေတာ့ Nikon 18-300 mm, f- 3.6 -5.6 G ED VRII (DX) Lens ကို Nikon D4 (FX) နဲ႕ D 500 (DX) မွာ တပ္ ကာ
ရိုက္ထားတဲ့ ပံု ႏွစ္ပံု ကို ယွဥ္ ျပ ထားတဲ့ ပံုပါ။
ပံု ( A) ဟာ D4 ( FX) ကင္မရာ
ကို 18-300 mm (DX) Lens တပ္ ရိုက္ျပီး DX
Crop Mode နဲ႕ Crop လုပ္ထားတဲ့ ပံု ျဖစ္ပါတယ္။
ပံု (B) ဟာ D 500 (DX)
ကင္မရာ ကို 18-300 mm (DX) Lens
တပ္ရိုက္တားတဲ့ ပံုပါ။
ပံု ႏွစ္ပံု စလံုးကို Camera
to Subject distance ျဖစ္တဲ့ 10 meter ကေန Focal Length (300) နဲ႕ အတူတူ နဲ႕ ရိုက္ထားတာပါ။
ႏွစ္ပံု စလံုး ရဲ႕ Field of
View မကြာ လွ တာ ကို ေတြ႕ရပါတယ္။
အခ်ိဳ႕ FX ကင္မရာ မ်ား
အေနနဲ႕ DX Lens တပ္ လိုက္ ထည္းကအေမွာင္ ေနရာေတြ ကို ဖယ္ထုတ္ လိုက္တဲ့ Auto DX Crop လုပ္ေပး တယ္ လို႕ သိရပါတယ္။
DX Lens တပ္လိုက္တာနဲ႕ ကင္မရာ က Vignitting
ေတြမပါ ေအာင္ DX အရြယ္ ကို Crop လုပ္တဲ့ Mode နဲ႕ ေျပာင္း လိုက္တယ္ လို႕ ဆိုပါတယ္။
D4 ကဲ့သို႕ ကင္မရာ မ်ား အေနနဲ႕ မူ DX Area Mode
ကို ေရြး ေပးမွ သာ Vigneting မပါ တဲ့ ပံု
ထြက္လာပါတယ္။
DX Crop ပံုဟာ ကြန္ျပဴတာ မွာ ပံု တစ္ပံု ကို Crop လုပ္
လိုက္သလို ျဖစ္တဲ့ အတြက္ FX Sensor မွာ ရွိတဲ့ Pixels အျပည့္ မရဘဲ ေလွ်ာ့
သြားပါတယ္။ ပံု အရည္ အေသြး က် သြားပါတယ္။
D4 ဟာ 16.2 MP ရွိတဲ့ ကင္မရာ
ျဖစ္ပါတယ္။
DX Lens နဲ႕ ရိုက္လို႕ Crop
လိုက္ရတဲ့ အတြက္ ထြက္လာတဲ့ ပံု ဟာ 8 MP နီးပါး ေလာက္ သာ က်န္ပါေတာ့တယ္။
ေအာက္ က ပံု ေတြဟာ Nikon D4 (FX) ကို DX Lens ျဖစ္တဲ့ Nikon AF S 18 -300 mm
G ED VRII တပ္ျပီးစမ္း ရိုက္ၾကည့္ကာ ဒီ Lens ကိုဘဲ D 500 (DX) နဲ႕ စမ္း
ရိုက္ထားတဲ့ ပံု ေတြ ကို ယွဥ္ျပ ထားတဲ့ ပံု ေတြပါ။
D4 (FX) Camera with 18-300
mm (DX) Lens, ( DX crop) မလုပ္ မွီ ထြက္ လာတဲ့ ပံု။
D4 (FX) Camera with 18-300
mm (DX) Lens, ( DX Crop) လုပ္ ထားတဲ့ ပံု။
ေအာက္မွာ ျပ ထားတဲ့ ပံု ႏွစ္ပံု ဟာ D4 (FX) Camera with 18-300 mm (DX) Lens, ရိုက္ ထားတဲ့ DX Crop ပံု ႏွင့္ D 500 (DX ) with 18-300 mm (DX) Lens ရိုက္ထားတဲ့ ပံု ႏွစ္ခု ရဲ႕ Field of View ႏွိဳင္းယွဥ္ ထားတဲ႕ ပံု ျဖစ္ပါတယ္။
D4 ရဲ႕ DX Crop ပံု နဲ႕ D500 နဲ႕ ရိုက္ထားတဲ့ ပံု ႏွစ္ပံု ရဲ႕ Field of View ဟာ ဘာမွ မကြာသေလာက္ေတြ႕ရပါတယ္။
အထက္ပါ ပံု ႏွစ္ပံု စလံုး
ကို ၾကည့္ပါက FX Lens ကို DX Camera မွာ တပ္ ရိုက္ သလုိ Crop Factor 1.5 အခ်ိဳး အရ ၾကီး မလာ တာ ကိုေတြ႕
ရပါတယ္။
D4 ရဲ႕ DX Crop ပံု နဲ႕ D500
နဲ႕ ရိုက္ထားတဲ့ ပံု ႏွစ္ပံု ရဲ႕ Field of
View ဟာ ဘာမွ မကြာသေလာက္ ဘဲ ရွိေနတာ ကို ေတြ႕ ရပါတယ္။
သို႕ေသာ္ FX Sensor ေပၚမွာ Crop လုပ္ လိုက္တဲ့ အတြက္
Picture အရည္အေသြးဟာ က်သြားပါတယ္။
D4 ဟာ 16.2 MP ရွိေစကာ မူ
ရိုက္တဲ့ အလင္း အေနအထားေပၚမူတည္ ျပီး အေလွ်ာ့ အတင္းရွိပါတယ္။
အခု စမ္းရိုက္တဲ့ DX Crop
မလုပ္မွီ FX Semsor ေပၚမွာ ထင္တဲ့ ပံု ဟာ -
D4- Non Crop – FX ( 4928 x 3280 = 9.95 MB
) =14.2 MP
ျဖစ္ပါတယ္။
DX Crop လုပ္ လိုက္တဲ့ ပံု ဟာ -
D4 Crop – DX ( 3200 x 2128 = 4.89 MB (DX)
= 6.72 MP.
လက္ေတြ႕ ရိုက္ ၾကည့္
ေတာ့ FX နဲ႕ DX Sensor Size အခ်ိဳးဟာ 2.5 ေလာက္ ရွိပါတယ္။
FX ပံု နဲ႕ DX Crop
လုပ္ လိုက္တဲ့ ပံု တို႕ ရဲ႕ Mega Pixel အခ်ိဳး
ဟာ လည္း 2.1 ေလာက္ ေလွ်ာ့ သြားတာ ေတြ႕ ရပါတယ္။
ေအာက္ ပံု က ေဆာင္းပါး
ေတြ ထဲ က နမူနာ ျပ ထားတဲ့ ပံု ပါ။
Full Frame Sensor နဲ႕
APS-C Sensor မွာ Field of View ေျပာင္းကြားတာနဲ႕ Picture Quality က် သြားတာကို ျပ
ထားတာပါ။
Full Frame Sensor အျပည့္
မွာ ေပၚတဲ့ ပံုက - 7360 x 4912 Pixels ျဖစ္ျပီး ( 36.14)
DX Crop လုပ္ လိုက္တဲ့
အခ်ိန္ မွ - 4928 x 3264 Pixels ျဖစ္ပါတယ္။(
16.1 )
Picture
Quality 2.24 ေလာက္ က် သြားတာ ေတြ႕ရပါတယ္။
FX ကင္မရာ မွာ FX
Lens နဲ႕ ရိုက္ေစကာမူ ပံု ကို ၾကီးၾကီး လိုျခင္ရင္ DX Crop Mode သံုး လို႕ ရပါတယ္။
သိုိ႕ေသာ္ Full Frame Sensor ကို Crop လုပ္ လိုက္ရတဲ့ အတြက္ Picture Quality က်သြားပါတယ္။
FX ( Full Frame )
Camera မွာ DX ( APS-C ) Lens တပ္ ရိုက္ရင္ DX Crop နဲ႕ ထြက္ လာတဲ့ ပံု လိုပါဘဲ။ ပံု
ၾကီးလာပါမယ္ သို႕ ေသာ္ ပံု အရည္ အေသြး ထက္၀က္ ေလာက္ က်သြား တာေတြ႕ ရပါတယ္။
Full Frame ( FX )
Lens ကို APS-C (DX) Camera မ်ာ တပ္ရိုက္ရင္ေတာ့ Sensor ေသးေလ Field of View ၾကီးလာေလ
ျဖစ္ပါတယ္။ Sensor ေသးေလ ပံု ပိုၾကီးေလ ျဖစ္ပါတယ္။
သို႕ေသာ္ Image
Signal က APS-C Sensor ေနရာ အားလံုးကို လႊမ္း ျခံဳ ထားလို႕ Pixels မေလွ်ာ့ တဲ့ အတြက္
Picture Quality က် မသြားပါ။
ဒါေၾကာင့္ အခ်ိဳ႕ Bird
Photographer ေတြဟာ ေျခ နိုင္ လက္နိုင္ 400 mm Lens ေလာက္ကို APS- C Sensor ( 23.7mm X 15.8mm )၊ ထက္ ငယ္တဲ့ Micro
Four-Third (17.3 x 13mm ) Olympus လို ကင္မရာ မ်ိဳးနဲ႕ ရိုက္ၾကပါတယ္။
ဥပမာ အား ျဖင့္ Sensor size APS-C ထက္ ေသးတဲ့ Olympus
OM-DE M1 Mark II Mirror Micro Four-Third Camera ကို Full Frame 400 mm Lens တပ္ရိုက္ပါက
Field of View 840 mm ေလာက္ ရလာပါမယ္။
FX Lens က 400 mm ျဖစ္ေစကာမူ Micro
Four-Third Camera ရဲ႕ Sensor ေသးသြားတဲ့ အတြက္ Crop Factor က (36/ 17.3 = 2.081 ≈ 2.1 ) ေလာက္ ျဖစ္လို႕ Field of View ဟာ ( 400 x 2.1 =
840 ) Focal Length 840 mm ေလာက္ ျမင္ရတဲ့ အေနအထားရလာ ပါတယ္။
သို႕ ေသာ္ Micro Four-Third Sensor ဧရိယာ အျပည့္ ပံု ထင္တဲ့ အတြက္ Pixel
ဆံုးရွံဳး မွဳ မရွိပါ။ ပံု ရဲ႕ Quality က် မသြားပါ။
ပံုရဲ႕ Field of View ဟာ 840 mm ေလာက္ ရွိလာေစကာမူ ပံု ရဲ႕ Pixel ပမာဏ ဟာ Micro Four-Third Camera Sensor ရဲ႕ မူလ ရွိရင္းစဲြ 20.5 MP ဘဲ ရွိေနပါမယ္။ ပံု အရည္ အေသြး က် သြား ျခင္း မရွိပါ။
ပံုရဲ႕ Field of View ဟာ 840 mm ေလာက္ ရွိလာေစကာမူ ပံု ရဲ႕ Pixel ပမာဏ ဟာ Micro Four-Third Camera Sensor ရဲ႕ မူလ ရွိရင္းစဲြ 20.5 MP ဘဲ ရွိေနပါမယ္။ ပံု အရည္ အေသြး က် သြား ျခင္း မရွိပါ။
Sensor Size အမ်ိဳးမ်ိဳး
ရွိတဲ့ ကင္မရာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကို Lens အမ်ိဳးမ်ိဳး တပ္ကာ လိုသလို သံုး နိုင္ရန္ အတြက္
မွ်ေ၀ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
Entry Level ဓါတ္ပံု
ေလ့ လာသူ မ်ားအတြက္ ရည္ရြယ္ မွ်ေ၀ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ သဘာရင့္ ၀ါရင္႕ ဓါတ္ပံု ဆရာ မ်ားအေနနဲ႕
လို တိုး ပိုေလွ်ာ့ သေဘာ မ်ိဳး နဲ႕ ဖတ္ရွဳ ေပးပါရန္ ေမတၱာ ရပ္ လိုပါတယ္။
-----------------------------------------------
No comments:
Post a Comment