(33) Camera Lens ဓါတ္ပံုပညာရပ္ဆိုင္ရာ
မွတ္စု (၃၃)
ကင္မရာ မွန္ဘီလူး မ်ား အေၾကာင္း တစ္ေစ့ တစ္ေစာင္း
A Brief Note on Camera Lens.
By Soe Hlaing
စကားဦး။
ကင္မရာ ရွိ မွန္ဘီလူး ( Lens
) ကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလဲကာ တပ္၍ ရသည့္ Digital Single Lens Reflector ( DSLR
)ကင္မရာ ၀ယ္သည္ ျဖစ္ေစ၊ ေနာက္ဆံုးေပၚ Compact ပံုစံကို APS-C Sensor Type တပ္ကာ
lensအမ်ိဳးမ်ိဳး လဲ ၍ ရသည့္ ကင္မရာ ကိုဘဲ ၀ယ္ သည္ ျဖစ္ေစ ကိုယ္ ရိုက္လိုသည့္ က႑
အား ထိေရာက္ ေအာင္ ရိုက္ နိုင္သည့္ Lens အပိုမ်ား ထပ္၍ ၀ယ္ ရန္လိုလာပါ လိမ့္မည္။
ဓါတ္ပံု ဆိုသည္ ကလည္း မ်ားမ်ား ရိုက္လာေလေလ၊ က႑ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကို ရိုက္ လာေလေလ
တစ္ေျဖးေျဖး လိုအပ္တာေတြ မ်ားလာေလ ျဖစ္ သည့္ ၀ါသနာ တစ္ရပ္ျဖစ္ပါ သည္။
ဓါတ္ပံု ၀ါသနာရွင္မ်ား ပထမဦး ဆံုး စတင္
စုေဆာင္းသည္က Lens မ်ားပင္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ ႏွင့္ Camera Lens မ်ား ႏွင့္ ပတ္သက္၍
သိသင့္ သိထိုက္သည့္ အေၾကာင္းအရာအခ်ိဴ႕ ကို ေရးသား လိုက္ရပါသည္။ အလြန္က်ယ္ျပန္႕
သည့္ အလင္း ဆိုင္ရာ သိပၼံ နည္းပညာရပ္ ျဖစ္သျဖင့္ ေျခနိုင္လက္နိုင္ ကၽြန္ေတာ္
လက္လွမ္း မွီ နိုင္သမွ် ေရးသား ရ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
Lens ( မွန္ဘီလူးမ်ား )
ျမန္မာ လို မွန္ဘီလူးဆိုသည္
မွာ မွန္ ႏွင့္ ဘီလူး (ၾကီးမားျခင္း ) ကိုတဲြ သံုးထားသည့္ ေ၀ါ ဟာရ ျဖစ္မည္ဟု
ထင္ပါသည္။ စင္စစ္ အားျဖင့္ ရုပ္ပံု အား ပံု မွန္အေန အထားမွ ၾကီး လာေစျခင္းသာ မက
ေသး လည္း သြားေစသည့္ မွန္ မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။
တစ္ခ်ပ္ျခင္း စီေသာ
မွန္ဘီလူး အမ်ိဳးမ်ိဳး ၏ ပံု မ်ား။
အထက္ပါ ပံုမ်ားမွာ တစ္ခု
ျခင္းစီေသာ Lens မ်ား၏ နမူ နာပံု မ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ အဓိ က အားျဖင့္ မွန္ဘီလူး အခံုး
( Convex )ႏွင့္ မွန္ဘီလူး အခြက္ ( Concave ) တို႕ ျဖစ္ၾကပါသည္။
Focal
Point (F) and Focal Length (f) of the Lens.
အထက္ပါ ပံု မွာ မွန္ဘီလူး
အခံုး ( Convex ) ႏွင့္ မွန္ဘီလူး အခြက္ ( Concave ) တို႕ ပံုရိပ္ ေပၚရာ Focal
Poit (F) နွင့္ ဆံုတာ Focal Length (f) တို႕ ကို ျပသည့္ နမူနာပံု မ်ား ျဖစ္
ၾကပါသည္။ မွန္ဘီလူး အခံုး ( Convex ) ၏ Focal Point မွာ Lens ၏ေနာက္ တြင္ ရွိျပီး
မွန္ဘီလူး အခြက္ ( Concave ) ၏ Focal Point မွာ Lens ၏ ေရွ႕ တြင္ ရွိသည္ကို
ျမင္နိုင္ပါသည္။ တစ္ခုျခင္းစီေသာ မွန္ဘီလူးမ်ား ၏ Focal Point သည္ ေရွ႕ သို႕ မဟုတ္
ေနာက္ တစ္ေနရာ တြင္သာ ရွိၾကပါသည္။
Focal length
Focal
Length သည္ အထက္ပံု တြင္
ျပထားသကဲ့သို႕ မွန္ဘီလူး ခံုး သို႕မဟုတ္ မွန္ဘီလူး ခြက္ ၏ အလယ္္ ႏွင့္ ၀င္လာေသာ
မ်ဥ္းျပိဳင္ အလင္းတန္း မ်ား ဆံုရာ အမွတ္ တို႕ ၏ အကြာ အေ၀း ပင္ျဖစ္သည္။ အထက္ပါ
ပံုမွာ Focal Length တစ္ခုထဲ ရွိေသာLens တစ္ခု ၏ ပံု သာ ျဖစ္သည္။ ကင္မရာ Lens
မွာမူ Lens မ်ားစြာကို ေပါင္းစပ္ ဖဲြ႕ ထားသည့္ Lens ျဖစ္သည္။ Lens မ်ားစုေပါင္း
ဖဲြ႕စည္းထားသည္ Compound Lens ျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ Focal Length သည္လည္း
အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ ကင္မရာ Lens - Focal Length ၏ Angle အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ပံု
ရိပ္ အရြယ္ ပမာဏ သည္လည္း မ်ိဳးမ်ိဳး ကဲြျပားလာသည္။
Camera Lens Focal Length အမ်ိဳးမ်ိဳး ေပၚ မူတည္၍ ထြက္ေပၚလာသည့္ ပံု ရိပ္
အရြယ္ အစား မ်ား ကို အထက္ပါ ပံု တြင္ ျပထားပါသည္။ Focal Length 16mm တြင္ အက်ယ္
ဆံုး ျမင္ကြင္းကိုျမင္ရျပီး Focal Length 200mm တြင္ အက်ဥ္းဆံုး ျဖစ္သြားသည္ ကို
အထက္ပါ ပံု တြင္ ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။
ေအာက္ ပါ ပံုမ်ား မွာမူ Focal Length အလိုက္ ေျပာင္းလဲ သြားသည့္ ပံု မ်ား ၏
Angle အေနအထား ျဖစ္ပါသည္။
Focal Length 28mm, f-4
Focal Length 50mm, f-4
Focal Length 70mm, f-4
Focal Length 210mm, f-4
ေအာက္ပါ Diagram ပံုသည္ ကင္မရာတြင္ တပ္ဆင္ထားေသာCompound Lens တြင္ ရွိသည့္
Focal Point ( Front ) ႏွင့္ Focal Point ( Rear ) တို႕ ကိုျပ သည့္ Disgram ပံု
ျဖစ္ပါသည္။
ကင္မရာ တစ္ခု၌ တပ္ဆင္ထားသည့္ Compound Lens တြင္ Focal Point ( Front )
ေရွ႕ ႏွင့္ Focal Point ( Rear ) ေနာက္ ဟူ ၍ ရွိပါသည္။ အဆိုပါ Focal Length
ႏွစ္ခုတူညီ ေနလွ်င္ Symmetric Focal Lens ဟူ၍ ေခၚျပီး မတူညီပါက Asymmetric Focal
Lens ဟူ၍ ေခၚပါသည္။
ကင္မရာ အမ်ားစုသည္ Compound, Complex, Asymmetric Lens မ်ားကို အနည္း
ႏွင့္အမ်ား ဆိုသလို တပ္ဆင္ ထားၾကရာ အကြာ အေ၀း ဆိုင္ရာ သတင္း အခ်က္အလက္ (Distance
Information ) ကို သာမန္ Lens Formula တစ္ခု ထည္း ျဖင့္ အတိအက် တြက္ခ်က္ ၍ ရ နုိင္
မည္ မဟုတ္ပါ။
Focal
Length တြက္ခ်က္ျခင္း။
ဤေနရာ တြင္ ၾကံဳၾကိဳက္
သျဖင့္ တစ္ဆက္ထည္း ေဖၚျပ လိုသည္မွာ ကင္မရာ မ်ား တြင္ Focal Length တြက္ခ်က္ ျခင္းျဖစ္ပါသည္။
Lens Focal Length သည္ ကင္မရာ Sensor Size နွင့္ တို္က္ရိုက္ ဆက္ႏြယ္ေနပါသည္။
Focal Lengthကို တြက္ခ်က္ရာတြင္ 35mm Film Size ကို စံ ထားကာ တြက္ ခ်က္ ျခင္း
ျဖစ္ပါသည္။
APS-C ( Advanced Photo System -Type-C ) - NiKon တြင္မူ DX ဟု ေခၚပါသည္ -
၏ Sensor Size မွာ 36mm အျပည့္ မဟုတ္ ေသာ Aspect Ratio 3:2 ျဖစ္ သည့္3.6mm
x 15.8mm အရြယ္ ျဖစ္ပါသည္။ APS-C Sensor Size တစ္ခု ႏွင့္ တစ္ခု ဒႆမ ကိန္း
အနည္းငယ္ခန္႕ ကဲြလဲြမွဳ ရွိပါသည္။ Full Frame 35mm ျဖင့္ ႏွိဳင္း ယွဥ္ရာတြင္ Crop
Factor ေျမွာက္ ေဖၚကိန္း တစ္ခု ေပၚလာပါသည္။
ေျမွာက္ ေဖၚကိန္း မွာFull Frame ၏ ေထာင့္ ျဖတ္ အရွည္ 43.3 mm ကို APS-C / DX
၏ ေထာင့္ ျဖတ္ အရွည္ 28.4 mm ႏွင့္ စား ျခင္း ၏ ရလဒ္ ျဖစ္ေသာ = 1.5246 ( Nearest )
1.5 ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ ေျမွာက္ေဖၚကိန္း ( Crop Factor ) သည္ ကင္မရာ အမ်ိဳး အစား ေပၚ တည္ ၍
ေအာက္ပါတိုင္း ကဲြ လဲြ မွဳ ရွိပါသည္။
·
Canon- EOS 1D/1D MK II N Crop
Factor = 1.3 x
·
Nikon- D40…./ D90/ D200/D 2X….
Crop Factor = 1.5 x
·
Minolta- 7D/ Fuji S3 Pro/ Pentax
ist DS/ Crop Factor = 1.5 X
·
Canon- EOS 300D/ 400D/ 20D/ 30D
Crop Factor = 1.6 X
·
Olympus- E400/E-500/ E-300/ E-1
Crop Factor = 2.0 X
ဤ အေၾကာင္း အေသးစိတ္ ကို မွတ္စု အမွတ္ (၁၆) Camera Sensor တြင္ ဖတ္ရွဳ
နိုင္ပါသည္။
ယင္းကဲ့ သို႕ Sensor Size 23.6mm x 15.8mm အရြယ္ တပ္ဆင္ထားသည့္ APS-C
Sensor ကင္မရာ မ်ားကို ကင္မရာ အမ်ိဳး အစားအလိုက္ ေအာက္ပါအတိုင္း အမည္ သတ္မွတ္
ထားၾက ပါ သည္။
·
Canon - EF-S
·
Nikon - DX
·
Pentax - DA
·
Sony - DT
·
Sigma - DC
·
Tamron - Di II
·
Tokina - DX
ထို႕ေၾကာင့္ APS-C Type Lens မ်ား၏ Focal Length ကို 35 mm Full Frame စံ
ျဖင့္ ႏွင့္ ယွဥ္ၾကည့္ပါက Crop Factor ေျမွာက္ ေဖၚကိန္း ျဖင့္ ျပန္ ေျမွာက္
ျခင္းျဖင့္ ထြက္ေပၚလာ သည့္ ရလာဒ္ ျဖစ္လာပါသည္။ ဥပမာ အားျဖင့္ 18-55mm Kit Lens သည္
28-90mm ျဖစ္သြားပါမည္။ ဆိုလိုသည္မွာ 35mm ကို စံျပဳကာ ထုတ္လုပ္ထားသည့္ 18-55mm
Lens ကို APS-C Type ကင္မရာ တြင္ ထပ္ဆင္လိုက္လွ်င္ Foacl Length ( Angle of View )
သည္ 28-90mm သို႕ ေျပာင္း သြားပါသည္။
Crop Factor အေၾကာင္း အက်ယ္ကို ယခင္ေရးသား ခဲ့ေသာ Sensorမ်ား အေၾကာင္းတြင္
အေသးစိတ္ တြက္ခ်က္ ေဖၚ ျပထားပါသည္။ စိတ္၀င္စားသူမ်ား အက်ယ္ ကို မွတ္စု အမွတ္ (၁၆)
Camera Sensor တြင္ ဖတ္ရွဳ နိုင္ပါသည္။
အာက္ပါ ဇယား မွာ Lens အမ်ိဳး အစား အလိုက္ ေယဘူယ် Angleအေခၚ အေ၀ၚ မ်ားကို
ေဖၚ ျပထားသည့္ ဇယား ျဖစ္ပါသည္။
Lens
Type
|
35mm
'full-frame'
|
APS-C /
DX
|
Four
Thirds
|
Ultra wide
angle
|
24mm
and wider
|
16mm
and wider
|
12mm
and wider
|
Wide
angle
|
28mm
|
18mm
|
14mm
|
Standard
(Normal)
|
50mm
|
30mm
|
25mm
|
Telephoto
|
80mm
and longer
|
55mm
and longer
|
42mm and longer
|
Lens Type
|
Focal Length from
|
to
|
Wide-Angle Zoom
|
10mm
|
35mm
|
Normal Zoom
|
16mm
|
200mm
|
Telephoto Zoom
|
55mm
|
400mm
|
Fixed Focal -Lens
|
Starting
from Fixed Focal Length 14mm to Fixed Focal Length 600mm.
|
|
Special Purpose Lens , ( Micro)
|
40mm,
f-2.8 and Others.
|
Fixed Focal Length Lens မ်ားကို Prime Lens မ်ားဟု ေခၚၾကသည္။ Prime Lens
မ်ားသည္ ေယဘူယ် အားျဖင့္ Focal Length အေျပာင္းအလဲ လုပ္နိုင္သည့္ Lens မ်ား ထက္ ပံုထြက္ အရည္ အေသြး
ပို၍ ေကာင္း မြန္ ေလ့ ရွိပါသည္။
Lens Type
အလိုက္ နမူနာ ပံုမ်ား။
Tamron
18-270mm, f-3.5-6.3 Super Zoom Lens.
Picture
of 18mm Wide Angle.
Picture
of Telephoto 270mm.
Sigma
10-20mm, f 4-5.6 Lens
Picture
of 10mm Wide Angle.
Olympus
50mm f 1:2 Macro Lens.
A
Macro Picture.
Camera Lens.
လကၡဏာ ဆရာ
မ်ားသံုးသည့္ အၾကီးခ်ဲ႕ မွန္ဘီလူး (
Magnifying Glass ) ၏ ပံုေဖၚမွဳ သေဘာမွာ Subject သည္ မွန္ဘီလူး၏ ေရွ႕တြင္ ရွိကာ
ပံု ရိပ္ကို ျမင္ရသည့္ Focal Point မွာ ေနာက္တြင္ရွိသည္။Focal Length တစ္ခုတည္း
ရွိသည့္ မွန္ဘီလူး ျဖစ္ပါသည္။
ဓါတ္ပံုရိုက္သည္ ကင္မရာ Lens မ်ားမွာမူ
မ်ိဳးမ်ိဳးေသာ မွန္ဘီလူးမ်ားကို ေပါင္းစပ္တည္ေဆာက္ ထားသည့္ မွန္ဘီလူး ( Lens )
ျဖစ္ သည့္ Compound Lens ျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ Focal Lengthသည္လည္း lens
၏ေနာက္တြင္ တစ္ခု သို႕ မဟုတ္ ႏွစ္ခု ရွိပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္
ႏွင့္ Nikon.
ကၽြန္ေတာ္ အစဥ္ တစ္စိုက္ သံုးေနသည့္
ကင္မရာမ်ားမွာ Nikon မ်ားသာ ျဖစ္ျပီး Lens နွင့္ ပတ္သက္၍ စုေဆာင္း ထားသည့္
စာအုပ္စာတန္း မ်ား မွာ လည္း Nikon Lens စာအုပ္ မ်ားသာျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ဥပမာ မ်ား
ႏွင့္ နမူနာ ပံု အမ်ားစုမွာ Nikon Lens ပံုမ်ားသာ ျဖစ္ေနရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
မ်ားစြာေသာ Lens မ်ား အတြင္း မွ အခ်ိဳ႕ ကို နမူ နာ အျဖစ္ ထုတ္ႏွဳတ္
ေဖၚျပထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ဘာေၾကာင့္ Nikon ကင္မရာ သံုးရ
သနည္းဟု ေမးပါက Technical အေထာက္အထား ႏွင့္ ရွင္းျပ ရသည္ထက္ ဘ၀အေတြ႕ အၾကံဳႏွင့္
ယွဥ္၍ ေျပာရ မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ငယ္စဥ္က ဓါတ္ပံု ကို ၀ါသနာ ပါ၍ ျမ၀တီ ဓါတ္ပံု
ျပိဳင္ပဲြ တြင္ ဦးခင္ေလးေမာင္ ေရးသည္ ေဆာင္းပါး မ်ားကို ဓါတ္ပံု ႏွင့္ ယွဥ္ကာ
မျပတ္ ဖတ္ခဲ့ ေသာ္လည္း ကင္မရာ မကိုင္နိုင္ခဲ့ပါ။ ဓါတ္ပံု တစ္ပံု ၏ အကဲျဖတ္
ေဆာင္းပါး တစ္ခု၏ ေနာက္ဆံုး တြင္ ေဖၚျပထားသည့္ အခ်က္ အလက္ မ်ား အနက္ ပထမဦး ဆံုး
ရွာ ၍ ဖတ္သည္မွာ ဘာ ကင္မရာ နွင့္ ရိုက္သလဲ ဆိုသည့္ အခ်က္ ကိုပင္ ျဖစ္ပါသည္။ စာ
ဖတ္ကာ ေၾကနပ္ ခဲ့ရသည္ ဘ၀ ျဖစ္ခဲ့ရပါသည္။
သို႕ေသာ္ နိုင္ငံျခားေရး ၀န္ထမ္း အျဖစ္
ျပည္ပတြင္ စတင္ တာ၀န္ ထမ္းေသာ အခ်ိန္ လြန္ ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္ သံုးစု ခန္႕တြင္
ထိုစဥ္က နံမည္ၾကီး ဓါတ္ပံု ပညာရွင္ ရန္ကုန္ တကၠသိုယ္ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ေဟာင္း ဆရာခ ၏
သားမက္ ျဖစ္သူ ကိုသိန္းေဇာ္လြင္ ႏွင့္ ခင္မင္ မိတ္ေဆြ ျဖစ္ခဲ့ပါသည္။ ကိုသိန္းေဇာ္
လြင္က Nikon သည္ Pin Point Sharp ကို ေပးျပီး Canon က Razor Sharp ကို ေပးသည္ဟု
ေျပာခဲ့သည္ကို ယေန႕ အထိ အမွတ္ရေနပါ သည္။ ကၽြန္ေတာ္ ကင္မရာ မ၀ယ္ နိုင္ခင္ထည္းက
ဓါတ္ပံု၏ အေျခခံ မ်ားကို ကင္မရာ တစ္လံုး ႏွင့္ ည ပိုင္း ရိုက္ ကြက္ မ်ား ကို လက္ေတြ႕
ရိုက္ျပကာ ၊ ေန႕ခင္းပိုင္းတြင္ စာ ေတြ႕ မ်ားကို ရွင္းျပခဲ့သူ လက္ဦး ဆရာ ျဖစ္
ပါသည္။ ယခု အေမရိကန္တြင္ ေနထုိင္လွ်က္ရွိပါသည္။ ကိုသိန္းေဇာ္လြင္ အား ဤ မွတ္စု
ျဖင့္ ဂါရ၀ ျပဳ အပ္ပါသည္။
ထို႕ေနာက္ ထိုစဥ္က ၀န္ၾကီးခ်ဳပ္ Delegation
ႏွင့္ပါလာသည့္ ျပန္ၾကားေရး ၀န္ၾကီးဌာန မွ ထိုစဥ္က ဓါတ္ပံု ဆိုင္ရာ ဌာနမွဴး အဆင့္
ရွိသူ ဦးထြန္းမင္းအား -
“ ဦးထြန္းမင္း.. ကၽြန္ေတာ္ ကင္မရာ၀ယ္ ျခင္လို႕
ပါ။ ဘယ္လို ကင္မရာ မ်ိဳး ၀ယ္ရမလဲ ဗ်ာ။ “ လို႕ ေမးလိုက္ရာ သူက-
“ Nikon ၀ယ္ဗ်ာ။ ဘာေၾကာင့္လဲ ဆိုေတာ့ အေတာ္
ခိုင္ခန္႕ တယ္ဗ်။ အေရး အခင္း တစ္ခုမွာ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ သတင္းေထာက္ တစ္ေယာက္ ကို
အေရး အခင္း က လူေတြ ေတြ႕ သြားေတာ့.. လူကို ေတာ့ ဘာမွ မလုပ္ပါဘူး ဗ်ာ.. သတင္း
ေထာက္ရဲ႕ Nikon ကင္မရာကို ဖလင္ထုတ္ျပီး လမ္း ဖခံုး ေက်ာက္တုံုး နဲ႕ ထုျပီး ဖ်က္
ဆီး လိုက္တယ္ဗ်။ သတင္းစာ တိုက္ ေရာက္လာေတာ့ ၾကည့္ရတာ ေတာ့ ရစရာ ကိုမရွိ ဘူးေပါ့။
ဒါေပမဲ့ ရိုက္ၾကည့္ေတာ့ ရိုက္လို႕ ရတုန္းပဲဗ်ာ… ခိုင္ ခ်က္က ေတာ့ ဗ်ာ …။ ”
သို႕ ႏွင့္ ကၽြန္ေတာ္ Nikon ကင္မရာ ၀ယ္ျဖစ္
သြား ခဲ့ရာ ထိုစဥ္ ကအစ ယခု ထိပင္ ျဖစ္ပါသည္။
အထက္ပါ ပံု မွာ Nikon 80-400mm Lens အား ဖဲြ႕
စည္း တည္ ေဆာက္ ထားသည့္ပံု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ Lens ကို Lens Element (၁၇) ခု အား
Group (၁၁) ခု အျဖစ္ ဖဲြ႕ စည္း တည္ေဆာက္ ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဖဲြ႕ စည္းထားရာတြင္
အလင္းျပန္ မွဳ ကို ထိမ္းခ်ဳပ္ သည့္ED (Extra-Low Dispersion ) Glass (၃ ) ခု (
အ၀ါေရာင္ ) ထည့္သြင္း ဖဲြ႕ စည္း ထားသည္ ကို ေတြ႕ နိုင္ ပါသည္။
ေအာက္ပါ Lens မွာ Nikon AF-S DX 17-55mm, f-2.8
G IF-ED ျဖစ္ပါသည္။ DX Lens အတြင္းProfessional အမ်ားစု သံုးေသာ DX Format Lens
တစ္လံုးလည္း ျဖစ္ပါသည္။
Construction
of AF-S DX 17-55mm, f-2.8 G IF-ED
SWM = Smooth Wave Motor, ED = Extra-Low Dispersion, AS = Aspherical Surface, M/A = Quick switching from Manual to Autofocus, IF = Internal Focus.
၄င္း၏ ဖဲြ႕စည္းပံုတြင္ Lens Elements (၁၄) ခု
ရွိျပီး Group (၁၀) ခု ျဖင့္ ဖဲြ႕ စည္း ထားပါသည္။ တည္ေဆာက္ရာတြင္ (3) ED Glass (
အ၀ါေရာင္) ႏွင့္ (3) Aspherical Glass ( အျပာ ေရာင္ ) တို႕ ပါ၀င္ပါသည္။
ED (Extra-Low Dispersion ) Lens သည္
အလင္းေရာင္ ျပန္႕ ထြက္ လာသည့္ Secondary Spectrum မွ အေရာင္ မ်ားကို ထိန္းခ်ဳပ္ကာ
Focal Length အရွည္ မ်ားတြင္ ျဖစ္တတ္သည့္ ေရာင္စဥ္မ်ား၏ လိွဳင္းအလွ်ား ( Wave
length ) တို႕ ေကြးညႊတ္ မွဳ ေၾကာင့္ အစိမ္း၊ အနီ၊ အျပာ စသည့္ အေျခခံ အေရာင္မ်ားကို
မွ်တ စြာ Focus လုပ္နိုင္ျခင္း မရွိနိုင္သည့္Chromatic Aberration
အျဖစ္မ်ိဳး မျဖစ္ေစရန္ ျပန္လည္ ခ်ိန္ညွိ
ေပးသည့္ Lens မ်ားျဖစ္သည္။
ေအာက္ပါLens မွာ Nikon AF-S 70-200mm, f-2.8 G
IF-ED VRII ျဖစ္ပါသည္။ Full frame Lensတစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းသည္ လည္းProfessional
အမ်ားစု သံုးေသာ Lens တစ္လံုးလည္း ျဖစ္ပါသည္။
Construction
of Nikon AF-S 70-200 mm, f-2.8 G IF-ED
VRII
SWM = Smooth Wave Motor, N =Nano Crystal Coating, ED = Extra-Low Dispersion, AS = Aspherical Surface, M/A = Quick switching from Manual to Autofocus, A/M = Auto/Manual Swith Lever, IF = Internal Focus.
၄င္း၏ ဖဲြ႕စည္းပံုတြင္ Lens Elements (၂၁) ခု
ရွိျပီး Group (၁၆) ခု ျဖင့္ ဖဲြ႕ စည္း ထားပါသည္။ တည္ေဆာက္ရာတြင္ (7) ED Glass (
အ၀ါေရာင္) ပါ၀င္ ဖဲြ႕ စည္းထား ပါသည္။
ေအာက္ပါ Lens မွာ Nikon AF-S 200 mm f-2 G ED
VRIIျဖစ္ပါသည္။ Full frame Lens တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ Lens သည္ လည္း
Professional အမ်ားစု သံုးေသာ Full Frame Lensတစ္လံုးလည္း ျဖစ္ပါသည္။ Focusing
အလြန္ျမန္သည့္ Lens ျဖစ္ပါသည္။
Construction
of Nikon AF-S 200mm, f-2 G IF-ED VRII
SWM = Smooth Wave Motor, N =Nano Crystal Coating, ED = Extra-Low Dispersion, AS = Aspherical Surface, M/A = Quick switching from Manual to Autofocus, A/M = Auto/Manual Swith Lever, IF = Internal Focus.
၄င္း၏ ဖဲြ႕စည္းပံုတြင္ Lens Elements (၁၃) ခု
ရွိျပီး Group (၉) ခု ျဖင့္ ဖဲြ႕ စည္း ထားပါသည္။ တည္ေဆာက္ရာတြင္ (၃) ED Glass (
အ၀ါေရာင္)၊ (1) Super ED Glass ( အနီ ေရာင္) ၊ (1) Meniscus Protective Lens တို႕
ပါ၀င္ ဖဲြ႕ စည္းထား ပါသည္။
အဆိုပါLens Group ( အုပ္စု) မ်ားအနက္ အခ်ိဳ႕ေသာ
အုပ္စုသည္ ပံုရိပ္ကို ခ်ဲ႕ ေပးျခင္း အခ်ိဳ႕ေသာ အုပ္စု က
ပံုရိပ္ၾကည္လင္ျပတ္သားေအာင္ ေဆာင္ရြက္ျခင္း ၊ အခ်ဳိ႕ေသာ အုပ္စုက ၀င္လာသည့္ အလင္း
ျပန္႕လြင့္ေနသည္ ကို ထိန္းခ်ဳပ္ ျခင္း ၊ အခ်ိဳ႕ ေသာ အုပ္စု အေနႏွင့္မူ အလင္းမွ
မလိုလားအပ္ေသာ ျဖာထြက္ လာသည့္ အလင္း မ်ားကို တားဆီး ေပးျခင္း ၊ ပံုရိပ္
ေကြးေကာက္မွဳ ၊ ေဘးသား အရိပ္က် မွဳ စသည္တို႕ ကို ကာကြယ္ ေပးျခင္း စသည္ တို႕ ကို
အသီးသီး လုပ္ေဆာင္ၾကသည္။
Lens
အတြင္း ရွိ Electronic ဆိုင္ရာ အစိတ္အပိုင္းမ်ား။
Lens
Stabilizations System.
Tamron 28-300mm Lens Stabilizations System.
Lens တစ္ခု ကိုတည္ ေဆာက္ရာတြင္ Glass Element
မ်ားသာ မက Lens အုပ္စုၾကီး တစ္ခု လံုးကို လိုသလို ေစခိုင္း သည့္ Gyro Sensor,
Micro Cpmputer, Driving Coil, Control Circuit စသည့္ Electronic Components
မ်ားလည္း ပါ၀င္သည္။ ၄င္းအျပင္ Lens ၏ လွဳပ္ရွားမွဳ အရွိန္ကိုေလွ်ာ့ ပါးေစသည့္
ထိန္းခ်ဳပ္ ကိရိယာမ်ား ကိုလည္း တပ္ဆင္လာၾကသည္။ အေတာ္ အသင့္ေသာ အလင္းေရာင္ နည္းသည့္
အေျခအေန ႏွင့္ Focal Length ရွည္ေသာ အေျခအေနမ်ားတြင္ လက္ႏွင့္ ကိုင္ကာရိုက္ရာတြင္
မ်ားစြာ အေထာက္အကူ ျပဳသည့္ ကိရိယာ ျဖစ္သည္။
အဆိုပါ lensတုန္ခါ မွဳကိုထိန္းခ်ဳပ္ သည္
Stabilization စနစ္ ကို Nikon က VR ( Vibration Reduction ) ဟု ေခၚ၍ အျခားေသာ
ကင္မရာ မ်ား သည္လည္း ၄င္းတို႕သတ္မွတ္ ထားသည့္ အေခၚ အေ၀ၚ မ်ား အတိုင္း ေခၚဆိုၾကသည္။
ေအာက္ တြင္ Lens အလိုက္ Stabilization ဆိုင္ရာ အေခၚ အေ၀ၚ မ်ားကို ေဖၚ ျပထား ပါသည္။
Stabilizationဆိုင္ရာ
အေခၚ အေ၀ၚမ်ား
·
Canon - Image Stabilization (IS)
·
Fujifilm, Panasonic and Samsung
- Optical Image Stabilization (OIS)
·
Nikon - Vibration Reduction (VR)
·
Sony (NEX system) - Optical Steady
Shot (OSS)
·
Sigma - Optical Stabilization (OS)
·
Tamron - Vibration Control (VC)
Lens Autofocus Mortor
ေအာက္ ပါပံု မွာ AF-S Nikon Lens မ်ားအတြင္းရွိ
Autofocus Function ကို ေဆာင္ရြက္ ေပးသည့္ ေမာ္တာ မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
Silent Wave Motor (
SWM)မ်ား တြင္ Ring Type ႏွင့္ Compact Type ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳး ရွိသည္။ သက္ဆိုင္ရာ
Lensအလိုက္ သင့္ေလွ်ာ္ သကဲ့ သို႕ တပ္ဆင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ေမာ္တာက ပံုရိပ္ ၏
Focusကို အတိအက် ရေစရန္ ဖမ္း ေပးသည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာ Lens မ်ား - ဥပမာ Nikon D Series
Lens မ်ား၏အတြင္း၌ Autofocus Motor မပါ သည့္အတြက္ ကင္မရာ Body တြင္ Motor တပ္ဆင္
ထားသည့္ Body Motor က Autofocus Function ကို ေဆာင္ ရြက္ ေပးရသည္။
ဥပမာ Nikon D 40X မွ D 5100
အထိ Nikon ကင္မရာ၏ Bodyတြင္ Autofocus Motor မပါ ရွိပါ။ ထို႕ ေၾကာင့္ Lens အတြင္း
Autofocus Motorမပါသည့္ Nikon D Series Lens မ်ား ကို Autofocus မလုပ္နိုင္ပါ။
Nikon D 7000 ကဲ့သို႕ ကင္မရာ၏ Body တြင္မူ Autofocus Motor ပါလာျပီ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္
Nikon D Series Lens မ်ား ကိုေရာ G Series Lens မ်ားကိုပါ Autofocus
လုပ္နိုင္ပါသည္။
Nikon D 5100
Body
Nikon D 5100 ၏ ကိုယ္ထည္ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္ထည္တြင္ Autofocus Motor မပါ ပါ။ Lens Mount ေအာက္ေျခတြင္
Autofocus Motor Arm အငုတ္ ကေလး မရွိသည္ကို ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။
Nikon
D 7000 Body
ကင္မရာ Body တြင္ Autofocus
Motor ပါသည့္ Nikon D 7000 ကင္မရာ ၏ ကိုယ္ထည္ ၏ Lens Mount ေအာက္ေျခတြင္ Lens ကို Autofocus လုပ္ေပးမည့္
ေမာင္းတန္ အငုတ္ ( Arm) ၏ထိပ္ ကေလးကို ျမင္နိုင္ ပါသည္။ Nikon D 5100 တြင္ ဤ
ကဲ့သို႕ Autofocus Motor Arm မပါရွိပါ။ ထို႕ ေၾကာင္ Lens ၏ ကိုယ္ထည္ အတြင္း
Autofocus Motor မပါသည့္ Nikon D Series Lens မ်ားကို Nikon D 5100 က Autofocus
မလုပ္ နိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။ Manula Focus သာ လုပ္၍ ရပါသည္။
Lens and Aperture.
Lens တြင္ ျပင္ ပမွ ၀င္လာေသာ
အလင္းကို ဖြင့္ ေပးသည့္ အက်ဥ္း အက်ယ္ လုပ္နိုင္သည့္ တံခါး ( Aperture ) သည္ လည္း
Lens ၏ အဓိက အစိတ္အပိုင္း တစ္ခု ျဖစ္ပါသည္။ ေရးသားျပီး မွတ္စုအမွတ္ (၂ရ) Sunny 16
Rule တြင္ Apertureႏွင့္ပတ္သက္၍ ယင္းႏွင့္ ဆက္ႏြယ္ေနသည့္ အေၾကာင္းအရာ အေသး စိတ္ကို
ေရးခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါသည္။ Aperture ႏွင့္ပတ္သက္၍ သီးျခား အေသးစိတ္ ဖတ္ ရွဳ လိုပါက ( ၅
- ၁၂ -၂၀၁၂ ) ရက္ေန႕ စဲြပါ ဓါတ္ပံု ပညာ ရပ္ ဆိုင္ရာ မွတ္စု အမွတ္ (၂၇) Sunny 16
Rule တြင္ ဖတ္ရွဳ နိုင္ပါ သည္။
Lens ႏွင့္ပတ္သက္ သည့္ အေထြေထြ အေၾကာင္း အခ်က္မ်ား။
Lens မ်ားကို
ထုတ္လုပ္ရာတြင္Nikon, Canon, Sony, Olympus, စသည့္ မူရင္း ကုမၼဏီမ်ား က ထုတ္လုပ္
သည့္ Original Lens မ်ားသည္ စိုက္ထုတ္ရသည့္ လုပ္အားႏွင့္ စိုက္ထည့္ ရသည့္ ပစၥည္း
ကိရိယာ တန္ဘိုး တို႕ေၾကာင့္ ေစ်းၾကီး သည့္ အေလွ်ာက္ ဘက္စံု လည္း စိတ္ခ်ရ သည့္ Lens
မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ သို႕ ရာတြင္ Third Party Lensမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ ွSigma, Tamron,
Tokina စသည့္ Lens မ်ားသည္လည္း သူ႕ေစ်း ႏွင့္သူ သံုးေပ်ာ္ သည့္ Lens မ်ား
ျဖစ္ၾကပါသည္။ Original Lens ႏွင့္ ပံု ထြက္ျခင္း ႏွိဳင္းယွဥ္ ၾကည့္လွ်င္
အေသးစိတ္ေနရာ မ်ားတြင္သာ အားနည္းခ်က္ မ်ားကို ေတြ႕ နိုင္သည္ ဟူ ကၽြမ္းက်င္ သူမ်ားက
ဆိုပါသည္။
အထူး သျဖင့္ wild Life
Photography ကဲ့ သို႕ Focusing အလြန္ျမန္ရန္လိုျပီး Long Tele, Wide Aperture Lens
အမ်ိဳး အစားမ်ားမွာ ေစ်းလြန္စြာ ၾကီး သည့္အတြက္ Wild Life Photography ကို ၀ါသနာ
အရ ရိုက္သူမ်ား အေနႏွင့္ ေစ်း သက္သာေသာ Third Party Lens မ်ားကို သံုးပါက လည္း
လက္ခံ နိုင္ေလာက္သည့္ Wild Life ပံု မ်ားရနိုင္ေၾကာင္း ကို ဓါတ္ပံု ပညာ ရွင္မ်ားက
အၾကံျပဳထားပါသည္။
Lens အမ်ိဳးအစား အလိုက္ တြင္က်ယ္စြာ သံုးစဲြ
နိုင္မွဳ အခ်ိဳ႕ကို Nikon Lens စာအုပ္မွ ေကာက္ ႏွဳတ္ကာ ေအာက္ ပါ ဇယား ျဖင့္
ျပထားပါသည္-
Type of Lens
|
Focal Length
|
Aperture
|
Usefulness
|
Wide Angle Zoom
|
AF-S
DX, 10-24mm,
|
f
3.5-4.5 G ED
|
Close
up Shooting with minimized distortion.
|
AF-S ,
17-35mm,
|
f 2.8
IF - ED
|
High
Contrast Image, reliable Professional Lens.
|
|
Normal Zoom Lens
|
AF-S
DX, 16-85mm,
|
f
3.5-5.5 G ED VR
|
From
Daily Snap shot to Travel Document work.
|
AF-S
DX, 17-55mm,
|
f 2.8 G
IF ED
|
Lens of
Professional who value Image quality.
|
|
AF-S
DX, 18-200mm,
|
f
3.5-5.5 G ED VR II
|
Wide to
medium Tele Lens for light Travel.
|
|
Telephoto Zoom
|
AF-S
DX, 55-300mm,
|
f
4.5-4.5 G ED VR
|
High
Refractive Index ( HRI) Lens, Ideal for Travel and Events.
|
AF-S ,
70-200mm,
|
f 2.8,
G ED VR II
|
Confident
in Difficult Situation.
|
|
AF-S,
200-400 mm,
|
f 4 G
ED VRII
|
Contributing
to sharp Image in demanding situation.
|
|
Fxed Focal Length
|
AF-S
24mm,
|
f 1.4 G
ED
|
Perfect
for Landscape, architecture, and environment Portrait.
|
AF-S
35mm,
|
f 1.4 G
|
Great
Choice for Nature, Landscape, Night Scenes and astrophotography.
|
|
AF-S
85mm,
|
f 1.4 G
|
Natural
Image rendering for Portrait.
|
|
AF-S
18mm,
|
f 1.8 G
|
Not
only just for Portrait but for others as well.
|
|
AF-S
180mm,
|
f 1.8 D
IF ED
|
Favorite
of astronomical Photography, well suited for close Portrait, Short range
Sport, Theater Photography.
|
|
Special Purpose Lens
|
AF-S DX
Micro 40mm
|
f 2.8 G
|
Excellence
Micro for DX Format.
|
AF-S VR
105 mm
|
F 2.8 G
IF ED
|
Delivers
crisp yet natural Image.
|
ဤ ဇယား ပါ အခ်က္အလက္မ်ား အရ
မိမိ မည္သည့္ အေၾကာင္း အရာ ကို ရိုက္လွ်င္ မည္သို႕ေသာ Lens က ပို၍ သင့္ေလွ်ာ္ မွဳ
ရွိသည္ကို ခန္႕ မွန္း နိုင္ပါမည္။
-----------------------------------------------
Thank Sir .
ReplyDelete