Monday, 7 January 2013

Focusing Part (III)







(31)  Focusing Part (III)                                       ဓါတ္ပံုပညာရပ္ဆိုင္ရာ မွတ္စု (၃၁)

 

(ေနရာ အသီးသီးမွ စုေဆာင္း ထားသည္မ်ားအနက္ ေကာင္းနိဳးရာရာဟုယူဆသည္ မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ ကာ ျမန္မာဘာသာ ျဖင့္ ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ ျပန္ဆို မွတ္စုထုတ္ထား ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)

 

 

အေကာင္းဆံုး Focus ျဖစ္ ရန္လာေစရန္ ေဆာင္ရြက္ရန္
နည္းလမ္းမ်ား

 

စကားဦး။

ကင္မရာ Focusing ႏွင့္ပတ္သက္၍ မွတ္စု ႏွစ္ခု ကို Fousing ( I ) ႏွင့္ ( II ) အျဖစ္ ေရးခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါ Focusing မ်ား မွာ အေျခအေနေပၚလိုက္ကာ ေဆာင္ရြက္ ရမည့္ Focusing နည္းလမ္း မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ ယခု ေရးသားမည့္ အေၾကာင္းအရာမွာ ကင္မရာ က ေပးသည့္ Focusing Function မ်ားကို မည္ကဲ့ သို႕ အထိေရာက္ ဆံုး ျဖစ္ေစရန္ သံုး သင့္ သည့္ နည္း လမ္း မ်ား ျဖစ္ပါသည္။

 

စုေဆာင္းထားသည္ မ်ားကို လွန္ေလွာရင္း Focusing ႏွင့္ပတ္သက္၍ ယခင္ေရးသား ခဲ့သည့္ အေၾကာင္းအရာ မ်ား ႏွင့္မတူေသာ မူကဲြ ေဆာင္းပါး တစ္ပုဒ္ကို ေတြ႕ လိုက္ရ ပါသည္။ သို႕ ႏွင့္  ဓါတ္ပံု၀ါ သနာ ရွင္ မိတ္ေဆြမ်ား ေလ့လာ ဖတ္ရွဳ လိုက ဖတ္ရွဳ နိုင္ ၾကေစရန္ ေရးသား ထားလွ်င္ ေကာင္းမည္ဟု စိတ္ကူး ေပၚ လာပါသည္။ သို႕ ႏွင့္  အထက္ေဖၚျပပါ ေဆာင္းပါးကို အေျချပဳ၍ အျခားအျခားေသာ ဤ ဘာသာရပ္ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေကာင္းနိုးရာရာ ရွိသည္ ဟု ယူဆသည့္ ေဆာင္ပါးမ်ားကိုပါ စုေပါင္း၍ ဆီေလွ်ာ္ သကဲ့သို႕ ဘာသာျပန္ကာ ဤမွတ္စု အျဖစ္ ေရးသား လိုက္ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

 

Focusing ႏွင့္ ၾကည္လင္ျပတ္သားမွဳ။

 
ဓါတ္ပံု ရိုက္ရာတြင္ လက္ကိုင္ထားရမည့္ ပထဦးဆံုးေသာ ဥပေဒသ တစ္ခု မွာ ပံု ၾကည္လင္ ျပတ္သားရမည္ ဆိုသည့္အခ်က္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤကဲ့သို႕ ျပတ္သားသည့္ ပံု ရလာ ေစရန္ အတြက္ ကင္မရာက ေပးထားသည့္ Focusing Function မ်ားအား အထိ ေရာက္ဆံုး ျဖစ္ေစရန္ မည္ကဲ့ သို႕ အသံုးျပဳသင့္သည္ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ Focusing Fuction မ်ား ႏွင့္ ရိုက္ ကြက္ အေန အထား အလိုက္ မူရင္း ေဆာင္းပါး ရွင္မ်ား အၾကံျပဳ ထားသည္ မ်ားကို ေအာက္ ပါအတိုင္း ျပန္လည္ မွ် ေ၀ လိုက္ပါသည္။

 

Manual Focus

အခ်ိဳ႕ေသာ ကင္ မရာမ်ား ျဖစ္သည့္ Leica M9, Leica M9-P, Leica Monochrome စသည့္ ကင္မရာ အခ်ိဳ႕မွ လဲြ၍ လက္ရွိေခတ္ေပၚ Digital ကင္မရာ မ်ားသည္ Auto Focus ကင္မရာမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ Auto Focus သည္ အသံုး၀င္လွ သည္ မွန္ ေသာ္လည္း Manual Focus က ပို၍ အသံုးတည့္ သည့္ ေနရာမ်ား လည္းရွိပါသည္။ ဤ အေၾကာင္း အေသးစိတ္ကို Note on Focusing (I) တြင္ ေဖၚျပ ခဲ့ျပီး ျဖစ္ပါ သည္။ ယခု မွတ္စုတြင္မူ အေျချပဳ ေရးသားသည့္ ေဆာင္းပါး၌ ပါရွိ ေသာ Macro နွင့္ပတ္သက္ သည့္ အၾကာင္း တစ္ခု ထည္းကိုပင္ ေဖၚျပပါမည္။

 

Macro ရိုက္ရာတြင္ Auto Focus ျဖင့္ ရိုက္ပါက  Shutter Rerelease Button ကို ႏွိပ္ လိုက္ တိုင္း Auto Focus Lens သည္ Focus Point ကို မမိ ေသာေၾကာင့္ ေရွ႕ တိုး ေနာက္ ဆုတ္ လုပ္ေနသည္ ႏွင့္ အခ်ိန္ကုန္ေနသည္ ကို ၾကံဳ ဘူးၾက ပါ လိမ့္ မည္။ ဤကဲ့ သို႕ အေနအထားတြင္ Manual Focus ကို သံုးသင့္ပါသည္။ DSLR  ကင္မရာမ်ား၌ ကင္မရာ ကိုယ္ထယ္ တြင္ေရာ Lens တြင္ပါ Auto မွ ေန၍ Manual သို႕ ေျပာင္းရန္ ခလုပ္မ်ားရွိပါ သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ  Lens မ်ားတြင္ Auto ေရာ Manul ပါ တစ္ခ်ိန္တည္း လုပ္နိုင္သည့္ A/M ခလုပ္ ပါရွိပါသည္။ အဆိုပါ Lens မ်ားမွာ တစ္ခ်ိန္ထည္း တြင္ Auto ေရာ Manual ပါ တစ္ခုျခင္း ေျပာင္း ရန္မလိုဘဲ Focus လုပ္ နိုင္ပါသည္။




Macro နမူ ပံု တစ္ပံု ကိုျပသထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။


 





Life View ပါသည့္ ကင္မရာ မ်ား တြင္မူ ပံုၾကီးခ်ဲ႕ ကာ ၾကည့္နိုင္သည့္အတြက္ လိုအပ္သည့္ ေနရာကို အေသအျခာ ၾကည့္ကာ အတိအက်ျပတ္သားမွဳ ရ ေအာင္ Focus လုပ္နိုင္ ပါသည္။

 

Single Shot Autofocus.













လိုအပ္သည့္ ေနရာ တစ္ေနရာကိုသာ အမိအရ Focus လုပ္ကာ Lock လုပ္ျပီးမွ လိုအပ္ သကဲ့သို႕ ရိုက္ကြက္ကို ျပန္လည္ ျပင္ဆင္ ဖဲြ႕စည္းသည့္ ( Recompose ) နည္း ျဖစ္ပါသည္။  အခ်ိဳ႕ေသာ ကင္မရာ မ်ားကိုမူ  Shutter Release Button ကို တစ္၀က္ ႏွိပ္ထားျခင္းျဖင့္ Focus Lock ျဖစ္သြားကာ ထိုကဲ့ သို႕ လုပ္ထားျပီး မွ လိုအပ္ သကဲ့သို႕ ျပန္လည္ ေရႊ႕ ၍ Recompose  လုပ္ကာ ရိုက္ သည့္ နည္း ျဖစ္ပါသည္။



အထက္ပါ ပံုတြင္ ပထမ မ်က္ႏွာကို Focus Lock လုပ္ျပီးမွ လိုသလို  ျပန္ေရႊ႕ ကာ Recompose လုပ္ထားသည္ကို ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ မ်က္နွာကို Focus လုပ္ထားသည့္ အတိုင္း ရိုက္လိုက္မည္ ဆိုပါက ေအာက္ပိုင္း မပါ ျဖစ္ေနပါမည္။ မ်က္ႏွာလည္း ၾကည္လင္ ျပတ္သားရေလေအာင္ ေအာက္ပိုင္းလည္း ပါရေလေအာင္ ဤကဲ့ သို႕ ရိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။
 
ေအာက္ပိုင္းပါ ပါလာေစရန္ဤကဲ့ သို႕ Focus Point ေရႊ႕ လိုက္ ေသာ္လည္း ယခင္က မ်က္ႏွာတြင္ Focus Lock လုပ္ ထားသည့္အတြက္ Subject ၏ မ်က္နွာ၏ ျပတ္သားမွဳ သည္ မွဳ သည္ ျပတ္သားျမဲ ျပတ္သားလွ်က္ ရွိေနပါမည္။
 
အခ်ဳိဳ႕ ေသာ ကင္မာမ်ား တြင္ AE-L/ AF-L ခလုပ္ ပါရွိရာ အဆိုပါ ခလုပ္ကိုပါ တဲြ၍ ႏွိပ္ ထားျခင္း ျဖင့္ Focus ေရာ Exposure ပါ Lock ျဖစ္သြားပါသည္။ ဤ နည္း မွာ လွဳပ္ရွားမွဳ မရွိသည့္ Statistic Subject မ်ား ပန္းထိုး ထားသည့္ ပန္းအိုး ကဲ့သို႕  “ Still to become Life “ ျဖစ္လာေစ ရန္ ရိုက္ကူး သည့္  သက္ ျငိမ္ Still Life မ်ား ႏွင့္ Landscape ရွဳ ခင္း မ်ား ရိုက္ရာ တြင္ အသံုး၀င္သည္။
 
 
Continuous Autofocus.
 




 Shuter Release Button ကို တစ္၀က္ ႏွိပ္ထား၍ ေသာ္လည္းေကာင္း သို႕ မဟုတ္  AF/L ကို နွိပ္ထား သေရြ႕ ေသာ္လည္းေကာင္းထားနိုင္ပါသည္။ ဤ Focusing နည္းသည္ လွဳပ္ရွား ေနသည့္ Subject မ်ား ဥပမာ  အထက္ပါ ပံု ကဲ့သို႕ စက္ဘီးစီး ေန သည့္ Subject ၊ ပ်ံေနသည့္ ငွက္ စသည့္ ေရႊ႕လွ်ားေနသည့္ Subject မ်ား၏ ေနာက္ သို႕ လိုက္ကာ Continuous Focusing  လုပ္မညျဖစ္ပါသည္္္။ ကင္မရာ သည္ Subject ေရြ႕ လွ်ားေနသည့္ Focus Distance ကိုလိုက္ ကာ အလိုအေလွ်ာက္ ခ်ိန္ေပး လိမ့္ မည္။ ဤ နည္းျဖင့္ ေရႊ႕ လွ်ား ေနသည့္ Subject သည္ ျပတ္သား ေနကာ ေနာက္ ခံ ၀ါး ေနပါမည္။ Panning သေဘာ မ်ိဳး ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ေခတ္မွီ ကင္မရာမ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ Canon EOS 7 D ႏွင့္ Nikon D 7000 ကဲ့သို႕ ကင္မရာ မ်ားတြင္ Autofocus Point မ်ားအနက္ မည္သည့္ AF Point ကို ေရႊ႕လွ်ားေနသည့္ Subject ၏ေနာက္သို႕ Track လုပ္ေစလိုသည္ကို ေရြးခ်ယ္ နိုင္သည့္  Continuous Focusing Mode ပါရွိပါသည္။ အထူးသျဖင့္ လွဳပ္ရွားေနသည့္ အားကစားပဲြ မ်ား ရိုက္ရာတြင္ Continuous Focusing  Mode Setting ကို ေရြးထားသင့္ပါသည္။

 

Automatic Focus Point Selection.





ဓါတ္ပံု ရိုက္ရာတြင္ ကင္မရာ အား Autofocus Point ကို ေရြးခိုင္း ျခင္းက အလြယ္ ဆံုးနည္း လမ္း ျဖစ္ပါသည္။ အေတာ္မ်ားမ်ား လည္း ၾကိမ္းေသ ေပါက္ ျပတ္သားမွဳ ရရွိနိုင္ ပါသည္။ သို႕ ရာတြင္ တစ္ခါ တစ္ရံ ကင္မရာသည္ လိုအပ္ သည့္ Subject ၏ ေနရာကို Focus မလုပ္ဘဲ ကင္မရာႏွင့္ အနီးဆံုးေနရာကို ဖမ္းကာ Focus လုပ္လိုက္သည္မ်ား လည္း ရွိပါသည္။ အဆိုပါ ေနရာ သည္ မိမိ လိုအပ္သည့္ ေနရာ ႏွင့္ မေ၀းလြန္းပါ က ျပတ္သားမွဳ သဲကဲြ ျခင္းကို View Finder  ထဲ တြင္ သဲ ကဲြ စြာ ျမင္နိုင္မည္ မဟုတ္ပါ။ ပံု ကို Computer တြင္ ၾကည့္သည့္ အခ်ိန္တြင္ မွ လိုအပ္သည့္ ေနရာ တြင္ ျပတ္သားမွဳေလွ်ာ့ ေနသည္ကို ေတြ႕ ရပါမည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ AF Point ကို မိမိ ကိုယ္ တိုင္ Manual ေရြးခ်ယ္ ျခင္း က အေကာင္းဆံုး ျဖစ္ပါသည္။
 
Manual AF Point Selection




အထက္ပါ ပံုတြင္ ေရွ႕ Foreground ရွိ သစ္ရြက္ ႏွစ္ရြက္ ကို Manual Focus ယူထားပါသည္။ ကင္မရာ ကိုသာ Focus လုပ္ခိုင္း လိုက္ပါက ပံု အလယ္ ကို Focus လုပ္မည္ျဖစ္ရာ သစ္ရြက္ ႏွစ္ရြက္ ၀ါးေန လိမ့္ မည္ ျဖစ္သည္။
AF Point ကို မိမိ ကိုယ္ တိုင္ ေရြးခ်ယ္ ျခင္းသည္ ကင္မရာ Focusing ကို စိတ္ၾကိဳက္ ထိမ္းခ်ဳပ္ နိုင္သည့္ နည္း စနစ္ ျဖစ္သည္။ Landscape, Still Life, Portrait စသည္မ်ား ရိုက္ရာတြင္ လိုသည့္ ေနရာ ကို အတိအက် Focus ရေအာင္ လုပ္နိုင္သည့္ နည္း ျဖစ္သည္။ ေယ်ဘူယ နည္းလမ္း မွာ Shutter Release Button ကို တစ္၀က္ ႏွိပ္ထား၍ Subject ေပၚတြင္ Focuse လုပ္ကာ အေသအျခာ Focus မိျပီ ဆိုသည့္ အခ်ိန္တြင္မွ Shutter Release Button ကို အျပည့္ ႏွိပ္ရန္ ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ကင္မရာ မ်ားတြင္ Navigation Control Setting ပါသျဖင့္ AF Point ကို Shutter Release Button တစ္၀က္ ႏွိပ္ကာ ခ်ိန္ရန္မလိုဘဲ တိုက္ရိုက္ Setting လုပ္နိုင္သည္ဟု သိရပါသည္။.
 
 
 
Face Detection AF.



 
အခ်ိဳ႕ေသာ Compact ကင္မရာ ႏွင့္ DSLR ကင္မရာ မ်ားတြင္ မ်က္ႏွာ ကို Focus လုပ္သည့္ Face Detection Function ပါသည့္အတြက္  အဆိုပါ AF Point ေၾကာင့္ မ်က္ ႏွာ ျပတ္သား မွဳ ရရန္ ပူ ရန္မလိုေတာ့ပါ။ Face Detection ကို View Finder တြင္ မ်ားေသာ အားျဖင့္ ေလးေထာက္ကြက္ ျဖင့္ ျပထားသည္ကို ျမင္နိုင္ပါသည္။ Shutter Release Button ကို တစ္၀က္ ႏွိပ္ လွ်င္ Face Detection Function ၀င္လာသည္။ View Finder တြင္ အကြက္ ကေလးက မ်က္ နွာ ကို ကြက္ကာ Focus လုပ္ထားသည္ကို ျပေနသည္။

 
အခ်ိဳ႕ ေသာ ကင္မရာ မ်ားတြင္ Smile Shutter ပါ သည့္အတြက္ ျပံဳး မွသာလွ်င္ ခလုပ္ နွိပ္၍ ရပါသည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာ ကင္မရာ မ်ား တြင္ သီးသန္႕ မ်က္ႏွာ ကိုမွတ္သည့္ Recognise Particular Faces Function ပါသျဖင့္ လူအုပ္ အတြင္း မွ ကိုယ့္သားသမီး မ်က္ ႏွာ ကို ဦးစားေပး ရိုက္လို လွ်င္ အဆိုပါ မ်က္ႏွာကိုသာ Focus လုပ္သျဖင့္ အမ်ား အၾကား မွ မိမိ သားသမီး ကိုေရြး ရိုက္ရာတြင္ မ်ားစြာ အသံုး ၀င္ သည့္ နည္းျဖစ္ပါသည္။

 

Focus and Recompose Technique


 
မ်ားေသာ အားျဖင့္ Digital ကင္မရာမ်ား တြင္ မိမိ လိုအပ္ေသာ ေနရာကို စိတ္ၾကိဳက္ ေရြးခ်ယ္ Focus လုပ္နိုင္သည့္ Autofocus (AF Point ) ေပးထား ေစကာမူ ရိုက္ ကြက္ တစ္ခု လံုးကို ျခံဳ ၾကည့္ လိုက္လွ်င္ အခါအားလံုးတိုင္း တြင္ မိမိ စိတ္တိုင္းက် ေနရာ သို႕ အဆိုပါ AF Point မေရာက္ သည့္ အခါ မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ အဆိုပါ အေျခအေနမ်ိဳးတြင္ လိုအပ္သည့္ Subject ကို  Focus လုပ္ျပီးမွ ရိုက္ကြက္ ကို ျပန္ဖဲြ႕စည္း သည့္ Focus and Recompose နည္းကို သံုးရမည္သာ ျဖစ္ပါသည္။

ဥပမာ အားျဖင့္ ပံု တစ္ပံု ကို ရိုက္ ရာ ၌ Main Subject ကို AF Point အျဖစ္ ယူထားသည္။ သို႕ ရာတြင္ ပံု၏ဖဲြ႕စည္း ရာတြင္ လိုအပ္သည့္ အျခား ေသာ Subject တစ္ခုသည္ ရိုက္ကြက္၏ ျပင္ပသို႕  ေရာက္ေနျခင္းမ်ိဳး ရွိနိုင္ပါသည္။ အဆိုပါ အေျခအေနတြက္  Central AF Point ကို Shutter Release Button တစ္၀က္ ႏွိပ္ကာ Lock လုပ္ျပီးမွ အျခား လိုအပ္သည့္ Subject ကိုရိုက္ကြက္ ထဲ ပါေအာင္ ကင္မရာ ကို ေရႊ႕ ကာ ျပန္ လည္ ဖဲြ႕ စည္းရပါမည္။ အဆိုပါ ရိုက္ နည္း တြင္ ကင္မရာ ကို AF Mode တြင္ ထားရပါမည္။


အထက္ပါ ပံုတြင္  ပံုမွန္ အတိုင္း ပံု၏ အလယ္ ကိုသာ ခ်ိန္ကာ Focus လုပ္ပါလွ်င္ ပံု အဓိက ျပ လိုသည့္ မ်က္ႏွာစာ Foreground ရွိ သစ္ရြက္ (၄) ရြက္ ၏ ျပတ္သား မွဳ ေလွ်ာ့သြားမည္ ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ သစ္ရြက္ ကို AF Point Lock လုပ္ကာ Recompose လုပ္ထားသျဖင့္ သစ္ရြက္ မ်ား ျပတ္သားေနျခင္း ျဖစ္သည္။

 

Back-Button Focusing



 
အခ်ိဳ႕ ေသာ ကင္မရာ မ်ားတြင္ Shutter Release Button ကို တစ္၀က္ ႏွိပ္ထား ကာ Lock လုပ္ထားရန္ မလိုဘဲ အထက္ပံုပါအတိုင္း ကင္မရာ ေနာက္ ရွိ AF ခလုပ္ ကို ႏွိပ္ ျခင္းအားျဖင့္ Lock လုပ္၍ရသည္။ ယင္းကို Back Button Focus Technique  ဟု ေခၚၾကသည္။ အဆိုပါ နည္း အရ ေရႊ႕ လွ်ားေနသည့္ Subject ေပၚသို႕ Focus လိုက္ခ်ိန္ နုိင္သည့္ နည္း ျဖစ္သည္။ ဤ သို႕ ျဖင့္ ခလုပ္ တစ္၀က္ ႏွိပ္ထားျခင္းျဖင့္ မေတာ္တဆ အရွိန္လြန္ကာ ခလုပ္ အျပည့္ ႏွိပ္ လိုက္မိသည့္ ေဘး မွ ေ၀း ေစနိုင္သည္။
 
ဤ နည္းသည္ Subject ကို ျပတ္သားစြာ Focus လုပ္ထားလုိက္ သည့္ အတြက္ အလင္းေရာင္ ၊ ပတ္ ၀န္းက်င္ ၊ ဖဲြ႕စည္း မွဳ စသည့္ အျခအေန မ်ားစိတ္တိုင္းက်မွ သာ ခလုပ္ ႏွိပ္ သည့္ နည္း ျဖစ္သည္။


 
သို႕ရာ တြင္ ျဖစ္တတ္သည္မွာ အားကစားပဲြ တစ္ခုတြင္ မိမိ က တစ္စံု တစ္ရာ ကို AF Point ျဖင့္  Set လုပ္ထားသည့္ ေနရာ သို႕ အျခားေသာ အားကစား သမားတစ္ဦး ၀င္လာသည့္ အျဖစ္မ်ိဳး ႏွင့္ ၾကံဳ ရတတ္သည္။ အဆိုပါ အေျခ အေနမ်ိဳးတြင္  AF Button ေပၚမွ လက္ကို လႊတ္၍ AF Function ကို Off လုပ္ကာ  Shutter Release Button ကို အျပည့္ ႏွိပ္ ကာ ရိုက္ လိုက္နိုင္ပါသည္။

Back Button Focus Technique သည္ ေလေျပ တြင္ လွဳပ္ ရမ္းေနသည့္ သစ္ပင္မ်ား နွင့္ ပန္းမ်ားကို ရိုက္ရာတြင္ လည္း အသံုး၀င္ပါသည္။

 

Hyperfocal Ddistance Focusing







အထက္ပါ Lens တြင္ ျပထားသည့္ Lens Depth of Field Scale ေပၚရွိ Infinity အမွတ္သည္ ရိုက္ကြက္အတြင္းရွိ အရာ အားလံုး ျပတ္သားသည့္ Hyperfocal Distance ကို ျပသည့္ အမွတ္အသား ျဖစ္သည္။ Lens Depth of Field Scale ေပၚရွိ Infinity အမွတ္အသား ကို အထက္ပါ ျပထားသည့္ ေနရာ တြင္ ထားပါက ပံုထဲ ရွိအရာ အားလံုး ျပတ္သားမည္ ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ နည္း၏ သံုးရိုး သံုးစဥ္ မွာ Subject ကို Focus လုပ္ျပီးလွ်င္ Lens Depth of Field Scale ကို ၾကည့္ျခင္း ျဖင့္ အနီးဆံုး လက္ခံ နိုင္ေလာက္သည့္ ျပတ္သားမွဳ  (Acceptable Sharp Point ) သည္ မည္သည့္ ေနရာေလာက္ တြင္ ရွိသည္ကို စစ္ေဆး နိုင္သည့္ နည္း ျဖစ္သည္။ Focus Point ၏ အေရွ႕မွ စ၍ ၾကည့္ပါက  Depth of Field စတင္ ေပၚလာသည့္ Point ကို Hyperfocal Point ဟု ေခၚသည္။
 
Hyperfocal Point ကို ေတြ႕ သည္ႏွင့္ Lens သည္ အဆိုပါ Point ကို ျပန္လည္ Focus လုပ္မည္ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္  Subject သည္ ျပတ္သား ေနမည္ျဖစ္ကာ  Depth of Field သည္လည္း က်ယ္ လာမည္ ျဖစ္သည္။




ေနာက္ပိုင္း ေပၚသည့္ Zoom Lens မ်ားသည္ အထက္ေဖၚျပပါ Depth of Field Scale မပါ ေတာ့သည့္အတြက္ အထက္တြက္ ေဖၚျပထားသည့္ ေရွးရိုး နည္း ကို သံုး ၍ မျဖစ္နိုင္ပါ။ ဗဟုသုတ အလို႕ ငွာ ေဖၚ ျပျခင္း သာ ျဖစ္ပါသည္။

 
အျခား နည္းလမ္း တစ္ခု မွာ Point of Focus ေနာက္ရွိ Depth of Field သည္ Point of Focus ၏ ေရွ႕ဧရိယာ ၏ အၾကမ္း အားျဖင့္ ႏွစ္ဆ ရွိေစသည့္ နည္းကိုလည္း သံုးနိုင္ ပါသည္။ ျမင္ကြင္း၏ သံုးပံု တစ္ပံု ကို ျဖတ္ကာ Focus လုပ္သည့္ နည္း ျဖစ္ပါသည္။


သို႕ ရာတြင္ ေခတ္မွီ အဆင့္ျမင့္ လက္ကိုင္ ဖုန္းမ်ားတြင္ DOF Master ကဲ့ သို႕ Program မ်ား ပါသည့္အတြက္ အဆိုပါ Program ျဖင့္  Hyperfocal Distance ကို ၾကည့္ရွဳ နိုင္ ေပသည္။ Hyperfocal Distance ကို ရွဳ ခင္း ( Landscape ) မ်ား ရိုက္ရာ တြင္ အသံုးမ်ားပါသည္။

 

Focus  Stacking


 
Focus ကို အဆင့္ဆင့္  ထပ္ကာ ထပ္ကာ ရိုက္သည့္ နည္း ျဖင့္ ရိုက္ထား ကာ ပံုမ်ားကို ျပန္ ေပါင္းထား သည့္ ပံု ျဖစ္သည္။

အဆိုပါနည္းသည္ Focal Distance မတူသည့္ Subject မ်ားကို အားလံုး ျဖတ္သား စြာရလိုပါလွ်င္ သံုးသည့္ နည္း ျဖစ္သည္။ ပံု မွန္ အားျဖင့္ဆိုပါက ကင္မရာ ႏွင့္ အနီးဆံု Subject သာလွ်င္ ျပတ္သားလိမ့္ မည္။ Foreground ရွိပံု မွ စ၍ Background ရွိ ပံု အထိ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ အကြာ အေ၀းမ်ားတြင္ ရွိေနသည့္ Subject မ်ား အားလံုး ျပတ္ သားစြာ ရ ေစရန္ ေဆာင္ရြက္ ရမည့္ နည္းလမ္း ျဖစ္ ပါသည္။ အထက္ပါ ပံုရွိ Focal Distance အကြာ အေ၀း မတူသည့္ ပံု ကို ပံုမွန္ သေဘာ မ်ိဳး ရိုက္ပါက ေရွ႕ ဆံုးရွိပန္းသာလွ်င္ ျပတ္ သားမည္ ျဖစ္ျပီး ေနာက္ရွိ အကြာအေ၀း မတူသည့္ ပန္းမ်ား သည္ တစ္ စ စ ျပတ္သားမွဳ ေလွ်ာ့ သြား မည္သာ ျဖစ္သည္။

ဤ နည္း ကို Macro Photography တြင္ အသံုး မ်ားသည္။ နည္းလမ္း မွာ ကင္မရာ ကို ခိုင္ ခန္႕ သည့္ Tripod တြင္ တင္ထားရပါမည္။ အနီးဆံုး ရွိ Subject ကို ပထမ Focus လုပ္ျပီး ရိုက္ပါ။ ကင္မရာ  အေနအထား ႏွင့္ Angle ကို လံုး၀ မေရႊ႕ မေျပာင္းဘဲ ၄င္း Subject ၏ ေနာက္ ရွိ ဒုတိယ Subject ကို Focus လုပ္ကာ ဒုတိယ ပံု ကို ထပ္ရိုက္ပါ။ ယင္းေနာက္ တတိယ Subject ကို လည္း ထပ္မံ Focus လုပ္ကာ တတိယ အၾကိမ္ ထပ္ရိုက္ပါ။ လိုအပ္ သလို ဤနည္း အတိုင္း ဆင့္ကာ ဆင့္ကာ ရိုက္ပါ။ ျပီးလွ်င္ ပံု အားလံုးကို Post Production တြင္ Photoshop ကဲ့ သို႕ Software ျဖင့္ ျပန္ ေပါင္း ေပးပါ။ ဤသို႕ ျဖင့္ Focal Distance မတူသည့္ Subject မ်ား အားလံုး ျပတ္သားသည့္ ပံု ရ နိုင္ပါသည္။

Free download လုပ္၍ရသည့္ Combine ZM ကဲ့သို႕ software မ်ား Photo Merger ကဲ့သို႕ Software မ်ားျဖင့္ လည္း ေပါင္းစပ္ နိုင္ပါသည္။

----------------------------------------------------------------





 


No comments:

Post a Comment