(46) Still
Life Photography ဓါတ္ပံုပညာရပ္ဆိုင္ရာ မွတ္စု (၄၆)
သက္ျငိမ္
ပံုမ်ား ရိုက္ကူးျခင္း
Shooting
of Still Life Photography
ယခု
မွတ္စုကို ေရးသားရာ ၌ Photo and Video Magazine-Photo Clinic ၏ အကဲျဖတ္ ဓါတ္ပံု
ပညာ ရွင္ John Cosgrove ေရးသား ထားသည့္
Still Life’s ေဆာင္းပါး၊ ဖိလစ္ပိုင္ လူမ်ိဳး ၾသစေတးလွ် နိုင္ငံသား Still Life
အျမင့္ တန္း ( Professional) ဓါတ္ပံု ပညာ ရွင္ Alfonso Calero တို႕၏ ေဆာင္းပါး ႏွင့္ Still Life
Professional Photographer ျဖစ္သူ Simon Bray ၏ Get Started with Still Life Photography ေဆာင္းပါးမ်ား ကို အေျခခံကာ ေရးသား ထား ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ဘာသာျပန္ရာ
တြင္ အခ်ိဳ႕ ေသာ နည္း ပညာ ဆိုင္ရာ အဂၤလိပ္ဘာသာ အသံုးအနွံဳး မ်ားအား ျမန္မာဘာသာ ျပန္ဆိုပါက လိုရင္း မေရာက္ဘဲ ေ၀႕
လယ္လယ္ ျဖစ္တတ္ သျဖင့္ မူရင္း အဂၤလိပ္ဘာသာ အတိုင္း ပင္ ေရးထားပါသည္။
နမူ
နာ ပံု မ်ားမွာ မူ အဆိုပါ ေဆာင္းပါး မ်ားတြင္ ပါရွိသည့္ ပံု မ်ားကို ျပန္လည္ ကူးယူ
ေဖၚျပထား ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာပံု မ်ား ကိုမူ စာအုပ္ မွ တစ္ဆင့္ ကူးယူ ေဖၚ ျပထား သည့္ ပံု
မ်ား ျဖစ္သည့္ အတြက္ မူယင္း ပံု မ်ား ၏ အရည္ အေသြး မဟုတ္ ေၾကာင္းၾကိဳ တင္ ေဖၚ ျပ
အပ္ပါသည္။
Still
Life Photography.
Still
Life Photography ဆိုသည့္ စကားစု ကို ဘာသာျပန္ရာ တြင္ လံုးေကာက္ ဆန္ဆန္ ဘာသာျပန္
သည့္ “ သက္ျငိမ္ ပံု မ်ား ရိုက္ ကူး ျခင္း “
ဆိုသည္ က ပို၍ သင့္ျမတ္ မည္ ထင္ သည့္ အတြက္ ထို အတိုင္း ပင္ ဘာသာ ျပန္
လိုက္ ျခင္းျဖစ္ ပါသည္။
Still
Life Photography ၏ အဓိပၼါယ္ ရင္း မွာ မူ ေန႕ စဥ္ လွဳပ္ ရွား မွဳ ဘ၀ အတြင္း ေတြ႕
ျမင္ေနက် လွဳပ္ရွားမွဳ ကင္းမဲ့သည့္ အရာ မ်ား ျဖစ္ေသာ သစ္သီးမ်ား၊ ပန္းမ်ား၊
ပန္းကန္ ခြက္ေယာက္မ်ား၊ စသည့္ သက္မဲ့ ပစၥည္း မ်ားကို သဘာ၀ အတိုင္း မဟုတ္ဘဲ Lighting, Arrangement, Angle စသည္ တို႕ ကို စိတ္
တိုင္းက် စီစဥ္ ရိုက္ ကူး သည့္ နည္း ျဖစ္ပါသည္။
အခ်ိဳ႕
ေသာ ဓါတ္ပံု ပညာရွင္မ်ားက အာရံု ဖမ္းစားရာ (Center of Interest – COI ) တစ္ခု ထည္း
ကုိုသာ အေလး ေပး ရိုက္ကူးသည့္ ရိုက္ နည္း ဟု ဆိုပါသည္။ သို႕ ရာ တြင္ ယခု
အခ်ိန္တြင္ COI တစ္ခု ထက္ မက ပိုေနသည့္ ပံု မ်ားလည္း ရွိ ေနသည္ ကို ေတြ႕ ရပါသည္။ ဤ
ကဲ့ သို႕ စိတ္ၾကိဳက္ ဆင္ရိုက္ သည့္ နည္း ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ စတူဒီယို ထဲတြင္ ဆင္ရိုက္
တာေတြ အားလံုး ဟာ Still Life Photography ဘဲ ဟု အခ်ိဳ႕ေသာ ဓါတ္ပံု ပညာ ရွင္မ်ား က
ဆိုၾက ပါသည္။
စင္စစ္အားျဖင့္
ဤ ရိုက္ကူး နည္းသည္ လူအမ်ား ေန႕ စဥ္ ေတြ႕ ျမင္ေန ၾက ပစၥည္း ပစၥယ မ်ားကို ရိုက္ကူးျခင္း
ျဖစ္ သည့္အတြက္ အျမင္ ဆန္း သစ္ ကာ စိတ္ ၀င္စား ဘြယ္ ရာ ေကာင္းလာေအာင္ အလင္းေရာင္
(Light) ကို အမ်ိဳးမ်ိဳး ျပင္ဆင္ ေပး ျခင္း ၊ Subject မ်ားအား လွပ ဆန္း က်ယ္စြာ (
Arrangement ) ျပင္ဆင္ ထား ရွိျခင္း တို႕ ျဖင့္ ရိုက္ ကူး သည့္ နည္း ျဖစ္ပါသည္။
Outdoor Still Life နမူနာ ပံု။
Still
Life Photography ရိုက္ကူး ျခင္း။
Still
Life Photography ရိုက္ကူးရာ တြင္ ျပင္ပတြင္ Outdoor ရိုက္ကူးျခင္း ႏွင့္ စတူဒီယို
ကဲ့သို႕ အေဆာက္အအံု အတြင္း Indoor ရိုက္ကူးျခင္းဟူ ၍ ႏွစ္မ်ိဳး ရွိပါသည္။
Outdoor
Still Life Shooting.
ျပင္ပ
တြင္ Still Life ရိုက္ကူးရန္ ေနရာ ပစၥည္း ေျမာက္မ်ားစြာ ရွိေနပါသည္။ သို႕ ေသာ္
မိမိ က အဆိုပါ ပစၥည္း ( Subject ) ကို မည္ကဲ့သို႕ တင္ျပ မည္ နည္း ဆိုသည့္
စိတ္ကူးသည္ အေရး အၾကီးဆံုး ျဖစ္ပါသည္။ ျပင္ပ ၌ Still Life ရိုက္ရာ တြင္ မူ
စတူဒီယို အတြင္း ရိုက္သကဲ့သို႕ Subject Arrangement, Composition ႏွင့္ Lighting
တို႕ ကို စိတ္ ၾကိဳက္ ဆင္ရိုက္၍ မရ သျဖင့္ မည္ကဲ့ သို႕ ပံုစံမ်ိဳး ရိုက္ မည္ ဆိုသည့္
စိတ္ကူး ဥာဏ္ကြန္႕ျမဴ မွဳ ႏွင့္ Camera Angle တို႕ က မ်ားစြာ အေရး ၾကီး လာပါသည္။
Outdoor
Still Life Shooting ႏွင့္ ပတ္သက္၍
ဓါတ္ပံု ပညာ ရွင္ Alfonso
Calero
က Outdoor Still Life Shooting ရိုက္ ရန္
အတြက္ အလြယ္ ဆံုး ႏွင့္ အေကာင္း ဆံုး ေနရာသည္ ေစ်း ( Market Place ) ျဖစ္ဟု ဆိုပါသည္။
Outdoor Still Life Shooting ရိုက္ရန္
မ်ားစြာ ေပါ မ်ား ေသာ ေနရာ ျဖစ္ပါသည္။
ေန႔
ခင္း ေန၏ အလင္း ေရာင္ သည္ Portrait ရိုက္ရန္ မေကာင္းေစကာမူ Outdoor Still Life
Shooting ရိုက္ရာတြင္မူ ရူပ္လံုးၾကြ
လာေစသည့္ အလင္း မ်ိဳး ျဖစ္ပါသည္။ ေစ်း ေနရာ တြင္ ရိုက္ပါက ေအာက္ပါ အခ်က္ မ်ား ကို ေဆာင္ရြက္ရန္
ဓါတ္ပံု ပညာ ရွင္ Alfonso
Calero က အၾကံျပဳ ထားပါသည္။ ေအာက္တြင္ သံုး ထားသည့္ “
ကၽြန္ေတာ္ “ ဟူေသာ အသံုး အနွံဳးသည္ ဓါတ္ပံု ပညာ ရွင္ Alfonso Calero ကို
ကိုယ္စားျပဳပါသည္။
At the
Market Place.
၁။
ေစ်း အတြင္း ရိုက္ရာ ၌ မရိုက္မွီ
ဆိုင္ရွင္ထံ ခြင့္ ေတာင္းရပါမည္။ ေစ်း ၀ယ္
လာသူမ်ားကို အေႏွာက္ အယွက္ မျဖစ္ေစရန္ လိုပါသည္။
တတ္နိုင္သမွ် ျမန္ ျမန္ျပီး ေအာင္ ရိုက္ရပါမည္။ ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႕ စြာ ရိုက္ရပါမည္။
Pick a
Theme.
၂။ မရိုက္
မွီ ေစ်း အတြင္း လွည့္လည္ ၾကည့္ပါ။ မည္သည့္ အရာမ်ားသည္ စိတ္၀င္ စားဘြယ္ရာ ျဖစ္သည္
ကို အရင္ ေလ့လာပါ။ ျပီးမွ သာ အေကာင္းဆံုးေနရာ မ်ား တြင္ ရိုက္ပါ။ ပံု မ်ားကုို
တစ္ပံု မက ပို၍ ရိုက္ထား ရန္ လိုပါသည္။
ဓါတ္ပံု ပညာ ရွင္ Alfonso Calero ကမူ ၄င္း Tasmania ရွိ Evandale Market တြင္ ရိုက္ ခဲ့ေသာ လဘက္ရည္ခြက္၊ မံု႕ ဖုတ္ သည့္ အိုး စသည့္
ေအာက္ပါပံု မ်ားကို နမူနာ ျပထားပါသည္။
Lighting.
၃။ အခ်ိဳ႕ေသာ
ဓါတ္ ပံု ပညာရွင္မ်ားသည္ Mid-Day Light ျဖင့္ ရိုက္ျခင္း ကို ေရွာင္ ၾကပါသည္။
ကၽြန္ေတာ့္ အေနႏွင့္မူ အထက္တြင္ ေဖၚျပျပီး ျဖစ္သကဲ့သို႕ Mid-Day Light သည္
Portrait အတြက္ အေတာ္ အဆင္ မေျပ လွ သည့္ အလင္း ျဖစ္ ေစကာ မူ Still Life ရိုက္ရာ တြင္ အဆိုပါ
အလင္းေရာင္ေၾကာင့္ ထြက္လာသည့္ Crisp
shadows က ပံုကို Simple
geometric shapes ေပၚလာေစသည့္ အတြက္ ကၽြန္ေတာ္
ၾကိဳက္သည့္ အလင္းေရာင္ ျဖစ္ပါသည္။ ျပင္ပ၌ Still Life ရိုက္ရာတြင္ ဤ ကဲ့သို႕ High-contrast
lighting က ပိုေကာင္းပါသည္။
Iinteresting Angles.
၄။ Subject
ေပၚသို႕ က် ေနေသာ ေနရာင္ခ်ည္ ၏ Angle ကို ေလ့လာရပါမည္။ ထို အခ်က္ မွာ အေရး
ၾကီးပါသည္။ ရိုက္ ရမည့္ Subject မ်ား မိမိ ေရြးထားသည့္ Lighting angle ႏွင့္
Intensity အတြင္း အားလံုး က်ေနေစရန္ လိုပါမည္။ အေပၚ မွ မိုး ၍ ရိုက္ လွ်င္ Subject
မ်ားအေပၚ မိမိ အရိပ္ မထိုး ေနေစရန္ သတိျပဳ ရပါမည္။
Use one focal length.
၅။ Theme တစ္ခု အတြက္ ပံု မ်ားကို မ်ားစြာ
ရိုက္လွ်င္ Focal Length တစ္ခု ထည္း ျဖင့္ ရိုက္ရပါမည္။ ကၽြန္ေတာ္ အေနႏွင့္ မူ ပံု
အားလံုးကို 35mm ျဖင့္ ရိုက္ပါ သည္။ သို႕
ျဖင့္ အစဥ္ အတိုင္း တစ္ေျပးညီ ခံ စားမွဳ ေပး နိုင္ပါလိမ့္ မည္။
Aperture
၆။ ပံု မ်ား ျပတ္သားေနေစေရး အတြက္ ကၽြန္ေတာ္
သံုးသည့္ Apeature မွာ f/5.6 ႏွင့္ f/8
တို႕ ျဖစ္ပါသည္။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ Lens အမ်ားစု သည္ အျပတ္သား ဆံုး အတြက္ Maximum Aperture Setting
မွ Two/Three Stop အထိ ခ်၍ ရပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ သံုးသည့္ Lens မွာ 24-70mm, f/2.8 ျဖစ္ရာ Aperture 8 ျဖင္
ရိုက္ျခင္း ျဖင့္ Depth of Field အတာ္ ထူထူ ရွိေသာ ရွိေသာေၾကာင့္ ေရွ႕ ေရာ ေနာက္ပါ
ျပတ္သား သည့္ ပံု ရပါသည္။
Post Production.
၇။ ပံု မ်ားကို Edit လုပ္ရာတြင္ အားလံုးကို
Software တစ္ခု ထည္း တြင္ လုပ္ရပါမည္။ ကၽြန္ေတာ္ သည္ Light Room-4 တြင္ saturation,
colour, contrast, clarity, vibrance, noise reduction, sharpness and vignette
စသည္ တို႕ ကို Edit လုပ္ပါသည္။ ရိုက္စဥ္က
အားလံုးကို တူညီေသာ Light Intensity ျဖင့္ ရိုက္ကူးခဲ့ေသာေၾကာင့္ Edit လုပ္ရာ တြင္
လည္း တစ္ေျပးညီ ျဖစ္ရန္ လိုပါသည္။
Imagination and Tripod.
ဓါတ္ပံု
ပညာရွင္ John Cosgrove ကမူ Outdoor Still
Life ရိုက္လွ်င္ ကနဦး အဆင့္ အျဖစ္ မိမိ၏ စိတ္ကူး ဥာဏ္ ကြန္႕ျမဴး မွဳ (
Imagination) ႏွင့့္ Tripod တို႕ ပါေအာင္ယူသြားရန္မွာ အေရးအၾကီးဆံုးျဖစ္သည္ဟု ပဏာမ
တိုက္တြန္း ထားပါ သည္။
မွန္ပါသည္
Still Life Photography သည္ မည္သို႕ မွ် ဆန္းက်ယ္ျခင္း မရွိေသာ ေန႕ တစ္ဓူ၀ ေတြ႕ ျမင္ေနက်
အရာ မ်ားကို ရိုက္ျခင္း ျဖစ္ရာ ပံု အေပၚ
စိတ္၀င္ တစား ျဖစ္လာေစမွဳသည္ ဓါတ္ပံု ဆရာ ၏ စိတ္ ကူးဥာဏ္ ကြန္႕ျမဴးကာ တင္ျပမွဳ
အေပၚတြင္ လံုးလံုးလွ်ားလွ်ား တည္ေန သည့္ အတြက္ ျဖစ္ပါသည္။
၄င္း
အျပင္ Outdoor Still Life Photography ရိုက္ရန္ ခရီးစဥ္ စ လိုက္သည္ႏွင့္ မိမိ၏
စိတ္အလွ်င္ ကို ဖြင့္ထားရန္ ( Open up your mind ) ျဖစ္ရန္ လိုပါသည္။ သို႕ မွသာ
လွ်င္ ထူးျခားစြာ ရွိေနသည့္ အရာ ၀တၱဳ၊ ပစၥည္း မ်ားကို ျမင္ နိုင္ေပမည္။
မိမိ
Still Life ရိုက္မည့္ ရိုက္ကြင္းထဲ ေရာက္ လာျပီ ဆိုပါက -
၁။ မိမိ ရိုက္မည့္ အေၾကာင္း အရာ (Theme ) ကို
ထိမိ ေစမည့္ အေရာင္ ရွိသည့္ Subject ကို ရွာရပါမည္။
၂။ မိမိ ရုိက္မည့္ အေၾကာင္း အရာ (Theme ) သည္
ဥပမာ အား ျဖင့္ အ၀ိုင္း ( Circle ) ဆိုလွ်င္ အ၀ုိင္း ကို ပင္ ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ေလး
ေထာင့္ ( Square ) ဆိုပါ ကလည္း ေလးေထာင့္ ပင္ ေသာ္လည္းေကာင္း ေရြး ကာရိုက္
သင့္ပါသည္။
၃။ အေရာင္ ႏွင့္ပတ္သက္၍ တစ္ေရာင္ ႏွင့္ တစ္ေရာင္
အားျပဳ သည့္ အနီ ႏွင့္ အ၀ါ သို႕ မဟုတ္ အျပာ ႏွင့္ အ၀ါ အေရာင္ တဲြမ်ားကို ေရြးသင့္ပါသည္။
၄။ အခ်ိန္ ယူ ျပီး Subject ၏ ပတ္ပတ္လယ္ ကို ပတ္၍ ၾကည့္ကာ
Angle ေကာင္း ကို ရွာ ရပါမည္။
၅။ Subject ကို Lens အတြင္း မွသာ ၾကည့္ပါ။ အျပင္
ဘက္ က ေန မၾကည့္ပါ ႏွင့္။ Lens ထဲက ၾကည့္မွသာလွ်င္ ထြက္လာမည့္ ပံု ႏွင့္ အနီး
စပ္ဆံုးကို ျမင္ နိုင္ပါမည္။
Camera Setting.
၁။ ကင္မရာ Metering Mode ကို Matrix သို႕ မဟုတ္
Evaluative တြင္ ထားပါ။ သို႕ မွာလွ်င္ Highlight
ရရွိကာ Shadow Effect မ်ားရ နိုင္ပါမည္။
၂။ ကင္မရာ Exposure Mode ကို Aperture Priority
Mode တြင္ ထားပါ။ ပံု၏ Saturation တက္လာေစရန္ Exposure Companion ကို (-1/3) တြင္
ထားပါ။
၃။ အေရာင္ ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မူ မိမိရိုက္ေနက်
Colour Space ျဖစ္ေစ၊ sRGB or Adobe RGB
တို႕ ကို ျဖစ္ေစ သံုး နုိင္ပါသည္။
၄။ ရိုက္သည့္ Aperture အေနႏွင့္မူ DSLR
အတြက္ f-8 or 11 ႏွင့္ Compact အေနႏွင့္မူ f- 4.5 ႏွင့္ 5.6 တို႕ ကို သံုး
နို္င္ပါသည္။
၅။ ရိုက္သည့္ အခ်ိန္တိုင္းတြင္ တတ္ နိုင္သမွ်
Tripod ကို သံုး ရန္ သင့္ ပါသည္။
၆။ ဓါတ္ပံု ရိုက္ျခင္း သည္ အေျပးျပိဳင္ ေနျခင္း
မဟုတ္ပါ။ အခ်ိန္ တတ္နိုင္သမွ် ယူ ကာ ရိုက္ ရပါမည္။
Still
Life ရိုက္ရန္ လမ္းေပၚ ထြက္ လာလွ်င္
လွဳပ္ရွားေနသည့္ Subject မ်ားကို ေမ့ ထားလိုက္ပါ။ အေရာင္ ႏွင့္ အလင္း တို႕ ပံု ကို
ၾကြ ေန ေအာင္ တဲြ ဘက္ လွ်က္ ရွိသည့္ (
Colour and Light Contrast ) ျငိမ္ ေနသည့္
( Still Subject ) မ်ားကိုသာ ရွာပါ။ နံ နက္ ေစာေစာ ထြက္ နိုင္လွ်င္ ေကာင္းပါသည္။
သို႕ မွ သာလွ်င္ လူ သူ အေနွာက္ အယွက္ ကင္းေပ လိမ့္ မည္။
လမ္းထိပ္
တစ္ခုတြင္ ရပ္ လိုက္ပါ။ သူသြားလမ္း၊ နံရံ၊ ေခါင္းမိုး ေပၚ တို႕ အားလံုး ေပၚ တြင္ Subject ကို ရွာၾကည့္ပါ။ ရန္
ဖန္ ရန္ခါ ေကာင္းမြန္သည့္ Subject သည္ မိမိ၏ ေနာက္ တြင္ ရွိေနတတ္သည္ကိုလည္း သတိျပဳ
ရပါမည္။ Lighting အေျခအေန အမ်ိဳးမ်ိဳး တြင္ ရိုက္ၾကည့္ ပါ။ ျပီးလွ်င္ မည္သည့္ Effect
ထြက္လာသည္ကို ျပန္ စစ္ၾကည့္ပါ။ စိတ္ ၾကိဳက္ ရ သည့္ အေနအထားတစ္ ခု ကို ေရြးပါ။
Indoor
Still Life Shooting.
ဤ
ရိုက္နည္း တြင္ လည္း Lighting ႏွင့္ Colour တို႕ ၏ ကြန္႕ ျမဴးမွဳ သည္ ေရွး အစဥ္
အဆက္ ထည္းက သံုးခဲ့သည့္ သမားရိုးက် နည္း ျဖစ္ပါသည္။ ျပင္ပ ( Outdoor) ရိုက္ သည္
ႏွင့္ ကြာ ျခားခ်က္ မွာ Indoor ရိုက္ရာတြင္ Lighting ကို စိတ္ ၾကိဳက္ ဆင္ရိုက္၍
ရျခင္း ပင္ျဖစ္ပါသည္။ Google Image Search ျဖင့္
ပံုေပါင္းမ်ား စြာ ကို နမူ နာ ၾကည့္ နိုင္ပါသည္။ ေယဘူယ် အားျဖင့္ ေအာက္ပါ
နည္း မ်ား အတိုင္း ေဆာင္ရြက္ သင့္ပါသည္။
1.
Getting
Started.
Photo by apwizard
သာမန္ Still
Life ရိုက္ရန္မွာ စတူဒီယို အၾကီး မလိုပါ။ အထက္ ပံုပါ ကဲ့ သို႕ အိမ္ အတြင္း မ်ာ ပင္
ဆင္ ၍ ရိုက္ နိုင္ပါသည္။ စာပဲြေလး တစ္လံုးကို ျပဴတင္းေပါက္ အနားမွာ ထားျပီး ခပ္ရိုးရိုး
ေနာက္ခံ ေလး နဲ႔ မီးလံုးေလး ႏွစ္လံုး သံုးလံုးေလာက္
ဆို ေတာ္ရံု သင့္ရံု Still Life ရိုက္ နိုင္ပါသည္။
ေနာက္ခံ သည္ ရိုးစင္းေနသည္က ပိုေကာင္းပါသည္။ မိမိ
အဓိက ျပလိုသည္က ေရွ႕ တြင္ရွိ Subject ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ Indoor
Still Life Photography ၏ အားသာ ခ်က္မွာ အေျခ အေန အားလံုးကို မိမိ က
ထိမ္းခ်ဳပ္ ထားနိုင္ျခင္းပင္ ျဖစ္ပါ သည္။
2.
Choosing
the Subject.
Photo by whereisyourmind
ဘာပံု ရိုက္မည္ နည္းဆိုသည္မွာ မိမိစိတ္ ၾကိဳက္ ဆံုးျဖတ္ နိုင္ပါသည္။ အိမ္
အတြင္းရွာ ၾကည့္လွ်င္ ရိုက္ ျခင္ စရာ မ်ားစြာ ေတြ႕ ရပါမည္။ သို႕ ရာတြင္ ပန္း တို႕
သစ္သီးတို႕ လို မ်ိဳး ကို တတ္နိုင္ လွ်င္ ေရွာင္ေစျခင္ ပါသည္။ အေၾကာင္း မွာ
လူတိုင္း လိုလို ရိုက္ေလ့ ရွိသည့္ အတြက္ ျဖစ္ပါသည္။ အသစ္ အဆန္း ကို စမ္း ၾကည့္
ေစလိုပါသည္။
ရိုက္ရာ တြင္ အလင္းေရာင္ ျပန္ ေနသည့္ သတၱဳ ျပား၊ ဖန္ျပား တို႕ ကို ေရွာင္ ေစလိုပါသည္။ အဆိုပါ အရာ မ်ားသည္
Lighting အတြက္ မ်ားစြာ အေနွာက္ အယွက္ ျဖစ္ေစသည့္ အရာမ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။ မိမိ
ကိုယ္ႏွိဳက္က အေတာ္ ကၽြမ္းက်င္လာျပီ ဆိုလွ်င္ Colour, Texture, Shape တို႕ Contrast ျဖစ္ေနသည့္ Subject မ်ားကို ရိုက္
ၾကည့္ နိုင္ပါသည္။
3.
Lighting
Photo by brtsergio
စင္စစ္ အားျဖင့္ စီစဥ္ တတ္လွ်င္ Lighting သည္ တန္ဘိုး မၾကီးလွပါ။ အခ်ိဳ႕
ေသာ စတူဒီယို Lighting မ်ားသည္ပင္ ေတာ္
သင့္ ရံု Budget ျဖင့္ မွီ နိုင္ပါသည္။ အလြယ္ဆံုး နည္း မွာ ျပင္ပ မွ အလင္းေရာင္
မ်ား မ၀င္ နိုင္ေစရန္ အေပါက္မ်ားကို ပိတ္ပါ။ ျပီး မွ မိမိ လိုသည့္ Lighting ကို
ဆင္ပါ။ ဤသို႕ ျဖင့္ စိတ္တိုင္း က် Lighting မ်ားရနိုင္ ပါမည္။ ျပင္ပ မွ
အလင္းေရာင္ကို စိတ္ တိုင္းက် ထိမ္းခ်ဳပ္ ရန္ ခက္ပါသည္။
အိမ္သံုး မီး လံုးမ်ားကိုလည္း ထိေရာက္စြာ ျပင္ ဆင္ နိုင္လွ်င္ လြန္စြာ
အသံုးတည့္ပါ သည္။ Lighting Set up ကို
အမ်ိဳးမ်ိဳး ဆင္ၾကည့္ ရန္ လိုပါမည္။
Lighting Set up ကို ေရွ႕ တည့္တည့္
ခ်ဥ္း မွ မဟုတ္ဘဲ ၊ ေဘးဘက္၊ ေနာက္ ဘက္ စသည့္ ေနရာ မ်ားမွ ဆင္ၾကည့္ပါ။ ေပၚ ထြက္
လာမည့္ Subject ၏ အရိပ္မ်ားကို ၾကည့္ပါ။ ပံု ရိပ္ ေပၚ မည့္ အေနအထားကို ၾကည့္ပါ။
အျခားတစ္နည္း မွာ အလင္းေရာင္ လံုေလာက္စြာ ၀င္သည့္ ျပဴ တင္းေပါက္ နားတြင္
Set up ကို ဆင္ပါက Subject ၏ တစ္ဘက္မွ ၀င္လာသည့္ သဘာ၀ Lighting ရ နုိင္ပါသည္။ ထို
Lighting ကို အေျခခံကာ မိမိ လို ျခင္သည့္ Lighting အတြက္ မီးလံုးမ်ား ေရာင္ ျပန္
ျပားမ်ား စသည္ တို႕ ကို ထပ္ ျဖည့္ နိုင္ပါသည္။
4.
Tripods and Angles
Photo by yjhsu
မိမိ ေပးထားသည့္ Lighting အေန အထားေပၚ မူတည္ ၍ Tripod သံုးရန္ လိုလာပါမည္။
Still Life ရိုက္ရာ တြင္ အေရွ႕ အေနာက္ အားလံုး ျပတ္သားရန္ လိုအပ္သည့္ ပံု မ်ား အတြက္မူ
Aperture က်ဥ္းက်ဥ္း သံုးေလ့ရွိရာ Shuter
Speed ေႏွးလာသည့္ အတြက္ Tripod သံုးျပီး ရိုက္ရန္ ပို သင့္ ေလွ်ာ္ ပါသည္။
ရိုက္ရာတြင္ အျမင့္၊ အနိမ့္၊ Angle
အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္း ရိုက္ရန္ သင့္ပါသည္။ တစ္ေနရာ မ် တစ္မ်ိဳး ထည္း ရိုက္ျခင္း ကို
ေရွာင္ သင့္ပါသည္။ Subject ကို အေပၚ စီး မွ Bird’s eye view ျဖင့္ၾကည့္ပါ။ သို႕ ရာ
တြင္ Subject အေပၚ သို႕ အရိပ္ က် ေနသည့္
အျဖစ္မ်ိဳး ကို သတိ ျပဳ ရပါမည္။
5.
Get the backdrop right.
Photo by darktechsystem
Subject ႏွင့္ လိုက္ေလွ်ာ ညီေထြ ရွိသည့္ ေနာက္ခံ Background သည္ ပံု ေပၚ လာေစေရး အတြက္ မ်ားစြာ အဓိက
က်ပါသည္။ ေနာက္ ခံ သည္ ရိုးရိုး ေလး ႏွင့္ ေကာင္းမြန္ ( Nice and Simple ) ေနရန္
လိုပါသည္။ တစ္ေရာင္ထည္း ခ်ယ္ထား ေသာ နံ ရံ၊ တစ္ေရာင္ထည္း ခ်ယ္ထား ေသာ အျပား၊
အျဖဴေရာင္ စကၠဴခ်ပ္ ၊ စသည္ တို႕ သည္ ေကာင္း မြန္သည့္ ေနာက္ခံ မ်ား ျဖစ္ပါသည္။
ေနာက္ခံ ႏွင့္ Subject တို႕ ၏ Contrast ျဖစ္ေနရန္ လို သလား၊ သို႕ မဟုတ္ သဘာ၀
အလင္းအတိုင္းဘဲ ထားလို သလား စသည္တို႕ ကို စဥ္း စားရန္ လိုပါသည္။ Subject ေသးေသးေလး
မ်ားအတြက္မူ Backdrop မလိုလွပါ။ Black Velvet
လို အေပၚတြင္ တင္ထားလွ်င္ အနက္ေရာင္က အလင္းကို စုတ္ လုိက္ မည္ ျဖစ္သျဖင့္
ေရာင္ျပန္ မ်ား ေျပာက္ ကုန္ပါလိမ့္မည္။
6.
Composing the shot.
Photo by lindenbaum
Subject ကို ေနရာခ် ျခင္း (Compositional element of the
Subject ) သည္ Still Life Photography တြင္ မိမိ ျပ လိုသည့္ ပံု အထူးျပဳ ေပၚလြင္ ေစေရး
အတြက္ မ်ားစြာ အေရးၾကီး ပါသည္။ ဤေနရာ တြင္ ဓါတ္ပံု ဥပေဒသ တစ္ခု ျဖစ္သည့္ Rule
of Thirds အတုိင္း ေနရာ ခ်သင့္ပါသည္။ မိမိ ရိုက္သည့္ Frame အတြင္း Subject အား အေႏွာက္
အယွက္ ( Distraction ) မရွိ ေစေရး ကိုလည္းသတိျပဳ ရပါမည္။ Subject ႏွင့္ Background
သည္သာ အဓိက ေပၚ လြင္ ေနရန္လိုပါသည္။ ပံု ကို ေပၚလြင္ေစရန္ မည္သို႕ လုပ္ေဆာင္ မည္နည္း၊
ယင္းကဲ့ သို႕ ျဖစ္လာေစရန္ ဘာေတြကို သံုးမည္နည္း
၊ ဤ ကဲ့ သို႕ ေဆာင္ရြက္ ျခင္းျဖင့္ မိမိ တင္ျပလိုသည့္ ကို ထင္လင္းစြာ ေပၚ ေလမည္လား
စသည္တို႕ ကို အဆင့္ဆင့္ စဥ္းစား ရန္ လိုပါမည္။
7.
Taking all day over it
Indoor Still Life Photography ရိုက္ရာ တြင္
ရွဳခင္း ရိုက္သကဲ့ သို႕ Lighting သည္ ရုတ္ခ်ဥ္း ေျပာင္းသြားသည္ ဟူ၍မရွိပါ။
အားလံုးကို ဆင္၍ ရိုက္ရသျဖင့္ ျမင္ကြင္းသည္ ပ်င္းရိဘြယ္ရာ မျဖစ္။ မိမိ ဆင္ထားသည့္
မီး၊ ေနာက္ခံ ၊ ကင္မရာ စသည္တို႕ ကို ေနရာ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းကာ ရိုက္ၾကည့္ပါ။
အဆင္မေျပ ဟု ထင္ပါက ရိုက္ကူးျခင္းကို ေခတၱ နားလိုက္ပါ။ ကိုယ္ေရာ စိတ္ ပါ အနားရ
သည့္ အခ်ိန္တြင္ ျပန္လာကာ စိတ္ကူး သစ္ျဖင့္ အလုပ္ျပန္စပါ။
ပံု မ်ားျပတ္သားမွဳ မရွိပါက Lighting ကိုျပန္
စီစဥ္ရပါမည္။ ၄င္းအျပင္ Focusing ကို တိက် ေအာင္ ျပန္ ခ်ိန္ ရန္ လိုပါမည္။
အနုစိတ္မ်ားကို ရိုက္ရာ တြင္ Micro Lens
မ်ားသည္ မ်ားစြာ အသံုး ၀င္ပါသည္။ သို႕ မဟုတ္ပါက လည္း Micro Mode ပါသည္ Lens မ်ား
ကို သံုး နိုင္ပါသည္။
8.
Inspired by the masters
Photo by layos
Still Life အတြက္ Lighting ဆင္ျခင္း Arrangement ျပဳလုပ္ျခင္း
မ်ား အတြက္ စိတ္ တိုင္း မက် ျဖစ္ေန လွ်င္ ထိပ္တန္း နံမည္ၾကီး Still Life ပံု မ်ားကို
ျပန္စဥ္းစား ၾကည့္ ျပီး ၄င္း တို႕ ၏ အျပင္
အဆင္ ကို စ်ာန္ သြင္းယူပါ။ အဆိုပါ ပံု မ်ား က Lighting မည္ကဲ့သို႕ ယူ ထားသည္၊ အေရာင္မည္ကဲ့ သို႕ စပ္ သည္၊ ပံု ကို
Arrangement မည္ကဲ့သိ္ု႕ လုပ္ ထားသည္ စသည္
တို႕ အတြက္ စိတ္ကူးသစ္ မ်ားေပးပါ လိမ့္မည္။
9.
Now it’s your turn!
Photo by apwizard
အစ ပိုင္းတြင္ ျပဴတင္းေပါက္ နားတြင္
သင့္ေေတာ္သည့္ ေနာက္ခံ ( Background ) ခ်ကာ ေလ့ က်င့္ သည့္ သေဘာ မ်ိဳး ရိုက္ၾကည့္ပါ။
အေျခ ခံ Camera Angle, Light
Angle, Alternative Light Source စသည္ တို႕ ကို ေျပာင္းလဲ ကာ ရိုက္ၾကည့္ပါ။ ရိုက္ျခင္း မ်ား
ကၽြမ္းက်င္ လာပါ
Camera Setting ကုိလည္း f-1.8 ကဲ့သို႕ Prime
Lens မ်ိဳးျဖင့္ အနဳပညာ ဆန္သည့္ Shallow Focus ( ေနာက္ခံ ၀ါး၀ါး) ပံု
မ်ားရိုက္ၾကည့္ပါ။ Still Life Photography သည္ ပန္း ႏွင့္ သစ္သီး မ်ားကိုသာ
ရိုက္သည္ မဟုတ္ သည္ကို သတိျပဳရပါမည္။ အျခားေသာ စိတ္၀င္စား ဖြယ္ရာ ေကာင္းသည့္
အရာမ်ားကိုလည္း ရွာေဖြ ရိုက္ ရန္ လိုပါသည္။ ဥပမာ အားျဖင့္ အလင္းေရာင္တြင္ နွဳတ္
ခမ္းသားေလးမ်ား ေတာက္ပ ေန သည့္ ပုလင္း ၊ဖန္သား စသည္တို႕ လည္း စိတ္၀င္စားဖြယ္ ရာ
ရိုက္ နိုင္ပါသည္။
10.
Making a living?
Still Life Photography ကို အသံုးမ်ားၾကပါသည္။ စာၾကည့္ တိုက္၊ မဂၢဇင္း၊
လုပ္ငန္းမ်ား၊တြင္ သံုးၾက ပါသည္။ Still Life ပံု ေကာင္းေကာင္း ရလွ်င္ On Line တြင္
ျဖန္႕ေ၀ရန္ လက္မတြန္႕သင့္ပါ။ Envato’s PhotoDune stock photography service စသည့္ Service မ်ားမွ တစ္ဆင့္ ျဖန္႕ေ၀ျခင္း ျဖင့္ Assignment မ်ား ရလာနိုင္ပါသည္။
Golden Rules of Still Life Photograph
၁။ Indoor
ရိုက္သည္ျဖစ္ေစ Outdoor ရိုက္သည္ ျဖစ္ေစ စိတ္ကူး ဥာဏ္ ကို အေသ ေဘာင္မခတ္ ထားဘဲ ဖြင့္ထား ရန္
လိုပါသည္။ သို႕ မွသာ ဆန္းသစ္သည့္ စိတ္ကူး ဥာဏ္ ကြန္႕ျမဴး နိုင္ပါမည္။
၂။ ရိုက္ရာတြင္
မေလာ ပါႏွင့္ သင့္ ေတာ္သည့္ အခ်ိန္ ေပး၍ စိတ္တိုင္းက် ရိုက္ပါ။
၃။ စိတ္ကူးမ်ား
ရွဳပ္ေထြးေနျပီး အၾကံ ဥာဏ္ မထြက္ ဘဲ ျဖစ္ေနလွ်င္ တတ္ၾကြမ္းသူ မ်ား ၏ အၾကံ ဥာဏ္
ေတာင္းရန္ ၀န္မေလးပါႏွင့္။
Outdoor Still Life နမူနာ ပံုမ်ား။
Indoor Still Life နမူနာ ပံုမ်ား။
______________________________________
Thank you sayar.
ReplyDelete