" My School of Bird-Photography
"
My School
ဒုတိယ
ကမၻာစစ္ နဲ႕ဆက္ကာ ျဖစ္ ပြားခဲ့တဲ့ ပထမ အင္ဒိုခ်ိဳင္းနား စစ္ပဲြ နဲ႕ ၁၉၆၀ က ၁၉၇၅
အထိ ျဖစ္ပြား ခဲ့တဲ့ ဗီယက္နမ္ စစ္ပဲြေတြ မွာ စစ္ သနဂၤဗ်ူဟာ အလြန္ေျပာင္ေျမာက္စြာ
ျဖင့္ ဗီယက္နမ္ ျပည္သူ႕ တပ္မေတာ္ ကို ဦးေဆာင္ကာ ျပင္သစ္ နဲ႕ အေမရိကန္ တပ္ဖဲြ႕
မ်ား ကို နုိင္ေအာင္တိုက္ ခဲ့တဲ့ ဗီယက္နမ္ ျပည္သူ႕ တပ္မေတာ္ ဗိုလ္ခ်ဴပ္ၾကီး Võ
Nguyên Giáp ကို သတင္း သမား တစ္ဦးက -
" ဗိုလ္ခ်ဴပ္ၾကီး ဘယ္ စစ္ သင္တန္း ေက်ာင္း က စစ္ ပညာ သင္ ခဲ့ ပါသလဲ လို႕ " ေမးေတာ႕
ဗိုလ္ခ်ဴပ္ၾကီး Võ Nguyên Giáp က ေတာအုပ္ၾကီးကို လက္ညွိဳး ထိုးျပ တယ္ လို႕ ၾကား ဘူး ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ က ဗိုလ္ခ်ဴပ္ၾကီး Võ Nguyên Giáp နဲ႕ မႏွိဳင္းေကာင္းပါ။
သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္ ကိုလည္း ....မင္း ....ငွက္ ဓါတ္ပံု ရိုက္တာ ကို ဘယ္ေက်ာင္းမွာ
" ဗိုလ္ခ်ဴပ္ၾကီး ဘယ္ စစ္ သင္တန္း ေက်ာင္း က စစ္ ပညာ သင္ ခဲ့ ပါသလဲ လို႕ " ေမးေတာ႕
ဗိုလ္ခ်ဴပ္ၾကီး Võ Nguyên Giáp က ေတာအုပ္ၾကီးကို လက္ညွိဳး ထိုးျပ တယ္ လို႕ ၾကား ဘူး ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ က ဗိုလ္ခ်ဴပ္ၾကီး Võ Nguyên Giáp နဲ႕ မႏွိဳင္းေကာင္းပါ။
သို႕ေသာ္ ကၽြန္ေတာ့္ ကိုလည္း ....မင္း ....ငွက္ ဓါတ္ပံု ရိုက္တာ ကို ဘယ္ေက်ာင္းမွာ
သင္
ခဲ့ သလဲ လို႕ ေမးပါ မူ -
ေအာက္ ပါ ေနရာ ျဖစ္ တဲ့ Pasir Ris က လမုေတာ (Mangrove ) ကို သာ လက္ညွိဳး ထိုးျပ ရ မည္သာ ျဖစ္ပါတယ္။
ေအာက္ ပါ ေနရာ ျဖစ္ တဲ့ Pasir Ris က လမုေတာ (Mangrove ) ကို သာ လက္ညွိဳး ထိုးျပ ရ မည္သာ ျဖစ္ပါတယ္။
Pasir Ris Mangrove ရွိ Tampines River ေရက်ခ်ိန္။
Tampines River ေရ တက္ခ်ိန္။
Pasir Ris Mangrove
Pasir Ris Mangrove
Tampines River and our Practicing Ground Wooden Bridge.
Pasir Ris Mangrove and our Class Room, Hut - 5.
Mangrove အတြင္းရွိ ရႊံ႕ ညြံ မ်ားေပၚမွ လမ္းေလွ်ာက္ နိုင္ေစရန္ ခင္းထား သည့္ Board walk.
Mangrove အတြင္းရွိ ရႊံ႕ ညြံ မ်ားေပၚမွ လမ္းေလွ်ာက္ နိုင္ေစရန္ ခင္းထား သည့္ Board walk.
၂၀၁၄ ခု ႏွစ္ အစပိုင္း မွာ ကၽြန္ေတာ္႕ ကို မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ က အျပာေရာင္ လိေမၼာ္ ေရာင္ေတြ နဲ႕ လွပ လြန္းလွ တဲ့ Kingfisher တစ္ေကာင္ ငါး ကို ခ်ီ ကာ ေရ ထဲ ကေန ကမ္း စပ္ ကို ပ်ံေန တဲ့ ပံု ကို ျပျပီး ဒီ ပံု ကို သူ Pasir Ris မွာ ရိုက္ခဲ့ တာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရိုက္ ျခင္ရင္ Pasir Ris ကိုသြားလို႕ ေျပာ ျပီး လမ္း ညႊန္ လိုက္ လို႕ပါ။
သာ မန္ ပ်ံေနတဲ့ ငွက္ ကိုေတာင္ မရိုက္ နိုင္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ၊ ငါး ခ်ီ ျပီး ပ်ံ ေနတဲ့ ငွက္ ကို ေတြ႕ ေတာ့ ရိုက္ ျခင္စိတ္ ကို ထိမ္းမရေတာ့ပါ။ ရိုက္နိုင္ တာ မရိုက္ နိုင္တာ မသိ ဒီလို ပံု လို ျခင္တာဘဲ သိပါတယ္။ ေနာက္ အေတာ္ ၾကာေတာ့ မွ ဒီငွက္ ဟာ Stork billed Kingfisher ဆိုတာ သိရပါတယ္။
၂၀၁၄ ခု ႏွစ္ အစပိုင္း မွာ ကၽြန္ေတာ္႕ ကို မိတ္ေဆြ တစ္ေယာက္ က အျပာေရာင္ လိေမၼာ္ ေရာင္ေတြ နဲ႕ လွပ လြန္းလွ တဲ့ Kingfisher တစ္ေကာင္ ငါး ကို ခ်ီ ကာ ေရ ထဲ ကေန ကမ္း စပ္ ကို ပ်ံေန တဲ့ ပံု ကို ျပျပီး ဒီ ပံု ကို သူ Pasir Ris မွာ ရိုက္ခဲ့ တာ ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ရိုက္ ျခင္ရင္ Pasir Ris ကိုသြားလို႕ ေျပာ ျပီး လမ္း ညႊန္ လိုက္ လို႕ပါ။
သာ မန္ ပ်ံေနတဲ့ ငွက္ ကိုေတာင္ မရိုက္ နိုင္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္ ၊ ငါး ခ်ီ ျပီး ပ်ံ ေနတဲ့ ငွက္ ကို ေတြ႕ ေတာ့ ရိုက္ ျခင္စိတ္ ကို ထိမ္းမရေတာ့ပါ။ ရိုက္နိုင္ တာ မရိုက္ နိုင္တာ မသိ ဒီလို ပံု လို ျခင္တာဘဲ သိပါတယ္။ ေနာက္ အေတာ္ ၾကာေတာ့ မွ ဒီငွက္ ဟာ Stork billed Kingfisher ဆိုတာ သိရပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ လည္း ငွက္ မ်ား ကို ဓါတ္ပံု ရိုက္လိုေသာေၾကာင့္ ၂၀၁၄ ခု ႏွစ္
ဇန္န၀ါရီလ (၁၂) ရက္ ညေနပိုင္း ၁၄:၀၀ နာရီေလာက္ အခ်ိန္ တြင္ ကၽြန္ေတာ္ စင္ကာပူ အေရွ႕ ဘက္ ကမ္းေျခ ရွိ Pasir
Ris ကို ေရာက္ခဲ့ပါ တယ္။
ငွက္ မ်ားကို ဓါတ္ပံု ရိုက္ ျခင္း ကို သင္ ၾကားရန္ သင္တန္း တက္ရန္
သြားသည္ ဟု ဆုိရပါမည္။
ယခု ၂၀၁၇ ဇန္န၀ါရီလ တြင္ ငွက္ ရိုက္တဲ့ သင္တန္း တက္တာ သင္တန္း ကာလ (၃) ႏွစ္
ျပည့္ ပါျပီ။
သင္တန္း ကာလ (၃) ႏွစ္အျပီး ၊ လြန္ခဲ့ေသာ အပတ္ တြင္ ငွက္ ဓါတ္ပံု ရိုက္ ျခင္း ဆိုင္ရာ အသိအမွတ္ ျပဳ သည့္ Certificate ကို ကၽြန္ေတာ့္ ေက်ာင္းက ရပါတယ္။
သင္တန္း ကာလ (၃) ႏွစ္အျပီး ၊ လြန္ခဲ့ေသာ အပတ္ တြင္ ငွက္ ဓါတ္ပံု ရိုက္ ျခင္း ဆိုင္ရာ အသိအမွတ္ ျပဳ သည့္ Certificate ကို ကၽြန္ေတာ့္ ေက်ာင္းက ရပါတယ္။
" လက္မွတ္ " ဆိုတဲ့ စကားက ေတာ့ အျမဲ သံုးစကားရပ္
ျဖစ္ေနလို႕ သံုးရ တာပါ။ အမွန္ေတာ့ " အသိအမွတ္ ျပဳ ျခင္း " လို႕ သာဆိုရပါမယ္။
ဒီ " အသိအမွတ္ ျပဳ ျခင္း " ဆိုတဲ့ လက္မွတ္ ဟာ ခန္းနား ထယ္၀ါ စြာ ကနုတ္ ပန္းေတြ နဲ႕ ေဘာင္ကြပ္ ထား ျပီး ေရႊ
ေရးစာေတြ နဲ႕ ၊ အနီေရာင္ ခ်ိတ္ ဆံ ဆိပ္ ၾကီးေတြ နဲ႕ ဧည့္ခန္း မွာ ထယ္ထယ္ ၀ါ၀ါ
ခ်ိတ္ ထား ရမည့္ လက္မွတ္ ( Certificate ) ၾကီး ဟု ထင္ ေကာင္း ထင္ နိုင္ ၾကပါမယ္။ လားလား မွ မဟုတ္ပါ။
မည္ကဲ့ သို႕ Certificate ဆိုသည္ကို
ရာဇ၀င္ေၾကာင္း ေလး ႏွင့္ ျပန္ေျပာင္း ေျပာ လိုပါတယ္ -
ကၽြန္ေတာ္ရဲ႕ ပထမ ဦးဆံုး Pasir Ris ခရီး။
အထက္ တြင္ ဆိုခဲ့ သလို ငွက္ ရိုက္ ျခင္ ရင္ Pasir Ris - Car-park ( B ) နားက သစ္သားတံတား (
Wooden Bridge ) ကို သြား ဆို လို႕ မိတ္ေဆြ တစ္ဦးက ညႊန္ လိုက္ လို႕ Pasir Ris
သြားပါတယ္။
Pasir Ris ကို ေရာက္တဲ့ ေန႕ ရက္ က ေတာ့ မွတ္မွတ္ ရရ ၂၀၁၄ ခု ႏွစ္ ဇန္န၀ါရီလ (၁၂) ရက္ ညေနပိုင္
၁၄: ၀၀ နာရီေလာက္ အခ်ိန္ ေလာက္ ကပါ။
Pasir Ris ကို သြားတဲ့ MRT Train.
Pasir Ris MRT Station.
Pasir Ris MRT Station and White Sand Shopping Mall.
Pasir Ris MRT Station and White Sand Shopping Mall.
Pasir Ris MRT Station and White Sand Shopping Mall.
Pasir Ris MRT Station and White Sand Shopping Mall.
Pasir Ris Interchange.
Pasir Ris Bus Interchange.
Pasir Ris Bus Interchange.
Pasir Ris MRT Station.
ပထဦး ဆံုး ငွက္ ေတြ ထံ ပို႕ေပးသူ။
Pasir Ris ရထားဘူတာရံု ကေန ထြက္ လိုက္ ေတာ့ Wooden Bridge ကို ဘယ္ လို သြားရမွန္းမသိ။ ဒါ နဲ႕ မွန္းသန္း ေလွ်ာက္ ရင္း ဘူတာ အဆံုး မွာ ျဖတ္လမ္းေလး တစ္ခု ေတြ႕ လို႕ ျဖတ္ေလွ်ာက္ သြား ေတာ့ Car Parking တစ္ခု ထဲ ေရာက္သြားတယ္။ Car Parking က – B - ဟုတ္မဟုတ္ေတာ့ မသိ။ တစ္ခု ေတာ့ အဆင္ေျပ ျပီ။ ဒါေပမဲ့ ဘယ္ ဆက္သြား ရမယ္ မသိျဖစ္ေနတယ္။
ဘူတာရံု ကေန Pasir Ris Park သို႕ သြားတဲ့ ျဖတ္လမ္း ကေလး။
Pasir Ris Park, Car Park -B သို႕ အ၀င္ လမ္း ကေလး။
Pasir Ris Park's Car Park-B
ကံ အားေလွ်ာစြာ ကားတစ္စီးေပၚက သားမိ သားဖ (၃) ေယာက္ Lens
အၾကီးၾကီး၊ Tripod အၾကီးၾကီး ေတြ ထမ္း ျပီး ဆင္းလာတာ ေတြ႕ လိုက္ ရတယ္။ ၾကိမ္းေသျပီ
သူတို႕ ငွက္ ရိုက္ ဘို႕ လာတာဘဲ ဆိုတာ သိ လိုက္ပါတယ္။
ဘာမွ လုပ္မေနဘဲ သူတို႕ ေနာက္ ကို အသာ ကပ္ လိုက္သြားပါတယ္။ ဒါ နဲ႕ ဆိုက္ဆိုက္ ျမိဳက္ျမိဳက္ ကၽြန္ေတာ္ ၏ ငွက္ ရိုက္သင္တန္း ေလ့က်င့္ကြင္း ( Practicing Range, Wooden Bridge ) ကို ေရာက္သြားပါတယ္။
သားအဖ (၃) ေယာက္ တို႕အနက္ ေခါင္းေဆာင္ ျဖစ္ တဲ့ ဖခင္ ျဖစ္သူ မွာ Mr. Lim Jiew Kin ျဖစ္ပါတယ္။ အမည္ ကို အေတာ္ ၾကာမွ သိရတာပါ။
ကၽြန္ေတာ့္ ကို ငွက္ မ်ားရိုက္ ရာ Pasir Ris, Wooden Bridge သို႕ လမ္းျပ ေခၚေဆာင္သြား
သည့္ Mr. Lim Jiew Kin ႏွင့္ မိသားစု တို႕ Wooden Bridge သို႕ အ၀င္ ပံု။
( Picture taken on 12 January 2014 )
ထိုေန႕ က Mr Lim ကပင္ ငွက္ ကို ျပ ၊ ဘယ္ လို ရိုက္ စသည္ ျဖင့္ ေစတနာ
ျဖင့္ သင္ေပးပါတယ္။ ေစာင့္ ေနတဲ့ Stork billed Kingfisher မေရာက္ေသး ခင္မွာ
ပ်ံေနတဲ့ င်က္ေတြ ကို ေလ့က်င့္ တဲ့ အေန နဲ႕ ရိုက္ ရန္ အားလံုးကို ေျပာပါတယ္။ ထိုစဥ္ က Stork billed Kingfisher ကိုဘဲ သစ္ပင္ မွာ နားေနတာ ရိုက္ ရပါတယ္။ Stork billed Kingfisher ကို ဒါေလာက္ ကေလး ေတြ႕ ခြင့္ ရ ၊ ဒါေလာက္ ရိုက္ရ တာ ကို ပင္ ၀မ္းသာ လွပါျပီ။
Stork billef Kingfisher အမ်ားဆံုး နား ကာ ဒိုင္ဗင္ ထိုး ငါး ဖမ္းေလ့ ရွိသည့္ ေနရာ ( အနီ ၀ိုင္း )။
ကၽြန္ေတာ္ Pasir Ris တြင္ ပထမ ဦးဆံုး ရိုက္ ခဲ့သည့္ Stork billed ၏ ပံု။
ကၽြန္ေတာ္ Pasir Ris တြင္ ပထမ ဦးဆံုး ရိုက္ ခဲ့သည့္ မိတ္ ေဆြ ၾကီး Stork billed နားေန
သည့္ ေနရာ။
အထက္ တြင္ ျပ ထားသည့္ မိတ္ေဆြ Mr.
Stork billed ၾကီး နားေနၾက ၊ ဒိုင္ဗင္ ထိုးေနၾက သစ္ပင္ သည္ကၽြန္ေတာ္ ငွက္ ဓါတ္ပံု
ရိုက္ ေလ့က်င့္ သည့္ ကာလ (၃) ႏွစ္ ျပည့္ ရန္ တစ္လလ အ လို ၂၀၁၆ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ လတြင္ ကမ္းေျခ ေရ တိုက္ စား
မွဳ ေၾကာ င့္ Tampines ျမစ္ အတြင္း သို႕ လဲ က် သြားခဲ့ ပါတယ္။
ဒီ အပင္ ဟာ သူ နားေနၾက ၊ ေရ ထဲ ဒိုင္ဗင္ ထိုး ငါး ဖမ္းေနၾက ၊ ဒီအပင္ လဲ သြားေတာ့ ခြင္ ပ်က္ သြားပါတယ္။ သတၱ၀ါ ေတြ မွာ သူ တို႕ ေန ေန က် ၊ သြားေနက် ၊ အိပ္ ေနက် ၊ ဆုိတဲ့ စြပ္ေက်ာင္း ၊ ခြင္ ဆိုတာ ရွိပါတယ္။ သတၱ၀ါ ေတြ ဟာ သူ တို႕ ရဲ႕ စြပ္ေၾကာင္း ျဖစ္တဲ့ ဒီ လမ္း ဒီေနရာ ကို ဘဲ သြားေလ့ နားေလ့ အိပ္ ေလ႕ ရွိ ပါတယ္။ Animal Behavior ပါ ။ Wildlife နဲ႕ ပတ္သက္ တဲ့ Photography တို႕ မုဆိုး တို႕ ဟာ ဒီ သေဘာ ျဖစ္တဲ့ Animal's natural habit ကို အေတာ္ အသင့္ သိထားဘို႕ လိုပါတယ္။ အေသးစိတ္ ေျပာ ရရင္ အေတာ္ က်ယ္ ျပန္႔ တဲ့ ဘာသာ ရပ္ပါ။
ဒီ အပင္ ေလး လဲ သြားေတာ့ Stork billed Kingfisher ဒိုင္ဗင္ ထိုးတဲ့ ခြင္ ပ်က္ သြားလို႕ အရင္ ကလို ေပါေပါ သီသီ ေလ့ က်င့္ ခြင့္ မရ လိုက္ပါ။ ဒီလိုပါဘဲ တံ တားေဘး က Tampines ျမစ္ ကမ္း ကို ျပန္ျပင္၊ ေရ တားကို အသစ္ လုပ္ လိုက္ေတာ့ ဒီေနရာ တစ္၀ိုက္ က Environment ေျပာင္း သြား လို႕ Common Kingfisher ဟာ လာေနက် ရာသီမွာ အရင္ တုန္း ကလို တံတား အနားကို လာ မနား ေတာ့ ပါဘူး။ အေ၀း မွာ ဘဲ နား ေတာ့ ေသးေသး ေလဘး ကို အေ၀း ကေန လွမ္း ရိုက္ ၾက ရပါတယ္။ ဘယ္ ပံု ေကာင္း ရနိုင္ပါေတာ့ မလဲ။
ကၽြန္ေတာ္ စတင္ သင္ ရိုက္ ရိုက္ တဲ့ ပထမ ႏွစ္ ႏွစ္ ေလာက္ အတြင္း မွာ Stroke billed Kingfisher ေရာ Common Kingfisher တို႕ ပါ တံ တား နဲ႕ နီးနီး နားနား မွာ နားေန ၾက မၾက ခန ဒိုက္ ဗင္ ထိုးၾက ဆိုေတာ့ က်င့္ သား နာ ေန ေအာင္ ေလ့ က်င့္ ခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ ျပန္ ေတြး ၾကည့္ ေတာ့ အေတာ္ ကံ ေကာင္းခဲ့ပါတယ္။
အခု...ဒီလို ဆိုရင္ ဒီလို ေလ့ က်င့္ ခြင့္ မရ ေတာ့ ပါ။ ပံု မွန္ ရိုက္ ဘို႕ ဆိုတာ ေတာင္ အနုိင္နိုင္ပါ။
သင္ခန္းစာ တစ္ခု ကေတာ့ Bird in flight ကို ေလ့ က်င့္ ဘို႕ ဆိုရင္ အခု လို ငွက္ ေတြ ကို အႏၱရာယ္ မျပဳဘဲ သူ တို႕ လြတ္လပ္ စြာ ေဘးကင္းစြာ လွဳပ္ ရွား ၊ ေနထိုင္ ၊ အစာ ရွာ ေဖြ တဲ့ ေနရာ ေတြ ရွိ မွ မ်ားမ်ား ေလ့ က်င့္ နိုင္ပါမယ္။ တစ္ေနရာ ကို သြား ၾကံဳ မွ တစ္ခါ ရိုက္ရ တာမ်ိဳး ဆို မ်ိဳး မျဖစ္ သင့္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ နိုင္ငံေတာ္ တာ၀န္ ျဖင့္ ေနထိုင္ခဲ့ ဘူးတဲ့ နိုင္ငံ ၊ ေရာက္ဘူးတဲ့ နိုင္ငံ အေတာ္ မ်ားမ်ား မွာ ငွက္ ေတြ အပါ အ၀င္ တိရိစၦာန္ ေတြ ကို ကာကြယ္ ေပးထားတဲ့ ဥပေဒ ေတြ ရွိၾကပါတယ္။
စ တင္ သင္ ရိုက္ ရိုက္ ကထည္း က Stork billed Kingfisher နဲ႕ စ ခဲ့ ရလို႕ သူ ဟာ လည္း ကၽြန္ေတာ္႕ ရဲ႕ Model လည္း ဟုတ္ ဆရာ လည္း ဟုတ္ပါတယ္။
ဒီ အပင္ ဟာ သူ နားေနၾက ၊ ေရ ထဲ ဒိုင္ဗင္ ထိုး ငါး ဖမ္းေနၾက ၊ ဒီအပင္ လဲ သြားေတာ့ ခြင္ ပ်က္ သြားပါတယ္။ သတၱ၀ါ ေတြ မွာ သူ တို႕ ေန ေန က် ၊ သြားေနက် ၊ အိပ္ ေနက် ၊ ဆုိတဲ့ စြပ္ေက်ာင္း ၊ ခြင္ ဆိုတာ ရွိပါတယ္။ သတၱ၀ါ ေတြ ဟာ သူ တို႕ ရဲ႕ စြပ္ေၾကာင္း ျဖစ္တဲ့ ဒီ လမ္း ဒီေနရာ ကို ဘဲ သြားေလ့ နားေလ့ အိပ္ ေလ႕ ရွိ ပါတယ္။ Animal Behavior ပါ ။ Wildlife နဲ႕ ပတ္သက္ တဲ့ Photography တို႕ မုဆိုး တို႕ ဟာ ဒီ သေဘာ ျဖစ္တဲ့ Animal's natural habit ကို အေတာ္ အသင့္ သိထားဘို႕ လိုပါတယ္။ အေသးစိတ္ ေျပာ ရရင္ အေတာ္ က်ယ္ ျပန္႔ တဲ့ ဘာသာ ရပ္ပါ။
ဒီ အပင္ ေလး လဲ သြားေတာ့ Stork billed Kingfisher ဒိုင္ဗင္ ထိုးတဲ့ ခြင္ ပ်က္ သြားလို႕ အရင္ ကလို ေပါေပါ သီသီ ေလ့ က်င့္ ခြင့္ မရ လိုက္ပါ။ ဒီလိုပါဘဲ တံ တားေဘး က Tampines ျမစ္ ကမ္း ကို ျပန္ျပင္၊ ေရ တားကို အသစ္ လုပ္ လိုက္ေတာ့ ဒီေနရာ တစ္၀ိုက္ က Environment ေျပာင္း သြား လို႕ Common Kingfisher ဟာ လာေနက် ရာသီမွာ အရင္ တုန္း ကလို တံတား အနားကို လာ မနား ေတာ့ ပါဘူး။ အေ၀း မွာ ဘဲ နား ေတာ့ ေသးေသး ေလဘး ကို အေ၀း ကေန လွမ္း ရိုက္ ၾက ရပါတယ္။ ဘယ္ ပံု ေကာင္း ရနိုင္ပါေတာ့ မလဲ။
ကၽြန္ေတာ္ စတင္ သင္ ရိုက္ ရိုက္ တဲ့ ပထမ ႏွစ္ ႏွစ္ ေလာက္ အတြင္း မွာ Stroke billed Kingfisher ေရာ Common Kingfisher တို႕ ပါ တံ တား နဲ႕ နီးနီး နားနား မွာ နားေန ၾက မၾက ခန ဒိုက္ ဗင္ ထိုးၾက ဆိုေတာ့ က်င့္ သား နာ ေန ေအာင္ ေလ့ က်င့္ ခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။ ျပန္ ေတြး ၾကည့္ ေတာ့ အေတာ္ ကံ ေကာင္းခဲ့ပါတယ္။
အခု...ဒီလို ဆိုရင္ ဒီလို ေလ့ က်င့္ ခြင့္ မရ ေတာ့ ပါ။ ပံု မွန္ ရိုက္ ဘို႕ ဆိုတာ ေတာင္ အနုိင္နိုင္ပါ။
သင္ခန္းစာ တစ္ခု ကေတာ့ Bird in flight ကို ေလ့ က်င့္ ဘို႕ ဆိုရင္ အခု လို ငွက္ ေတြ ကို အႏၱရာယ္ မျပဳဘဲ သူ တို႕ လြတ္လပ္ စြာ ေဘးကင္းစြာ လွဳပ္ ရွား ၊ ေနထိုင္ ၊ အစာ ရွာ ေဖြ တဲ့ ေနရာ ေတြ ရွိ မွ မ်ားမ်ား ေလ့ က်င့္ နိုင္ပါမယ္။ တစ္ေနရာ ကို သြား ၾကံဳ မွ တစ္ခါ ရိုက္ရ တာမ်ိဳး ဆို မ်ိဳး မျဖစ္ သင့္ပါ။ ကၽြန္ေတာ္ နိုင္ငံေတာ္ တာ၀န္ ျဖင့္ ေနထိုင္ခဲ့ ဘူးတဲ့ နိုင္ငံ ၊ ေရာက္ဘူးတဲ့ နိုင္ငံ အေတာ္ မ်ားမ်ား မွာ ငွက္ ေတြ အပါ အ၀င္ တိရိစၦာန္ ေတြ ကို ကာကြယ္ ေပးထားတဲ့ ဥပေဒ ေတြ ရွိၾကပါတယ္။
စ တင္ သင္ ရိုက္ ရိုက္ ကထည္း က Stork billed Kingfisher နဲ႕ စ ခဲ့ ရလို႕ သူ ဟာ လည္း ကၽြန္ေတာ္႕ ရဲ႕ Model လည္း ဟုတ္ ဆရာ လည္း ဟုတ္ပါတယ္။
ျမစ္ အတြင္ လဲ က် သြားသည့္ သစ္ပင္ ( အနီေရာင္ ၀ိုင္း)။
ကၽြန္ ေတာ့္ ကို ငွက္ ရွိရာ သို႕ စတင္ ေခၚ သြားသည့္ Mr. Lim Jiew Kin ႏွင့္ မိသားစု။
Mr. Lim Jiew Kin နားေနစဥ္။
ကၽြန္ေတာ့ အား ငွက္ ရွိ သို႕ လမ္း ျပ ခဲ့ တဲ့ လက္ဦး ငွက္ လမ္းျပ ဆရာ ဟု ဆိုရမည့္ Mr. Lim Jiew Kin ကို
ေက်းဇူးတင္ ဂါရ၀ ျပဳ အပ္ ပါတယ္။
၀ါ သနာ ...သို႕ေသာ္ သိတ္ ေတာ့ ျဖင့္ မသက္သာလွပါ။
ကၽြန္ေတာ္ေနသည့္ စင္ကာပူ အေနာက္ဘက္ ျခမ္း ေနရာ ႏွင့္ အေရွ႕ ဘက္
ကမ္း ရွိ Pasir Ris သည္ ကား ၊ ရထား အဆင့္ဆင့္ ျဖင့္ (၂ ) နာရီခန္႕ စီးရပါတယ္။
ရိုက္ ကာ စတြင္ တစ္ေန႕ ကို ႏွစ္ၾကိမ္ ခန္႕ အသြားအျပန္ လုပ္ ပါတယ္။ နံနက္ ပိုင္း
ငွက္ အစာ ရွာ ခ်ိန္ နဲ႕ ညေန ေနခင္း ငွက္ အစာ ရွာခ်ိန္ ေတြ ရိုက္ဘို႕ပါ။
ေနာက္ပိုင္း တြင္ နံ နက္ ေစာေစာ ထမင္း ထုပ္ ထုပ္ သြားကာ တစ္ေန ကုန္ ေနပါ တယ္။ နံနက္ နဲ႕ ညေန ငွက္ အစာရွာ အထြက္မွာ ရိုက္ ၊ ေန႕ ခင္း မွာ နား ေပါ့။ ေတာ တြင္း မွာ မို႕ နီးနီး နားနား ေျပးလႊား ၀ယ္ ရန္ ဆိုင္ မနီးပါ။ ေရ ကုန္လွ်င္ နားေနစခန္း အနီး သန္႕စင္ခန္း ေရွ႕ ရွိ ေရ ဘံု ဘိုင္ ကေရ ကို ပုလင္းထဲ ျပန္ ျဖည့္ ကာ ေသာက္ ၾကရပါတယ္။
ေနာက္ပိုင္း တြင္ နံ နက္ ေစာေစာ ထမင္း ထုပ္ ထုပ္ သြားကာ တစ္ေန ကုန္ ေနပါ တယ္။ နံနက္ နဲ႕ ညေန ငွက္ အစာရွာ အထြက္မွာ ရိုက္ ၊ ေန႕ ခင္း မွာ နား ေပါ့။ ေတာ တြင္း မွာ မို႕ နီးနီး နားနား ေျပးလႊား ၀ယ္ ရန္ ဆိုင္ မနီးပါ။ ေရ ကုန္လွ်င္ နားေနစခန္း အနီး သန္႕စင္ခန္း ေရွ႕ ရွိ ေရ ဘံု ဘိုင္ ကေရ ကို ပုလင္းထဲ ျပန္ ျဖည့္ ကာ ေသာက္ ၾကရပါတယ္။
Pasir Ris Mangrove Boardwalk.
Pasir Ris Mangrove
ကိုယ္ ခႏၶာ အတြင္းသို႕ ေရ ျဖည့္ ရန္
ႏွင့္ ကုိယ္ ခႏၶာ အတြင္းမွ ေရ ထုတ္
ၾက ရသည့္ Pasir Ris Park
အတြင္း မွသန္႕စင္ခန္း အေဆာက္ အဦ ကေလး။
ကိုယ္ ခႏၶာ အတြင္းသို႕ ေရ ျဖည့္ ရန္
ႏွင့္ ကုိယ္ ခႏၶာ အတြင္းမွ ေရ ထုတ္
ၾက ရသည့္ Pasir Ris Park
အတြင္း မွသန္႕စင္ခန္း ႏွင့္ ယင္းရဲ႕ ေရွ မွ ေရဘံု ေခါင္း
ကေလး မ်ား။
ေရ ေဆး ၊ ေျခ ေဆး ဒီ ေနရာေလးဘဲ၊ ေသာက္ေရျဖည့္ လည္း ဒီေနရာဘဲ။
ကၽြန္ေတာ့္ ကင္မရာ အိပ္ တြင္ ကင္မရာ ေဘာ္ဒီ ႏွစ္လံုး၊ ငွက္
ရိုက္သည့္ Lens အပါအ၀င္ Lens သံုးလံုး ၊ Wireless/ with wire Remote controls,
Tripod, Gimbal Head, စသည့္ ကင္မရာ ဆိုင္ရာ မ်ား အျပင္ ေခတၱ လဲ ေလွ်ာင္းရန္ ေလ
ေခါင္းအံုး ၊ ေအာက္ တြင္ ခင္း အိပ္ သည့္ ကင္းဗတ္စ က အစ အားလံုး ထည့္ ထား ပါတယ္။
ဒါ ေတြ အျပင္ မိုးရြာပါက ကင္မရာ အိပ္ ကို မိုးကာ ရန္ မိုးကာ ၊
ေခၽြးလြန္ အထြက္ပါက လဲ ရန္ T-Shirt အပို ၊ မိုး ဆက္တိုက္ရြာ လို႕ ေတာထဲ တြင္
ေအးလာပါက ၀တ္ရန္ Wind Breaker ၊ အေရး ေပၚ ေသာက္ ရန္ ေဆး ၊ First Aid Kit စသည္ တို႕ ပါ သယ္ သြား
ပါတယ္။
ဒီအျပင္ ေၾကာ ယားရင္ ကုတ္ တဲ့ အတန္ ၊ စားေသာက္ ျပီးပါက ပါးစပ္ သန္႕ ရွင္း ေရး လုပ္ရန္ သြားတိုက္ေဆး သြားပြတ္တန္ ၊ ေတာ ရွင္း ရန္ ဒါး အေသး ၊ ခ်ည္ ေနွာင္ နိုင္သည့္ ၾကိဳး စသည္ တို႕ လည္းပါ ပါတယ္။ စုစုေပါင္း အေလး ခ်ိန္ ၁၂ ကီလို ခန္႕ ရွိပါတယ္။
ဒီအျပင္ ေၾကာ ယားရင္ ကုတ္ တဲ့ အတန္ ၊ စားေသာက္ ျပီးပါက ပါးစပ္ သန္႕ ရွင္း ေရး လုပ္ရန္ သြားတိုက္ေဆး သြားပြတ္တန္ ၊ ေတာ ရွင္း ရန္ ဒါး အေသး ၊ ခ်ည္ ေနွာင္ နိုင္သည့္ ၾကိဳး စသည္ တို႕ လည္းပါ ပါတယ္။ စုစုေပါင္း အေလး ခ်ိန္ ၁၂ ကီလို ခန္႕ ရွိပါတယ္။
My Bag. ( ေနာက္ပိုင္း တြင္ အထက္ပါ အိပ္ ႏွင့္ မဆန္႕ ေသေၾကာင့္ Trolley/Back Pack အၾကီး နဲ႕ ေျပာင္း ထည့္ ရပါတယ္။)
တစ္ခါ တစ္ရံ ငွက္ က 34 Degree C ေလာက္ ပူေနတဲ့ ေနပူ က်ဲက်ဲ မွာ လာ နားလိုက္ ပ်ံ ထြက္ သြား လိုက္ လုပ္ေနရင္ သူ႕ ထပ္ ျပီး ျပန္ အလာ ကို ေစာင့္ ေနရ လို႕ နားေနေဆာင္ Hut – 5 ကိုျပန္ ျပီးနားခ်ိန္
မရပါ။ ဒီလို အေျခ အေန မ်ိဳး မွာ ေဘာစကိုင္းပင္ လို အရြက္ ေသးေသး က်ဲက်ဲ ပင္ေအာက္ ရွိ ရသေလာက္ ေသာ အရိပ္
ေအာက္မွာ သတင္းစာ ေလး ခင္း ျပီး ခန လဲ ေလွ်ာင္း ကာ ျပန္ ေစာင့္ ရတဲ့ အၾကိမ္ ေတြ
လည္း မနည္း လွပါ။
နာရီ ေပါင္း မ်ားစြာ ေစာင့္ ေန ေပမဲ့ ငွက္ က လာ ျခင္ မွ လာပါတယ္။ လာျပန္ ေတာ့ လည္း ဒိုင္ဗင္ ထိုး ျပီး ငါး ဆင္း ဖမ္း ျခင္မွ ဖမ္းပါတယ္။ ငါး ဆင္း ဖမ္း ျပန္္ ေတာ့ လည္း ရိုက္ လို႕ မရ တဲ့ ေနရာ ၊ Reflection ေတြ သိပ္ မ်ားေနတဲ့ ေနရာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္ ၊ ကိုယ့္ ကို ေၾကာ ေပးျပီး ပ်ံ သြား လို႕ အဆင္မေျပတဲ့ အေနအထား စတဲ့ အဆင္ မေျပ မွဳ ေတြ ေတြ႕ ရ တတ္ပါတယ္။
Bird Photography ဟာ ဘာကို အစိုး မရ တဲ့ ရိုက္ နည္းပါ။ အလြန္ လည္း ပင္ ပန္း ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ က လို ျခင္ ေနေတာ့ ပင္ပန္း တာေတြ ကို ေမ့ ထားနိုင္ပါတယ္။
နာရီ ေပါင္း မ်ားစြာ ေစာင့္ ေန ေပမဲ့ ငွက္ က လာ ျခင္ မွ လာပါတယ္။ လာျပန္ ေတာ့ လည္း ဒိုင္ဗင္ ထိုး ျပီး ငါး ဆင္း ဖမ္း ျခင္မွ ဖမ္းပါတယ္။ ငါး ဆင္း ဖမ္း ျပန္္ ေတာ့ လည္း ရိုက္ လို႕ မရ တဲ့ ေနရာ ၊ Reflection ေတြ သိပ္ မ်ားေနတဲ့ ေနရာ ျဖစ္တတ္ပါတယ္ ၊ ကိုယ့္ ကို ေၾကာ ေပးျပီး ပ်ံ သြား လို႕ အဆင္မေျပတဲ့ အေနအထား စတဲ့ အဆင္ မေျပ မွဳ ေတြ ေတြ႕ ရ တတ္ပါတယ္။
ေစာင့္ ေနရာ တာ ၾကာ ေတာ့လူ ရဲ႕ Reflection
လည္း ေႏွးလာပါတယ္။ ဒီေတာ့ ငွက္ က ကို မထင္ တဲ့ ေနရာ ကို ထိုး ဆင္းလိုက္ရင္ တစကၠန္႕ ရဲ႕ ငါးပံု တစ္ပံု ေလာက္ တြင္း အခ်ိန္ မွာ မိေအာင္
မရိုက္ လိုက္ နိုင္တာ တို႕၊ ရိုက္ လိုက္ နိုင္ ျပန္ေတာ့္ လည္း
Lens က ငွက္ ရဲ႕ လွ်င္ ျမန္လွ တဲ့ အရွိန္ ကို အမွီ လိုက္ျပီး Focus မျဖတ္
နိုင္လို႕ ပံုေတြ ၀ါး ေနတာ ဆို႕ နဲ႕ အၾကိမ္ ၾကိမ္ၾကံုဳ ရတတ္ ပါတယ္။
ကိုယ္ က ငွက္ ကို လြတ္ သြား ၊ ငွက္ ကေတာ့ ငါး
ၾကီးၾကီး ရ လို႕ ျပန္ သြားရင္ေတာ့ မေသျခာ မေရရာ တဲ့ ေနာက္ တစ္ေခါက္ ျပန္အလာ ကို
ေစာင့္ ျခင္ရင္လည္း ေစာင့္ ၊ ဒါ မွမဟုတ္ရင္ Game Over ပဲြ သိမ္း သြားတဲ့ ေန႕
ျဖစ္သြားပါျပီ ။
Bird Photography ဟာ ဘာကို အစိုး မရ တဲ့ ရိုက္ နည္းပါ။ အလြန္ လည္း ပင္ ပန္း ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ကိုယ္ က လို ျခင္ ေနေတာ့ ပင္ပန္း တာေတြ ကို ေမ့ ထားနိုင္ပါတယ္။
သိုးေဆာင္း စကား တစ္ခု ရွိပါတယ္ " No Pain, No Gain " တဲ့။ ဘယ္ အရာ မွ လြယ္လြ
ယ္ မရ ပါဘူး။ တစ္ စံု တစ္ရာ ေသာ အတိုင္း အတာ အထိေတာ့ ဒုကၡ ခံ ကာ ေပး ဆပ္ ၾက ရတာပါဘဲ။
မ်ားမ်ားလို ျခင္ ရင္ မ်ားမ်ား ဒုကၡ ခံ ၾကရပါမယ္။ ဒါ ဟာ အလြန္မွန္ တဲ့ စကားပါ။
ယ္ မရ ပါဘူး။ တစ္ စံု တစ္ရာ ေသာ အတိုင္း အတာ အထိေတာ့ ဒုကၡ ခံ ကာ ေပး ဆပ္ ၾက ရတာပါဘဲ။
မ်ားမ်ားလို ျခင္ ရင္ မ်ားမ်ား ဒုကၡ ခံ ၾကရပါမယ္။ ဒါ ဟာ အလြန္မွန္ တဲ့ စကားပါ။
တစ္ခါ တစ္ရံ သတင္းစာခင္း ကာ ေၾကာ ခင္းခဲ့သည့္ လမ္း ေဘး ေနရာမ်ား။
တစ္ခါ တစ္ရံ သတင္းစာခင္း ကာ ေၾကာ ခင္းခဲ့သည့္ လမ္း ေဘး ေနရာမ်ား။
တစ္ခါ တစ္ရံ သတင္းစာခင္း ကာ ေၾကာ ခင္းခဲ့သည့္ လမ္း ေဘး ေနရာမ်ား။
တစ္ခါ တစ္ရံ သတင္းစာခင္း ကာ ေၾကာ ခင္းခဲ့သည့္ လမ္း ေဘး ေနရာမ်ား။
တစ္ခါ တစ္ရံ လည္း သူ တို႕ နဲ႕ အတူ ေရာကာ ေၾကာ ခင္းသည့္ ေနရာမ်ား။
ကၽြန္ေတာ္ တို႕ သင္ၾကားတဲ့ စနစ္။
ကၽြန္ေတာ္ တို႕ ေက်ာင္း ရဲ႕ သင္ရိုး ညႊန္း တမ္း နဲ႕ သင္ၾကား တဲ့ စနစ္ က ေတာ့ ဘယ္ နိုင္ငံ က ေက်ာင္း နဲ႕ မွ တူ နိုင္မယ္ မထင္ပါ။
ကၽြန္ေတာ္ အပါအ၀င္ ငွက္ ရိုက္သူမ်ား ဟာ ေန႕ ခင္းပိုင္း မွာ Hut-5 လို႕ ေခၚ တဲ့ Tampines River ေပၚက နားေနေဆာင္ အမွတ္ (၅) မွာ နား ရင္း အနီးအနား ကို လာတဲ့ ငွက္ ကို လည္းရိုက္ ၊ ဓါတ္ပံု ဆိုင္ရာ ၀ါ ၾကီး တဲ့ သူေတြ က ၀ါ နု တဲ့ သူေတြ ကို သင္ေပး ၊ ဒီလို ေနၾကပါတယ္။ Hut-5 ဟာ ကၽြန္ေတာ္ ဆို႕ ရဲ႕ သင္တန္း ခန္းမ လို႕ ဆိုရ ပါ မယ္။
ကၽြန္ေတာ္ အပါအ၀င္ ငွက္ ရိုက္သူမ်ား ဟာ ေန႕ ခင္းပိုင္း မွာ Hut-5 လို႕ ေခၚ တဲ့ Tampines River ေပၚက နားေနေဆာင္ အမွတ္ (၅) မွာ နား ရင္း အနီးအနား ကို လာတဲ့ ငွက္ ကို လည္းရိုက္ ၊ ဓါတ္ပံု ဆိုင္ရာ ၀ါ ၾကီး တဲ့ သူေတြ က ၀ါ နု တဲ့ သူေတြ ကို သင္ေပး ၊ ဒီလို ေနၾကပါတယ္။ Hut-5 ဟာ ကၽြန္ေတာ္ ဆို႕ ရဲ႕ သင္တန္း ခန္းမ လို႕ ဆိုရ ပါ မယ္။
Hut-5, Rest House over Tampines River.
Our Class Room, Hut-5. Mr. Eric, in red T shirt.
Our Class Room, Hut-5.
ကၽြန္ေတာ္ တို႕ စုေ၀းရာ ၊ မိုးရြာလွ်င္ မိုးခို ရာ Common Room.
Wooden Bridge က ေတာ့ Practical Shooting Range ပါ။ Wooden Bridge
ကို အင္ဒိုနီး ရွား က ငွက္ ဆရာ ေတြ က အစ လာၾကပါတယ္။ Kingfisher ရိုက္ရန္
အေကာင္းဆံုးေနရာ လို႕ နံမည္ ၾကီး တာေၾကာင့္ လို႕ ဆိုၾကပါတယ္။ Internet ကေန ရွာျပီး လာၾကတယ္ လို႕ သိရပါတယ္။
မေလး ရွား နဲ႕ ဖိလစ္ပိုင္ က ဓါတ္ပံု သမား အခ်ိဳ႕ လည္း လာေလ့ ရွိပါတယ္။ ဖိလစ္ပိုင္ က ဓါတ္ ပံု ဆရာ အခ်ိဳ႕ ဆိုရင္ မိုးရြာ ေနရင္ ေတာင္ ထီး ေဆာင္းရိုက္ၾကပါတယ္။ ရခဲ တဲ့ အခြင့္ အေရး မို႕ အလြတ္ မခံ နိုင္ေသာေၾကာင့္ လို႕ ဆိုပါတယ္။
မေလး ရွား နဲ႕ ဖိလစ္ပိုင္ က ဓါတ္ပံု သမား အခ်ိဳ႕ လည္း လာေလ့ ရွိပါတယ္။ ဖိလစ္ပိုင္ က ဓါတ္ ပံု ဆရာ အခ်ိဳ႕ ဆိုရင္ မိုးရြာ ေနရင္ ေတာင္ ထီး ေဆာင္းရိုက္ၾကပါတယ္။ ရခဲ တဲ့ အခြင့္ အေရး မို႕ အလြတ္ မခံ နိုင္ေသာေၾကာင့္ လို႕ ဆိုပါတယ္။
Wooden Bridge .
ၽWooden Bridge ေပၚတြင္ မိတ္ေဆြ Mr. A Meng ( အငယ္) ရပ္ေနသည္ကို Hut -5 မွ D 7100 (1.3 X) Mode with 600 mm = Focal Length 1170 mm ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ ပံု။
ကၽြန္ေတာ့္ ဆရာ မ်ား။
ကၽြန္ေတာ္ ဟာ Blog မွာ ဓါတ္ ပံုအေၾကာင္း ေတာင္ ေရး ေျမာက္ေရး ေရး ေနေပမဲ့ Pasir Ris က ငွက္ ရိုက္ တဲ့ Senior ဓါတ္ပံုသမားေတြ ထည္း က အမ်ားစု ဟာ ဓါတ္ပံု ဆိုင္ရာ Technical
Details ေတြ မွာ ကိုယ့္ထက္ အဆေပါင္းမ်ားစြာ အံ့ၾသ စရာေကာင္း ေလာက္ေအာင္ ပို ျပီးသိ နားလည္
သူေတြ ျဖစ္တာ ေတြ႕ ရပါတယ္။
ဒါ ဟာ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ မဟာ အခြင့္ အေရးပါဘဲ။
ဒါ ဟာ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ မဟာ အခြင့္ အေရးပါဘဲ။
သူ တို႕ ဆီ က ကိုယ္သိ လို တာ ေတြ ကို ေမးရပါတယ္။ အနီးကပ္ သင္တန္း လိုမို႕ အလြန္ အက်ိဳူး ရွိပါတယ္။ စာေတြ႕ လက္ေတြ႕ ၊ တကယ့္ ကို ရွင္းလင္း တဲ့ အထိ ရွင္းလင္း ေျပာျပ
ၾကပါတယ္။
အခ်ဳပ္ အားျဖင့္ ကၽြန္ေတာ္ ဘုမသိ ဘမသိ Pasir Ris ေရာက္သြားတဲ့
အခ်ိန္ ကစ လို႕ အခု အခ်ိန္ အထိ ငွက္ ရိုက္ ျခင္း ကို အေတာ္ အသင့္ သိ နားလည္ လာ
ေအာင္ ေအာက္ ပါ ပုဂၢိဳလ္ မ်ားက သင္ျပ ေပး ပါတယ္ -
Mr. Eric ( IT Engineer ) – Area Focusing, Technical details on
Camera Sensor’s Focus points and Memory saving. Variation of spot Metering in Single point Focusing.
Mr. Patric ( IT Engineer ) – Colour production of the Cameras
Mr. Low – Dynamic range of the Cameras, and Image ratio of the
Macro.
Mr. Lim Jiew Kin – Bird in flight ( Training Instructor in Charge )
Mr. A Meng ( Huat Meng Yau ), Effective using of Red Dot sight in
Tracking and different type of Red Dot Sight and its functions.
Mr. Lai ( Chonglong Lai ), Habits and Behavior of Birds, in flight
Composition,
Lighting and Exposure in different reflection-areas,
respective Depth of field of the different size of
Birds and control of focal length.
Lighting and Exposure in different reflection-areas,
respective Depth of field of the different size of
Birds and control of focal length.
Mr. Alvin – Importance of Colour and Light Contrast in
Bird-photography.
Mr. Danny – Effective using of Cropped frame cameras in
extending Focal
Length.
Length.
Mr. B. Eric – The importance of Background and Practicing rapid judgement on
Exposure compensation.
Exposure compensation.
Mr. Roland – Predictive Tracking and shooting angle.
Mr. David Kow - Introduction to Portraiture and its diversity of editing,
Maintaining of the Plane of Focus and Depth of Field of
the different size of Subjects in Bird Shooting.
Mr. David Kow - Introduction to Portraiture and its diversity of editing,
Maintaining of the Plane of Focus and Depth of Field of
the different size of Subjects in Bird Shooting.
အထက္ ပါ ဆရာေတြ က ကၽြန္ေတာ့္ ကို သင္တန္း ေက်ာင္းၾကီး ျဖစ္တဲ့ Pasir Ris လမုေတာ ၾကီးထဲ မွာ သေဘာ တရားေရာ လက္ေတြ႕ ပါ သင္ေပးၾကပါတယ္။
အဆိုပါ ဆရာ မ်ားတင္မက ပံုစံ အမ်ိဳးမ်ိဳး နဲ႕ သင္ေပး တဲ့ အျခားေသာ ဆရာ မ်ား လည္း ေျမာက္ မ်ားစြာ ရွိပါ တယ္။
အဆိုပါ ဆရာ မ်ားတင္မက ပံုစံ အမ်ိဳးမ်ိဳး နဲ႕ သင္ေပး တဲ့ အျခားေသာ ဆရာ မ်ား လည္း ေျမာက္ မ်ားစြာ ရွိပါ တယ္။
၂၀၁၄ ႏွစ္ ဦး ပိုင္း - ကၽြန္ ေတာ္ တို႕ တစ္ေတြ Pasir Ris Park မွာ Coppersmith Barbet ရိုက္ စဥ္ က အခ်ိဳ႕ Senior Bird Photographer မ်ား ဆိုရင္ ကိုယ္ တိုင္ View Finder က လာေခ်ာင္း ၾကည့္ ျပီး Background ယူ တာ ဘာ မွား ေနတယ္ ၊ ေနရာ ကေတာ့ ျဖင့္ မေကာင္းဘူး၊ ဘယ္ လို ေနရာ ယူ ရမယ္ ဆို ျပီး ခေလး တစ္ေယာက္ ကို သင္ေပး သ လို လာ သင္ေပးၾကပါတယ္။
အဆိုပါ ဆရာ မ်ားကို အမည္ ပင္ မသိလိုက္ပါ။ သို႕ေသာ္ အဆိုပါ ဆရာ မ်ားကို ဤ ေနရာ ကေန ရည္ မွန္း ကာာ ဂါ၀ရ ျပဳ အပ္ပါတယ္။
မွတ္မွတ္ ရရ IT အဂ်င္နီယာ Mr. Eric ဆိုလွ်င္ -
- အသိုက္ ၀င္ အသိုက္ထြက္ ရိုက္ရာ မွာ Manual fixed area focus မည္ကဲ့ သို႕ ျဖတ္ရသည္။
- ငွက္ ရဲ႕ Flight path ကိုၾကည့္ ၍ Angle မည္ ကဲ့ သို႕ ယူရမည္ ၊
- အကယ္၍ Flight Path က Plane of Focus ကေန လြတ္ သြားတဲ့ လမ္း ေၾကာင္း ကို ေျပာင္း ကာ ပ်ံ လိုက္ တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး မွာ ငွက္ ပ်ံ တဲ့ ေနာက္ ျပီး Focusing ကလိုက္ တဲ့့ AF ( C) Tracking ကို ဘယ္ လို ေျပာင္း ရမယ္ စသည္ တို႕ ကို လက္ေတြ႕ သင္ေပးပါတယ္။
Mr. Eric သည္ အလြန္ ဆံုး ကၽြန္ေတာ့္ တူ အရြယ္ ေလာက္ဘဲ ရွိ ပါမယ္။ Hut -5 ပံု ေတြ မွာ T-Shirt အနီ နဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ ပါ။
- အသိုက္ ၀င္ အသိုက္ထြက္ ရိုက္ရာ မွာ Manual fixed area focus မည္ကဲ့ သို႕ ျဖတ္ရသည္။
- ငွက္ ရဲ႕ Flight path ကိုၾကည့္ ၍ Angle မည္ ကဲ့ သို႕ ယူရမည္ ၊
- အကယ္၍ Flight Path က Plane of Focus ကေန လြတ္ သြားတဲ့ လမ္း ေၾကာင္း ကို ေျပာင္း ကာ ပ်ံ လိုက္ တဲ့ အေျခအေနမ်ိဳး မွာ ငွက္ ပ်ံ တဲ့ ေနာက္ ျပီး Focusing ကလိုက္ တဲ့့ AF ( C) Tracking ကို ဘယ္ လို ေျပာင္း ရမယ္ စသည္ တို႕ ကို လက္ေတြ႕ သင္ေပးပါတယ္။
Mr. Eric သည္ အလြန္ ဆံုး ကၽြန္ေတာ့္ တူ အရြယ္ ေလာက္ဘဲ ရွိ ပါမယ္။ Hut -5 ပံု ေတြ မွာ T-Shirt အနီ နဲ႕ ပုဂၢိဳလ္ ပါ။
ပညာ ယူ ရာမွာ ၾကီးသည္ ငယ္ သည္ မဟူ ၊ ပညာ ရပ္ တစ္ခု မွာ ကိုယ့္ ထက္ တတ္ကၽြမ္းတဲ့ သူ ၊ ဘယ္ သူ ဆီ က မဆို ၊ ပညာ ကို ယူ ရမွာ ပါ။
ဆရာ ေတြ က ေတာ့ အလႊာ စံု ပါ။ IT Engineer, College Lecture,
Businessman, Retired government service personal, Journalist, Property Dealer, စသည္ျဖင့္
အေတာ္ စံုပါတယ္။
ငွက္ ရိုက္ျခင္း ဆိုင္ ရာ ေသးစိတ္ ကို အခ်ိန္ မ်ား စြာ အနီး ကပ္
သင္ေပးသူမွာ အစ္ကို အရြယ္ ဆရာ Mr. Lai ျဖစ္ပါတယ္။ စင္ကာပူ တြင္ မသိသူ မရွိေသာ ဆရာ
ၾကီး တစ္ဦး ျဖစ္ပါသည္။
ငွက္ စရုိက္သည္ (၆) ေလာက္ အတြင္း သူ႕ ကို ဘာ မွ မေမးရဲပါ။ Bird-Photographers မ်ား ဟာ ငွက္ ကို အာရံု စိုက္ေနခ်ိန္တြင္ လာေရာက္ ေမးျမန္း တာတို႕ စကား လာေျပာ တာတို႕ ကို မၾကိဳက္ပါ။
ကၽြန္ေတာ္ လည္း ေနာက္ ေတာ့ ဒါ ကို နားလည္ သေဘာ ေပါက္ လာပါတယ္။ ငွက္ ကို အခ်ိန္မ်ားစြာ အကုန္ခံ ကာ ေစာင့္ ေနျပီးမွ တပါးသူ စကားလာေျပာ တာနဲ႕ လြတ္ သြားရင္ ရင္း ထားရတဲ့ အခ်ိန္ နဲ႕ ခြန္ အား ရွံဳး လို႕ ပါ။ ဒါ ေၾကာင့္ သူ႕ ကို ဘာ မွ ေမးမေနဘဲ သူ ေရႊ႕ သည့္ ေနရာ လုိက္ေရႊ႕ ၊ သူ လုပ္ တာလိုက္လုပ္။ ဒါေလာက္ ဘဲ ေလ့လာ နိဳင္ပါ တယ္။
ေနာက္ပိုင္း တြင္ ကၽြန္ေတာ္ က်ားကုတ္ က်ားခဲ ရိုက္လာ က်ိဳး စား လာတာေတြ႕ မွ သူက ငွက္ ရိုက္ ရာ မွာ အေရးၾကီး တဲ့ အခ်က္ ေတြ ကို အေသးစိတ္ ရွင္းျပ ပါတယ္။ ငွက္ ဒိုင္ ထိုးဆင္း နိုင္တဲ့ Predictive place ရဲ႕ Exposure ကို စမ္းၾကည့္ တာတို႕ ၊ Lighting ေနရာ ေရြးတာတို႕ ၊ Flight path's angle ေရြးတာ တို႕ ၊ Focal Length ယူ တာတို႕ ၊ နားေနတဲ့ ငွက္ ကို ရိုက္ တဲ့ အခါ မွာ ငွက္ ရဲ႕ လွဳပ္ ရွားမွဳ ကို ခန္႕မွန္းကာ တစ္ကိုယ္ လံုး ျပတ္ သား နိုင္ မဲ့ Depth of Field (DOF) ကို တြက္ တာ မ်ိဳး စသည္ တို႕ ကို ရိုက္ကြင္း မွာ ဘဲ လက္ေတြ႕ သင္ေပးပါတယ္။
တစ္ခါ တစ္ရံ စိတ္္ထင္ရာ အမွား လုပ္မိလွ်င္ လည္း အဆူ ခံ တာ မ်ိဳး ရွိပါတယ္။ ဒီလို မ်ိဳး အနီးကပ္ သင္ၾကားေပး မွဳ ကို ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ နဲ႕ ခ်ီ ျပီး ေလ့ လာ သင္ယူ ခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ လည္း ေနာက္ ေတာ့ ဒါ ကို နားလည္ သေဘာ ေပါက္ လာပါတယ္။ ငွက္ ကို အခ်ိန္မ်ားစြာ အကုန္ခံ ကာ ေစာင့္ ေနျပီးမွ တပါးသူ စကားလာေျပာ တာနဲ႕ လြတ္ သြားရင္ ရင္း ထားရတဲ့ အခ်ိန္ နဲ႕ ခြန္ အား ရွံဳး လို႕ ပါ။ ဒါ ေၾကာင့္ သူ႕ ကို ဘာ မွ ေမးမေနဘဲ သူ ေရႊ႕ သည့္ ေနရာ လုိက္ေရႊ႕ ၊ သူ လုပ္ တာလိုက္လုပ္။ ဒါေလာက္ ဘဲ ေလ့လာ နိဳင္ပါ တယ္။
ေနာက္ပိုင္း တြင္ ကၽြန္ေတာ္ က်ားကုတ္ က်ားခဲ ရိုက္လာ က်ိဳး စား လာတာေတြ႕ မွ သူက ငွက္ ရိုက္ ရာ မွာ အေရးၾကီး တဲ့ အခ်က္ ေတြ ကို အေသးစိတ္ ရွင္းျပ ပါတယ္။ ငွက္ ဒိုင္ ထိုးဆင္း နိုင္တဲ့ Predictive place ရဲ႕ Exposure ကို စမ္းၾကည့္ တာတို႕ ၊ Lighting ေနရာ ေရြးတာတို႕ ၊ Flight path's angle ေရြးတာ တို႕ ၊ Focal Length ယူ တာတို႕ ၊ နားေနတဲ့ ငွက္ ကို ရိုက္ တဲ့ အခါ မွာ ငွက္ ရဲ႕ လွဳပ္ ရွားမွဳ ကို ခန္႕မွန္းကာ တစ္ကိုယ္ လံုး ျပတ္ သား နိုင္ မဲ့ Depth of Field (DOF) ကို တြက္ တာ မ်ိဳး စသည္ တို႕ ကို ရိုက္ကြင္း မွာ ဘဲ လက္ေတြ႕ သင္ေပးပါတယ္။
တစ္ခါ တစ္ရံ စိတ္္ထင္ရာ အမွား လုပ္မိလွ်င္ လည္း အဆူ ခံ တာ မ်ိဳး ရွိပါတယ္။ ဒီလို မ်ိဳး အနီးကပ္ သင္ၾကားေပး မွဳ ကို ကၽြန္ေတာ္ ႏွစ္ နဲ႕ ခ်ီ ျပီး ေလ့ လာ သင္ယူ ခြင့္ ရခဲ့ပါတယ္။
ဆရာ Mr. Chonglong Lai.
ဆရာ Mr. Chonglong Lai , man holding the Camera.
The Pains, give me back that Gain.
ငွက္ နဲ႕ နပမ္း လံုး ေနတာ (၃) ႏွစ္ျပည့္ ေသာ ယခုလ အရင္အပတ္ တြင္းက Hut-5 တြင္
နားေနစဥ္ ကိုယ့္ ထက္ ၀ါ နုသည့္ သူမ်ား က ေမး တဲ့ ငွက္ ရိုက္ တာနဲ႕ ပတ္သက္ တာ အခ်ိဳ႕ ကို ကိုယ္ သိသေလာက္
ေျပာ ျပ ေနစဥ္ Mr. Lai နဲ႕ Mr. A Meng တို႕ေရာက္လာပါ တယ္။ သူတို႕ ႏွစ္ဦး ဟာ
Bird-photography မွာ ၀ါ တူ ေသာ္ လည္း Mr. A Meng က အသက္ ပိုၾကီးပံု ရ ပါတယ္။
ဆရာ Mr. A Meng ( Mr. Huat Meng Yau ).
ကၽြန္ေတာ္ က အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္ မ်ား သည္ ကၽြန္ ေတာ့္ ဆရာ
မ်ားျဖစ္ေၾကာင္း သူ တို႕ ကို ေျပာ ျပ ပါတယ္။
ထိုအခ်ိန္ တြင္ Mr. A Meng က တရုတ္ ဘာသာ ျဖင့္ -
“ ဒီေကာင္ ၊ ေလာင္ရွီး - Lǎoshī ( 老师 = ဆရာ ) ျဖစ္သြားျပီ။
“
လို႕ ေျပာ လိုက္ ေတာ့ Mr. Lai က အျပံဳး ျဖင့္ လက္ ခံ ပါသည္။
စာေၾကာင္း ေလး ကေတာ့ ခပ္ တိုတို တစ္ေၾကာင္း ထည္းပါ။ သို႕ ရာ တြင္ အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္ မ်ားရဲ႕ အသိအ မွတ္ျပဳ မွဳ ဟာ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ အျမင့္ မား ဆံုးေသာ Certification တစ္ခု လို႕ ခံ ယူ မိပါတယ္။
စာေၾကာင္း ေလး ကေတာ့ ခပ္ တိုတို တစ္ေၾကာင္း ထည္းပါ။ သို႕ ရာ တြင္ အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္ မ်ားရဲ႕ အသိအ မွတ္ျပဳ မွဳ ဟာ ကၽြန္ေတာ့္ အတြက္ အျမင့္ မား ဆံုးေသာ Certification တစ္ခု လို႕ ခံ ယူ မိပါတယ္။
ထိုေန႕ တြင္ ကၽြန္ေတာ္ ငွက္ ဓါတ္ပံု ဆိုင္ ရာ အသိ အမွတ္ျပဳ လက္မွတ္
( Certificate ) ရ လိုက္ တယ္ လို႕ ဆိုရပါမယ္။
ဤ ကဲ့ သို႕ ထိပ္သီး ၀ါရင့္ ဆရာ မ်ား၏ အသိအမွတ္ျပဳ ျခင္းသည္ ကၽြန္ေတာ့္ အ
တြက္ ေက်ာင္းဆင္း လက္မွတ္ ( Certificate ) ပင္ ျဖစ္ပါ တယ္။
ခန္းနား ထယ္၀ါ စြာ ကနုတ္ ပန္းေတြ နဲ႕ ေဘာင္ကြပ္ ထား ျပီး ေရႊ
ေရးစာေတြ နဲ႕ ၊ အနီေရာင္ ခ်ိတ္ ဆံ ဆိပ္ ၾကီးေတြ နဲ႕ ဧည့္ခန္း မွာ ထယ္ထယ္ ၀ါ၀ါ
ခ်ိတ္ ထား ရမည့္ လက္မွတ္ ( Certificate ) ၾကီး မဟုတ္ပါ။
ႏွလံုး သား နဲ႕ ေဘာင္ကြပ္ ျပီး ရင္ ထဲ မွာ ခ်ိတ္ ဆဲြ ထားရမည့္
လက္မွတ္ ( Certificate ) ေလးသာ ျဖစ္ ပါ တယ္။
( Singapore, Pasir Ris မွ ဆရာ မ်ား အား ဤ စာစု ျဖင့္ ဂါရ၀ ျပဳ အပ္
ပါသည္။ )
-------------------------------
အခုလို ဖတ္ခြင့္ရလို့ ေက်းဇူးတင္ပါတယ္
ReplyDeleteMy pleasure Ko Ye Mon.
DeleteThank
ReplyDeleteMy pleasure Ko Ye LinAung.
Deleteေနာက္ထပ္ ေစာင့္ေမ်ွာ္ ေနပါတယ္။
ReplyDeleteေက်းဇူးအမ်ားၾကီးတင္ပါတယ္။