Saturday, 3 November 2012

Low Light Photography Part (II)

(14)   Low Light Photography Part (II)                  ဓါတ္ပံုပညာရပ္ဆိုင္ရာမွတ္စု(၁၄)

(ေနရာ အသီးသီးမွ စုေဆာင္း ထားသည္မ်ားအနက္ ေကာင္းနိဳးရာရာဟုယူဆသည္ မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ ကာ ျမန္မာဘာသာ ျဖင့္ ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ ျပန္ဆို မွတ္စုထုတ္ထား ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)


                   အလင္းေရာင္ အေဖ်ာ့ တြင္ ရိုက္ကူးျခင္း
                      Low Light Photography

 
Part (2)






2) အလင္းေရာင္ အေဖ်ာ့တြင္ ရိုက္ကူးျခင္း၊ အလင္းေရာင္ ေလွ်ာ့နည္း လာသည့္ အေျခအေန
ဓါတ္ပံု ရိုက္ကူးေနစဥ္  လင္းေနရာမွ ရုတ္ခ်ဥ္း ေမွာင္လာသည့္ အေျခအေနႏွင့္ အလင္းေရာင္ ေမွာင္တိ ေမွာင္မႊား ျဖစ္ေနေသာ အခန္းထဲတြင္ ရို္က္ကူး ရသည့္ အေျခ အေနမ်ိဳး တြင္ Aperture ကို ခ်ဲ႕ ရျခင္း ISO ကို ISO 800 ေလာက္အထိ တင္ရျခင္းမ်ား ရွိလာမည္။ ထို အခါ ပံု ၏ ျပတ္သားမွဳ အရည္အေသြး က်လာ လိမ့္ မည္။ ထို အေျခအေနမ်ိဳးတြင္ ေဆာင္ ရြက္ရမည္မွာ-
                                Sunset, 1/10th @ f/4.8, ISO 200
 
2.1) အလင္းေရာင္ ရနုိင္သည္ ့အရာ မ်ား ေနရာမ်ား ဆီသို႕ တတ္နိုင္သမွ် ကပ္ ၍ ရိုက္ပါ။
အလင္းေရာင္ ေပးနိုင္သည့္ အရာမ်ား ၊ ေနရာမ်ားအနားသို႕ ကပ္နုိင္သမွ်ေလ အလင္းေရာင္ အားေကာင္း ေလျဖစ္သည္။ ျပဴတင္းေပါက္ ၾကီးမ်ား မွာ အလင္းေရာင္ ေကာင္းစြာေပးနိုင္သည့္ ေနရာမ်ားျဖစ္သည္။ ျပဴတင္း ေပါက္ၾကီးမ်ားကိုဖြင့္ျခင္း လိုက္ကာမ်ားဖြင့္ျခင္း မ်ားေဆာင္ရြက္ပါ။ ေအာက္ပါပံု Group Photo ရိုက္ကူးစဥ္က ဓါတ္ပံု ဆရာသည္ Flash ေမ့ခဲ့သျဖင့္ ဂိတ္ တံကားၾကီး ကို ဖြင့္ကာ အလင္းေရာင္ယူ ခဲ့ရသည္ဟု ဆိုသည္။
 
                            Rocky Mountain Roller Girls in ambient light (no flash)
2.2)  ကင္မရာ ကို တည္ျငိမ္စြာ ကိုင္ပါ
ကင္မရာကို ကိုင္ရာတြင္ ကင္မရာ အေလးခ်ိန္ညီသည့္ ( Center of the weight ) ေနရာတြင္ ဘယ္ဘက္ လက္ျဖင့္ ကိုင္ပါ။ ျဖစ္နိုင္လွ်င္ ဒူး တစ္ဘက္ ေထာက္ပါ။ ညာ ဒူး (Right Knee) ကိုေထာက္ ၍ ဘယ္ဒူး ( Left Knee ) ေပၚတြင္ ဘယ္ဘက္ တေဒါင္ ဆစ္ကို တင္ပါ။ Shutter ကို ညင္သာစြာႏွိ္ပ္ပါ။ Shutter  Release Button ကို ကင္မရာ လံုး၀လွဳပ္ ျခင္းမရွိဘဲ  ညင္သာ စြာ ႏွိပ္ နိုင္ရန္အတြက္ ေလ့က်င့္ ပါ။
2.3)  ISO ကို တင္ေပးပါ
Low Light ရိုက္ကူးရာတြင္ ပံု ၀ါး မည္ သို႕မဟုတ္ ျပတ္သားျပီး Noise မ်ား မည္ ဆိုသည့္ ႏွစ္မ်ိဳးေသာ အေျခအေနမ်ိဳး ရွိနိုင္သည္။ မည္သည့္အခ်က္ကို ေရြးမည္နည္းဆိုေသာ္ သာမန္အားျဖင့္ ဒုတိယ အေျခအ ေနကို ေရြးရမည္သာ ျဖစ္သည္။ Noise မ်ားေနသည္ကို ေလွ်ာ့ခ်ရန္ software မ်ားရွိသည္။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ ISO 800 အထိ တင္ရိုက္ ျခင္းသည္ ေတာ္သင့္ေသာ အေနအထားျဖစ္သည္။ လိုအပ္ ပါက ISO 1600 – 3200 အထိ တင္၍ရိုက္ျခင္း မ်ားလည္း ရွိသည္။ အထက္တြင္ ေဖၚျပခဲ့ျပီးသည့္ အတိုင္း အခ်ိဳ႕ေသာ Technology ျမင့္သည့္ ကင္မရာမ်ား သည္ ISO 6400 အထိ တင္ရိုက္ ေသာ္လည္း ISO 200 ျဖင့္ ရိုက္သည့္ ပံု ႏွင့္ မည္သို႕ မွ ကြာျခားျခင္း မရွိသည္ကို ေတြ႕ ရသည္။
 
2.4)  RAW Mode  ျဖင့္ ရိုက္ပါ ၊ Underexpose နည္းနည္း ထားရိုက္ပါ။
RAW Mode ႏွင့္ ရိုက္ျခင္းျဖင့္ အေတာ္အသင့္ Underexpose, Overexpose ျဖစ္သည့္ ပံုမ်ားအား  Detail  ျပန္ရရန္  ေဆာင္ရြက္နိုင္သည္။ သို႕ေသာ္ ဤကဲ့သို႕ ျပန္အဖတ္ဆည္ နိုင္သည့္ အေျခအေနမွာ အကန္႕အသတ္ေတာ့ရွိသည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ အေျခအေနတြင္  Exposure Compensation  ျဖင့္ 1, 1.5 stop အထိ Exposure ကို ခ်ကာ ရိုက္ကူးပါ။  ဤ သို႕ ျဖင့္ ပံု၏ Detail မ်ားကို ေဖၚယူနိုင္သည္။ ထိုထက္ မ်ားသြားလွ်င္ေတာ့ Detail မ်ားကို ျပန္ေဖၚရမည္မဟုတ္။ Exposure ကို မဆိုသေလာက္ ခ် ရိုက္ျခင္းျဖင့္ Detail မ်ားကို ေဖၚ နိုင္ သည္ကို လက္ေတြ႕ စမ္းၾကည့္ နိုင္သည္။
                                 Sunset Gazebo, captured in RAW
 2.5)  Autofocus  ျဖင့္ ရိုက္လွ်င္ ဂရု စိုက္ပါ။
အလင္းေရာင္ နည္းပါက Autofocus သည္ တိက်စြာ Focus လုပ္နိုင္ျခင္း မရွိ AF Illuminator ပါေစဦး အခက္အခဲရွိနိုင္သည္။ View Finder မွၾကည့္ ရာတြင္ ျပတ္သားသည္ဟု ထင္ရေသာ္လည္း အမွန္မွာ ျပတ္ သားျခင္း မရွိသည္ကို မၾကာမၾကာ ၾကံဳ ရတတ္သည္။ Shutter ကို တ၀က္ ႏွိပ္ကာ ၾကိမ္းေသသည့္ Focus ရမွသာ အျပည့္ႏွိပ္ပါ။ Low Light ရိုက္ကူးရာ၌ ကင္မရာ၏ View Finder မွ တစ္ဆင့္ ၾကည့္ရာတြင္ ျပတ္သားသည္ဟု ထင္ထား သည့္ ပံု မ်ားမွာ အမွန္တကယ္ ပံုထုတ္ သည့္ အခ်ိန္တြင္  အနည္း ႏွင့္ အမ်ား ၀ါး ေနသည္ ကို မၾကာ ခန ၾကံဳ ၾက ရတတ္သည္။
2.6)  Full-frame Camera မ်ားကို သံုးပါ။
Full Frame ကင္မရာမ်ားသည္ ေစ်း ၾကီး ေသာ္လည္း Low Light Situation တြင္ မ်ားစြာ အသံုး ၀င္ သည္။ ဥပမာ အားျဖင့္ Nikon D 700 ( Full Frame ) ျဖင့္ ISO 3200 ႏွင့္  ရိုက္သည့္ ပံုႏွင့္  Nikon 300 (DX/ Cropped Sensor) ျဖင့္ ISO 800 ႏွင့္ ရိုက္ သည့္ ပံု တို႕သည္ Noise အေျခအေန အတူတူ ပင္ ျဖစ္သည္။ Full Frame သည္ Low Light ရိုက္ကူးရာတြင္ မ်ားစြာ အားသာ မွဳ ရွိသည္။
                                          Fireworks, captured on a tripod
 
2.7)  Monopod သို႕ မဟုတ္ Tripod သံုးပါ။
Low Light Situation တြင္ Tripod  သို႕ မဟုတ္ Monopod သံုးပါ။ Monopod သည္ အခ်ိဳ႕ ေသာ ေနရာ မ်ားတြင္ အသုံး၀င္ေသာ္လည္း ကင္မရာတည္ျငိမ္မွဳ အတြက္ Tripod သံုးျခင္း က ပိုစိတ္ခ်ရသည္။ Tripod သံုးျခင္းျဖင့္ ISO ကို အနည္းဆံုးအထိ ေလွ်ာ့ ခ်နိုင္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ Low Light  Photography အတြက္ အေတာ္ မ်ားမ်ား ေသာ အေျခ အေန မ်ားတြင္ Tripod သံုးပါ။
3) Low light photography:  ေမွာင္ ေနသည့္ အေျခအေန  ( Dark Conditions )
အလင္းေရာင္ အလြန္နည္းသည့္ ည ပိုင္းတြင္ အထက္ပါနည္းမ်ား သံုး၍အဆင္ေျပမည္ မဟုတ္။ အထက္ပါ နည္းမ်ားမွာ အလင္းေရာင္နည္းသည့္  Low Light အတြက္သာျဖစ္သည္။ ည ပိုင္းဆိုသည္မွာ အလင္းေရာင္ မရွိသည့္ အေျခအေန ျဖစ္သည္။
3.1)  Tripod  သံုးပါ။
ညပိုင္း၊ အလင္းေရာင္ မရွိသည့္ အခ်ိန္သည္ Hand-Held ရိုက္၍ မရ ေတာ့ သည့္ အေျခအေန မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ အလြန္ ေႏွးသည့္ Shutter Speed ျဖင့္ ရိုက္ ရမည္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ Tripod သံုးရမည္။ ေတာင့္တင္း ခိုင္မာသည့္ Tripod ကိုသံုးပါ။ Remote Control သံုး ပါ။   Remote Control မရွိပါက Timmer ကို သံုးပါ။ သို႕ေသာ္Timmer သံုးရာ၌ Shutter Release Button ကို ႏွိပ္သည့္ အခ်ိန္တြင္ ကင္မရာ လွဳပ္ နိုင္သည့္အတြက္ Remote Control ေလာက္ မေကာင္း။
3.2) Light painting အတြက္ Flash သံုးပါ။
ရိုက္ကူးမည့္ Subject သည္ မ်ားစြာ ေမွာင္ေနပါ က Flash ျဖင့္ အလင္း ပက္ျဖန္းကာ Flash Paint လုပ္ပါ။ လွပသည့္ပံု ရပါလိမ့္မည္။ အထူးသျဖင့္ အေရာင္အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိေသာ subject မ်ားကို  Flash ျဖင့္ ပက္ျဖန္း ကာ Flash Paint လုပ္ပါက ပိုလွပသည္။
                   Light Painting, 30 seconds exposure, f/6.3, ISO 200
3.3)  Manual Focus သံုးပါ။
ပတ္၀န္က်င္ သည္ အလြန္ ေမွာင္ေန ပါက Autofocus  အလုပ္ေကာင္းစြာ လုပ္မည္ မဟုတ္။ Subject နီးေနလွ်င္ AF Illuminator ျဖင့္ Focus ခ်ိန္ နိုင္ေသာ္လည္း Subject သည္ အလွမ္း ေ၀း ေနပါက  AF Illuminator ျဖင့္ Focus ခ်ိန္၍ မရ။ ထိုကဲ့သို႕ အေျခအေန မ်ိဳးတြင္ Flashlight အကူအညီျဖင့္ Focus ခ်ိန္ပါ။ Flashlight လည္း မရွိပါက Manual Focus လုပ္ပါ။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ Lens ကို “ Infinity “  တြင္ ထားျခင္းျဖင့္ အလွမ္းေ၀းသည့္ Subject ကို Focus မိ နိုင္သည္။
3.4)  ေလ့က်င့္ပါ၊ ေလ့က်င့္ ျပီးရင္း ေလ့က်င့္ပါ။
 အထူးေျပာရန္မလိုပါ။ ေလ့က်င့္ ပါ။ အၾကိမ္ၾကိမ္ ေလ့က်င့္ပါ။ တိုးတက္လာပါလိမ့္မည္။ Low Light Photography သည္ ေပ်ာ္ စရာလည္းေကာင္း ၊ စိတ္၀င္စား ဘြယ္ရာ လည္း ေကာင္းသည့္ ရိုက္နည္း ျဖစ္သည္။ အလင္းေရာင္ အေနအထား အမ်ိဳးမ်ိဳး ၊ အေျခအေနအမ်ိုးမ်ိဳးတို႕တြင္ စမ္းရိုက္ၾကည့္ပါ။ Low Light Photography သည္ Day Light Photography နွင့္မတူေသာ ရႆ ကို ေပး ပါလိမ့္မည္။
 
_________________________________________


 



No comments:

Post a Comment