(ေနရာ အသီးသီးမွ စုေဆာင္း ထားသည္မ်ားအနက္ ေကာင္းနိဳးရာရာဟုယူဆသည္ မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ ကာ ျမန္မာဘာသာ ျဖင့္ ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ ျပန္ဆို မွတ္စုထုတ္ထား ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ )
အလင္းေရာင္ အေဖ်ာ့ တြင္ ရိုက္ကူးျခင္း
Low Light Photography
Part
(1)
အလင္းေရာင္း ေဖ်ာ့ဖ်ာ့ တြင္ ရိုက္ကူး သည့္ Low Light Photography ႏွင့္ ည ပိုင္း ရိုက္သည့္ Night Photography ႏွင့္မေရာသင့္ပါ။
ေန႕ခင္းတြင္ ပံုမွန္ရွိသည့္ အလင္းေရာင္ထက္ ေလွ်ာ့နည္း ေနေသာ အေနအထားမ်ဳိးတြင္
ရိုက္ရသည့္ အေနအထားသည္ Low Light
Photography ပင္ျဖစ္ သည္ဟု ဓါတ္ပံု
ပညာရွင္ အခ်ိဳ႕ က အဓိပၼါယ္ ဖြင့္ၾကသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ အေဆာက္ အဦ အတြင္း မ်က္ေစ့ျဖင့္
ပံုမွန္ ၾကည့္ရန္ အခက္အခဲ ရွိသည့္ အလင္းေရာင္ အေနအထားတြင္ ရိုက္ရသည္ ကို လည္း Low
Light Photography ဟုေခၚၾကသည္။
Antelope
Canyon, 5 second exposure @ f/10, ISO 200
အလင္းေရာင္ အေဖ်ာ့ ( Low Light Level ) အဆင့္ (၃) ဆင့္
ေတာက္ပေနသည့္ အလင္းေရာင္မွ
မဲ ေမွာင္ေနသည့္ အဆင့္ အတြင္း အလင္းေရာင္ အဆင့္ အမ်ိးမ်ိဳး သတ္မွတ္ နုိင္မည္
ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုမူ အဆင့္ (၃) ဆင့္သာ ခဲြ ပါမည္။ အဆင့္ မ်ားကို ဘာသာျပန္ျခင္း ထက္
မူရင္းအတိုင္း ထားသည္ က ပိုရွင္း ပါသည္။
- Visible: ေန႔ခင္း အလင္းေရာင္
ရွိေနေသာ္လည္း အေဆာက္ အဦ ႏွင့္
သစ္ပင္ တို႕ ၏ ေနာက္ အရိပ္ က်ေနသည့္ ေနရာ
အတြင္းရွိ ေသာ အလင္းေရာင္ အေနအထား အဆင့္။
- Low Light: ေန၀င္ သြားျပီးေနာက္ ပတ္၀န္းက်င္ကို သဲ ကဲြ စြာ
ျမင္ရေသး ေသာ္ လည္း ေမွာင္ရည္ သန္းလာျပီဟု ဆိုရမည့္ အဆင့္။
- Dark: ည ပိုင္း ၊ ေတာက္ပသည့္ အရာကိုသာ ျမင္ရေတာ့ သည့္
အဆင့္။
1) အလင္းေရာင္ ေဖ်ာ့ေစကာမူ ျမင္နိုင္သည့္ အလင္း
အေျခအေန
ေန႕ခင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း အရိပ္က် သည့္ေနရာမ်ားတြင္
ရိုက္ကူး သည့္ အခါ ကင္မရာ၏ View Finder LCD တြင္ ပံုသည္ ျပတ္သားေကာင္းမြန္သည္ဟု
ထင္ရေသာ္လည္း ကြန္ျပဴတာ ဖန္သားျပင္ေပၚ တင္လိုက္သည့္ အခ်ိန္တြင္မွ ၀ါး ေနသည္ကို
ေတြ႕ရ သည့္ အျဖစ္မ်ိဳး ၾကံဳ ရ တတ္ပါသည္။
အေၾကာင္း မွာ ေအာက္ပါ တို႕ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။
လူတို႕၏ မ်က္ေစ့သည္
အလင္းေရာင္ျပင္ ကို က်ယ္က်ယ္ ျပန္႕ျပန္႕ (Broader Range of Light ) ျမင္နိုင္သည္။ ယင္းကို
“ Dynamic Range “ ဟု ေခၚသည္။ ကင္မရာကိုလည္း ျမင္သည့္ အတိုင္း ခိုင္းသည္။
ထို႕ေၾကာင့္ ဓါတ္ပံုရိုက္သူသည္ အလင္းေရာင္နည္းသည့္ အရိပ္ထဲတြင္ ျဖစ္ေစကာမူ
အလင္းေရာင္း မ်ားမ်ား ရွိသည္ဟု ထင္ေနသည္။ စင္စစ္အားျဖင့္ အလင္းေရာင္သည္ ပံု ကို
ေကာင္းမြန္စြာ ေပၚထြက္လာနိုင္သည့္ အေနအထားမ်ိဳးအတြက္ လံုေလာက္စြာမရွိ။ ထိုအေျခအေန မ်ိဳး
တြင္ Set လုပ္ထား သည့္ Camera Setting ေၾကာင့္ အက်ိဳးဆက္ ႏွစ္ရပ္ ေပၚထြက္ လာနိုင္ သည္။
- (၁) ပံု သည္ ၀ါး သြားနိုင္သည္ ။ (၂) ပံုတြင္ Noise မ်ားစြာ ေပၚ လာနိုင္သည္။
Daytime
low-light, 1/125th @ f/8, ISO 800
1.1) Blur ( မွဳန္၀ါး ျခင္း ) ျဖစ္
မသြားေစရန္ Shutter speed တင္ရိုက္ျခင္း
ပံု ၀ါး သြားရျခင္းမွာ shutter
speed ေႏွးေႏွး ရိုက္ရာတြင္ ကင္မရာ လွဳပ္သြားေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း Subject က
လွဳပ္သြားေသာ ေၾကာင့္ လည္းေကာင္း ျဖစ္နိုင္သည္။ ထိုအျဖစ္ကို ေရွာင္ ကြင္းရန္
Shutter speed တင္ရန္ လိုလာသည္။ 10-24mm wide Angle Lens ျဖင့္ ရိုက္ပါက Shutter
speed 1/50 ေအာက္ကို ခ် ကာ Hand-Held
ရိုက္ ၍ ကိစၥမရွိ။ သို႕ေသာ္ 100mm အထက္
Telephoto Lens မ်ားျဖင့္ ရိုက္သည္ရွိေသာ္ Hand Held ရိုက္၍ မလြယ္ေတာ့။ အေကာင္းဆံုးနည္းမွာ
Hand-Holding Rule ကို သံုး၍ ရိုက္
သင့္သည္။
Hand-Holding Rule ကို ဖြင့္
ဆိုရာတြင္ မူကြဲ မ်ားရွိပါသည္။ သို႕ ေသာ္ ပံု ၀ါး မသြားေစရန္ အလြယ္ဆံုး နည္းမွာ 1/f Rule (f= Focal Length) ျဖစ္သည္။ဆိုလိုသည္မွာ 100mm
Telephoto Lens ျဖင့္ ရိုက္ပါက Shutter speed ကို 1/100s တြင္ထားကာ 200mm
Telephoto Lens ျဖင့္ ရိုက္ပါက Shutter speed ကို 1/200 s တြင္ အေႏွးဆုံး ( ထိုထက္
ပိုျမန္ရန္သာ ရွိသည္ ေလွ်ာ့၍ မရ )ထားပါက ပံု ၀ါး သြားျခင္းမွ
ကာကြယ္ နိုင္မည္ျဖစ္သည္။ ဤ နည္းစနစ္သည္ ပံု ၀ါး မသြားေစရန္ အေတာ္အသင့္ အေထာက္အကူ
ျပဳေသာ္လည္း လံုး၀ ဥႆုန္ စိတ္ခ်ထား၍မရ။
ယင္းကဲ့သို႕ Shutter
speed ကို အျမန္တြင္ ထားေသာၾကာင့္ အလင္းလံုေလာက္စြာ ၀င္နိုင္ေစရန္ Aperture ကိုခ်ဲ႕ေပးရမည္။ Aperture ကို Lower Numberသို႕ ေရႊ႕ ေပးရမည္။ Set လုပ္ထား သည့္ Shutter
Speed ႏွင့္ Agreement ရွိမည့္ Aperture အထိ တစ္ဆင့္ျခင္း ခ်ဲ႕ ေပး ရန္လိုသည္။
1.3) Focusing ျမန္သည့္ Lens
ကိုသံုးရန္
မ်ားေသာအားျဖင့္ အလယ္အလတ္ Zoom Lens မ်ား ၏ အက်ယ္ဆံုး ဖြင့္နိုင္သည့္ Aperture
မွာ f-3.5 ျဖစ္သည္။ Professonal အဆင့္ရွိ အခ်ိဳ႕ ေသာ Zoom Lens မ်ားမွာမူ f-2.8
အထိ ရွိကာ အခ်ိဳ႕ ဆုိလွ်င္ f-1.2 အထိပင္ ရွိသည္။ Shutter speed ႏွင့္ Aperture
တို႕ ၏ (အခ်ိတ္အဆက္) Relation ကိုၾကည့္လွ်င္ - ပံု တစ္ပံုကို Aperture f-8,
Shutter speed 1/125s ျဖင့္ရိုက္ သည္
ဆိုပါစို႕ Aperture ကို f-5.6 အထိ
ဖြင့္လိုက္ မည္ ဆိုပါက Shutter Speed ကိုလည္း 1/250s ျဖင့္ ရိုက္နိုင္မည္ ျဖစ္ ျပီး
f-4 အထိ ဖြင့္လွ်င္မူ Shutter Speed
သည္လည္း 1/500 အထိ ျမန္ လာမည္ျဖစ္ သည္။
Aperture ကို f-1.8, f-1.4 တို႕ အထိ
ဖြင့္ထားမည္ ွဆိုပါက Shutter Speed သည္ လည္း ပို၍ ျမန္လာမည္ ျဖစ္သည္။ ဤ ကဲ့သို႕
Aperture ကို က်ယ္က်ယ္ ဖြင့္ ထား ေသာေၾကာင့္ Depth of Field သည္ လည္း Depth of Field ပါးပါး( Shallow
Depth of Field )သာ ျဖစ္လိမ့္မည္။
Fast Focusing Lens
မ်ားအခ်ိဳ႕ ကို နမူနာ ျပရ ပါက- Nikon တြင္
50mm- f-1.8, 50mm- f1.4, 38mm-1.8G စသည့္ အေျခခံ Lens မ်ားအျပင္ အျခား
တန္ဘိုးၾကီး ေသာ Zoom, Telephoto Lens မ်ားလည္း ရွိသည္။ Canon တြင္လည္း EF
50mm-f1.4 USM, EF 50mm – f 1.8 II, EF 28mm –f 1.8 USM စသည္မ်ားသည္ Fast Lens
မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
Fast
prime lens - Nikon 50mm f/1.4G AF-S
1.4) VR/IS technology ပါရွိသည့္ Lens မ်ားသံုးရန္။
VR ( Vibration Reduction),
IS ( Image Stabilization ) စသည့္ Technology
ပါသည့္ Lens မ်ားသည္ ကင္မရာ လွဳပ္ရွားမွဳ ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ပံု Blur ျဖစ္မွဳ
ကို ထိန္းေပးသည္။ အဆိုပါ Lens မ်ားကိုသံုးပါ။ Nikon VRII technology သည္ 4 Stop
အထိေလွ်ာ့ ခ်ေပးသည္။ VR မပါသည့္ အျခားေသာ Lens မ်ားႏွင့္ 1/250s ျဖင့္ ရိုက္ ရမည္ကို VR Lens ျဖင့္
ရိုက္လွ်င္ 1/30s ျဖင့္ ရိုက္နိင္ေပ သည္။ ဥပမာ အားျဖင့္ Nikon 18-55, f 3.5-5.6
G-Nikon 18-200 , f 3.5 5.6 G VR II , စသည္တို႕ သည္ VR ပါေသာ Lens မ်ား ျဖစ္သည္။
Nikon 70-200mm, f 2.8 G VR , Nikon 70-200mm, f 2.8 G VR II စသည့္ Aperture
က်ယ္ေသာ Lens မ်ားမွာမူ Low Light Photography အတြက္ သင့္ေလွ်ာ္သည့္ Lens မ်ား
ျဖစ္သည္။ Canon တြင္လည္း ဤကဲ့သုိ႕ Aperture က်ယ္က်ယ္ ဖြင့္ နိုင္သည့္ Lens
မ်ားရွိသည္။
Low Light Photography အတြက္ ကင္မရာ ISO Sensitivity ကို တင္ရန္ လိုသည္။
ဥပမာ အားျဖင့္ ISO 100-ျဖင့္ Shutter
speed 1/125 ထား၍ ရိုက္သည့္ ပံုကို ISO 400 ထားပါက Shutter Speed ကို 1/1000 ျဖင့္
ရိုက္နိုင္ လိမ့္မည္။ အၾကမ္း ဖ်ဥ္း အားျဖင့္ Doubling
ISO, Doubling Shutter Speed - ISO ကို ႏွစ္ဆ တိုးလွ်င္ Shuter Speed သည္လည္း
ႏွစ္ဆ တိုး သည္ ဟူေသာ အခ်ိဳး ရွိသည္။
ISO တိုးလွ်င္ သတိေတာ့ ထားရန္လိုသည္။ ပံုတြင္ Noise မ်ား ထလာ နိုင္သည္။ သို႕
ရာတြင္ ေခတ္မွီ ေနာက္ဆံုးေပၚ ကင္မရာမ်ားမွာ မူ ISO 6400 အထိ Noise မထ ဘဲ
ရိုက္နိင္သည္ ဟုသိရသည္. သို႕ ေသာ္ ပံု အရည္ အသြး ေကာင္းရန္အတြက္ လိုအပ္မွ သာလွ်င္
အနည္းဆံုး ISO ကိုတင္ရန္သင့္သည္။
Part(II) ဆက္ရန္။
------------------------------------------------------------
No comments:
Post a Comment