(25) Camera
Filters ဓါတ္ပံုပညာရပ္ ဆိုင္ရာမွတ္စု(၂၅)
ကင္မရာ အလင္းေရာင္ စစ္
မွန္ခ်ပ္
Camera Filters
By Soe Hlaing
ဓါတ္ပံုရိုက္ရာတြင္ ကင္မရာ lens ၏ေရွ႕ ၌ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ မွန္ခ်ပ္ ကေလးမ်ား
( Filters) တပ္တာ ရိုက္ေလ့ရွိၾကသည္။ ဘာေၾကာင့္ ဤကဲ့သို႕ တပ္၍ ရိုက္ ၾက သနည္း
ဆိုသည္ ကို ဓါတ္ပံု ပညာ ရွင္ တစ္ဦး က “
လူ ေတြ ေနကာ မ်က္မွန္ တပ္ၾက သလိုေပါ့ “ ဟု ရိုးရိုးေလး ေျဖလိုက္ပါသည္။
အရိုးရွင္းဆံုး အေျဖ ျဖစ္ပါ သည္။ ကင္မရာလည္း လိုအပ္လာလွ်င္ မ်က္မွန္ တပ္ဘို႕
လိုပါသည္။
ကင္မရာ Lens ၏ ေရွ႕ တြင္ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ မွန္ခ်ပ္ ကေလးမ်ား ( Filters )
ေျပာင္း၍ တပ္ ေပးျခင္းျဖင့္ ကင္မရာ အတြင္းသို႕ Lens မွ ျဖတ္ကာ ၀င္လာသည့္ အလင္း (
Light ) ကို Filter တစ္မ်ိဳးစီ သည္ ၄င္းအား တည္ေဆာက္ထားသည့္ နည္းစနစ္ေပၚ မူတည္ ၍
နည္း အမ်ိဳးမ်ိး ျဖင့္ စစ္ ( Filtrate ) ျပီးမွသာ Focal Plane ေပၚသို႕ ပို႕ ေပးသျဖင့္ ပံု
ရိပ္ကို လည္း မူလအေနအထားမွ အေရာင္ အေနအထား အမ်ိဳးမ်ိဳး ကဲြျပားသည့္ ပံုရိပ္ မ်ားအျဖစ္ ေျပာင္းလဲ
ထြက္ေပၚလာေစသည္။ သို႕ ျဖင့္ ပံုမွန္ ရိုက္ျခင္း အားျဖင့္ မရ နိုင္သည့္
အရည္ အေသြးမ်ား ဆန္းသစ္သည့္ ပံု မ်ား ကို Filters မ်ား ခံေပးျခင္း အားျဖင့္ ရရွိနိုင္သည္။ ေအာက္ပံုမွာ
Filters ခံလိုက္ ျခင္းျဖင့္ ထြက္ေပၚလာသည့္ အေရာင္ကဲြ ပံု အမ်ိဳးမ်ိဳးကိုနမူနာ
ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။
ယခု Digital ေခတ္တြင္ Photoshop နည္းပညာ ျဖင့္ Filters Effects အမ်ိးမ်ိဳး ကို
ဖန္တည္းနိုင္သည္ ျဖစ္ေစကာမူ တကယ့္ Filter ျဖင့္ ရိုက္ကူးသည့္ အဆင့္ကို ပီပီ
ျပင္ျပင္ မွီ ေအာင္ ေေဖၚေဆာင္ နိုင္ျခင္း မရွိ သကဲ့သို႕ အခ်ိဳ႕ေသာ ေနရာမ်ားတြင္ လည္း Filter ၏
ေဆာင္ရြက္ ခ်က္ကို ဖန္တည္း နိုင္ျခင္းမရွိေသးသည္ကို ေတြ႕ ရသည္။
သမားရိုးက်
သံုး လွ်က္ရွိ ၾကသည့္ Digital Camera Lens Filters မ်ား
သစ္ဆန္းသည့္ ပံုရိပ္ အေနအထားသစ္မ်ား ၊ အေရာင္မ်ား ထုတ္ေပးသည့္ Digital Camera Lens Filters
ေပါင္း မ်ားစြာ ရွိပါသည္။ ေအာက္ပါ တို႕ မွာ အသံုးမ်ားသည့္ Filter အခ်ိဳ႕ ျဖစ္ၾကသည္။
UV/Haze and Skylight Protective
Filters
Ultraviolet Ray သည္ အလင္း Contrast ကို ေလွ်ာ့ သြား
ေစသည္ ့အတြက္ ကင္မရာ၏ Exposure ကို ကေမာက္ကမ ျဖစ္ေစသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ျမဴမွဳန္ (
Haze) မ်ားကို ေလွ်ာ့ပါး ေစကာ Contrast တိုးလာေစျပီး သာမန္ မ်က္ေစ့ျဖင့္
မျမင္နိုင္သည့္ Ultraviolet Ray ကို
Sensor သို႕ မေရာက္ေစရန္ စုတ္ယူ ထားနိုင္သည့္ Ultraviolet (UV) Filter ကို တည္ထြင္
ခဲ့သည္။ ဤ Filter သည္ ျမဴမွဳန္
( Haze) မ်ား ေ၀ေနသည့္ ရွဳခင္း မ်ားရိုက္ရာတြင္ လည္းေကာင္း ေလယာဥ္ေပၚမွ ရိုက္ရာတြင္
လည္းေကာင္း မ်ားစြာအသံုး၀င္သည္။ အကယ္ ၍ မိမိ သံုးေနသည့္ ကင္မရာ Sensor သည္ UV
Light ေၾကာင့္ မည္သို႕ ေသာ Metering အေျပာင္း အလဲမွ မရွိနိုင္ေသာ Sensor ပါရွိသည့္
ကင္မရာ ၊ တစ္နည္းအားျဖင့္ UV Sensitivity မျဖစ္ေသာ Sensor ပါရွိသည့္ ကင္မရာ
၊မွာမူ UV Filter ကို သံုး ရန္ လိုမည္
မဟုတ္ပါ။
Skylight
Filter သည္ Outdoor Photography တြင္ အျပာေရာင္ ေကာင္းကင္ ေအာက္ရွိ အမိုးအကာ ေအာက္
တြင္ ရို္က္ရာ၌ ျဖစ္ေလ့ ျဖစ္ထရွိသည့္ အျပာေရာင္ အလြန္အမင္း ကဲမွဳ ကို ေလွ်ာ့ခ်သည့္ Filter ျဖစ္သည္။ ၄င္းအျပင္ Skin Tone ကို အနီးအနားရွိ အေရာင္မ်ား ေရာင္ျပန္ဟပ္ျခင္းမွလည္း ကာကြယ္ေပးသည္။ သို႕ ေသာ္ လက္ရွိ အခ်ိန္တြင္ ကင္မရာ Lens ကို
အမွဳန္ အမႊား မ်ား ကပ္ျခင္း၊ Lens ကို ထိမိ ခိုက္မိ ျခင္းမ်ားမွ ကာကြယ္ ရန္
အသံုးမ်ားၾကသည္။
Neutral Density (ND) Filters
Neutral Density (ND) Flters မ်ားသည္ Sensor သို႕ ၀င္လာသည့္ အလင္း ျပင္
(Light Plane) ၏ အား (Intensity) ကို အေရာင္ ( Colour) အေျပာင္းအလဲ မျဖစ္ဘဲ အလင္း အား ကို
ေလွ်ာ့ခ်ေပးသည့္ Filter ျဖစ္သည္။ ND
Filter သည္ Lens အတြင္းသို႕ ၀င္လာ သည့္ အလင္းအင္အား ကို Filter အမ်ိဳးအစား လိုက္ကာ အနည္း-အမ်ား ေလွ်ာ့ခ်ေပး သည္။
အခ်ိဳ႕က ေလွ်ာ့ခ်မွဳမ်ား၍ အခ်ိဳ႕ကနည္းသည္။ Aperture ၏ One Stop, အခ်ိဳ႕ က Two Stop, Three
Stop, စ သည္ျဖင့္ ေလွ်ာ့ ခ်ေပးသည္။
ဆိုလိုသည္မွာ လက္ရွိ Aperture သည္ f-8 တြင္ Set လုပ္ ထားသည္ ဆိုပါ စို႕ ၊ One Stop ND Filter တပ္လိုက္လွ်င္ Lens အတြင္းသို႕ အလင္းေရာင္ ၀င္လာျခင္းကို ေလွ်ာ့ ခ် လိုက္သည့္အတြက္ အလင္းသည္ Apreture f-8 ဖြင့္ထားသည့္ အတိုင္း ပံုမွန္မ၀င္ေတာ့ဘဲ အလင္းေလွ်ာ့သြားကာ f- 11 နွင့္ ဖြင့္ထား သေလာက္သာ ၀င္ေတာ့ မည္ျဖစ္သည္။ ဤကဲ့သို႕ မူလ Setting ထက္ အလင္း ၀င္အား နည္းသြားသည့္ အတြက္ ယင္းသို႕ အလင္း၀င္အား ေလွ်ာ့ နည္းသြားသည့္ Aperture ႏွင့္ လိုက္ေလွ်ာ ညီေထြ ရွိသည့္ Shutter Speed ကို ကင္မရာက ျပန္ညွိရမည္ ျဖစ္သည္။ Shutter Speed ၏ Timing ကို မူလ Setting ထက္ ပို ၍အခ်ိန္ပို ေပးရန္ လိုလာမည္။ ကင္မရာကျပန္ မညွိသည့္ ကင္မရာျဖစ္ပါက ပါက လူကျပန္ညွိ ေပးရန္လို သည္။
ဆိုလိုသည္မွာ လက္ရွိ Aperture သည္ f-8 တြင္ Set လုပ္ ထားသည္ ဆိုပါ စို႕ ၊ One Stop ND Filter တပ္လိုက္လွ်င္ Lens အတြင္းသို႕ အလင္းေရာင္ ၀င္လာျခင္းကို ေလွ်ာ့ ခ် လိုက္သည့္အတြက္ အလင္းသည္ Apreture f-8 ဖြင့္ထားသည့္ အတိုင္း ပံုမွန္မ၀င္ေတာ့ဘဲ အလင္းေလွ်ာ့သြားကာ f- 11 နွင့္ ဖြင့္ထား သေလာက္သာ ၀င္ေတာ့ မည္ျဖစ္သည္။ ဤကဲ့သို႕ မူလ Setting ထက္ အလင္း ၀င္အား နည္းသြားသည့္ အတြက္ ယင္းသို႕ အလင္း၀င္အား ေလွ်ာ့ နည္းသြားသည့္ Aperture ႏွင့္ လိုက္ေလွ်ာ ညီေထြ ရွိသည့္ Shutter Speed ကို ကင္မရာက ျပန္ညွိရမည္ ျဖစ္သည္။ Shutter Speed ၏ Timing ကို မူလ Setting ထက္ ပို ၍အခ်ိန္ပို ေပးရန္ လိုလာမည္။ ကင္မရာကျပန္ မညွိသည့္ ကင္မရာျဖစ္ပါက ပါက လူကျပန္ညွိ ေပးရန္လို သည္။
အထက္ပါ ပံုမ်ား သည္ ND Filter ျဖင့္ ရိုက္ထားေသာ ပံုမ်ား ျဖစ္သည္။
ပံုတြင္ ျပထားသည့္ ေရ သည္ ဤကဲ့သို ႕ မွဳန္မွဳန္ကေလး ( Silky Strem ) ျဖစ္သြားရန္ Shutter
ကို အခ်ိန္ အၾကာၾကီးဖြင့္ ထားရမည္ျဖစ္သည္။ အထက္ပါ ေတာက္ပသည့္ ေန႕ခင္း အလင္းေရာင္ အေျခအေနအရ ဤမွ်ေလာက္ ၾကာၾကာ Aperture ကိုသာ ဖြင့္ထားပါက Over
Expose ျဖစ္ကာ ပံု တစ္ခုလံုး ျဖဴ ကုန္မည္ ျဖစ္သည္။ သို႕ရာတြင္ ND Filter က အလင္းကို
ေလွ်ာ့ ခ် ကာ ထိမ္းေပး ထား သျဖင့္ ယခုကဲ့ Silky Strem ပံု ကို ရျခင္း ျဖစ္သည္။
အလင္းေရာင္ ျပင္းသည့္ ေန႕ ခင္းတြင္ ဤ ကဲ့သို႕
Shallow Depth of Field ႏွင့္ အနုပညာ ဆန္သည့္ Soft Blur Water ရရန္ အလြန္
ခက္ေပလိမ့္မည္။ ဤသည္ ကို ND Filter က သာ စြမ္းေဆာင္ ေပးနိုင္သည္။ ND Filter သံုးပါက အလင္းေရာင္
ျပင္းသည္ ေန႕ခင္း ဆိုေစကာမူ Filter က အလင္းေရာင္းကို ေလွ်ာ့ခ် လိုက္သည့္အတြက္ Shutter
Speed ေႏွးေႏွး ႏွင့္ ရိုက္ ရမည္ျဖစ္
ေသာေၾကာင့္ Tripod သံုး ရန္ သင့္သည္။
ND Filter ကို ေအာက္ပါ အေနအထားမ်ား တြင္ သံုး
ရန္ သင့္ ေလွ်ာ္သည္။
- ေရတံခြန္ ၊ စီးဆင္း ေနသည့္ ျမစ္ ၊
လွိဳင္းပုတ္ေနသည့္ ပင္လယ္ ကမ္းေျခ စသည့္ ေနရာမ်ား၊
- ေတာက္ပ ေနသည့္ အလင္း ေရာင္ ေအာက္ တြင္ Shallow
Depth of Field ရ လိုသည့္ အေနအထား ၊
- ျပတ္သားမွဳ ( Sharpness ) ကို ေလွ်ာ့ ခ်လိုသည့္
အေျခအေန၊
- Moving Subject
မ်ားကို သိပ္ မထင္ေပၚ ေစရန္ ႏွင့္ ျမင္ကြင္းမွ ေျပာက္ သြားေစလိုသည့္
အေနအထား ၊
- လွဳပ္ေနသည့္ Subject ကို လွဳပ္ရွားမွဳ ေပၚ လြင္
ေစရန္ မွဳန္၀ါး သည့္ Blur Effect ရလိုသည့္ အေနအထား ၊ စသည့္ အေျခအေန မ်ားတြင္ သံုးနိုင္ သည္။
Graduated Neutral Density Filters
Natural Density Filters သည္ Graduated Natural
Density (GND) Filters အျဖစ္လည္း အမ်ိဳးအစားတစ္မ်ိဳး အျဖစ္ ထြက္သည္။ ယင္းကို Split
ND Filter ဟု လည္း ေခၚၾကသည္။ GND ၏ အထက္ သို႕ မဟုတ္ ေအာက္ တစ္၀က္မွာ အေရာင္ပါသည့္ Natural Density
ျဖစ္ျပီး က်န္ တစ္၀က္ မွာ အလင္းေရာင္ အျပည့္ ရာႏွဳန္းျပည့္ ၀င္နိုင္သည့္ အၾကည္ (
Clear ) အပိုင္း ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္
ေနာက္ခံ ( Background) ေကာင္းကင္ ႏွင့္ ေရွ႕ပိုင္း ( Foreground) ပံု တို႕ ၏
အေရာင္မ်ားကို ခ်ိန္ညွိ ေပး သည့္ Filter မ်ိဳးျဖစ္သည္။
မ်ားေသာ အားျဖင့္ ေနာက္ခံ ေကာင္းကင္သည္ ေရွ႕
ပိုင္းထက္ ပို၍ ေတာက္ပ ျပီး ေနေလ့ရွိသည္။ Graduated Natural Density Filters ၏ အေရာင္ရင့္ပိုင္းကို
အထက္ပိုင္းတြင္ ထားျခင္းအားျဖင့္ အေရာင္ ျခားနားျခင္း မ်ားေနမွဳ ကို မွ်တ ေအာင္
ထိမ္း ေပး မည္ျဖစ္သည္။
Graduated Natural Density (GND) Filters သည္
အမ်ိဳးမ်ိဳး ပံုစံရွိေသာ္လည္း အလင္းေရာင္ အရင့္မွ အၾကည္ ( Clear )ဘက္သို႕ မည္မွ် ျမန္ျမန္
ကူးသည္ ဆိုသည့္ အခ်က္ ကို အဓိက ထားကာ ႏွစ္မ်ိဳး ခဲြ ျခား နုိင္သည္။
Hard-Edge
Graduated Neutral Density Filter
Hard edge Filter ကိုသံုးရာတြင္ ပံု၏ Horizon သည္ Flat ျဖစ္ေနသည့္ အေျခအ ေနရွိမွ
သာလွ်င္ Filter edge ႏွင့္ Transition တို႕ကို ပံု ထဲတြင္ မျမင္ ရမည္ ျဖစ္ သည္။ Hard edge Filter သည္ Horizon Line အေနအထားကို ေရြး သံုးရသည့္ အတြက္ Soft edge ကို ပို အသံုး မ်ားသည္ဟု
သိရသည္။
Soft-Edge Graduated Neutral Density Filter
Soft-Edge Graduated Neutral Density Filter
လင္းသည့္ေနရာႏွင့္ ေမွာင္သည့္ေနရာ ေပါင္းစပ္ရာတြင္
ေခ်ာေခ်ာေမြ႕ေမြ႕ ညက္ညက္ ကေလး ေပါင္းစပ္
သည့္ ပံု မ်ားအတြက္ ကိုမူ Soft-Edge Graduated Neutral Density Filter ကို သံုးသည္။
Soft edge Filter သည္ Hard edge ႏွင့္ မတူဘဲ
Dark မွ Clear သို႕ ေျပာင္းရာတြင္ Transition
သည္ တစ္ေေျဖးေျဖး ကူးေျပာင္းသည္။ Non Flat Horizon ပံု မ်ိဳး ရိုက္ရာတြင္
အသံုး၀င္သည္။ အထက္ပါ ပံု ကဲ့သို႕ Horizon သည္ Flat ျဖစ္မေနဘဲ ေတာင္တန္း ေတာင္ကုန္း မ်ားျဖင့္ ဖဲြ႕ စည္းထားသည့္
ပံုမ်ိဳး ကို Hard edge Filter သံုး လိုက္ပါက ပံု ပ်က္ သြားနိုင္သည္။ Soft edge
Filter ကသာလွ်င္ ေကာင္းကင္ ႏွင့္ ေျမ ျပင္ကို ညက္ေညာ စြာ Gradual Transition အျဖစ္ေပါင္းစပ္ေပးနိုင္သည္။
Linear and Circular Polarizing
Filters
Polarizing
Filter သည္ Linear ႏွင့္ Circular Polarizing ဟူ ၍ ႏွစ္မ်ိဳးရွိသည္။
ႏွစ္မ်ိဳးစလံုးသည္ မွန္၊ ေရျပင္၊ သတၱဳျပား ကဲ့ သို႕ အေပၚ၌ အေရာင္ျပန္ ျခင္းကို
ေလွ်ာ့ ခ်ရာတြင္ မ်ားစြာ အသံုး၀င္သည့္ Filter မ်ားျဖစ္သည္။ အေရာင္ျပန္ေနသည့္ မွန္
ကို ေဖါက္၍ ရိုက္ရာတြင္ အသံုး၀င္သည္။
၄င္းအျပင္
ပံု၏ အေရာင္ကို ပို၍ တက္လာေစသည္။ ေကာင္ကင္ႏွင့္ ေျမျပင္တို႕ ၏ Colour Contrast ကို
မွ်ေအာင္ ခ်ိန္ညွိေပးသည္။ အထူးသျဖင့္ ေကာင္ကင္ အျပာကို ပိုျပာလာ ေစျပီး၊ အနီ၊
လိမ္ေမာ္ ေရာင္အရြက္ ႏွင့္ အစိမ္းေရာင္ အရြက္ မ်ားကို ပို ေတာက္လာ ေစသည္။
သို႕ ရာတြင္ ေနေရာင္ ႏွင့္ ကင္မရာ တို႕ ၏ Angle တို႕ အေပၚ တည္၍ Polarizing
Effect ေျပာင္းသည္ကို သတိျပဳ ရန္လိုသည္။ Polarizing မ်ားလြန္းပါက Colour
Saturation မ်ားလာကာ Contrast လည္း မ်ားလာမည္။
Polarizing မည္မွ် လိုအပ္သည္ကို သိနိုင္ေစရန္ စမ္း ရိုက္ၾကည့္ကာ ထြက္လာသည့္ ပံု
အလိုက္ Polarizing အေနအထား ကို မွတ္ထား
ရန္လိုသည္။ ေနေရာင္ နွင့္ ကင္မရာ တို႕ ၏ Angle မွန္ကန္ပါက Polarizing Effect
အမ်ားဆံုး ရသည္။ ရွဳခင္းမ်ား ရိုက္ရာတြင္ မ်ားစြာ အသံုး၀င္ သည့္ Filter ျဖစ္သည္။
Linear
Polarizer တြင္ Orthaganol Plane က အလင္း ကို စုတ္ယူ ေနစဥ္မွာ ပင္ Linear
Polarizer ကလည္း ၀င္လာသည့္ အလင္းကို Single
Plane ေပၚတြင္ တစ္ညီထည္း Virating လုပ္ကာ
Light Vibration ကို ဦးတည္ရာ တစ္ဘက္ ထည္းသို႕ သြားေစသည့္ နည္း စနစ္ ျဖစ္သည္။
ေရာင္ျပန္ကို
စုတ္ယူရာတြင္ အားေကာင္းစနစ္ ျဖစ္သည္။ သို႕ ေသာ္ Autofocus Camera မ်ား၏ Metering ႏွင့္ သဟ ဇာတ မျဖစ္ သျဖင့္ DSLR မ်ားတြင္ သံုးရန္
မသင့္ပါ။ Manual Focus Camera မွာမူ Linear ေရာ Circular Polarizer ႏွစ္မ်ိဳး
စလံုး သံုး နိုင္သည္။
Circular
Polarizer သည္ အလင္း တစ္ေနရာထည္းမွ ၀င္လာကာ ၀င္လာသည့္ အလင္းကို Filter ၏အျပင္ အ၀ိုင္းအားလွည့္ကာ
Angle ေျပာင္းေပးျခင္းျဖင့္ Polarizing
Effect ကို လိုအပ္ သကဲ့သို႕ ခ်ိန္ နိုင္သည္။
Polarizing
Filter သံုးရာတြင္ လိုက္နာသင့္ သည့္ အခ်က္မ်ား။
- Polarizing Effect သည္ ကင္မရာ၏ လက္ရွိ အသံုးျပဳေနသည့္ System အား တုန္႕ျပန္ အက်ိဳးသက္ ေရာက္မွဳ မျဖစ္ေစရန္ White Balance ကို Day
Light တြင္ ထားျပီး Exposure Compensation ကို -2/3 သို႕ မဟုတ္ -1 EV တြင္ ထားပါ။
-
ဓါတ္ပံု
ရိုက္ျပီးပါက အထက္ပါ Setting မ်ားကို မူလ အတိုင္း ျပန္ ထားရန္။ Polarizer ကို
ျပန္ျဖဳတ္ထားရန္။
-
Polarizer
Filter သည္ ၀င္လာသည့္ အလင္းကို ေလွ်ာ့ ခ် လိုက္သျဖင့္ ကင္မရာ၏ လွဳပ္ရွားမွဳ ကို
ဂရုျပဳ ထိန္းခ်ဳပ္ပါ။
-
တစ္ခါ
တစ္ရံ Polarizing Effect သည္ သဘာ၀ မက် ေသာ အေရာင္မ်ား ေပးတတ္သည္။ စမ္း ရိုက္ပါ။
သဘာ၀ မက်ပါက Filter ကို္ Setting ျပန္ လုပ္ပါ။
ေအာက္ပံုမွာ Polarization မ်ားသြားသည့္ အတြက္ သဘာ၀ မက်ေသာ Dark Blue Sky
ေကာင္းကင္ အေရာင္ ေပၚေနေသာပံု ျဖစ္သည္။
-
Super Wide
Angle Lens မ်ားတြင္ သာမန္ အဆင့္ရွိ္ Circular Polarizer Filter မ်ားသံုး ပါက
ေကာင္းကင္ ၏အခ်ိဳ႕ေနရာမ်ားသည္ Post Production တြင္ ျပင္၍ မရနိုင္သည့္ ေမွာင္ေနျခင္း
မ်ား ေပၚလာတတ္သည္။
ေအာက္ နမူနာပံုကို ၾကည့္ပါရန္-
-
Polarizing
Filter မ်ားသည္ သာမန္ Filter ထက္ ပိုထူ သျဖင့္ ပံုတြင္ မလို လား အပ္သည့္
Vignetting မ်ားေပၚတတ္သည္။
-
တိမ္ဖံုးေနသည့္
အခ်ိန္ကာလ အလင္းေရာင္ နည္းသည့္ အေဆာက္ အဦးအတြင္း ကဲ့ သို႕ ေနရာမ်ားတြင္
Polarizing Effect မရ နိုင္ပါ။
Special
Effects Filters
Special Effect Filter မ်ားမွာ Star-like points on highlights, prisms, special
colours စသည္ ျဖင့္ မ်ားစြာ ရွိပါသည္။ သို႕ ရာတြင္ ဤေနရာတြင္ Diffusion ႏွင့္ Infra
Red Filters မ်ားကို သာေဖၚျပပါမည္။
Diffusion Filter
Diffusion Filter ကို တစ္ခ်ိဳ႕ ကလည္း Softening Filter ဟု ေခၚၾကသည္။ ပံု
ကို Contrast ေလွ်ာ့ခ်ကာ Subject ကို ေျပာ့ေျပာင္း နူးညံ့ လာေစျပီး Dreamy Haze
Effect ရေအာင္ လုပ္ေပးသည့္ Filter ျဖစ္သည္။ အထူး သျဖင့္ Portrait ရိုက္ရာတြင္
သံံုးေလ့ရွိၾကသည္။ Software ႏွင့္
ယင္း၏ Effect မ်ိဳး လုပ္နိုင္ေစကာမူ Filter Effect ႏွင့္ သိသိ သာသာ ကြာ ျခားသည္ကို ေတြ႕ နိုင္သည္။
ေအာက္ပါ ပံုမ်ားမွာ Diffusion ျဖင့္ ဖန္တည္း ထားေသာ ပံု မ်ား ျဖစ္သည္။
Infra Red Filter
လူေပါင္း
မ်ားစြာ တို႔သည္ သဘာ၀ မွ ေသြဖီ ေသာ အေရာင္နွင့္ ဖဲြ႕ စည္းထားသည့္ Infrared
Photography ကို နွစ္သက္ၾကသည္။ Infrared Filter မ်ားစြာ ရွိၾကသည္။ သို႕ ရာတြင္ ယခု
အခါ ကင္မရာကို Infrared Camera အျဖစ္ ေျပာင္းနိုင္ျပီျဖစ္၍ Infrared ကို
ကင္မရာျဖင့္ တိုက္ရိုက္ ရိုက္နိုင္သည္။ သို႕ ရာတြင္ Infrared Filter သံုးလိုက လည္း
သံုးနိုင္သည္။ Infrared Filter သည္ ၀င္လာသည့္ အလင္း မ်ားကို ပိတ္ ကာ Slow Shutter
Speed ျဖင့္ Infrared ပံုေဖၚ သျဖင့္ Tripod သံုးရန္လို သည္။
ေအာက္ပါပံုမ်ားမွာ Infrared ပံုမ်ားျဖစ္ၾကသည္။
Light-Coloured
and Gradiant Filters
COOLING & WARM UP FILTERS
အေအး ႏွင့္ အေႏြး ေရာင္မ်ားဟု ဆိုရမည့္ Cool
and Warm အေရာင္မ်ား အတြက္ အသံုးျပဳရမည့္ Filter မ်ားသည္။ ကင္မရာ Sensor အေပၚ
က်ေရာက္သည့္ White Balance ကို ျပင္ေပး ျခင္း ျဖစ္သည္။
အေျခအေန အခ်ိန္ ကာလ ႏွင့္ လိုက္ေလွ်ာ ညီေထြမွဳ
မရွိေသာ အေရာင္မ်ား ကို ျပန္ ျပင္ေပးျခင္း ၊ အေရာင္ျဖည့္ ေပး ျခင္း မ်ား အတြက္
ျဖစ္သည္။ ဥပမာ အားျဖင့္ တိမ္ ဖံုးေနသည့္ ည ေနခင္း ၏ အေရာင္ ညို မိွဳင္းမွိဳင္း သည္
သာမန္ ေန၀င္ခ်ိန္ ႏွင့္ လိုက္ေလွ်ာ ညီေထြ မရွိေသာ ၊ တစ္နည္း အားျဖင့္ ေန၀င္ခ်ိန္
သဘာ၀ မဟုတ္ေသာ အေရာင္ ျဖစ္ေနသည္။ ယင္းကို သဘာ၀ ေန၀င္ခ်ိန္ အေရာင္ ျဖစ္သည့္ နီ - ၀ါ ေရာင္ရေစရန္ Warm up Colour Filter သံုးနိုင္သည္။
Without Warm up Filter With Warm up Filter
Without Warm up Filter With Warm up Filter
Cooling Filter
ေအာက္ပါ ပံုသည္ Monochromatic sodium Street Lamps မ်ားေၾကာင့္ လိမ္ေမာ္ ေရာင္ ျဖစ္ေနသည္။ မည္သို႕
မွ် White Balance ျဖင့္ အေရာင္ ေျပာင္း၍ မရ နိုင္ပါ။
သို႕ ရာတြင္ Cooling Filter
သို႕မဟုတ္ Special Street Light Filter
သည္ အဆိုပါ ပံု၏ Colour Base ကို ေျပာင္းနိုင္သည္။
ေအာက္ပါ ပံုမ်ားသည္ Cooling Filter သံုးကာ
ရိုက္ထားသည့္ပံု နမူနာမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။
ေအာက္ပံုမွာ Cooler Filter ခံ၍ ရိုက္ထားသည့္ပံု ျဖစ္သည္။
Filter မ်ား အနက္မွ အသံုးမ်ားသည့္ ေအာက္ေဖၚျပ ပါ Filter မ်ား၏ အသံုး၀င္ပံု
ႏွင့္ သံုးနိုင္သည့္ အေျခအေနမ်ားကို အလြယ္တကူ ၾကည့္ နိုင္ရန္ ေအာက္ပါ ဇယားတြင္
ေဖၚျပ ထားပါ သည္။
Camera Lens Filter အမ်ိဳးအစား
|
အဓိက
အသံုးျပဳမွဳ ႏွင့္
စြမ္းေဆာင္နိုင္မွဳ
|
အသံုးျပဳနိုင္သည့္ အေျခအေန ႏွင့္
ေနရာ
|
UV/Haze and Skylight Protective Filters
|
* Lens ကို အကာ အ ကြယ္ ျပဳျခင္း၊
* ျမဴမွဳန္ (Haze) ကိုဖယ္ရွား
ေပး ျခင္း၊
* အရိပ္ေအာက္၌ ရိုက္ရာ တြင္
အျပာေရာင္ လြမ္းလာမွဳ ကို ထိန္းေပးျခင္း၊
|
ေနရာ မေရြး သံုးနိူင္သည္။
|
Neutral Density
|
·
Exposure Time ကို အခ်ိန္
ၾကာေစရန္ အလင္း ထိန္းေပးျခင္း၊
·
လွဳပ္ရွားေနသည့္
မလိုလားအပ္ေသာ Subject မ်ားကို ၀ါး သြား ေစျခင္း၊ ေျပာက္သြားေစ ျခင္း၊
·
ေတာက္ပေနသည့္ ေန႕ခင္း
အလင္းရာင္ေအာက္တြင္ Shallow Depth of Field ရ နိုင္ျခင္း၊
|
စီးေနသည့္
ေရ၊ လွဳပ္ရွား ေနသည့္ အရာမ်ား၊ ရွဳ ခင္း၊ Street
Photography.
|
Graduated Neutral Density
|
·
Exposure မမွ် မတ
ျဖစ္ေနသည့္ အေျခအေန ကို ထိန္း ( Balance ) ေပးသည္၊
·
Background ျဖစ္သည့္
ေတာက္ပေနသည့္ Sky ႏွင့္ Foreground တို႕ ကို အလင္း ခ်ိန္ညွိ ေပးသည္။
·
|
ရုပ္ျငိမ္၊
ႏွင့္ ေရြ႕လွ်ား Subject, ရွဳခင္းမ်ား။
|
Linear & Circular Polarizers
|
·
ေရာင္ျပန္မ်ား ျဖစ္ၾကသည့္
Galre and Reflection တို႕ ကို ေလွ်ာ့ ခ်ေပးသည္၊
·
အေရာင္ ပို စို လာေစျပီး
Saturation ကို ပိုေကာင္းမြန္ လာေစသည္။
|
ေကာင္းကင္၊
ေရျပင္၊ သစ္ရြက္မ်ား ၊ ရွဳ ခင္းပံုမ်ား။
|
Light-coloured and Gradiant filters
|
* White Balance ကိုေျပာင္း
ေပးျခင္း ၊
* Cooling and Warming Colour မ်ား ကိုျဖည့္ ေပး ျခင္း။
|
ရွဳခင္း ႏွင့္ ထူးထူးျခားျခား ျဖစ္ေပၚ ေနသည့္ အလင္း ေရာင္ အေျခအေနမ်ား၊
|
Special Effects
|
·
Diffusion Filter = Soften
the Tone.
·
Infrared Filter = ရွဳခင္း
ကို Infrared Light လႊမ္း ေပးျခင္း၊
|
Portraiture
and Romantic ဆိုင္ရာ ရွဳခင္းမ်ား ၊ Infrared Photography.
|
--------------------------------------------------
Thank you so much uncle. It's really interesting for beginners like us. Where can I find more about your posts?
ReplyDeleteThank you for your comment Ma Ei, I am also " Same Same Lah ". You can visit to My Blog = shlaing.blogsopt.com.
ReplyDeleteThanks a lot.
ReplyDeletethanks a lot.
ReplyDelete