Tuesday 30 October 2012

Center of Interest ( COI )

(12)    Center of Interest ( COI )                            ဓါတ္ပံု နည္းပညာရပ္ ဆိုင္ရာ မွတ္စု (၁၂)



          အာရံု ကိုဆဲြေဆာင္သည့္ ဗဟိုခ်က္မ ( Center of Interest )

by Soe Hlaing


ဓါတ္ ပံု တစ္ပံုတြင္ ၾကည့္သူ၏ အာရံု ကို ဆဲြေဆာင္ နိုင္သည့္ အဓိက Idea ႏွင့္  Theme တစ္ခု အနည္း ဆံုးရွိေနရပါမည္။ ဤကဲ့သို႕Idea ႏွင့္ Theme  မရွိေသာပံုသည္ မွတ္တမ္း ဓါတ္ပံုသာ ျဖစ္လိမ့္မည္။ ရႆ မဲ့ေသာ ပံု သာလွ်င္ ျဖစ္ပါ လိမ့္မည္။

ဓါတ္ပံု တစ္ပံု ရွိ ၾကည့္သူ၏ အာရံုကို ဆဲြေဆာင္သည့္ အရာ သို႕ မဟုတ္ အဓိကထား ျပသလိုသည့္ အရာ မွာ COI ( Center of Interest ) ျဖစ္ပါသည္။ ဓါတ္ပံု ဆရာတို႕သည္ မိမိျပ လိုသည့္  Subject ကို  Strong COI ျဖစ္လာေစ ရန္ အတြက္ ဓါတ္ပံုသမား အမ်ားစုသိျပီး ျဖစ္ၾက ေသာ Rule of Thirds အပါ၀င္ အျခားေသာ ဥပေဒသ မ်ားအရ ဓါတ္ပံုေပၚတြင္ နရာခ်ထားၾကသည္။ ဤသည္မွာ မိမိအေနႏွင့္ မည္သည့္ အေၾကာင္းအရာအား ေဖၚျပလိုသည္ကို ၾကည့္သူထင္းကနဲျမင္သာေစရန္ လုပ္ေဆာင္သည့္ အခ်က္ပင္ ျဖစ္ သည္။

ပံု တစ္ပံုတြင္ အဓိကက်သည့္   (Main Subject )  COI တစ္ခုသာ ရွိသင့္သည္။ တစ္ခု ထက္ပိုပါ ကလည္း က်န္ subject မ်ားသည္ Main  subject ကို ပံ့ ပိုးေပးသည့္အေန အထားတြင္သာရွိရပါမည္။ သို႕ ရာတြင္ ေအာက္ပါ ပံုကဲ့သို႕ ျပလိုသည့္ Subject က မ်ားေနလွ်င္  COI မ်ား ရွဳတ္ေထြး ကုန္ကာ ၾကည့္သူ အေနႏွင့္ မည္သည့္ အရာ ကို ၾကည့္ရမွန္း မသိဘဲ မ်က္ေစ့ လယ္ကုန္ မည္ျဖစ္သည္။ 

 
COI ကို ရွင္းရွင္း ထင္းထင္း ေနရာခ်ထားျခင္းသည္ အထိေရာက္ဆံုး ျဖစ္သည္။ ဥပမာ ကန္ေရျပင္ ျပာျပာ ေပၚတြင္ ျဖဴ ေဖြးေနသည့္ ရြက္ေလွ တစ္စီး ပံု မ်ိဳးသည္ ၾကည့္သူအေနႏွင့္ မည့္ သည့္ အာရံု မွ် ျပန္႕လြင့္ ျခင္း မရွိဘဲ COI ျဖစ္သည့္ ရြက္ေလွ ကို သာ ကိုတန္း၍ ေရာက္ သြားေပလိမ့္ မည္။ ေအာက္ပါ ပံု သည္ ျပလိုသည့္ COI ကို ထင္းကနဲ ျမင္အာေအာင္ ျပသည့္ Strong COI ျဖစ္ပါသည္၊

 
ပံု တစ္ပံု ၏ ဖဲြ႕စည္း မွဳ တြင္ မိမိ အထူးျပဳ ျပလိုသည့္ Subject ကို Composition ဥပေဒသမ်ား အရ ေနရာခ်ထားပါက Strong COI ရရွိေပမည္။ အဆိုပါ ဥပေဒသမ်ားကို Composition မွတ္စုမ်ား တြင္ ေဖၚျပခဲ့ ျပီး ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ခု က်န္ေနသည္မွာ Dynamic Symmetry ျဖစ္သည္။ ယင္းနည္း က ပံုကို ေထာင့္ ျဖတ္မ်ဥ္း ဆဲြကာ အျခားေထာင့္ ေထာင့္ မွ အဆိုပါမ်ဥ္းထံ သို႕ မ်ဥ္းမတ္ဆဲြ ရာတြင္ ရရွိသည့္ ဆံုမွတ္ေနရာကို ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ ဆံုမွတ္သည္လည္း Point of Interest တစ္ေနရာျဖစ္ပါ သည္။ ေအာက္ပါ ပံု ကို ၾကည့္ လွ်င္ ပို ရွင္းပါမည္။
 


အထက္ပါ ပံုတြင္ ငန္း ကို Dynamic Symmetry  အရ ေနရာခ် ထားျခင္း ျဖစ္သည္။
 
K.I.S
 
Composition တြင္ အေရးၾကီးသည့္ နည္းစနစ္ တစ္ရပ္မွာ ပံု ကို ရိုးရွင္းစြာ တင္ျပ ျခင္းျဖစ္သည့္  Keep it Simple ( K.I.S ) ျဖစ္သည္။  ျပလိုသည့္ Center of Interest ကို ရိုးရိုး ရွင္းရွင္း ႏွင့္ အထိေရာက္ ဆံုး ျပနိုင္သည့္အတြက္   Golden Rule ဟု ေခၚၾကသည္။ အလြယ္ဆံုး နည္းလည္းျဖစ္သည္။ တင္ျပ တတ္ရန္ေတာ့ လိုသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ The simpler the pcture, easier to understand the meaning  ဟု လည္း ဆိုၾကသည္။ အဆိုပါပံု မ်ိဳးတြင္ Main Subject မ်ားမ်ား မျပ သင့္ဘဲ ျပလိုသည့္ ပံု ၏ Story  ကို ေဖၚေဆာင္ ေပးမည္ ့ subject တစ္ခုသာ ျပသင့္သည္။ အကယ္၍ Subject မ်ားေနလွ်င္ ၾကည့္သူအ ေနႏွင့္ အာရံု ျပန္႕သြားမည္ ျဖစ္သည္။
 
 
အထက္ပါ ပံုသည္ ေနာက္ခံ ရွင္းရွင္း Subject ရိုးရိုး စင္းစင္း ျဖင့္  ျပထားသည့္ Keep it Simple နမူနာပံု ျဖစ္သည္။
 
 
မွတ္စု မ်ားထဲ တြင္ ပါ၀င္ျခင္းမရွိေသးသည့္ Point of Interest ေနရာသတ္မွတ္ သည့္ နည္းေတြ လည္း ရွိဦး မည္ျဖစ္ပါသည္။


ဓါတ္ပံုရိုက္စဥ္ ထည္းက မိမိ ဘယ္ အရာ ကို အထူးျပဳ ျပလိုသည္ ကို အရင္ ဆံုးျဖတ္ရပါမည္။ ယင္းေနာက္ အဆိုပါ subject ကို Composition ဆိုင္ရာ ဥပေဒသ တစ္ခုခု ၏ အာရံုသက္ေရာက္ေစသည့္ ဆံုမွတ္   ( Point of Interest )  ေနရာတြင္ အျဖစ္နိုင္ဆံုး ထားျပီး မွ ရိုက္ပါက Post Production လုပ္ခ်ိန္ တြင္ ယင္းအတြင္ အထူး ျပင္ဆင္ရန္ လိုမည္ မဟုတ္ေတာ့ပါ။

ေအာက္ ပါ ပံုမ်ားသည္ COI ကိုျပရာတြင္ အားေကာင္းသည့္ ( Strong Center of Interest ) နမူနာ ပံုမ်ား ျဖစ္ပါသည္။ Photo Clinic တြင္ ဓါတ္ပံု ပညာရွင္မ်ားက Strong Center of Interest ျဖစ္သည့္ ပံု မ်ားဟု မွတ္ခ်က္ ေပးထားသည့္ ပံုမ်ားျဖစ္ပါသည္။


အထက္ပါ ပံုတြင္ Center of Interest သည္ ပံု ကို ထိမ္းခ်ဳပ္ ထားနိုင္ပါသည္။ ျပသလိုသည္ကို ထင္ရွားစြာ ေပၚ လြင္ေစပါသည္။



ဤပံုတြင္ ၾကည့္လိုက္သည္ႏွင့္ COI ျဖစ္သည့္ ခေလးငယ္ လက္ျဖင့္ ျပ ထားသည့္ မ်က္လံုးကို တန္း၍ ၾကည့္ျဖစ္သည္။



ေလွေလွာ္ေနသူ မည္သည့္ အရာကို ၾကည့္ေနပါလိမ့္ ၊ ဘယ္ေနရာကို သြားေနပါလိမ့္ ဆိုသည့္ အေတြး ကိုေဖၚ ေပးသည့္ ပံု ျဖစ္သည္။ Expression က လည္း Strong COI ကို ေဖၚေပးနိုင္ သည္။


Center of Interest အားနည္းေသာ ပံုမ်ား




တစ္ခါ တစ္ရံ Main Subject သည္ ပံု တစ္ခုလံုး တြင္ ဖံုးေနသည္မ်ား ရွိတတ္သည္။ အဆိုပါ အေျခ အေနမ်ိဳးတြင္ COI အေတာ္ အားနည္း သြားေပလိမ့္မည္။  ဥပမာ အားျဖင့္ အထက္ပါ Glacier ပံုမ်ိဳး ျဖစ္သည္။




အထက္ပါ ပံု တြင္ ျပလိုသည့္ Main Subject ေတြ မ်ားေနသည္။ မည္သည့္ အရာကို အထူးျပဳ ၾကည့္ရမည္ကို မသိ နိုင္ေအာင္ ျဖစ္ေန ေသာေၾကာင့္ COI အတိအက် မရွိျဖစ္ေနသည္။ ကား၏ေလကာ မွန္မွ ေဖါက္ကာ အတြင္းသို႕ ျပလိုပံုရေသာ္လည္း  မွန္ေပၚရွိ မိုးေပါက္ ကိုလည္း အာရံု ျပန္႕ေစ ျပန္သည္။ လိုရင္း ကို တိုက္ရိုက္ မထိ ဟု ဆိုနိုုင္ပါသည္။

အထက္ပါပံုသည္လည္း လုိင္းမ်ား အားေကာင္း၍ ျပတ္သားသည့္ပံု ျဖစ္ေစကာမူ Center of Interest ျပန္႕ထြက္ေန သည့္ ပံု ျဖစ္သည္။
 
 
Center of Interest ရွိေသာ ပံုမ်ား။

ေအာက္ေဖၚျပပါ ပံု မ်ားသည္ Center of Interest ကို တိတိ က်က် ျပနိုင္ေသာ နမူနာ ပံု မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ စာႏွင့္ေရး၍ ရွင္းျပသည္ထက္ ပံုမ်ားကို ၾကည့္ရံု မွ်ႏွင့္ ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ျမင္နိုင္ ပါသည္။ Picture speaks thousand words ဟု ဆိုရပါမည္။










Center of Interest ကို မရွိေသာ ပံုမ်ား

ေအာက္ ပါ Center of Interest မရွိေသာ ပံုမ်ားမွာ Photo Clinic မ်ားတြင္ ဓါတ္ပံုမ်ားကို ေ၀ဘန္ သံုးသပ္ သည့္ ဓါတ္ပံု ပညာရွင္ႏွင့္ Photo Editor မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ John Cosgrove ႏွင့္ Rajesh Narwani တို႕ က ၄င္းတို႕ထံ တင္ျပထားေသာ ပံုမ်ားအနက္  မည္သည့္အရာကို အထူးျပဳ ျပ သလိုသည္ကို မသိနိုင္သည့္  (lack of Center of Interest )  ပံုမ်ားဟူ၍ သံုးသပ္ထားသည့္ ပံု မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။  နမူနာ အျဖစ္ ထုတ္နွဳတ္ ထားျခင္းျဖစ္ပါသည္။ 

အဆိုပါပံုမ်ား ႏွင့္ပတ္သက္၍ ၄င္း တို႕၏ သံုးသပ္အၾကံျပဳခ်က္မ်ား၏ အတိုခ်ဳပ္ကို  သက္ဆိုင္ရာ ပံုမ်ား၏ ေအာက္ တြင္ေဖၚျပ ထားပါသည္။


မ်က္ေစ့ အာရံုဖမ္းစားနိုင္သည့္ ပံုမပါရွိ။ ဥပမာ တံငါသည္တစ္ဦးထည့္ ႏိုင္လွ်င္ပို၍ဆဲြ ေဆာင္မွဳ ရွိလာမည္။


 
ေရႊေရာင္ အမိုးကို ျပလိုပံု ရသည္။ သို႕ ေသာ္ ထို အေရာင္ကို ထိေရာက္စြာ Frame လုပ္ထားျခင္းမရွိ ၍ ေရႊေရာင္ အမိုးသည္ အားေလွ်ာ့ ေနသည္။


ေတာင္ကုန္း ကိုျပလို သလား သို႕ မဟုတ္ ပံု အတြင္း လွပစြာ ျဖန္႕ခင္းထားသည့္ အိမ္ အမိုးေတြ ကိုဘဲ ျပလိုသလား ကြဲ ျပားျခင္းမရွိ။ ႏွစ္ခုစလံုး မွာ အေရးပါေသာ အရာမ်ား ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ တစ္ခု ကို အဓိက ထားျပရန္ လိုသည္။

                       အားလံုးေရာေထြးေန၍ အဓိက အရာ ေပၚလြင္ မွဳ မရွိ။

 
Silhouettes ပံုမွာ ပံု ေကာင္း ျဖစ္ေသာ္လည္း အဆိုပါ Silhouette ကို ပံ့ပိုး ေပးသည့္  အခ်က္ ကေလးမ်ား ျဖည့္ ေပးနုိင္လွ်င္ အာရံုကိုပို၍ ဆဲြေဆာင္ နုိင္မည္။


 
ဤပံုမွာ အမ်ိဳးသီးငယ္၏ ေၾကာပိုးအိတ္ ႏွင့္ သြယ္တန္း က်ေနသည့္ ၾကိဳဳး ေလးမ်ားကို ျပလိုပံု ရသည္။  ဤ သို႕ ဆိုလွ်င္ အဆိုပါ ၾကိဳး ေလးမ်ားႏွင့္ ေၾကာပိုး အိတ္၏ အေရာင္ သည္ လက္ရွိ အျဖဴ ေရာင္ အဟုတ္ဘဲ  ေနာက္ ခံ Background အေရာင္ ထက္ ပို၍ ေပၚလြင္သည့္ အေရာင္ ျဖစ္  ရန္လိုသည္။ background အေရာင္ ေတာက္ပ ေနသည္ကို ေလွ်ာ့ ခ်ရန္ လိုသည္။



မိုးတိမ္ ကိုရိုက္သည္ဆိုေစကာမူ ထို မိုးတိမ္ ထဲတြင္ Center of Interest ရွိေနရန္လိုသည္။ 

------------------------------

Focusing- Part (2)


(11)   Focusing- Part (2)                                 ဓါတ္ပံုပညာရပ္ ဆိုင္ရာ မွတ္စု (၁၁)
 
(ေနရာ အသီးသီးမွ စုေဆာင္း ထားသည္မ်ားအနက္ ေကာင္းနိဳးရာရာဟုယူဆသည္ မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ ကာ ျမန္မာဘာသာ ျဖင့္ ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ ျပန္ဆို မွတ္စုထုတ္ထား ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ )

 






စကားဦး။

 
 
ဓါတ္ပံု တစ္ပံု သည္ အျခား ျခား ေသာ အခ်က္ မ်ား ေကာင္းသည့္ မေကာင္းသည့္ အခ်က္ မ်ားကို ၾကည့္ သူ သတိထား ျခင္း မျပဳ မီ ပထမဦးဆံုး ၾကည့္ သည္မွာ ျပတ္သား မွဳ ပင္ ျဖစ္သည္။ ဓါတ္ပံုတစ္ပံု ၾကည္လင္ ျပတ္သားရန္ မွာ ပထမ အေရးၾကီး ဆံုး အခ်က္ ျဖစ္သည္ ဟု ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္ ထား မွတ္သား ဘူးပါသည္။
 
 ဤ ကဲ့ သို႕ ပံု တစ္ပံု တြင္ မိမိ ျပ လိုသည့္ ေနရာ  ျပတ္သား ရန္မွာ Focusing တိက် ေသျခာ ရန္ လိုပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္  DSLR Focusing ႏွင့္ ပတ္သက္ ၍ ေကာင္း နိုး ရာရာ ရွိမည္ ဟု ယူဆ သည့္ ေဆာင္းပါးမ်ားကို စုေဆာင္း ထား ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ကဲ့ သို႕ Focusing ႏွင့္ပတ္သက္၍ အေျခခံသေဘာ ေလ့လာလိုသူ မိတ္ေဆြမ်ား ရွိ ပါက အဆိုပါ မိတ္ေဆြ မ်ား အေနႏွင့္ ေလ့ လာ နိုင္ၾကေစရန္ ရည္ ရြယ္ကာ အဆိုပါ ေဆာင္းပါး မ်ားကို ဆီေလွ်ာ္ သကဲ့ သို႕ ျမန္မာ ဘာသာျပန္ကာ ဤ မွတ္စု ကို ေရးသား ကာ ျပန္လည္ မွ်ေ၀ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
 
 
ဤ မွတ္စုတြင္ နမူနာ အျဖစ္ ေဖၚျပထားေသာ ပံု မ်ား မွာ မွီျငမ္း သည့္ ေဆာင္းပါး မ်ားမွ ေကာက္နွဳတ္ကာ နမူ နာ အျဖစ္ေဖၚျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

  




Focus အေရး ၾကီးျခင္း ႏွင့္ ျပတ္သား ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ ရမည့္ နည္းလမ္း
 
 
 





ဓါတ္ပံု တစ္ပံု တြင္ Focus သည္ ဓါတ္ပံု ျပတ္သားမွဳ တစ္ခုထည္း ကိုသာ အေလးေပး ျခင္းသာမက Subject ကို သူ၏ပတ္၀န္းက်င္မွ ခဲြထုတ္ကာ ထူးျခားစြာ ေပၚလြင္ေနေအာင္ လုပ္ေဆာင္ျခင္း လည္းပါ သည္။ Focus ေကာင္း ျခင္းျဖင့္ ၾကည့္သူ၏ ခံစားမွဳ ရသ ေပၚထြက္ လာနိုင္သည္။ မည္သို႕ ပံု ရိုက္သည္ ျဖဟ္ေစ Focus သည္ အဆိုပါပံု၏ ျပီးျပည့္စံု မွဳ ရွိ မရွိကို ဆံုးျဖတ္သည့္ေနရာတြင္ ရွိသည္။
 
 

Portraits

Portraiture ဆိုသည္မွာ လူ တစ္မ်ိဳးတည္းသာ မဟုတ္ဘဲ တိရိစၦာန္ ႏွင့္ အရာ၀ထၳဳ မ်ားကို ရိုက္ျခင္းလည္း ပါသည္။ တစ္ဦးထည္း ၊ တစုထည္း ၊ တစ္ေကာင္ထည္း ကို အဓိက ထား  ရိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။
 

Potrait ရိုက္လွ်င္ လူျဖစ္ေစ တိရိစၦာန္ ျဖစ္ေစ Focus ကို မ်က္ လံုး တြင္ ျဖတ္ရမည္ ဆိုသည္ မွာ ဥပေဒသ တစ္ရပ္ ျဖစ္သည္။ သို႕ရာ၌  ဥပေဒသ တိုင္းတြင္ ခၽြင္း ခ်က္ ေတာ့ ရွိစျမဲ ျဖစ္သည္။ မ်က္လံုးကို Focus ျဖတ္ရမည္ ဆိုသည္မွာ မ်က္လံုးသည္ မ်က္ႏွာ တစ္ခု လံုးကို ကိုယ္စားျပဳသည့္အရာ။ စိတ္ကိုေဖၚေဆာင္သည့္ ေနရာ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ျဖစ္သည္။

 

မ်က္လံုး မဟုတ္မူဘဲ နွဳတ္ခမ္း  ၊ႏွာဖ်ား စသည္တို႕ ကို focus ျဖတ္သည္ မ်ားလည္းရွိ သည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာ ေခြး ပံု မ်ားတြင္ ဤကဲ့ သို႕ ရိုက္ေလ့ရွိသည္။ သို႕ ရာတြင္ မ်က္လံုးတြင္ Focus ျဖတ္ထားျပီး ေနာက္ခံ ၀ါး ေနေစသည့္ ပံုေလာက္ ဆဲြ ေဆာင္မွဳ မရွိသည္ ကိုေတြ႕ ရသည္။

 

Tips -  Wide Aperture ျဖစ္သည့္ f-2.8 ကဲ့သို႕ Lens ၊ 50mm အထက္ Long Focal Length သံုး၍ Subject ႏွင့္ နီး နိုင္သမွ် နီးေအာင္ ရိုက္ျခင္း ျဖင့္ ေနာက္ ခံ ၀ါး Blur ေစ နိုင္သည္။

 
 
 










Landscapes/Architectural



 



 

ရွုခင္းပံု သည္ သဘာ၀ ပတ္၀န္းက်င္ ကို ရိုက္ျခင္းျဖစ္သည္။ မ်ားေသာအားျဖင့္ အားလံုး ေသာ အရာမ်ားကုို ျပတ္သားေအာင္ focus ယူ ေလ့ ရွိသည္။ သေဘာမွာ ၾကည့္သူ အား ပံု၏ Sense of size and  scale ကို ခံ စားနိုင္ေစရန္ျဖစ္ သည္။ " A buffet of sights, a feast for the eyes. " ဟူေသာ အဆို ရွိသည္။ Landscapes ရိုက္သူမ်ား အေနႏွင့္ Hyperfocal Length distance ျဖစ္သည့္ ပံု၏ အေရွ႕ဆံုး အရာ မွ ေနာက္ဆံုး ေသာ အရာအထိ အားလံုး  Focus ျပတ္ေန ေအာက္ ရိုက္ရမည္ ဆိုသည္ ကို သတိလြတ္ ေလ့ ရွိသည္။ အထက္ပါ ပံု ကို ဥပမာ ျပ ၍ ေျပာ ရလွ်င္ ေရွဆံုးရွိ ေျမနီလမ္း အ၀င္ မွ အစ ေနာက္ဆံုး တြင္ရွိ တိမ္ တိုက္ အထိ အားလံုး ျပတ္သားေနရန္ လိုသည္ကို ဆိုလိုျခင္းျဖစ္ သည္။

 

Landscape  ပံု တစ္ပံုတြင္ အားလံုး ျပတ္သားေနသည္ဆိုပါက ၾကည့္သူ၏ အာရံု သည္ ပံုထဲ ရွိ အေရးၾကီး ထင္ရွားသည့္ အရာမ်ားျဖစ္ၾကေသာ ထင္ရွားသည့္ လိုင္း၊ ေပၚလြင္သည့္ အေရာင္ ၊ Composition ဆိုင္ရာ ဥပေဒသ မ်ား၏ Point of Interest တစ္ေနရာရာ အေပၚရွိ အရာေပၚသို႕ ပထမ ဦးစြာ က်ေရာက္ ေပလိမ့္ မည္။ ထို မွတစ္ဆင့္သာ  ေရွ႕ သို႕ ဆက္ ၾကည့္ သြား လိမ့္ မည္။

 

 

အထက္ပါ ရွဳခင္းပံု ကို ၾကည့္ပါက ၾကည့္သူသည္ ပထမဦးစြာ လမ္းေၾကာင္းေလး၏ အစ ကိုၾကည့္လိမ့္မည္။ ယင္းေနာက္ လမ္္းတစ္ေလွ်ာက္ လိုက္သြားကာ ယင္းေနာက္တြင္ ေတာင္တန္းမ်ားဆီသို႕  ေရာက္သြား  မည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္  တိမ္တိုက္  ႏွင့္ ေကာင္းကင္ ျပာ ဆီသို႕ ေရာက္သြားလိမ့္မည္။ ၾကည့္ သူ ကို ပံု ၏ အေရွ႕ ပိုင္း ( Foreground ) မွအစ ဆဲြ ေခၚ သြားနိုင္ ေစ ရန္ အတြက္ ပံု၏ Main Subject ကို ပံ့ ပိုး ေပးေနမည့္ အရာ ( Secondary Subjects ) အခ်ိဳ႕ ကို အေရွ႕ ပိုင္း ( Foreground ) မွ် ရံု မွ်  ထားေပးရန္ လိုသည္။

 

 

Tips - ဤကဲ့သို႕ Hyperfocal distance ရရန္ အတြက္- Aperture ကို f-11 ႏွင့္အထက္ ထားကာ Landscape ၏ အလယ္ တြင္ Focus လုပ္ ရန္ လိုပါမည္။ Tripod သံုးပါက ပို ေကာင္းသည္။ Aperture က်ဥ္းက်ဥ္း ( f-11, f-16, f-22 ) ႏွင့္ ရိုက္ပါက Shutter speed  ေႏွးလာမည္ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ Tripod လို အပ္ လာသည္။ ဤ သို႕ျဖင့္ ျပတ္သားမွဳ ေကာင္းေကာင္း ရလာ လိမ့္ မည္။
 






Macros

 

Macro သည္ အလြန္ ေသးသည္ အရာမ်ားကို အလြန္နီးကပ္ စြာ ရိုက္ရသည့္ ပံု ျဖစ္သည့္ သီးျခား နည္းပညာ၊ ႏွင့္ စိတ္ရွည္ရန္ မ်ားစြာလိုသည္။ အလြန္ စိတ္ရွည္ ရသည့္ ရိုက္နည္း ျဖစ္၍ Macro သမားမ်ား  သည္ အျခားေသာ ဓါတ္ပံု သမားမ်ား ႏွင့္ ႏွိဳင္းစာ လွ်င္ စိတ္က်န္းမာ ေရး မေကာင္းသူ အေတာ္ ပို၍ မ်ားသည္ ဟု ဆိုေလ့ရွိသည္။

Macro သည္ သာမန္ မ်က္ေစ့ ျဖင့္ သတိမထားမိသည့္ အရာ၊ သထၳု၀ါ ငယ္ေလး မ်ားကို ၾကည့္သူ အာရံု စိုက္လာေစ နိုင္ေလာက္သည္ အထိ အၾကီးခ်ဲ႕ ရိုက္ကူး ျခင္း ျဖစ္သည္။ အလြန္ ပါး သည့္ DOF- Extremely shallow depths of field ပံု မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာ Depth of Field သည္ လီမီလီ မီတာ မွ်ေလာက္ ပင္ ရွိသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ Focusing တြင္ အနည္း ငယ္ မွ် အတိမ္း အေစာင္း မခံ။ အလြန္ တိက်ရန္ လိုပါသည္။
 
 


 





Macro ရိုက္ရာတြင္ ေပၚလာသည့္ Shallow depth of field သည္ အကင္မရာ ႏွင့္ Subject အၾကားရွိ Distance ေပၚလည္း တည္သည္။ အနီးနား ကပ္ ၍ ရိုက္ ျခင္း ေၾကာင့္ဟု ဆိုရမည္။ အခ်ိဳ႕ ကလည္း ပံုတြင္ ျပတ္သားမွဳ ဧရိယာ က်ယ္လာေစရန္ Depth of Field ကို တိုး ယူ ၾကသည္။
 
Tips - Macro ရိုက္ရန္အတြက္ Macro Mode သို႕ မဟုတ္ Macro Lens သံုးရန္ လိုပါမည္။ subject ႏွင့္ ကပ္ နိုင္သမွ် ကပ္၍ ရိုက္ရပါမည္။ Aperture အက်ဥ္းမ်ားျဖစ္သည့္ ( f-8, f-11 or Higher ) တို႕ ႏွင့္ ရိုက္ရမည္။ ဤကဲ့ သို႕ Aperture က်ဥ္းက်ဥ္း ႏွင့္ အနား ကပ္ ကာ Shutter speed ေႏွးေႏွး ျဖင့္ ရိုက္ ရသည့္ အတြက္ အလင္း ေရာင္ အ၀င္ နည္း သျဖင့္ Tripod လိုသည္။ လို အပ္ေသာ Shutter Speed ရရန္ အတြက္  အခ်ိဳး ညီ  ISO တင္ရန္လည္း လိုပါသည္။
 
 
 
Environmental portraits
 


 
 
 
 
ပံု တစ္ပံု သည္ ပံုျပင္ တစ္ခု ကို ေျပာ ေနေစရပါမည္။ အထက္ပါပံုသည္ Potraiture and Landscape ေပါင္းစပ္ထားသည့္ ပံုျဖစ္သည္။ ကေနသည့္ ခေလး မေလး ၏ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ က ဆိုပါပံု၏ အေၾကာင္းကို ေျပာျပ ေနသည္။  အဆိုပါ ပံုမ်ိဳး ကိုရိုက္သည့္ နည္း  မ်ားစြာရွိသည္။ သို႕ရာတြင္ ေယဘူယ်အားျဖင့္ ပံုရွိ လူပုဂၢိဳလ္ ( အထက္ပါ ပံုတြင္ က ေနသည့္ ခေလးမ ေလး) သည္ Primary subject ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အဆိုပါလူ အစဥ္ ျပတ္သား ေနေအာင္ Focus ျဖတ္ျခင္းျဖစ္ သည္။ ေနာက္ခံ ကို မည္မွ် ေပၚလြင္ ေအာင္ ထားမည္ ဆိုသည္မွာ မူ အဆိုပါ ေနာက္ခံကို မည္မွ် အေလးထားသည္ ႏွင့္ ၄င္း၏ အေရးပါမွဳေပၚ မူတည္သည္။ မိမိ ေျပာ လိုသည့္ ပံု ျပင္ ေလး တစ္ခု ကို ေဖၚ ညႊန္း ေပးမည့္ ပံု မ်ားကို ထည့္ ေပးရန္ လိုပါမည္။
 
 
ဤဆိုပါ ပံုမ်ားသည္ အနီးကပ္ ရိုက္သည့္ Portrait မဟုတ္သည့္အတြက္ လူ ၏ မ်က္လံုးကို Focus ျဖတ္ရန္ မလိုပါ။
 
 

Tips -အဆိုပါပံုမ်ား အတြက္ ပါ၀င္သင့္သည့္ ေနာက္ခံပတ္၀န္းက်င္ပါ  ပါလာေအာင္ Medium Aperture မ်ားျဖစ္ၾကသည့္ (f/4, f/5.6, f/8), ႏွင့္ Wide focal length သံုးပါ။ Subject ၏ လွဳပ္ရွားမွဳ မ်ား ကို Freeze လုပ္နိုင္ေစရန္ shutter speed ကို သင့္ေလွ်ာ္ သည့္ timing တြင္ ထားရပါမည္။

 
 

 
 
 
 
အထက္ ပါ မွတ္စု ပါ အခ်က္ မ်ားသည္ ေယဘူယ် သေဘာ အရ အမ်ား သံုးေနသည့္ နည္း မ်ားသာ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းတို႕ အားလံုးကိုပင္ ေလွနံ ဒါးထစ္ တရားေသ လိုက္နာ ရမည္ ဟု မဆိုလိုပါ။ အေၾကာင္း မွာ ဓါတ္ပံု သည္ အနုပညာ ဖန္တည္း မွဳ တစ္ရပ္ ျဖစ္ပါသည္။  အနုပညာ ဖန္ တည္း မွဳ တစ္ခု ၊ ခံ စား မွဳ တစ္ ရပ္  စသည္ တို႕ ကို  တရားေသ " ေဘာင္ " ခတ္ထား၍မရပါ။ ယင္းတို႕ မွာ စိတ္အလွ်င္ အေလွ်ာက္ ဖန္တည္း နိုင္ခြင့္ ရွိသည့္ အရာ ျဖစ္ေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္ ပါသည္။
 
 
 
 
------------------------------------------------------------

Saturday 27 October 2012

Composition Part (4)


(10)   Composition Part (4)                                        ဓါတ္ပံု ပညာဆိုင္ရာ မွတ္စု (၁၀)

(ေနရာ အသီးသီးမွ စုေဆာင္း ထားသည္မ်ားအနက္ ေကာင္းနိဳးရာရာဟုယူဆသည္ မ်ားကို ေရြးခ်ယ္ ကာ ျမန္မာဘာသာ ျဖင့္ ဆီေလွ်ာ္ေအာင္ ျပန္ဆို မွတ္စုထုတ္ထား ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။)
            


                    ဓါတ္ပံု ဖဲြ႕ စည္း မွဳ ဆိုင္ရာ မွတ္စု          
                         ( Tips for to Improve Composition )


ဓါတ္ပုံ တစ္ပံု၏ ဖဲြ႕စည္းမွဳ Composition ႏွင့္ ပတ္သက္၍ မည္ကဲ့သို႕ ထားသိုလ္ ဖဲြ႔စည္းလွ်င္ ေကာင္းမည္ ကို ဇေ၀ဇ၀ါ ျဖစ္ေနပါလွ်င္ ေအာက္ ပါ Composition မ်ားကို ကိုးကား နိုင္ရန္ ျဖစ္္ပါသည္။

                     " မ "ဂဏန္း ဥပေဒသ
                      ( Rule of odds )

 
ပံုတြင္ပါရွိသည့္ Subjects မ်ား၏ အေရအတြက္ကို စံု ဂဏန္း  ( ၂-၄-၆....)  အစား မ ဂဏန္း (၁--၃-၅-၇-----) စသည္ျဖင့္ ထားရန္ ျဖစ္သည္။ ဤကဲ့သို႕  ပံုတစ္ပံုတြင္  Subject အေရ အတြက္ကို္ မ ဂဏန္း ထားသည့္ နည္းစနစ္ သည္ ၾကည့္ သူ၏ အျမင္ ကို ပို၍ဆဲြ ေဆာာင္မွဳ ရွိ္ ေစျပီး စိတ္၀င္စားမွဳ ကို ပိုျဖစ္ေစသည္။
ေအာက္ပါ စေတာ္ဘယ္သီးပံု ကို ၾကည့္ပါ-


ဤ ကဲ့သို႕ စေတာ္ ဘယ္ရီသီး ၄ လံုးကို စုျပံဳ တင္ျပထားျခင္းသည္ ပံု၏ေလး နက္မွဳ ကို ေပါ့သြားေစကာ  ၾကည့္ သူ၏ အာရံု စိုက္မွဳ Center of Interest အားနည္း သြားျပီး ျငီးေငြ႕ ေစနိုင္သည္။

 


အဆိုပါ ပံု ကိုပင္ ၄ လံုး အစား ၃ လံုးသာ တင္ျပထားျခင္းျဖစ္သည္။ ဤ သို႕ ျဖင့္ ပံုသည္ ပို၍ စိတ္၀င္စား ဘြယ္ရာ ျဖစ္လာသည္။


Fofus ဧရိယာ ကန္႕သတ္ျခင္း
Limiting focus
အထူးျပဳ ျပသလိုသည့္ ေနရာကို Focus ျဖတ္ပါ။  ဤ သို႕ ျဖင့္ ေနာက္ခံ ရွဳတ္ေထြးမွဳကို တတ္နိုင္သမွ် ဖယ္ရွား နိွဳင္သည္။ ဤသို႕ျဖင့္ ေနာက္ခံ ရွဳတ္ေထြးေနသည္မ်ားကို ေရွာင္ရွားရန္နိုင္သည္။ အမ်ားစု သံုးသည့္နည္း မွာ Subject ကို အေႏွာက္အယွက္ ျဖစ္ေစမည့္ ေနာက္ခံ ( Back Ground ) တြင္ ရွဳတ္ေထြး ေနသည့္ ( Distraction ) မ်ားကုုိ ကို ၀ါး (Blur) ေစ သည့္ နည္း ျဖစ္သည္။ ဤ ကဲ့သို႕ ေနာက္ခံ ၀ါး သြားျခင္းျဖင့္ Subject သို႕ အျမင္အာရံု ပို၍ စူးေရာက္ ေစသည္။ F 1.8 ကဲ့ကို Aperture က်ယ္က်ယ္ ကို သံုးကာ Depth of Field ကို ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း သည္လည္း နည္း တစ္ နည္း ျဖစ္သည္။
 
 
 

အထက္ပါ ပံု တြင္ အကယ္၍ ေနာက္ခံ သစ္ပင္မ်ားသာ Focus မိျပီး ျပတ္သားေနမည္ဆိုပါက အျမင္အာရံု တြင္ ေရွ႕ စံုတဲြ ပံုကို ၾကိမ္းေသ အေနွာက္အယွက္ ျဖစ္မည္ မွာ ေသျခာသည္။ လက္ရွိပံုတြင္မူ  Focus Limit ကို စံုတဲြ ေပၚတြင္သာ ျဖတ္ထားသည္။
 
 
ေနာက္ခံ ကို အေတာ္မ်ားမ်ား ၀ါး ( Blur )ေနေစျခင္း ျဖင့္ အမ်ိဳးသီး ၏ မ်က္လံုးကို အာရံု ပိုေရာက္ ေစသည္။

ရိုးရိုးရွင္းရွင္း
Simplification
ၾကည့္သူ၏ အာရံု ( Center of Interest ) ကို ပိုရလာေစေရး အတြက္ အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းမွာ ရိုးရိုး ရွင္းရွင္း တင္ျပျခင္း (Simple Looking Image ) ျဖစ္သည္။ အလြယ္ ဆံုးနည္း မွာ ပံုထဲ တြင္ Subject  အေရအတြက္ကို ေလွ်ာ့ခ် ျခင္းျဖစ္ျပီး မလိုသည့္ အရာမ်ားကို ၾကည့္သူ အာရံုမျပန္႕ေစရန္အတြက္ Background ကို ၀ါး Blur  လိုက္ သည့္ နည္း ျဖစ္သည္။

ေအာက္ပံု ကို ၾကည့္ပါ။
အထက္ပါ ပံု မွာ ျပလိုသည္ ကို တိတိ က်က် သဲသဲ ကဲြကဲြ ေပၚေစသည္  ။ It makes the story clear. ဤ ကဲ့သို႕ ရိုးရွင္းေသာ ပံုသည္ ဆဲြ ေဆာင္မွဳ ရွိျပီး အၾကည့္ လည္းခံသည္။

 
အလယ္ တြင္ ထားျခင္း

ပံု ကို အလယ္ တြင္ ထားျခင္း သည္ ဤ ကဲ့သို႕ ေထာင္လိုက္ ပံုမ်ိဳးတြင္ ဓါတ္ပံု ၏ အခ်ိဳး  Balance ကို မွ်ေစသည္။ ဤကဲ့သို႕  Sybject  အေရအတြက္ နည္းနည္း ကို အလယ္တြင္ ထားျခင္းသည္ အခ်ိဳ႕ ရိုးရွင္းေသာ ပံု မ်ားအတြက္ အေကာင္းဆံုး နည္း ျဖစ္သည္။ ေအာက္ပံု ကိုၾကည့္ပါရန္။


Subject ၏ ေဘးပတ္လယ္ ကို ရွင္းေနေအာင္ လုပ္ထားျခင္း သည္လည္း Subject အေပၚ အာရံု ပိုေရာက္ေစသည္။

 
 
သာမန္ အားျဖင့္ မည္ကဲ့ သို႕ မွ် စိတ္၀င္စား ဘြယ္ရာမရွိသည့္ Subject ကို ပံု၏အလယ္ တြင္ ရိုးရိုးေလး ထားျခင္းျဖင့္ စိတ္၀င္စားမွဳ တိုး လာေစသည္။ အထက္ ၀ိုင္ယာၾကိဳး ပံု ကို ၾကည့္ပါ။

 
Rule of thirds)
လူသိအမ်ားဆံု ႏွင့္ အထိေရာက္ဆံုးေသာ Composition ျဖစ္သည္။ ပံု တစ္ပံုကို အလွ်ားလိုက္ ႏွင့္ ေထာင္လိုက္ မ်ဥ္း ႏွစ္ေၾကာင္းစီ ျဖင့္ အညီ အမွ် ပိုင္း လိုက္၍ ေပၚလာသည့္ ျဖတ္သန္း ဆံုမွတ္ (၄) ေနရာ  မွာ Point of Imterest ျဖစ္သည္။ ထို ဆံု ရပ္ေနရာ မ်ားေပၚတြင္ Subject ကို ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤ နည္း သည့္ အရိုးရွင္းဆံုး ႏွင့္ အထိေရာက္ဆံုး နည္း ျဖစ္သည္။

အထက္ပံုတြင္ ေလွကို  Rule of Thirds ၏  ပထမ ဆံုရပ္တြင္ ေနရာခ်ထားသည္ကို ၾကည့္ပါ။

 
 
ရုပ္ပံု Portrait တြင္လည္း Rule of Thirds ကို သံုးနိုင္သည္။ Subject ၏ မ်က္လံုး တစ္လံုး ထည္းကို ျဖစ္ေစ ႏွစ္လံုး စလံုး ကို ျဖစ္ေစ Rule of Thirds ဆံု မွတ္ ေနရာတြင္ ထား ျခင္း ျဖစ္သည္။
 
ေရွ႕ မ်က္ႏွာစာ အညႊန္း
Lead room
Subject ၏ေရွ႕ မ်က္ႏွာစာ Lead Room ကို Rule of Thirds ႏွင့္ တဲြ သံုးေလ့ ရွိသည္။ ေအာက္ပံု ကိုၾကည့္ပါ။  Snowboarder စီးေနသည့္ subject သည္ Rule of Thirds ေနရာတြင္ ရွိသည္။ သူ၏ ေရွ႕
မ်က္ႏွာစာ အညႊန္း Lead Room က Subject မည္သို႕ ေသာ ေနရာကို သြားေနသည္ကို ျပေနသည္။


အထက္ ပံုတြင္ The Snowboarder  ကို  Rule of Thirds  ေနရာတြင္ ခ်ထား ျပီး  ၄င္း၏ lead room ကို ေရွ႕တြင္ ထားကာ ေပါင္းစပ္ဖဲြ႕ စည္းထားသည္။

 

အထက္ ပံုတြင္မူ ေျပးေနသူ၏ ေရွ႕ တြင္ Lead Room ကိုထားျခင္းျဖင့္ ပံု ကို ပို၍ ၾကြ လာေစသည္။ ေန၀င္ ေနသည္ကိုလည္း ပို၍ အာရံု ေရာက္ေစသည္။



အထက္ ပံုတြင္ lead Room ကို ေျပးသူ၏ေနာက္ တြင္ ထားသည္။ ဤ သို႕ ျဖင့္ ေျပးေနသည္မွာ ပံုထဲ မွ ထြက္ သြားေတာ့ မည္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ေျပးေနျခင္း ျပီးျပီ ဟု အနက္ဖြင့္ ေပးသည္။


S ပံု မ်ဥ္းေကြး




(S curve )

ပံု တြင္ အဂၤလိပ္ အကၡရာ S ပံု သ႑ာန္ အေကြးေပၚေနသည့္ လိုင္းကို ဆိုလိုသည္။ ေအာက္ပံုရွိ ေမာ္ေတာ္ ကာ မီး ေရာင္ အေကြး ကို ၾကည့္ပါ။ ၾကည့္သူကို အဆိုပါ  S  လိုင္းအတိုင္းဆဲြ ေခၚသြားမည့္လိုင္း ျဖစ္ သည္။ ပံု ပို၍ အ သက္ ၀င္သည္။  Model Figure မ်ား ပံု ပို၍ ေပၚ လာေစရန္ လည္း သံုးနိုင္သည္။


အထက္ ပံု ၏ S Curve မ်ဥ္း ေကြးသည္ အဆိုပါ ပံု ကို ပို၍ စိတ္၀င္ စားဘြယ္ရာ ျဖစ္လာေစသည္ မွာ သာဓက ျဖစ္သည္။



                   
ဤ ပံုမွာ မူ S Curve မဟုတ္ဘဲ မ်ဥ္းေျဖာင့္ ျဖစ္ေနသျဖင့္ ပံု သည္ အားနည္းေနသည္ကို ေတြ႕ ရမည္။



 
S Curve သည္ ပံုမ်ား၏ ကိုယ္ ဟန္ အေနအထား တြင္လည္း သံုးနိုင္သည္။ အထက္ပါ Greek and Roman  ရုပ္ထု မ်ား တြင္ S Curve သံုး ထားသည္ ကို ေတြ႕ နိုင္သည္။

Foreground
မ်ားေသာ အားျဖင့္ ရွဳခင္းပံု မ်ားတြင္ Background ႏွင့္  Middle Ground တို႕တြင္ ဧရိယာပိုယူထားကာ Foreground ေနရာမွာ အနည္း ငယ္သာရွိေလ့ ရွိသည္။ အဆိုပါ   ရွဳ ခင္းပံု၏ Foreground ေနရာတြင္ ထင္ရွား ေပၚလြင္သည့္ Subjects အခ်ိဳ႕ ထားျခင္းျဖင့္ ပံု ကို ပို၍ အာရံုစိုက္ လာေစသည္။ ၾကည့္ သူကိုယ္ တိုင္ ပံု ထဲ သို႕ ေရာက္ေနသည္ဟု ခံ စားလာနို္င္ေစသည့္ နည္းလည္း ျဖစ္သည္။


အထက္ ပံုတြင္ ပံု၏ Foreground ရွိ ေက်ာက္တံုး မ်ားသည္ ပံု၏ အကြာအေ၀း ႏွင့္ အတိုင္းအဆ တို႕ ကို ျပသည့္ ႏွိဳင္းရပ္ လည္း ျဖစ္ေနသည္။



အထက္ပါ ပံု၏ Foreground တြင္ ေက်ာက္တံုးမ်ား ပိုရွိေနျခင္းက ပံု အေပၚ ခံစားမွဳ ကို ပို ေပး နိုင္သည္။
အကယ္၍ Foreground ရွိ ေက်ာက္တံုးမ်ားကို ဖယ္၍ ၾကည့္ပါက Foreground တြင္ အာရံု စိုက္ရန္ မည္သည့္ အရာမွ် ရွိမည္ မဟုတ္။
 






ခြင္ျဖည့္ျခင္း
Fill the frame
 
 ဓါတ္ပံု ရိုက္သည့္ အခါ အနားသို႕ ကပ္နိုင္ေျခ ရွိပါက အနားကပ္ နိုင္ရန္ ၾကိဳးစားပါ။ ပံု ရဲ႕ Frame တြင္ Subject ကိူ ျဖည့္ လိုက္ျခင္း ျဖင့္ အားေကာင္းသည့္ ဖဲြ႕စည္းမွဳ Composition တစ္ခု ရလာနိုင္သည္။

 
 

အထက္ပါ ပံုတြင္ ၀ံပုေလြ ၏ ေခါင္းကို ညာ ဘက္က ပံု ကဲ့သို႕ frame အတြင္း  ျဖည့္ လိုက္ျခင္းျဖင့္ ၀ံ ပုေလြ ကို ပို၍ ထင္ရွားလာေစသည္။ ပံု ႏွစ္ပံုသည္ အတူတူ ျဖစ္ေစကာမူ ညာ ဘက္ရွိ ုပံု သည္ ဘယ္ဘက္ ပံု ႏွင့္ မ်ားစြာ အားေကာင္း သည္ ကိုေတြ႕ နိုင္သည္။

ေဘာင္ခတ္ျခင္း
Framing

အျခားနည္း တစ္ရပ္မွာ Foreground ႏွင့္ ေဘာင္ခတ္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ေအာက္ ပံု ကို ၾကည့္ လွ်င္ Taj Mahal ပံုကို ျပဴတင္းေပါက္ ႏွင့္ ေဘာင္ခတ္ ထားသည္ကို ေတြ႕ ရမည္ ျဖစ္သည္။ ဤ နည္းသည္ ပံု ကို အထူး အာရံု ေရာက္ေစရန္ ပို႕ ေပး သည့္ နည္း လမ္း ေကာင္း ျဖစ္သည္။


အထက္ပံုသည္ Window Frame Sihouette ျဖင့္ Taj Mahal ကို ေဘာင္ခတ္ ထားျခင္း ျဖစ္သည္။
 

 

ပံု ကိုေဘာင္ခတ္ျခင္းသည္ အထက္ Taj Mahal ပံုတြင္ ေဘာင္ ခတ္ ထားသကဲ့သို႕ တိတိက်က် ခ်ည္း အစဥ္ ျဖစ္ေနရန္ မလိုပါ။ အထက္ပံု ကို ၾကည့္လွ်င္ သစ္ ပင္ ႏွစ္ပင္ ျဖင့္ ပင္ Frame လုပ္ထားသည္ကို ေတြ႕ နိုင္သည္။

ေဘာင္ခတ္ျခင္း Framing လုပ္ရာတြင္ အရာ ၀ထၳုဳ ၊ သဘာ၀ ပစၥည္း မ်ားျဖင့္ သာမက လူ ျဖင့္ လည္း ေဘာင္ခတ္နိုင္သည္။ ေအာက္ပါပံု တြင္ Main Subject ျဖစ္ေသာ အမ်ိဳး သမီး ကို ၄င္း၏ ပတ္၀န္းက်င္ မွ လူ မ်ားျဖင့္ ေဘာင္ ခတ္ကာ ရုိက္ ကူးထားျခင္း ျဖစ္သည္။


 
---------------------------------------------------------